Maantiepyöräilyn harrastajia?

  • 49 076
  • 153

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaapas nyt ammattilaiset, että kuinka suuri hyppäys se on normipolkimista? Barcelona on tuossa parin päivän päässä, eikä sohlaaminen lukkoihin tottumattomana kiinnostaisi edes hiljaisella kylätiellä täällä päin.

Ei se ole välttämättä mikään iso hyppäys sikäli, että suoralla tiellä polkiessa sitä eroa ei edes välttämättä huomaa, ennen kuin oppii oikean tekniikan. Jalat lähtee lukkopolkimista myös irti kohtuullisen helposti ja lisäksi niissä kaikissa on myös säätö, että miten helposti se jalka irtoaa. Lipat saattaa tulla vedettyä kylläkin, jos ei ole tarkkana, mutta itse ainakin olen selvinyt yhdellä kaatumisella, joka sekin johtui siitä, että tietoisesti yritin selvitä liikennevaloissa jalkoja irrottamatta paikallaan tasapainoillen. Suosittelen siis varauksetta ihan perus työmatkapyöräilijöillekin.

Ja härre gyyd, miten oudolta tuntuukaan polkea ilman, kun noihin on tottunut.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kertokaapas nyt ammattilaiset, että kuinka suuri hyppäys se on normipolkimista? Barcelona on tuossa parin päivän päässä, eikä sohlaaminen lukkoihin tottumattomana kiinnostaisi edes hiljaisella kylätiellä täällä päin.

Ihan suunnilleen sunnuntaipyöräilijä vain olen, mutta hyppäys normipolkimista lukkoihin on silti melkoinen noin positiivisessa mielessä. Tehokkaan käyttämisen oppimimen on todella nopea juttu loppupeleissä. Parit paikoillaan olevat kaatumiset tuossa hyvin suurella todennäköisyydellä tulee suoritettua, mutta positiiviset asiat pyöräilyn helpottumisessa menevät selkeästi parin pienen maakosketuksen edelle.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan suunnilleen sunnuntaipyöräilijä vain olen, mutta hyppäys normipolkimista lukkoihin on silti melkoinen noin positiivisessa mielessä. Tehokkaan käyttämisen oppimimen on todella nopea juttu loppupeleissä. Parit paikoillaan olevat kaatumiset tuossa hyvin suurella todennäköisyydellä tulee suoritettua, mutta positiiviset asiat pyöräilyn helpottumisessa menevät selkeästi parin pienen maakosketuksen edelle.


Mä olen ajanut maantiepyörällä (ja lukkopolkimilla) todella satunnaisesti. Pari kertaa 180km ja sitten ehkä saman verran treeninä. Enkä ole vielä kertaakaan kaatunut. En ensimmäisillä kerroilla enkä sitten vähän myöhemmin.

Toki fillaroinnissa saattaa tulla paljon yllättäviä asioita eteen (kaveri lähetti just viestiä Joroisilta, oli ollut kolarissa), mutta kun järki pysyy mukana, niin ei ne kolarit/kaatumiset ainakaan noista lukkopolkimista johdu.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Niin, ne kaatumiset taitavat tulla lukoilla juuri noissa liikennevalokikkailuissa yms. Itselläkin on yksi kerta aloin liikennevaloissa seisoessani katselemaan eturenkaassa olevaa lasinsirua ja kurkotin liian pitkälle "väärälle puolelle" kun minulla oli vielä toinen jalka kiinni lukoissa.

Olen kanssa hiljalleen itsekin tullut siihen tulokseen että noi dual-pedaalit ovat vähän turhat, kun kuitenkin aina ajaa lukoilla ja kyllä niillä pelkillä lukkopedaaleillakin lyhyitä kauppamatkoja yms. polkee jos tarve vaatii. Melkein tekisi mieli hommata pelkät lukot "ykköspyörään" ja siirtää dualit kakkospyörään. Kai siinä samalla pyöräkin keventyisi parikymmentä grammaa :)
 
Joku taisi aikaisemmin kysellä klossien kiinnityksestä. Klossi kannattaa aluksi asentaa niin, että jalan levein osa on suoraan poljinakselin yläpuolella tai hieman sen edessä. Ajon aikana säätää omien tuntemuksien mukaan ne niin, että ne mukailee jalkojen luonnollisia kulmia. Ja tämäkin sitten riippuu siitä minkälaiset klossit. Ensikertalaiselle voisi melkein suositella sellaisia klosseja missä on vähän liikkumisvaraa eli jalat pääsee ihan vähän sivuttaissuunnassa liikkumaan ja tämän avulla ei heti hajoita polviaan. Kannaatta tosiaan tarkkailla jalkojen tuntemuksia ja säätää klosseja heti eikä huomenna.

Niitä ei tarvitse hampaat soikiana vääntää kiinni. Pysyy pienemmäläkin voimalla ja jos ei pysy niin sitten vähän tiukempaan.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kehtaanko edes tunnustaa? No ehkä tämän kerran, mutta älkää sitten kertoko kellekään.

Minä en kyllä ikinä tottunut lukkoihin. Juu, alussa muutama kaatuminen jonka jälkeen alkoi sujua periaatteessa ilman ongelmia, mutta aina se jalan repiminen sivuittain tuntui yhtä inhottavalta ja toisaalta turvattomalta. Olihan se tehokkaampaa menoa kyllä, mutta jossain vaiheessa huomasin vähentäväni ajamista pelkästään siksi, etten pitänyt lukoista, ja silloinhan mennään jo ihan metsään. Nyt onkin sitten rimpulat eli varvaskoukut kaikissa pyörissä.

Varmaankin suurin syy löytyy geeneistä, joilta sain lahjaksi löysät polvet ja nilkat. Sivuttaisvääntö tuntuu varsinkin polvessa aivan kammottavalta. Jos joku keksii lukot jotka saa irti esim. nappia painamalla tai ajatuksen voimalla, niin laittakaa viestiä.
 
Jos joku keksii lukot jotka saa irti esim. ajatuksen voimalla, niin laittakaa viestiä.

Eikö niitä jo ole olemassa? Monta monituista kertaa olen maastopyörällä lentänyt sarvien yli ja ojan pohjalla on sitten ihmetellyt, että miten ne jalat muka irtosi polkimista. No yhden kerran muistan kun talvella ajoin polun reunan yli ja kaaduin kyljelleni niin meni varmaan 5 minuuttia kun sain rimpuiltua jalat irti, oli nimittäin ns. ihmislukko pyörän ympärillä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vaikka en nyt virallisesti harrasta maantiepyöräilyä, niin pistetään nyt tänne.

Tulee poljettua nyt kevät-kesä-syksy aina lumentuloon asti pyörällä töihin. Matkaa tulee (Karttaoppaan mukaan) 10 kilometriä suuntaansa, joten 100 kilometriä/viikko poljen + muut asianhoitamiset yms. päälle. Pyörä ei ole kovin erikoinen, mutta ajaa asiansa. Kuwaharan 11 vuotta vanha pyörä ja hyvin toimii edelleen (tutulta ostin kahdella kahvipaketilla joskus vuosi sitten).

Tänään tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua oikein kunnon rääkkiä polkiessa töihin, eli poljin ns. väkisin ja hampaat irvessä, sen mitä jaloista nyt lähti. Huomenna sama homma kokeiluun, takaisinpäin ei tämä niin onnistu, kun Hervannasta poistuessa, matka on pääosin alamäkeä.

Seuraavaa pyörää harkitsen kylläkin juurikin lukkopolkimilla. Työkaveri sellaisella töihin tulee ja mielenkiinto heräsi. Nähtäväksi jää.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tamperelaiset tuntenee Hervantaan nousevan Lukonmäen, pitihän se käydä lopulta testaamassa tuossa aiemmin päivällä, leppeässä helteessä, alhaalta ylöspäin toki. Onhan se melkoinen möykky sunnuntaipyöräilijän kivuttavaksi, mäen alla vaihde pienimmälle ja päätin että ylös ajan. Pyörän päältä en nouse kuin kuoleman viemänä ja piti murjoa vieläpä satulasta, putkelta olisi mennyt hieman helpommin mutta kun piti kokeilla meneekö se näin vaikeamman kautta. Ei se jyrkkyys vaan se pituus, tuntui että jatkuu ja jatkuu vaan, menihän se mutta koville otti. Ammattipyöräilyä olen aina pitänyt mitä hurjimpana lajina, tuommoisia ja pahempia mäkiä parikymmentä+ kilometriä putkeen, siinä ei ole hulluudesta ainakaan haittaa.

Sitten olikin mukava lasketella Hervannan valtaväylän pyöräteitä takaisin kaupunkiin päin, leppeää menoa oli se.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tamperelaiset tuntenee Hervantaan nousevan Lukonmäen, pitihän se käydä lopulta testaamassa tuossa aiemmin päivällä, leppeässä helteessä, alhaalta ylöspäin toki. Onhan se melkoinen möykky sunnuntaipyöräilijän kivuttavaksi, mäen alla vaihde pienimmälle ja päätin että ylös ajan.

Tuo on kova mäki. Siltikin haluan viilata pilkkua, että kyseisen mäen nimi ei ole Lukonmäki, vaikka niin erheellisesti luullaankin. Lukonmäki on asuinalueen nimi, mutta tuo pyöräilijöiden kiduttaja on nimeltään Lukonojanmäki. Noh, ei tuo suorituksesi arvoa heikennä. Jokunen aika takaperin Tamperelaisessa oli tarinaa Tampereen kovimmista mäistä. Tuo Lukonojanmäki oli yksi kolmesta esitellystä mäestä. Muistelen, että jossain päin Pispalaa oli vielä pahemmat sykkeet koepolkijalle nostattanut mäki.

Itse poljin äskettäin helteessä vajaat 45 km. Oli kyllä ihan kivaa, vaikka keli olikin aika rankka. Allani on uusi Nishkiki XC3. Ihan hyvältä on vaikuttanut, joskin renkaat ovat optimaalisemmat hiekkatielle. Harkinnassa on, josko vaihtaisin ne hivenen ohuempiin, sillä suurin osa ajostani tapahtuu kuitenkin asfaltilla.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Onkos Jatkiksen ketjunpyörittäjillä kokemuksia ns. säämiskärasvoista? Itse en ole perärasvaa aiemmin käyttänyt, mutta uudet pyöräilyshortsini haluaisin pitää kunnossa ja lisäksi estää perseen hiertymisen pitkillä lenkeillä. Vähän olen nettiä tutkaillut asian tiimoilta ja selvästi suosituimmalta vaikuttaa Assoksen rasva. Tuskin on väliä, vaikka shortsit eivät olisikaan samanmerkkisiä? Tai ainakin niin valmistaja väittää.

Entä miten sitten käytätte tuollaista rasvaa? Hierotteko ennen joka lenkkiä vai vain pitkiä lenkkejä ennen? Laitatteko juuri ennen lenkkiä vai pesun jälkeen?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tulipa tuossa innostuttua putsaamaan pyörää ihan lämpimän veden kanssa harjalla ja kun pyörä sitten kuivui pesun jäljiltä yön niin aamulla ennen töitten lähtöä piti heittää vähän kiireessä öljyt sisään. No, vähän nopeana poikana mähän ruiskutin öljyä kaikkeen mikä kiilsi kunnes jossain vaiheessa tajusin öljyäväni ahkerasti jarrulevyjä... sanomattakin on selvää että jarrujen teho vähän heikkeni siitä vaikka yritin pyyhkiä paperilla levyjä jonkun verran.

Eli jotain liuotinta varmaan pitäisi käyttää, mutta mistäs materiaalista oikeastaan nuo jarrupalat on tehty ts. viitsisikö ihan heittää asetonia kehiin vai pitääkö tyytyä etanoliin yms.
Levyjen putsaus tosiaan lienee helppo juttu mutta luulen että tosiaan pitää jotain saada paloihinkin koska niihin on nyt jarruttelun aikana ehtinyt kertyä jossain määrin öljyä.

Hyviä ideoita otetaan vastaan vaikka jarrut ovatkin vähän lahjattomien hommaa.
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Tulipa tuossa innostuttua putsaamaan pyörää ihan lämpimän veden kanssa harjalla ja kun pyörä sitten kuivui pesun jäljiltä yön niin aamulla ennen töitten lähtöä piti heittää vähän kiireessä öljyt sisään. No, vähän nopeana poikana mähän ruiskutin öljyä kaikkeen mikä kiilsi kunnes jossain vaiheessa tajusin öljyäväni ahkerasti jarrulevyjä... sanomattakin on selvää että jarrujen teho vähän heikkeni siitä vaikka yritin pyyhkiä paperilla levyjä jonkun verran.

Eli jotain liuotinta varmaan pitäisi käyttää, mutta mistäs materiaalista oikeastaan nuo jarrupalat on tehty ts. viitsisikö ihan heittää asetonia kehiin vai pitääkö tyytyä etanoliin yms.
Levyjen putsaus tosiaan lienee helppo juttu mutta luulen että tosiaan pitää jotain saada paloihinkin koska niihin on nyt jarruttelun aikana ehtinyt kertyä jossain määrin öljyä.

Hyviä ideoita otetaan vastaan vaikka jarrut ovatkin vähän lahjattomien hommaa.

Onnea yritykselle ja kannattaa melkein jo aloittaa uusien palojen etsiminen. Öljy tunkeutuu huokoiseen jarrupalaan ja on melkein mahdoton poistettava. Jotkut ovat kokeilleet palojen kuumentamista hellan levyllä kunnes paloista nousee savu öljyn palaessa. Lopputulos on sitten mitä tahansa väliltä kuin uusi - murenavaa moskaa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Onnea yritykselle ja kannattaa melkein jo aloittaa uusien palojen etsiminen. Öljy tunkeutuu huokoiseen jarrupalaan ja on melkein mahdoton poistettava. Jotkut ovat kokeilleet palojen kuumentamista hellan levyllä kunnes paloista nousee savu öljyn palaessa. Lopputulos on sitten mitä tahansa väliltä kuin uusi - murenavaa moskaa.

Jaahas, no kerran kaudessahan noita pitänee vaihtaa muutenkin niin sinänsä samapa se jos nyt saisi nuo edes sellaiseen kuntoon että uskaltaa polkea loppukauden.

Parempi toki että tuli ilmi nyt, kauden alussa olisi voinut jo vähän harmittaakin, tietääpähän vastaisuudessa että pitää oikeasti myös varoa noita levyjä kun V-jarrujen kanssa on kuitenkin voinut aika vapaasti ruikkia öljyä minne tahansa ja vanne on aika nopeasti putsautunut ja jarrujen pito palannut.
 
Seuraavaa pyörää harkitsen kylläkin juurikin lukkopolkimilla. Työkaveri sellaisella töihin tulee ja mielenkiinto heräsi. Nähtäväksi jää.

Voihan ne polkimet vaihtaa siihen nykyiseenkin mankeliin. Näin ajattelin itse toimia. Omassa on vain ne ikävät lenkit, joita en kyllä tohdi käyttää ollenkaan.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkaako olosuhteet olla jo otolliset maantiepyöräilylle? Viime viikonloppuna satanut snöge aiheutti sen, että katujen siivous käsittääkseni lykkääntyi viikolla ainakin Helsingissä, mutta ensi viikolla siivouksen pitäisi alkaa.

Miten siis pääkaupunkiseudun lähistössä polkevat, onko vielä hiekkaa tai lumikokkareita teillä, vai pystyykö jo vetämään lenkkejä ilman huolta edellä mainituista?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Vaikken nyt niinkään maantiepyöräilyä harrasta niin tuo työmatkapyöräilyn Focus sellaiseksi peliksi laskettaneen ja olen sen takia päivittäin katsellut teitten kuntoa sen kannalta milloin viitsisi alkaa polkea töihin. Ainakin Espoon suunnalla on ns. ensilakaisu tehty jo aika kattavasti, mutta soraa on vielä jäljellä kohtalaisesti pikkuteillä ja risteyskohdissa yms. joten taidan itse odotella toista lakaisukierrosta ts. seuraava viikko menee odotellessa.

On kanssa pieni mutkakin matkassa, takarenkaassa on isohko n. 1x2mm ja syvyydeltään millin "reikä" ja syyshuollossa vähän yritin saada vaihtonäkemystä huollolta mutta eivät sitten sen kummemmin ottaneet kantaa siihen joten nyt pitäisi itse päättää vaihtaako renkaan vai ajaako kunnes joku kivi sitten menee ko. koloon ja...

Kun kyse on vielä takarenkaasta niin itsevaihtaminen hieman hirvittää, koska samalla varmaankin vaihteiston säädöt menevät solmuun ja ketjuakin joutuisi säätelemään, mutta mikä on raadin kanta, kannattaako tuollaisesta hommasta luistaa siirtämällä se huoltoliikkeille?
Ja ylipäätänsä, onko olemassa mitään purkkaratkaisuita tuollaisen reiän täyttämiseen, muuten kun rengas on ihan ok kunnossa niin että sillä kestäisi ajaa vielä ainakin parisataa kilometriä. Muutenkin vähän ärsyttää tuo renkaitten kuluminen, ei oikein huvittaisi kerran kaudessa vaihdella renkaita mutta kai se on sitten hinta joka on maksettava pienemmästä kulutuspinta-alasta?
 

#76

Jäsen
Tietysti huoltoliike tekee ilomielin, mutta itse en ole kokenut renkaanvaihtoa ongelmalliseksi. Toisaalta reikien ja talvipyöräilyn myötä on tullut tarpeeksi treeniä :D Kerran laitoin maantiepyörän Bodumin takamaastossa ympäri ja ainoan kerran ryhdyin hommaan kesken lenkin. Ei ole tullut ketjua ihmeteltyä tai tarvinnut säätää vaihteistoa renkaanvaihdon takia.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tietysti huoltoliike tekee ilomielin, mutta itse en ole kokenut renkaanvaihtoa ongelmalliseksi. Toisaalta reikien ja talvipyöräilyn myötä on tullut tarpeeksi treeniä :D Kerran laitoin maantiepyörän Bodumin takamaastossa ympäri ja ainoan kerran ryhdyin hommaan kesken lenkin. Ei ole tullut ketjua ihmeteltyä tai tarvinnut säätää vaihteistoa renkaanvaihdon takia.

Joo siis kyllähän renkaanvaihto muuten menee, mutta lähinnä juuri nyt ykköspyörän kanssa ei oikein jaksaisi sitä että vaihteitten säädöt lipsuvat ja ketjun tiukkuus muuttuu jos rengas ei olekaan juuri täsmälleen ideaalikohdassa jne.
Toisaalta 16 euroa näyttävät tuosta huvista veloittavan, että sikäli aika vs. raha on omalla kohdallani aika lähellä plusmiinusnollaa, hommaan menee helposti puoli tuntia ja vitutuksen määrä on kohtalainen.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Alkaako olosuhteet olla jo otolliset maantiepyöräilylle? Viime viikonloppuna satanut snöge aiheutti sen, että katujen siivous käsittääkseni lykkääntyi viikolla ainakin Helsingissä, mutta ensi viikolla siivouksen pitäisi alkaa.

Miten siis pääkaupunkiseudun lähistössä polkevat, onko vielä hiekkaa tai lumikokkareita teillä, vai pystyykö jo vetämään lenkkejä ilman huolta edellä mainituista?

Tossa kävin polkemassa pienen lenkin äskettäin ja ainakin Pohjois-Helsingin alueella oli lakaistu osittain, mutta sitten taas osittain ei oltu tehty mitään eli taitaa olla aika alue kohtaista. Tosin poljin maastopyörällä, itse en ainakaan vielä lähtisi tonne polkemaan maantiepyörällä.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytynee siis hetki vielä odotella tuon maantiepyörän käyttöönottoa ja käydä vaikka sitten hybridillä vetämässä lenkkejä ja seuraamassa teiden kuntoa. Toisaalta ei kauheasti huvittaisi odotella kun viime syksynä tuli hommattua ensimmäinen maantiepyörä ja talvi tuli vähän turhan nopeasti kun alkuinto oli vielä päällä. Noh, kauaa ei varmasti tarvi odotella.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Niin, vähemmän yllättäen kumi sitten puhkesi tasan lenkin kauimmaisessa pisteessä. Kysehän oli sitten tuosta takakumista jonka ulkokumin oireilusta jo puhuinkin aiemmin. Mutta nyt siis käytännössä lienee pakko hankkia myös se uusi ulkokumi, nykyisen renkaan mitat ovat 30-622, pitäisikö sitä suosiolla vain hakea samanlaista rengasta vai miten noita lukuja pitäisi tulkita, 28 on kapeampi ja 32 leveämpi, 622 lienee vakio~28 tuumaa (vaikkei nyt toki ole siis 28 tuumaa suoraan muunnettuna mutta renkaan halkaisijaa tuolla kai tarkoitetaan).

Edit: kyllähän noita löytyy kun tonkii webbiä...pitää vaan huomenna soitella paikkoja läpi
Olettaisin että about tässä on vaihtoehdot
Larunpyora.com
Larunpyora.com

Mutta osaako joku sanoa että mistä kaupoista noita voisi löytyä muualta päin pk-seutua, ainakaan polkupyörätukusta ei varmaan kannata etsiä, entä onko Bikeplanetkin tuomittu idea?
 
Viimeksi muokattu:

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Mutta osaako joku sanoa että mistä kaupoista noita voisi löytyä muualta päin pk-seutua, ainakaan polkupyörätukusta ei varmaan kannata etsiä, entä onko Bikeplanetkin tuomittu idea?

Velosport Mäkelänkadulla on oma vakiokauppani ja voin suositella sitä.
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Niin, vähemmän yllättäen kumi sitten puhkesi tasan lenkin kauimmaisessa pisteessä. Kysehän oli sitten tuosta takakumista jonka ulkokumin oireilusta jo puhuinkin aiemmin. Mutta nyt siis käytännössä lienee pakko hankkia myös se uusi ulkokumi, nykyisen renkaan mitat ovat 30-622, pitäisikö sitä suosiolla vain hakea samanlaista rengasta vai miten noita lukuja pitäisi tulkita, 28 on kapeampi ja 32 leveämpi, 622 lienee vakio~28 tuumaa (vaikkei nyt toki ole siis 28 tuumaa suoraan muunnettuna mutta renkaan halkaisijaa tuolla kai tarkoitetaan).

Edit: kyllähän noita löytyy kun tonkii webbiä...pitää vaan huomenna soitella paikkoja läpi
Olettaisin että about tässä on vaihtoehdot
Larunpyora.com
Larunpyora.com

Mutta osaako joku sanoa että mistä kaupoista noita voisi löytyä muualta päin pk-seutua, ainakaan polkupyörätukusta ei varmaan kannata etsiä, entä onko Bikeplanetkin tuomittu idea?

Leveys riippuu omasta ajotyylistä ja kalustosta. 28 millinen pitäisi vielä asettua melkein mille vain kehälle eikä se omasta mielestäni ole liian kapea cc:n tai sporttihybridiin. Säädöt ei renkaanvaihdon yhteydessä pitäisi mennä miksikään, ellei töpeksi jotain todella pahasti.

Noita pistosuojattuja perusrenkaita pitäisi löytyä melkein kaikista kunnon fillarikaupoista. Annankadulla on pari liikettä (Fillarikellari ja Suomen Urheiluaitta), Hesarilta ja Brakun kentän ympäristöstä löytyy kolme (Cycle Center, Velo & Oxygen, Mountain Bike Shop) ja Mäkelänkadulla on Hakamäentien risteyksen tietämillä kaksi kauppaa (Velosport ja Cycle Center). Syrjemmällä sitten Larun liikkeet (Pyörähuolto.com, Larunpyörä ja Best Brakes) ja Itiksen (Velo & Oxygen ja Bikeplanet).
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Oho, täältä löyty tämmönenkin. Itse olen enemmän maantiepyöräilykeskusteluja lähinnä seuraillut fillarifoorumin sivuilla, mutta tulinpahan vain kuittaamaan, että kiva huomata, että lätkä ja maantiepyöräilykään eivät ole toisensa poissulkevia.

...

Ollut todella laiska viikko, jo kaksi päivää joista kahtena olisin ehtinyt tien päälle, toinen jopa aurinkoinenkin päivä, mutta ei vain jaksanut laittaa viime syksynä hankittua Canyonin hiilikuitusykkeliä rullaamaan. Noloa. No, se on kuitattu vahvalla humalalla tämän illan osalta. Perjantaina jos ei satais niin voisi käydä pikku nakkimakkaralenkin käydä heittämässä Hämeenlinnanväylällä.

Jatkakaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös