Nyt on pakko olla samaa mieltä kuin nimimerkki
@Larppa. Mielestäni termi "bussittaminen" on kokenut valtavan inflaation ja Josen yhteydessä se tuodaan aina esille, jos vastustajalla on enemmän pallonhallintaa. Eilisen teemana oli selvästi vastahyökkäyspelaaminen, minkä takia kolme ylintä kaveria olivat todella juoksuvoimaisia pelaajia. Minulle ainakin bussittaminen tarkoittaa sitä, että siellä on vähintään se kymmenen pelaaja puolustamassa. Niin ei kuitenkaan eilen ollut.
Jos lähtökohtana on, että Manchester United joutuu pelaamaan ilman Paul Pogbaa, niin ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä koittaa lähteä haastamaan tämän hetken Citya pallollisesti. Sitä voi toki kritisoida, että miksi kolme ylintä pelaajaa eivät prässäneet enemmän, mutta sekin oli ihan perusteltu valinta. Ei haluttu väsyttää turhaan noita ylimpiä pelaajia, jotta heillä riittäisi paremmin jalka vastahyökkäyksissä. Ei toiminut, mutta tuskin millään taktiikalla olisi eilen Citya voitettu.
Monesti olen samasta asiasta kirjoittanut, mutta pitää jälleen kerran todeta, että Paul Pogba on ensiarvoisen tärkeä pelaaja tuolle joukkueelle. Joukkue pelaa aina hyvin, kun Pogballa on hyvä päivä. Muuten tuo keskikentän tilanne onkin sitten melko surullinen. Matic on kuin varjo viime kaudesta, Herrera on pallollisesti epävarma, Fred on ollut huono ja Fellaini ei erikoisosaamisestaan huolimatta ole avauksen pelaaja.
Itse ymmärrän ainakin erittäin hyvin minkä takia Mata ei eilen avannut. Mata on puolustussuuntaan ihan hyödytön pelaaja, joten hänen pelatessa puolustuspää olisi ollut selvästi haavoittuvaisempi. Lingardia olisi voinut myös harkita tuohon keskustaan, mutta ei häneltäkään olisi voinut pallollisesti ihan hirveästi odottaa tuollaisessa roolissa. Lisäksi Lingard olisi ollut puolustussuuntaan pienoinen uhka tuossa keskustassa.