Madonna - aikamme legenda

  • 29 161
  • 171

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kyllä niin täyttä asiaa. Suomalainen ei tunnu pääsevän tästä itsetunto-ongelmasta. Aina ensimmäisenä ollaan kyselemässä mitä mieltä kukin on Suomesta.

Onneksi nuorempi, moderni sukupolvi on pääsemässä tästä eroon. Valitettavasti meillä on yhä todella paljon näitä "mitäköhän tuo meistä ajattelee" -juntteja. Suunta on kuitenkin oikea.

Kuralehdet tietenkin kirjoittavat sitä, mitä kansa haluaa kuulla:

"Madonna rakastaa Suomea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111!!!!!"

Madonna kertoi lavalla rakastavansa Suomea. Hän sanoi välispeakissaan "I love Finland!".

En toki sulje pois sitä, että lehdistössä on duunissa väkeä, jotka ovat itsekin haltioissaan siitä, että joku stara sattuu mainitsemaan Suomen.

Jessus, että oksettaa. Siitä huolimatta suunta on mielestäni oikea ja suomalaiset pikkuhiljaa alkavat olemaan ylpeitä siitä mitä ovat. Kai siinä kuitenkin vielä kestää aika kauan, että alemmuudentunto on saatu kokonaan kitkettyä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tulihan sitä käytyä tuolla väijymässä erään pirkon kutsumana. Ihan mielenkiinnosta lähdin mukaan, kun oli kyynelehtivältä trokarilta saanut kaksi C-lippua 120 eurolla.

Suurin pettymys koko tapahtumassa oli tuo Oakenfold, joka tosiaan vaikutti enemmän lähikuppilan CD-vaihtajalta kuin rautaiselta ammattilaiselta.

Madonnan show oli hieno mutta nuo keskinkertaiset 2000-luvun diskobiisit eivät oikein sytyttäneet. Järjestelyt pelasivat paremmin kuin useimmissa muissa tapahtumissa ja juomien sisään viemisessä ei ollut ongelmia.

Olisi sitä voinut torstai-illan huonomminkin viettää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä diggasin konsertista ja pompin siellä riehakkaasti hyvästä showsta nauttien. Mulle pääasia on aina live-keikoilla se, että keikka aiheuttaa hyvän fiiliksen ja koen jotain uutta mm. biisien uudelleen sovittamisen muodossa. Siinä suhteessa Madonnankin keikka täytti standardini erinomaisesti.

En voi nimittää itseäni varsinaisesti Madonna-faniksi, mutta kyllä kaikki biisit oli tuttuja. Lapsuudessani tuli Madonnaa kuunneltua aika paljonkin ja kyllä omalla kohdallani oli aika paljon kysymys siitä, että "koin uudelleen" niitä vanhoja fiiliksiä. Madonna uudempi tuotanto ei ole mulle kauhean tuttua, lähinnä radiosoittojen varassa mennään. Vanhempi tuotanto onkin sitten tutumpaa, tulihan sitä aikoinaan kuunneltua paljonkin. Siinä mielessä voin sanoa olevani pettynyt, että paljon hyviä vanhoja biisejä jäi kuulematta. Toisaalta ymmärrän, että pääpaino on uudemmissa biiseissä, koska joukossa on aina myös nuorempia faneja, joille uudet biisit ovat kenties "se" juttu. Tarkoitushan kai on saada myös tulevia levyjä myytyä ja nuorempi sukupolvi kai Madonnaa nykyään eniten ostelee.

Itse olin erinomaisilla paikoilla A-katsomossa ja näin loistavasti sekä screenille että lavalle. Mä kun olen tälla tavalla pituuden suhteen rajoittunut ihminen, mulle on tärkeätä nähdä myös screeni hyvin. Itse keikka oli energinen ja kyllä mulle välittyi fiilis, että Madonna oli aidosti läsnä. Tottakai konsertti on tarkasti suunniteltu, eikä luovuudelle jää kovinkaan paljon tilaa, mutta sellaista se on nykypäivänä. Kun lavalla hilluu parhaimmillaan parikymmentä muutakin ihmistä koreografioita toteuttamassa, on pakko pitää tiukasti kiinni sovituista asioista. Kun kiertue on pitkä, on inhimmillistä, että jossain vaiheessa iskee väsymys. Tietenkään se ei saisi yleisölle asti välittyä, mutta aina kun kysymys on ihmisistä, myös ulkopuoliset asiat vaikuttavat. Se on vain hyväksyttävä. Mulle kyllä jäi oikein hyvät fiilikset ja koin, että eilinen konsertti ei Madonnalle mitään täysin pakkopullaa ollut. Rahan takia hänenkään ei tarvitse maailmaa kierrellä ja lauleskella illasta toiseen. Kyllä se rakkaus musiikkiin ja esiintymiseen vetää Madonnankin lavalle yhä vain. Joka ilta ei vain pysty huippusuoritukseen, ei vaikka kuinka haluaisi.

Vaikea mun ainakaan on mennä tekemään mitään syväluotaavaa analyysiä siitä, miksi miehet ovat Madonnaa katsomaan. Oma ukkoni kuuntelee raskaampaa rockia, mutta ihan hyvin hänellekin Madge maistui. Diggasi erityisesti "Give it 2 me"-biisistä ja olenkin pitkin päivää kuunnellut hänen ihmetystään asian tiimoilta, koska muuten ei juurikaan sen sortin musiikista pidä. Tämä kuitenkin todistaa sen, että musiikki on fiilisjuttu, eikä sitä tarvitse analysoida puhki. Mitä helvetin väliä sillä on, mikä se juttu on jonkun bändin tai biisin kohdalla on, pääasia että aiheuttaa positiivisia viboja. Meillä tilanne oli niinpäin, että mies oli se, jonka ansiosta keikalle ylipäänsä mentiin. Omaa rahaa ei tosin ollut kiinni yhtään, koska saimme kutsun liiketuttujen kautta. Mutta ei osallistumisemme olisi rahaan kaatunut muutenkaan, vaan siihen, ettei ehditty lippuja hankkimaan Lippupisteestä. Kyllä Madonnan konsertti kuului meidän perheessämme "must see"-osastoon, varsinkin kun rouva vihdoinkin tänne saatiin. Onneksi tämäkin asia hoitui muuta kautta ja olemme yhtä kokemusta rikkaampia.

Järjestelyt olivat ensiluokkaisia ja yllätti ainakin minut täysin. Olin varautunut kaaokseen, mutta vielä mitä. Toki kohderyhmäkin oli sellainen, ettei nyt ihan suurinta uhkaa aiheuttanut. Toista olisi ollut, jos samassa paikassa oli järjestetty joku angstisten miesten rähinäbändin keikka. Tuolloin suuri ihmismassa olisi saattanut aiheuttaa suurempaakin päänvaivaa poliisille ja järjestäville tahoille.

Madonna ei tehnyt encorea, koska ei harrasta niitä. Madonna on sanonut, että ei halua tehdä sitä, mitä häneltä odotetaan. Toisaalta, suurelle osalle yleisöstä taisi olla selvää, ettei lavalle enää palata, joten tässä kohtaa olisi ollut yllätyksen paikka... Ehkä ensi kerralla sitten.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma ukkoni kuuntelee raskaampaa rockia, mutta ihan hyvin hänellekin Madge maistui. Diggasi erityisesti "Give it 2 me"-biisistä ja olenkin pitkin päivää kuunnellut hänen ihmetystään asian tiimoilta, koska muuten ei juurikaan sen sortin musiikista pidä.

Tässä on Pharrell Williams mukana laulamassa, ja taitaapa olla tämäkin The Neptunes (Pharrell & Chad Hugo) -tuotantoa. Hyvä maku miehelläsi :)
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Mistäpäs tuonkaan tietää. Ehkä jonakin päivänä sukututkijat pääsevät kärryille siitä, että rva Ciccone on italolle kalskahtavasta sukunimestään huolimatta ehtaa mikkelin-anttolan seudun Kikkosten sukua. Jospa Halonen aavistaisi, niin johan tulisi kiire ottaa have you ever been to sauna -puhelu New Yorkiin.

Sinänsä outoa, kun Tarja ei tällä kertaa ängennyt lavalle. Like A Prayer duettona Madonnan kanssa olisi varmasti ollut mielenkiintoinen näky.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ihme sähellystä järkkäreiltä täälläkin oli ollut: käly oli joutunut jättämään portille ½ litran vesipullon, kun se oli ollut "liian kovaa muovia", vaimo oli saanut samanlaisen pullon ongelmitta sisään viereisessä jonossa. Ja mikä hämmästyttävintä, "kovan" muovipullon olisi saanut viedä sisään tyhjennettynä...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ihme sähellystä järkkäreiltä täälläkin oli ollut: käly oli joutunut jättämään portille ½ litran vesipullon, kun se oli ollut "liian kovaa muovia", vaimo oli saanut samanlaisen pullon ongelmitta sisään viereisessä jonossa. Ja mikä hämmästyttävintä, "kovan" muovipullon olisi saanut viedä sisään tyhjennettynä...

Ihan kaikella kunnioituksella, mutta eikö toi nyt ole vähän liian herkkämielistä? Puhutaan siis vesipullosta eikä mistään vuosikertaviinistä... Informaatiokatkos varmaankin, en usko, että ollut mitään henk.koht. kälyäsi kohtaan. Sieltähän sai kuitenkin vettä ostaa sisältä, tosin korkit otettiin niistäkin pois. Ja toiset "saivat" viedä juomansa pullossa katsomoon, toiset joutuivat kaatamaan ne muovimukiin. En pidä moista nyt yhtään minään. Aika pienestä asiasta oli kyse, vaikka toki periaatteessa ymmärrän, että kaikkien sääntöjen pitäisi olla aina kaikille samat. Mutta kun se hyvin harvoin toteutuu yhtään missään, niin näin pientä asiaa tuskin kannattaa edes ihmetellä. Sitähän saisi ihmetellä aivan kaikkea koko ajan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan kaikella kunnioituksella, mutta eikö toi nyt ole vähän liian herkkämielistä?
Niin, ei tästä kukaan ole mitään haavoja sielunsa saanut. Kunhan "ääneen" ihmettelin järjestäjien sekopäisiä sääntöjä muovipullojen lujuusasteen suhteen...
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Tämä heteroheavymies ainakin viihtyi Madonnan keikalla. Käsilaukku ja pinkit kalsarit unohtui kotiin, mutta näytti siellä silti olevan muutama muukin suunnilleen samanlainen mies yleisön joukossa. Tosin muutamat kalsarit saattoi jäädä tarkistusta vaille. Mutta voihan se olla, että kaikki "normaalit heteromiehet" pakotettiin mukaan. Hyvä keikka ja hieno tapahtuma.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No, onpas nyt Rosenrotin kommentista/kommenteista ihmiset ottaneet herkästi nokkiinsa ja oikein tunnon päälle vielä. Kauhea selittely ja todistelu käynnissä jatkuvasti. =) Mitä vitun väliä, oikeesti? Ihmiset!

Ei sillä, etteikö Rosenrotin kommentitkin olisi hassuja, mutta niin on kyllä osa vastapuolenkin.

***

Kyllä minäkin Matoannan joistakin kappaleista voin myöntää ihan pitäväni ja taidokkaasti tehtyjä on useempikin. Ei kyllä silti huvittaisi maksaa tuon parhaat päivänsä viettäneen eukon näkemisestä, ei ainakaan sellaisia summia mitä on pyydetty. Jos joku olisi tarjonnut lipun, niin olisin varmasti lähtenyt kuitenkin, ihan mielenkiinnosta uudenlaisen keikkakokemuksen suhteen. Livemusiikki on kuitenkin aina livemusiikkia.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kyl harmita yhtään, että ei maksanut 100 euroa noista lipuista. Parhaastakin biisistä oli onnistuttu vetämään joku surkea versio.

Madonna- Like a prayer "livenä"

Muutenkin ärsyttää kun puhutaan jostain kaikkien aikojen showsta. Tässä on tältä kesältä taidonnäyte bändiltä joka on jo vuosikaudet järjestänyt ylivoimaisesti parhaat live showt ja konsertit.

U2-360- Tour- intro

U2-360-Tour- Where the streets have no name

Ja vähän vielä siitä, miten yleisö laulaa mukana ilman kauheita kosiskeluja, kun biisi ja bändi ovat tarpeeksi hyviä

Muukin materiaali keikalta on katsomisen arvoista.

Kummassa ylläolevista keikoista olisit itse mieluummin ollut? Hemmetti kun Suomi jäi taas U2 kalenterista pois, 97- konsertti Helsingissä oli paras missä itse olen koskaan ollut paikanpäällä.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Ei pitäisi edes vaivautua näihin vastaamaan, mutta ärsyttää, kun tänne pöllähtää näitä tosi elämän "Karpoja" kertomaan mistä konserteista kenenkin pitäisi nauttia.

Joku tällä keskustelupalstalla joskus kirjoitti, että mielipide on kuin persereikä. Jokaisella on omansa.

No hienoa, että kuitenkin tulit tänne valaisemaan muita ettei sinua harmita se, ettet maksanut 100 euroa lipustasi. Olen onnellinen puolestasi.

Ja voin vastata etten olisi kummastakaan keikasta maksanut yhtään euroa jos itse pitäisi mennä katsomaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa Donnan tai herra maailmanpelastajan keikat.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Ihmettelen suuresti, että miten tästä koko Madonna keikasta on noussut tällainen haloo. Itä-Helsingistä raahautuneita parturi-kampaaja tyttöporukoita vaeltelemassa kohti keikkaa oli ikävä katsella. Älämölö oli häiritsevää, varsinkin kun sen suorittaa viski/tupakkabassolla.

Koko Madonna keikka menee mielestäni kategoriaan Radio Nova, Tanssii tähtien kanssa, Maajussille morsian...Kansan syvät rivit heräävät koloistaan. Tässähän ei tietysti mitään vikaa ole, mutta aiheuttaa kyllä kummastusta itselläni. Usein vielä iltapäivälehdet ovat nostamassa tätä "hypeä" hienolla uutisoinnillaan: "klo. 16.09 Madonna nousee autoon."

Olin Helsingissä käymässä Espoosta ulkomaalaisen tyttöystäväni kanssa ja bussit olivat myöhässä Madonnan takia, erityiset liikennejärjestelyt jne. jne. Ja kaiken kukkuraksi seuraavana päivänä ylen jälkiviisaissa jopa analysoitiin keikkaa perinpohjin. Koko kaupunki tuntui olevan sekaisin yhden Madonnan keikan takia ja tämä kyllä hekotutti itseäni aikalailla. Tyttöystäväni kysyikin mielestäni aika asiallisen kysymyksen: "miksi koko kaupunki on ihan sekaisin Madonnasta?"

Onhan ennenkin ollut vaikka minkälaista staraa stadissa ja nyt tällainen sotku? Ja ei, en tarkoita tällä sitä, että häpeäisin Suomea, mitä joku varmasti tulisi huutelemaan. Kokeneena maailman metropoliittien herrasmiehenä voin sanoa, että Suomi toimii kuin junan vessa.

IPari ihan menevää biisiä Madonnalla on , mutta onhan se silti menneen talven lumia. Futistermein "has been".

Kiva, että on saatu macnevis kertomaan tänne monen viestin voimalla, että jokaisella on oma mielipide. Eiköhän tämä ole kaikille selvää.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onhan ennenkin ollut vaikka minkälaista staraa stadissa

Tartun nyt tähän, koska on aivan käsittämätöntä miten ihmiset eivät ymmärrä tai halua ymmärtää, että Madonna on meidän aikamme suurin ilmiö. Musiikilla tai muulla ei ole merkitystä tässä jutussa, ainoastaan tapahtumalla. Madonnahan on sitä paitsi varsin keskinkertainen laulaja eikä mikään nero näissä jutuissa. Kaikessa muussa se onnistuminen sitten tulee.

Espanjan kuningas tai NHL-liigan maan presidentti voivat tulla vierailemaan, se ei juuri ketään kiinnosta, tervetuloa, mutta hässäkän järjestää vain media, kansa pysyy kotona. On kovin helppoa puhua kuinka junttia kaikki on, mutta kuinka tarpeellista se on?

En ollut itse keikalla, koska annoin lippuni syntymäpäivälahjaksi. Ja muutenkin ovelta olisi saanut lippuja muutamalla kympillä, jos olisi halunnut mennä.

Tämä oli iso asia ja ensi viikolla on taas uudet jutut, kertokaa mistä tämä katkeruus kumpuaa.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
En missään nimessä ole katkera. Ihmettelen vain suuresti, koska itse olen täysin eri mieltä, että Madonna olisi mitenkään aikamme ilmiö.Tai sitten olen vain eri mieltä kuin suurin osa kansasta.

Naurattaa se, että kun on eri mieltä jostai tai ihmettelee jotain asiaa, niin asia luetaan katkeruudeksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Naurattaa se, että kun on eri mieltä jostai tai ihmettelee jotain asiaa, niin asia luetaan katkeruudeksi.

Minua naurattaa se, että Madonna lasketaan joidenkin mielestä ynnämuut-kategoriaan.

Voitaisiin tehdä joku maailmanlaajuinen testi missä näytettäisiin kaikenmaailman valtiojohtajien kuvia ja kaikkia ja sitten Madonnan kuvaa. Tuskin olen kovin väärässä, että tämä nainen tunnettaisiin hyvin monessa paikassa eniten.

Tämän voisi kokeilla ihan vaikka Suomessa, näytettäisiin Jutan tai Matin kuvaa ja sitten Madonnaa, mitenköhän kävisi. Suomessa tietenkin monet tunnistaisivat kaikki, mutta loput sitten vain yhden.

Kenenköhän niistä.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pitäisi edes vaivautua näihin vastaamaan, mutta ärsyttää, kun tänne pöllähtää näitä tosi elämän "Karpoja" kertomaan mistä konserteista kenenkin pitäisi nauttia.
No hienoa, että kuitenkin tulit tänne valaisemaan muita ettei sinua harmita se, ettet maksanut 100 euroa lipustasi. Olen onnellinen puolestasi.

Ja voin vastata etten olisi kummastakaan keikasta maksanut yhtään euroa jos itse pitäisi mennä katsomaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa Donnan tai herra maailmanpelastajan keikat.

Niin, sehän se pointti olikin. Jokainen saa tottakai nauttia ihan mistä tykkää, mutta tarkoitus oli vain verrata kahta showta keskenään. Omasta mielestäni saan olla hyvinkin vapaasti harmistunut siitä, että Madonnan läpivedosta puhutaan kaikkien aikojen showna, koska sitä se ei varmasti ollut. Ja kannatti muuten varmasti tulla aamuyöstä pienessä sievässä tänne avautumaan ja menemään henkilökohtaisuuksiin. Joo ja ei tosiaan pitäisi vaivautua näihin aamuyön vetoihin edes vastaamaan. Rauha vaan.

Kiva, että on saatu macnevis kertomaan tänne monen viestin voimalla, että jokaisella on oma mielipide. Eiköhän tämä ole kaikille selvää.

Juurikin näin.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Omasta mielestäni saan olla hyvinkin vapaasti harmistunut siitä, että Madonnan läpivedosta puhutaan kaikkien aikojen showna, koska sitä se ei varmasti ollut.

Kirjoittaa siis mies, joka ei keikalla ollut. Vahvaa tulkintaa joidenkin väsyneiden Youtube-pätkien perusteella.

Itselle se oli juurikin showna varmaan hienoin, mitä on tullut todistettua. Otanta on kuitenkin muutama sata keikkaa. Musiikillisesti Madonna ei nykyään ihan lähimpänä sydäntä ole, mutta voin sanoa että viihdyin ja helvetin hyvin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin Helsingissä käymässä Espoosta ulkomaalaisen tyttöystäväni kanssa ja bussit olivat myöhässä Madonnan takia, erityiset liikennejärjestelyt jne. jne. Ja kaiken kukkuraksi seuraavana päivänä ylen jälkiviisaissa jopa analysoitiin keikkaa perinpohjin. Koko kaupunki tuntui olevan sekaisin yhden Madonnan keikan takia ja tämä kyllä hekotutti itseäni aikalailla. Tyttöystäväni kysyikin mielestäni aika asiallisen kysymyksen: "miksi koko kaupunki on ihan sekaisin Madonnasta?"

Ihan peräti Espoosta asti kävit Helsingissä! Hurja kaveri! Ja bussitkin olivat myöhässä ja liikennejärjestelyihin tehty muutoksia! Kauheeta! Väitän aivan tosissani, että jos samalla paikalla olisi pelattu vaikkapa Suomi-Brasilia futismatsi, dösät olisivat olleet vieläkin enemmän myöhässä ja liikennejärjestelyihin olisi tehty ihan yhtä paljon muutoksia, jollei jopa enemmänkin. Sokerina pohjalla olisi tietysti se, että jengi ei olisi jättänyt autojaan kotiin, koska keski-ikäiset miehethän eivät julkisia käytä ja liikenne olisi ollut totaalisessa kaaoksessa. Nythän näin ei kuitenkaan käsittääkseni ollut, vaikka tottakai normaalista poikkeavaa olikin. Lisäksi futismatsia varten paikalle olisi roudattu 350 poliisia, karhuryhmä ja SUPO. Koska Jätkäsaaren ympäristö on muutenkin yksi Stadin liikenteen solmukohdista, kiitos mm. espoolaisten yksityisautoilijoiden, on itsestäänselvää, että erikoisjärjestelyjä on tehtävä.

Huvittavaa on myös, että haukut Madonna-yleisön juntiksi ja itse katsot YLE:n Aamu-tv:tä! Wow!

Voit kertoa sille ulkomaalaiselle tyttöystävällesi, että Suomi on paikkana sellainen, että minkään maailmanluokan tähden konserttia ei voida pitää itsestäänselvänä, toisin kuin esim. Pariisissa tai Barcelonassa. Madonnakin on keikkailut parikymmentä vuotta stadiontasolla ja nyt vasta hänet saatiin tänne. Jopa Tallinnassa hänet nähtiin aiemmin ja se sentään kuului Neukkulaan silloin kun täällä jo pikkutytöt groovasivat Madonnan tahtiin. Ymmärrän, etteivät ulkomaalaiset tätä kaikkea voi ymmärtää, mutta selittämällä voisi mennä jakeluun. En tiedä, mistä tyttöystävä on kotoisin, mutta uskallan epäillä, että jos on kotoisin paikasta, missä eletään ns. ajan hermolla, eikä Madonna hänen maassaan/kaupungissaan olisi koskaan esiintynyt, tuskinpa siinäkään pitäjässä tapahtumasta pelkällä olan kohautuksella selvittäisi.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Minua naurattaa se, että Madonna lasketaan joidenkin mielestä ynnämuut-kategoriaan.

Voitaisiin tehdä joku maailmanlaajuinen testi missä näytettäisiin kaikenmaailman valtiojohtajien kuvia ja kaikkia ja sitten Madonnan kuvaa. Tuskin olen kovin väärässä, että tämä nainen tunnettaisiin hyvin monessa paikassa eniten.

Tämän voisi kokeilla ihan vaikka Suomessa, näytettäisiin Jutan tai Matin kuvaa ja sitten Madonnaa, mitenköhän kävisi. Suomessa tietenkin monet tunnistaisivat kaikki, mutta loput sitten vain yhden.

Kenenköhän niistä.

Varmasti totta. Tämä onkin mielestäni huolestuttavaa ja kertoo kyseisten ihmisten valistuneisuudesta. Tietenkin kehitysmaissa tämä on ihan ymmärrettävää, mutta ei tätä mielestäni noi mitenkään hyväksi jutuksi ainakaan luokitella.

Kylläpä tämä aihe vetää monella tunteet pintaan. BoredOldLady taisi osua mainitsemaani kategoriaan. Keski-ikäinen nainen (tai ainakin näin päättelen nimimerkistä) kirjoittaa pää sauhuten koneella. Luulisi elämänkokemuksesi jo riittävän sivuuttaaksesi tällaisten nuorten kollien mielipiteet.

Asustelin ennen Helsingissä ja silloin käytin aina joukkoliikennettä. Nyt kun vielä saataisiin se metro Espooseen asti niin AVOT.

Mielestäni on vain erittäin huvittavaa, kuinka tästä tehtiin tällainen koko kansan juttu. Aina tällaiset koko kansan jutut alkavat jotenkin ällöttää.

Jokaisessa yhteydessä otettiin esille Madonnan keikka. Ja YLEn aamu-tv juuri naurattikin, koska sielläkin tätä piti analysoida, vaikka kyseisillä tyypeillä ei ollut mitään tekemistä koko keikan kera. Ja kyllä, mielestäni mainitsemani kaltaiset ihmistyypit ovat juntteja, mutta taidan sitä olla myös itsekin enemmän tai vähemmän, koska katson joskus ohimennen ylen aamulähetystä.

Itseasiassa tyttöystäväni on kotoisin juuri niin suuresta kaupungista missä eletään ajanhermolla ja Madonnan keikka selvitettäisiin jopa olankohautuksella. Tarkoitan vain sitä, että oli mielestäni ällistyttävää, että Suomi totaalisesti sekosi mediaa myöten tästä vanhasta leidistä. Yhtä isoja tähtiä on ennenkin liikkunut Suomen maaperällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös