Maanjäristyksen aiheuttamat Tsunamit

  • 232 778
  • 1 313
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Hyvin puhuttu. You make me proud to be a leaf supporter.

Venäjästä sen verran, että kyllä ainakin yhden uutisen näin, missä UM(?) uhosi kovastikin, että nyt he näyttävät mihin pystyvät ja siis lupasi isoa apua. Ehkä noin viikko sitten.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Dougie KillMore
Venäjästä sen verran, että kyllä ainakin yhden uutisen näin, missä UM(?) uhosi kovastikin, että nyt he näyttävät mihin pystyvät ja siis lupasi isoa apua. Ehkä noin viikko sitten.

Itävallan televisiossa oli ainakin eilen isompi juttu siitä, miten Venäjä auttoi juuri lähettämällä sinne kalustoa auttamaan ihmisiä selviytymään vaikeista ajoista tämän onnettomuuden jälkeen. Kait se nyt on ihan sama lähettääkö sinne ziljoona dollaria/euroa vai koneita, pääasia, että auttavat.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Jussi Salonoja lahjoitti äsken 1 milj. euroa MTV3:n Apua Aasiaan konsertissa.
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Kyllä, näin teki. Todella hieno lahjoitus Jussilta, ei voi mitään muuta sanoa. Pisteet nousivat valtavasti omissa kirjoissani.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Olen aina pitänyt Salonojaa kovana jätkänä, mutta nyt osakkeet nousivat vielä tuplana.

Siitä vaan nokittamaan rahamiehet.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Isot on miehellä tulot, mutta vielä isompi sydän. Hienoa että tästä maasta löytyy tuollaisia ihmisiä. Hienoa Jussi!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Todella hieno juttu, iso käsi Jussille! Ja toki myös muillekkin lahjoittajille.


Pakko on kuitenkin sanoa, että kylläpä MTV3 vetää taas korniksi tuon touhun. Johanssoninkin haastattelussa oikein piti vielä selventää, että iso mies itki. Ikäänkuin katastrofin karmeus ei olisi jo tullut riittävän selväksi.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Son nyt Bluesilta 1milj. pois pelaajabudjetista.

Eimaar, hieno teko Jussilta. Nokitti mennen tullen Nokiat sun muut suuryritykset.

*edit* En siis tarkoita tuolla että tämä olisi joku kilpailu.

*edit2* Myös Nigthwish pisti rahojaan tuonne lahjoitukseen. Hieno ele bändiltä.
 
Viimeksi muokattu:

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä muuttui oma käsitykseni Jussi Salonojasta kerralla. Todella iso käsi Jussille mahtavasta lahjoituksesta!!!
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Minulla ei ole Jussista ikinä ollut mitenkään huonoa kuvaa, itseasiassa päinvastoin ja kyllä tuon uutisen lukeminen nostaa miehen pisteitä todella paljon. Hieno teko!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti timppa
Nokitti mennen tullen Nokiat sun muut suuryritykset.

Mistä tiedät paljon Nokia on lahjoittanut? Virallisesti he ovat sanoneet lahjoittaneensa rahaa, mutta eivät kerro summaa.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Koska Nightwish on keikkatauolla koko tammikuun ja ei pääse esiintymään hyväntekeväisyys konserteissa niin yhtye lahjoitti eilen 10 000 euroa MTV3:n Apua Aasiaan konsertissa.
 
Höh - eihän tuo Salonojan lahjoittama summa ollut kuin Elomojen parin viikon liksa!

Mutta loistava homma joka tapauksessa.
 

Carlos

Jäsen
Meikäläistä alkaa jo vituttaa tämä koko lahjoitushössötys. Kaunis idea sinänsä, mutta nyt sitten alkaa tämä kun eskoahot kertovat lahjoittaneensa 20 euroa, ja itkevänsä joka ilta sängyssä uhrien puolesta. Eli hekin haluavat kertoa olevansa hyviä ihmisiä. Revitellään lehdissä kellä on suurin sydän ja syvin lompakko, MINÄKIN annoin rahaa niille hädänalaisille siellä missä Tsunimiassa sejoku katastrofi nyt olikaan.

Antaisivat hitto sitä rahaa ja pitäisivät turpansa kiinni, mutta eeeeei, pitää kertoa oikein lehdessä että MINÄKIN annoin fyffeä, minä pokspoks, minä hyväntekijä, ihailkaa minua kansalaiset.

Enää odotetaan että Jasmin Mäntylä epäonnistui seuraavassa parisuhteessaan mielen järkytyttyä näistä aalloista, on pannut elämänarvot uuteen järjestykseen, ja antaa hänkin taskusta löytämänsä 25 centtiä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Carlos
Antaisivat hitto sitä rahaa ja pitäisivät turpansa kiinni, mutta eeeeei, pitää kertoa oikein lehdessä että MINÄKIN annoin fyffeä, minä pokspoks, minä hyväntekijä, ihailkaa minua kansalaiset.

Jos viittaat Salonojaan, todettakoon vielä, että mieshän ei halunnut kommentoida mitenkään tapahtumaa. Iltapäivälehdet toki lööppasivat ko. keissin, liekö uutiset vähissä vai missä vika, mutta kumpikaan ei ollut saanut sanaakaan kommentteja asianomaisilta.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti Carlos
Antaisivat hitto sitä rahaa ja pitäisivät turpansa kiinni, mutta eeeeei, pitää kertoa oikein lehdessä että MINÄKIN annoin fyffeä, minä pokspoks, minä hyväntekijä, ihailkaa minua kansalaiset.

Ja jos ei kerro, niin sitten itkettäisiin suureen ääneen: "toikin isorikas tossa, miksei se lahjoita mitään".
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Txjokeri
Ja jos ei kerro, niin sitten itkettäisiin suureen ääneen: "toikin isorikas tossa, miksei se lahjoita mitään".

Minen ainakaan itkisi. Rispektit Salonojan lahjoitukselle ja varsinkin jos hän ei tuonut itse sitä julkisuuteen, mutta aina näiden katastrofien yhteydessä kuvaan hyppää kaikenmaailman linssiluteita ketkä haluavat nostattaa omaa imageaan toisten tragedian kustannuksella.


EDIT: Ja tänään on sitten Iltaroskassa taas oikein lueteltu kuka on antanut ja kuka ei, annathan sinäkin ette ole huonompi... Vain Karpo ja karvahattu puuttuu. "Sinä olet hyvä mies..."
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tänään näkyy olevan, jo roskapäivälehtien lööpeissä julkkistenkuvia ja otsikko kirkuu, "paljonko he lahjoittivat".

Vittu mitä paskaa, ei ole kukaan tullu multa kysymään olenko muuta lahjoittanut, kun sen kympin uudenvuoden aattona keräyslippaaseen. Onko oikeesti semmosia ihmisiä, ketkä haluaa toistenihmisten hädällä myydä lehteä/omaajulkisuuskuvaa ja luulevat saavansa sädekehän, ei helvetti.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Karlo
Aiheeseen liittyen tänään tulee 19:05 Prisma: Tsunami-hyökyaalto dokumentti TV1.
Olipa muuten huono dokkari. Oli siinä tietty ihan hyvääkin, mutta itse tsunamin toimintaa ei oikein oltu selitetty. Itse tahtoisin nähdä kunnollisen animaation siitä miten se aalto oikein etenee, koska ne pysty ihan helposti putkiaivoillani ymmärtämään että miksi vesi ensin laskee rannalla. Siis 0-kohta edellä etenevä aalto (jos tuosta edes on kyse) on minun vaikea käsittää ilman visualisointia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Olkku
Onko oikeesti semmosia ihmisiä, ketkä haluaa toistenihmisten hädällä myydä lehteä/omaajulkisuuskuvaa ja luulevat saavansa sädekehän, ei helvetti.

Ikävä kyllä on, kuten tämäkin katastrofi antaa osoittaa.

Iltapäivä- ja muulle sensaatoilehdistölle tällainen katastrofi on suoranainen lahja, viikoiksi lööpit ja myynti taattu. samalla ne tulevat osoittaneeksi oman armottomuutensa ja häikäilemättömyytensä. Toisten hädällä on helppo rahastaa ja siinä samalla koettaa vielä hankkia itselleen sädekehä esiittämällä oikeanlaista julkisuuskuvaa.

Parasta boikotointia onkin olla tukematta tällaistä lehdistöä.

Jos sensaatiolehdistö ei saa minulta armoa, enpä juuri anna synninpäästöä heille julkisuudenhenkilöille jotka julkituomalla lahjoituksiaan koettavat hankkia itselleen myötämielisempää ja parempaa julkisuuskuvaa.

vlad.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se on vaan hyvä, että julkistetaan mitä kukin henkilö/firma on lahjoittanut. Aiheuttaa sopivasti pientä kilpailu em. välille ja saattaa jopa nostaa kerättyä rahasummaa.

Niin, Suomessahan ei tietenkään saa mitään tälläistä harjoittaa. Vaatimattomuus kaunistaa ja jos rahaa on, pitää silti kulkea markan verkkareissa ja ajaa Ladalla, ettei kukaan vaan tule kateelliseksi.

Nimim. "Kel onni on, se onnen kätkeköön."

Kannattaa joskus yrittää etsiä niitä poisitiiviisiakin piirteitä asioista. Ai niin, kyseessähän on köyhä ja katkera kansa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös