Maantiepyöräilyn harrastajia?

  • 49 234
  • 153
Kertyneitä kilsoja on vaikee arvioida, mutta lienee kuitenkin sen verran, että ensihuollon sijasta joku täyshuolto tms voisi olla kohdillaan. Mitä sanovat asioista paremmin perillä olevat ja minkä suuntaan kannattaisi kääntyä? Entä millä aikataululla liikkeet noita huoltoja tekevät, meneekö useampi päivä?

Käsittääkseni ensihuollosta kiristetään pinnoja, rihdataan kiekot, säädetään vaihteet ja muuta sisäänajon jälkeen tehtäviä tarkistuksia. Täyshuoltoon kuuluu jo napojen putsauksia ja pyörän pesua. Kannattaisi varmaan tehdä joku noiden yhdistelmä parhaan lopputuloksen saamiseksi, eli googlaamaan vaan jotain hyvää paikkaa minkä sijainti sopii sinulle. Espoossa voin ainakin suositella Kivenlahden pyörähuoltoa joka on hyvä ja nopea, jos asut keskustan alueella niin Nishikiä myyvä Bike Planet Kruunuhaassa voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Voi mennä useampi päivä tai voi näin lomakautena saada heti seuraavanakin päivänä takaisin, keväisin on aina suurimmat ruuhkat.

Itsekin olen huomenna Nishikin Sportti-hybridin toivottavasti onnellinen omistaja.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käsittääkseni ensihuollosta kiristetään pinnoja, rihdataan kiekot, säädetään vaihteet ja muuta sisäänajon jälkeen tehtäviä tarkistuksia. Täyshuoltoon kuuluu jo napojen putsauksia ja pyörän pesua. Kannattaisi varmaan tehdä joku noiden yhdistelmä parhaan lopputuloksen saamiseksi, eli googlaamaan vaan jotain hyvää paikkaa minkä sijainti sopii sinulle. Espoossa voin ainakin suositella Kivenlahden pyörähuoltoa joka on hyvä ja nopea, jos asut keskustan alueella niin Nishikiä myyvä Bike Planet Kruunuhaassa voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Voi mennä useampi päivä tai voi näin lomakautena saada heti seuraavanakin päivänä takaisin, keväisin on aina suurimmat ruuhkat.

Itsekin olen huomenna Nishikin Sportti-hybridin toivottavasti onnellinen omistaja.
Hienosti laput silmillä kirjotin ton edellisen viestin ilman mainintaa sijainnistani. :) Meilahdessa tosiaan asun, eli toi Krunikan pulju vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Aikanaan ostanutkin ko. fillarin Bike Planetista, mutta jostain Vantaan toimipisteestä. Kiitos vinkistä!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nostetaanpa ketjua ylös, ja kysytään käyttäjäkokemuksia pistosuojatuista renkaista. Meikäläinen onnistui omalla Nishikin hybridillä ajamaan vuosina 2011-2014 yli 4000 km ilman ainuttakaan rengasrikkoa. Tässä viikon aikana olen ajanut noin 50 km, ja rengasrikkoja on tullut kolme. Käytännössä tämä selittyy varmastikin sepelin runsaalla määrällä, huonolla tuurilla sekä sillä, että nykyiset renkaat alkavat olla käyttöikänsä päässä. Soittelinkin pyörähuoltoon, ja sovin vieväni fillarin sinne tänään sisäkumien ja ulkorenkaiden vaihtoon.

Mutta onko palstatovereilla suosituksia renkaisiin? Tuossa paikassa, jonne fillarin vien, on suhteellisen hyvät valikoimat Schwalben ja Continentalin renkaita. Renkaan valintaperusteet riippuvat luonnollisesti monesta asiasta. Oma vakioreittini, jonka ajan yleensä 3-4 kertaa viikossa, on noin 20 km pitkä, ja sisältää sekä asfaltti- että hiekkatiepätkiä. Asfaltilla liikuttaessa arvostan kohtuullista rullaamista, ja vauhtia pidän siellä yleensä reippaahkona, kun taas hiekkateillä ajelen hiljaa jo ihan sen vuoksi, että nautiskelen siellä luonnon rauhasta ja maisemista. Vakioreitin lisäksi ajelen etenkin kesällä pidempiäkin matkoja, ja niissä pyrin ajamaan asfaltilla suurimman osan. Renkaan paikkaamisesta en pidä alkuunkaan, joten arvostan kestävyyttä. Sepelin vuoksi pistosuojaus on myös sellainen, josta en mielellään tinkisi.

Puhelinkeskustelussa pyöräliikkeen kanssa vähän jo hahmottelinkin rengasvalintaa. Alkuun meinasin Schwalben Marathon Plus -rengasta, jolla kestävyys ja pistosuojaus ovat maksiminsa, mutta rullausominaisuudet vähän heikommat. Pyöräliikkeessä oltiin kuitenkin sitä mieltä, että tuota rengasta ei suositella kuin korkeintaan kausittaiseen käyttöön. Fillarista tulee helvetin raskas ajettava, ja suurin osa noihin renkaisiin päätyneistä on tullut melko pian vaihdattamaan kevyemmät. Schwalben Marathon olisi sitten ajo-ominaisuuksiltaan huomattavasti parempi, ja suojaus on kuitenkin vielä varsin hyvä. Tuota pidän toisena vaihtoehtona. Mutta onko jollain heittää vastaväitteitä? Muita Schwalben ja Continentalin rengasvaihtoehtoja saisi myös ehdottaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
No täällä on kokemusta enemmänkin maantiellä ajamisesta ja ainakin itse voin suositella Continentalin GP4000S I tai II renkaita, kummatkin on erittäin hyvin rullaavia renkaita joissa on pistosuojaus. Ne ei silti ole painolla pilattu. Molemmat pyöräni, cyclocross ja puhdasverinen maantiepyörä, onkin rengastettu näillä kumeilla ja rengasrikkoja ei kovin monia ole kertynyt. Tosin sisurin valinnalla on myös tuossa renkaiden puhkeamisessa tai sen estämisessä merkitystä. Hyvin kevyet (ultra lightit) luonnollisesti kestää huonommin kuin vähän raskaammat, omassa käytössä (yli 10 000 km/vuodessa) olen todennut Continentalin racing lightit hyviksi sisureiksi. Myös Continentalin 4Season on hyvä rengas.

Edit: en edes tiennyt että täällä on tällainen maantiepyöräilylle omistettu ketju olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös