Mä diggasin konsertista ja pompin siellä riehakkaasti hyvästä showsta nauttien. Mulle pääasia on aina live-keikoilla se, että keikka aiheuttaa hyvän fiiliksen ja koen jotain uutta mm. biisien uudelleen sovittamisen muodossa. Siinä suhteessa Madonnankin keikka täytti standardini erinomaisesti.
En voi nimittää itseäni varsinaisesti Madonna-faniksi, mutta kyllä kaikki biisit oli tuttuja. Lapsuudessani tuli Madonnaa kuunneltua aika paljonkin ja kyllä omalla kohdallani oli aika paljon kysymys siitä, että "koin uudelleen" niitä vanhoja fiiliksiä. Madonna uudempi tuotanto ei ole mulle kauhean tuttua, lähinnä radiosoittojen varassa mennään. Vanhempi tuotanto onkin sitten tutumpaa, tulihan sitä aikoinaan kuunneltua paljonkin. Siinä mielessä voin sanoa olevani pettynyt, että paljon hyviä vanhoja biisejä jäi kuulematta. Toisaalta ymmärrän, että pääpaino on uudemmissa biiseissä, koska joukossa on aina myös nuorempia faneja, joille uudet biisit ovat kenties "se" juttu. Tarkoitushan kai on saada myös tulevia levyjä myytyä ja nuorempi sukupolvi kai Madonnaa nykyään eniten ostelee.
Itse olin erinomaisilla paikoilla A-katsomossa ja näin loistavasti sekä screenille että lavalle. Mä kun olen tälla tavalla pituuden suhteen rajoittunut ihminen, mulle on tärkeätä nähdä myös screeni hyvin. Itse keikka oli energinen ja kyllä mulle välittyi fiilis, että Madonna oli aidosti läsnä. Tottakai konsertti on tarkasti suunniteltu, eikä luovuudelle jää kovinkaan paljon tilaa, mutta sellaista se on nykypäivänä. Kun lavalla hilluu parhaimmillaan parikymmentä muutakin ihmistä koreografioita toteuttamassa, on pakko pitää tiukasti kiinni sovituista asioista. Kun kiertue on pitkä, on inhimmillistä, että jossain vaiheessa iskee väsymys. Tietenkään se ei saisi yleisölle asti välittyä, mutta aina kun kysymys on ihmisistä, myös ulkopuoliset asiat vaikuttavat. Se on vain hyväksyttävä. Mulle kyllä jäi oikein hyvät fiilikset ja koin, että eilinen konsertti ei Madonnalle mitään täysin pakkopullaa ollut. Rahan takia hänenkään ei tarvitse maailmaa kierrellä ja lauleskella illasta toiseen. Kyllä se rakkaus musiikkiin ja esiintymiseen vetää Madonnankin lavalle yhä vain. Joka ilta ei vain pysty huippusuoritukseen, ei vaikka kuinka haluaisi.
Vaikea mun ainakaan on mennä tekemään mitään syväluotaavaa analyysiä siitä, miksi miehet ovat Madonnaa katsomaan. Oma ukkoni kuuntelee raskaampaa rockia, mutta ihan hyvin hänellekin Madge maistui. Diggasi erityisesti "Give it 2 me"-biisistä ja olenkin pitkin päivää kuunnellut hänen ihmetystään asian tiimoilta, koska muuten ei juurikaan sen sortin musiikista pidä. Tämä kuitenkin todistaa sen, että musiikki on fiilisjuttu, eikä sitä tarvitse analysoida puhki. Mitä helvetin väliä sillä on, mikä se juttu on jonkun bändin tai biisin kohdalla on, pääasia että aiheuttaa positiivisia viboja. Meillä tilanne oli niinpäin, että mies oli se, jonka ansiosta keikalle ylipäänsä mentiin. Omaa rahaa ei tosin ollut kiinni yhtään, koska saimme kutsun liiketuttujen kautta. Mutta ei osallistumisemme olisi rahaan kaatunut muutenkaan, vaan siihen, ettei ehditty lippuja hankkimaan Lippupisteestä. Kyllä Madonnan konsertti kuului meidän perheessämme "must see"-osastoon, varsinkin kun rouva vihdoinkin tänne saatiin. Onneksi tämäkin asia hoitui muuta kautta ja olemme yhtä kokemusta rikkaampia.
Järjestelyt olivat ensiluokkaisia ja yllätti ainakin minut täysin. Olin varautunut kaaokseen, mutta vielä mitä. Toki kohderyhmäkin oli sellainen, ettei nyt ihan suurinta uhkaa aiheuttanut. Toista olisi ollut, jos samassa paikassa oli järjestetty joku angstisten miesten rähinäbändin keikka. Tuolloin suuri ihmismassa olisi saattanut aiheuttaa suurempaakin päänvaivaa poliisille ja järjestäville tahoille.
Madonna ei tehnyt encorea, koska ei harrasta niitä. Madonna on sanonut, että ei halua tehdä sitä, mitä häneltä odotetaan. Toisaalta, suurelle osalle yleisöstä taisi olla selvää, ettei lavalle enää palata, joten tässä kohtaa olisi ollut yllätyksen paikka... Ehkä ensi kerralla sitten.