Mainos

Manchester United 2024–2025: Kolmas kerta toden sanoo

• 171 348
  • 1 354

Jeffrey

Jäsen
Mihin viittaat?

Unitedia kannattavien tahojen ulostuloihin sosiaalisessa mediassa - tässä tapauksessa Mainoon jahtiin. Omaan silmään on kornia, että huudellaan vaikkapa Rashfordille ilmapiirin saastuttamisesta ja höystetään omaa sanomaa ilmapiiriä saastuttavilla vihakaneeteilla. Saati sitten tämä United-someen pesiytynyt koulukiusaamisen kulttuuri jossa yhdestä pelaajasta vuorollaan tehdään syntipukki ja kiusataan muihin maisemiin.

Tämä yleisesti. Kuten tiedetään niin United pelaajat saavat eniten some solvauksia osakseen. Viime kauden Valioliigan top-10 solvatuimmista 6 oli Unitedin pelaajaa. Näitä pelaajia koskevista viesteistä noin joka neljäs luokitellaan vihapostiksi. Karsea luku. Jos taas katsotaan suhteellisia lukuja, eli kuinka iso osa kaikista viesteistä on vihapostia - top-5 oli kokonaisuudessaan United pelaajia.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Sen oman alkuperäisen viestin pointti oli siis se, että seuran pitäisi olla tämän Rashford-asian suhteen avoimempi. Nyt Amorim puhuu yhtä mutta teot viittaavat vähän toiseen.

Mitä pidempään tilanne jatkuu samanlaisena, sitä enemmän toimittajat ja fanit tekevät asiasta omia tulkintoja, jotka (luonnollisesti) ovat varmasti pääosin vääriä koska ei kukaan voi tietää totuutta.

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Vielä yksi viesti.

Mihin tämä perustuu?

Van Gaal antoi mahdollisuuden, ja hyvin sujui.
Mourinho peluutti melko paljon, ja pelaaja pelillisesti todella isoja harppauksia eteenpäin.
Olen aikana eturivin pelaaja, joka teki todella kovaa tulosta ja pelasi hienosti.
Ten Hagin aikanakin oli tehokkain koko huonosti pelanneesta joukkueesta.

Se, että haukkuu ten Hagin pataluhaksi, kuten minä muiden muassa olen täysin perustellusti tehnyt, ei ole vikojen etsimistä muualta. Se on vian osoittamista. Mutta tämä todellakin koskee vain ten Hagia - muut valmentajat ovat tehneet hänen kanssaan oikeita asioita.
Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta. Kyllä itse ainakin olen ollut lukevinani tälläkin palstalla ajoittain sellaisia viestejä, joissa Rassen surkeiden vaiheiden aikana on etsitty syyllistä, milloin valmentajasta ja milloin muista pelaajista. Fakta on se, että Rassesta ollaan saatu aivan liian vähän irti, kun mietitään mitkä odotusarvot ovat olleet.

Mielestäni ainoastaan Olen aika oli sellaista, jolloin Rassen heikompien jaksojen aikana vikaa ei haettu valmentajasta, koska toki Olen pelityylikin sopi melko hyvin yhteen Rassen vahvuuksien kanssa. Josen ja ten Hagin aikana vikaa on haettu liian puolustavasta pelityylistä ja siitä, että miestä peluutetaan väärällä pelipaikalla tai sitten yhteispeli ei toimi laitapakkien tai ysipaikan pelaajan kanssa.

Tästä päästään mielestäni siihen, että on Unitedille ihan hyvä asia, jos miehestä päästään eroon ja saadaan tämä saaga loppumaan. Mielestäni Rasse ei koskaan ole pystynyt olemaan edes yhtä kokonaista kautta aivan absoluuttinen huippupelaaja Valioliigassa, vaan otteita ovat aina leimanneet epätasaisuus ja ainakin omasta mielestäni liian yksipuolinen pelityyli. Itse vertaan Rassea pelaajiin, kuten Salah, Saka, Son, Palmer, Bernardo Silva ja näihin verrattuna Rasse on vaan yksinkertaisesti ollut liian kevyttä kamaa. Ne oma odotukset Rassea kohtaan ovat olleet sellaiset, että se 10 maalia Valioliigassa on ihan minimi, jonka jälkeen miestä aletaan vasta arvioimaan ja lähemmäs 20 maaliin pitäisi päästä kaudesta toiseen. Toki tuloksien takana on myös ollut pahoja loukkaantumisia yms. mutta aivan liian vähän on lopulta saatu verrattuna odotuksiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy