Värilasiton
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Nyt maikkarin mukaan toinen varastetulla passilla matkustanut on tunnistettu valvontakameran kuvista, mutta eivät paljasta hänestä mitään muuta kuin sen, ettei kyseessä ole malesialainen henkilö...
Niin ja tuohan katosi ihan perinteisistä tutkistakin joten eipä tuo skenaario taida olla millään tapaa mahdollinen.
Jos ei ole kiinnostunut aerodynamiikasta, niin siiven pää on käypänen määritelmä.
Tuli mieleen kun on aiemmin spekuloitu sillä miksei mikään terrori-instanssi ole ottanut iskua kontolleen, että Pan Am 103:nkaan kohdalla ei muistaakseni mikään taho ottanut vastuuta iskusta vaan syylliset löydettiin pitkän ja perusteellisen tutkinnan päätteeksi...
...
Olettaen että tämä pitäisi paikkansa, ja luuri ei olisi jäänyt esim lentokentän vessaan, niin nyt olisi aika käyttää GSM-verkon paikannusta. Tosin en tiedä miten tämä toimii kansainvälisten verkkovierailujen kohdalla.
Tosin en tiedä miten tämä toimii kansainvälisten verkkovierailujen kohdalla.
No joo, menee saivartelun puolelle, mutta mitä sinä ymmärrät tässä yhteydessä käsitteellä "wingtip" ja kuinka se eroaa käsitteestä "blended winglet device"?
Kuten kirjoitin, itse asian kannalta en usko sillä tässä tapauksessa olevan merkitystä, oli koneessa wingletit tai ei.
Oudolta kuulostaa, jos useampi kännykkä hälyttää, mutta jos näin on niin luulisi, että paikantamisen kanssa ei turhia aikailla..
Boeing 777:ssa ei ole winglettejä.
..
Vastapainona onhan ennenkin ollut onnettomuuksia, jossa esimerkiksi pyrstöstä on joku osa varoittamatta pettänyt ja sitten ollaankin tultu kirkkaalta taivaalta tikkana syöksylaskua mereen ilman mitään hätäviestejä.
...
Yksi vaihtoehto on tietenkin, ettei kaikki matkustajia kiinnosta mitkään kännykkäkiellot...
Jos kone on meren pohjassa, niin puhelinhan voi hyvinkin olla esim. käsimatkatavarahyllyllä takin taskussa. Koneeseenhan on voinut jäädä ilmataskuja, jos osa rungosta on säilynyt ehjänä.
Ei ole mahdollista. Suolainen merivesi on tehokas sähkönjohde, mikä vaimentaa radioaaltoja sen verran tehokkaasti, että eivät nuo kännykät voi saada mitenkään yhteyttä tukiasemiin.
Ainoa teoreettinen mahdollisuus tuolle koneessa olevien kännyköiden soimiselle on, että kone olisi pudonnut jollekin saarelle tai mantereelle sellaiseen paikkaan, että sitä ei ole vielä löydetty..
Tosin jos luki kokonaan tuon tänne linkitetyn uutisen, niin yhteen näistä numeroista oli jo yritetty soittaa viranomaistenkin toimesta, mutta puhelin ei (enää?) vastannutkaan.