Maalivahtitilanne

  • 176 129
  • 1 004

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Buccaneer kirjoitti:
Sillä lailla. Sitten onkin hyökkäykseen käytettävissä tasan 1 (YKSI) ulkkaripaikka. No, kyllähän tuo osasto jo melko huippunsa viritetyltä vaikuttaakin. Mikäli mv tulee ulkomailta, niin sekä Schnabel että Benysek alkavat olla rasite ja ulkkaripaikkojen tuhlausta. HIFK tarvitsee kipeämmin kuin puukäsipakkeja Tenkrat,Metropolit,Banham,Lievers,Caloun tason hyökkäjiä. Ja useampana kappaleena.

Benysekiä nyt juuri kannata ottaa laskuihin mukaan, jos mies lokakuun lopussa häipynee. Ja muutenkin, tuskin Benya on "kokopäiväiseksi" hommattu alunperinkään.

Hieno homma, jos on maalivahti saatu haaviin. Ja jos se vielä olisi onnistunut hankinta, olisi yksi ongelma vähemmän. Enää olisi tarvetta muutamalle hyökkääjälle (JOSS Salmelainen ja Luttinen jäävät) ja yhdelle kiekolliselle pakille (mallia "ei-mikkihiiri"). Schnabel on ihan hyvä hankinta, tarpeeksi iso ja pelottava hillitsemään suurimpia sikailuja. Muutenkin puolustus kaipasi vähän lihaa lisää. Ei valituksia minun osaltani.

Ja Balderis; eiköhän se ole ollut jo aikaa sitten selvää, sekä Matikaiselle että Sheddenille, että lisävahvistuksia joukkueeseen kaivataan. Jo ennen Pikkaraisen ja Ahosen lähtöä siis. Miksi tämä olisi mihinkään muuttunut kahden tärkeän pelaajan lähdön myötä?
 

Carlos

Jäsen
Buccaneer kirjoitti:
Sillä lailla. Sitten onkin hyökkäykseen käytettävissä tasan 1 (YKSI) ulkkaripaikka. No, kyllähän tuo osasto jo melko huippunsa viritetyltä vaikuttaakin. Mikäli mv tulee ulkomailta, niin sekä Schnabel että Benysek alkavat olla rasite ja ulkkaripaikkojen tuhlausta.

No hei, et kai ihan oikeasti kuvitellut ettei HIFK maksaisi tälläkin kaudella palkkaa jollekin pelaajalle joka syö hodareita kotisohvallaan??? Kyllä niistä perinteistä on hyvä pitää kiinni.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Niin Pärde hyvä. Jos vaikka Pentti-setä on alkanut miettimään että " hmm, lähteehän muistakin jengeistä avainpelaajat, vittu me ketään hankita eikä edes tarvita!" NÄILLÄ MENNÄÄN raikaa viiksivallun huuto pitkin Nordiksen hornankattilan betonisia käytäviä! Mä ne saatanan kannattajat koulutan!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pärde kirjoitti:
Hieno homma, jos on maalivahti saatu haaviin. Ja jos se vielä olisi onnistunut hankinta, olisi yksi ongelma vähemmän. Enää olisi tarvetta muutamalle hyökkääjälle (JOSS Salmelainen ja Luttinen jäävät) ja yhdelle kiekolliselle pakille (mallia "ei-mikkihiiri"). Schnabel on ihan hyvä hankinta, tarpeeksi iso ja pelottava hillitsemään suurimpia sikailuja. Muutenkin puolustus kaipasi vähän lihaa lisää. Ei valituksia minun osaltani.

Tämä on melkoinen paradoksi että puolustajilla ei ole oikein "käsiä" mutta ei ole myöskään lihaa eli niitä tasapaksuja tapauksia joilla ei ole mitään erikoisosaamista mutta ovat yleispakkeinakin hieman liian huonoja.
Pärde kirjoitti:
Ja Balderis; eiköhän se ole ollut jo aikaa sitten selvää, sekä Matikaiselle että Sheddenille, että lisävahvistuksia joukkueeseen kaivataan. Jo ennen Pikkaraisen ja Ahosen lähtöä siis. Miksi tämä olisi mihinkään muuttunut kahden tärkeän pelaajan lähdön myötä?

Taas tullaan peruskysymykseen että miksi lähdimme syksyyn näin heikoilla eväillä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
On niitä entisiä AHL-maalivahteja aika paljon jo Venäjän sarjaan palkattu tai sitten muita ulkolaisia. Venäjän pääsarjan joukkueista puolella on ulkolainen maalivahti.

ZSKA: Peter Skudra
HC MVD Tver: Sebastien Charpentier
Himik: Dusan Salficky
Jaroslavl: Stephen Valiquette
Magnitogorsk: Travis Scott
Severstal: Marc Lamothe
Sibir: Dieter Kochan
Spartak: Tyler Moss
Vityaz: Frederic Cassivi

Kyllä näitä maalivahteja riittää Eurooppaan, taitaa olla Neil Little ja Tim Thomas niitä ainoita, jotka saadaan Suomeen palkattua + tietty Scott Langkow. Tästäkin näkee mikä on sm-liigan kyky kilpailla pelaajista kesällä 2005.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Shedden paljastaa että amerikkalainen byyrari on tulossa parin viikon koeajalle! Hän on alkujaan ruotsalainen, mutta nyttemmin amerikkalaistunut Sven Göran Nilfisk:)
 

MaV

Jäsen
Buccaneer kirjoitti:
Sillä lailla. Sitten onkin hyökkäykseen käytettävissä tasan 1 (YKSI) ulkkaripaikka. No, kyllähän tuo osasto jo melko huippunsa viritetyltä vaikuttaakin. Mikäli mv tulee ulkomailta, niin sekä Schnabel että Benysek alkavat olla rasite ja ulkkaripaikkojen tuhlausta.

En ymmärrä miksi monet laskevat Benysekin menetetyksi ulkomaalaipaikaksi, mieshän tiedetään jo varmaksi lähtijäksi kuukauden pelien jälkeen.

Itsekään en kyllä välttämättä lähtisi tässä vaiheessa käyttämään ulkomaalaispaikkaa maalivahtiin. On totta että edes kakkosveskaritasoisia suomalaisia ei ole oikeastaan tarjolla, mutta Oulussa Jani Nieminen näytti aika vakuuttavia otteita Luulajaa vastaan. Kolme maalia meni omiin, mutta Micke Renbergin kliininen viimeistely tai NHL-sopimukseen halutun Franssonin vakionousu ja maali eivät ole suuria miinuksia. Kyllä tuolla pelillä pärjää perusliigajoukkueita vastaan.

Muutenkin vaikuttaisi siltä, että tässä vaiheessa muutokset saattaisivat rajoittua siihen yhteen hankittavaan hyökkääjään. Ja jos laituri on tulossa niin sittenhän se ykkössentterin hankkiminen saattaisi jäädä myöhempään, vai? Tähän tietysti voisi vaikuttaa Santalan tilanne. IFK olisi luonnollinen vaihtoehto hänelle, sillä kukaan muu tuskin pystyy/joutuu pystymään odottamaan NHL-paikan selviämistä. Järkevimmältä tässä vaiheessa kuulostaisi mielellään sekä laidassa että keskellä pelaamaan pystyvän hyökkääjän hankinta, maalivahtiosaston kestävyyden testaaminen ja sitten NHL:n lopullisen pelaajatilanteen selvitessä lopun kahden paikan täyttäminen, kun on selvää mikä kolmesta osastosta voidaan jättää ilman lisävahvistusta.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Balderis kirjoitti:
Shedden paljastaa että amerikkalainen byyrari on tulossa parin viikon koeajalle! Hän on alkujaan ruotsalainen, mutta nyttemmin amerikkalaistunut Sven Göran Nilfisk:)

Kolminkertainen eläköön huuto: eläköön, eläköön ja ......
Kala kuin kala. Ettei vain olisi lipeäkala?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
mixu kirjoitti:
Taas tullaan peruskysymykseen että miksi lähdimme syksyyn näin heikoilla eväillä.

HIFK:sta lähtivät NHL:n Vokoun, Ahonen, Pikkarainen, Lydman, Zidlicky, Pirjetä, Jokinen, Ruutu, jonkun mielestä jopa Madden. Vopat palasi Tshekkiin, Kultanen ja Harkins lähtivät Ruotsiin ja Pärssinen, Söderholm ja Kuhta Sveitsiin. Stathosin tulemisista ja menemisistä en ole pitänyt kirjaa.

NHL-miesten lähtemiselle Suomen tapaisessa vapaassa yhteiskunnassa ei voi tehdä muuta kuin toivottaa onnea tulevalle NHL/AHL-uralle. Vopatille toivotan onnea Tshekkiin, minusta pelaajan hinta/laatu-suhde ei ollut viimeisenä kautenaan HIFK:ssa kohdallaan.

Lopulta vain Kultanen, Söderholm, Pärssinen, Harkins (paha floppi 04/05) ja Kuhta ovat sellaisia pelaajia, joiden jäämisen eteen olisi voinut tehdä enemmän vai olisiko ??. Salmelainen jäädessään HIFKiin kyllä paikkaa hienosti Kuhtaa tai Pärssistä, ei pelityyliltään, mutta on pelaajana ykkösketjun paikan arvoinen. Jos meille hommataan ykkössentteri ja peliä tekevä pakki, niin lopulta valitusvirret aiheuttaa se, ettei meillä pelaa kaudella 04/05 NHL-työsulun takia poikkeuksellisesti pelanneet pelaajat. Ahosen ja Pikkaraisen lähdöt olivat toki ikäviä takaiskuja tämän päälle, mutta sellaista elämä nyt joskus vaan on.

Sm-liigan sisällä ei ole liikkunut kovinkaan isoja nimiä. Blues sai hommattua pari varmaan meillekin kelvannuta pelaajaa, mutta kaipaako joku HIFKiin joitakin kesällä johonkin sm-liigajoukkueeseen siirtynyttä pelaajaa. On aina niin helppo sanoa, että miksi ei tehty mitään, mutta kertokaa nyt sitten mitä olisi voinut tehdä nykyisen pelaajamarkkinan vallitessa. Tilannehan muuttuu lähiviikkoina, kun NHL:n puolella alkaa osa porukoista käsittämään, että leipää pitääkin lähteä hakemaan Euroopan kaukaloista.

Jos HIFK ei lokakuun loppuun mennessä saa paikattua suurimpia puutteita rosteristaan, niin voidaan tunnustaa, että kaikki ei suju oikeaan suuntaan. Nyt eletään pahinta vaihetta, kun pelaajia lähtee, eikä tulijoista ole vielä tietoa.

Toivotan edelleen jäitä hattuun, kyllä tämä tästä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Taas tullaan peruskysymykseen että miksi lähdimme syksyyn näin heikoilla eväillä.

Taas tullaan samaan perusvastaukseen, että NHL-tilanteen takia tämä on poikkeuskausi, eli ulkomaisia vahvistuksia ei kannattanut hankkia keväällä. Sama koskee niitä kotimaisia pelaajia, kenellä oli hyvät saumat NHL:ään. Täällä jaksetaan aina muistuttaa Santalasta (joka kuitenkin avoimesti piti NHL-kortin auki), mutta nyt kirotaan sitä, ettei ole hankittu ajoissa ulkolaisia vahvistuksi (jotka olisivat kuitenkin lähteneet ennen kauden alkua).

Nyt on sitäpaitsi vielä kesä.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
VT kirjoitti:
Taas tullaan samaan perusvastaukseen, että NHL-tilanteen takia tämä on poikkeuskausi, eli ulkomaisia vahvistuksia ei kannattanut hankkia keväällä. Sama koskee niitä kotimaisia pelaajia, kenellä oli hyvät saumat NHL:ään. Täällä jaksetaan aina muistuttaa Santalasta (joka kuitenkin avoimesti piti NHL-kortin auki), mutta nyt kirotaan sitä, ettei ole hankittu ajoissa ulkolaisia vahvistuksi (jotka olisivat kuitenkin lähteneet ennen kauden alkua).

Nyt on sitäpaitsi vielä kesä.

Hevonpaskat. Ei täällä hidasta ulkolaisten hankintaa ole kirottu. Täällä on kirottu sitä, ettei hankittu muita suomalaisia pelaajia kuin Hauhtonen ja Salmelainen, vaikka niitä keväällä tarjolla oli. Sellaisiakin, jotka eivät ole lähdössä NHL:ään. Pelaajia kuten esim. Tuomas Eskelinen, Kimmo Peltonen, Jaakko Uhlbäck, Tony Virta, Kalle Sahlstedt, Jouni Loponen, Tuukka Mäkelä, Toni Sihvonen, Tommi Turunen tai vaikka Pauli Levokari. Siis hyvän liigatason kotimaisia pelaajia, joita kyllä oli saatavilla kuten em. listakin osoittaa. Kun näitä olisi otettu muutama riveihin, niin ei tarvitsisi yrittää paikata koko hyökkäystä kokoon 1-2 äijällä eikä ulkkaripaikan käyttäminen maalivahtiin tai Schnabeliin olisi niin vakavaa. (Toki Schnabel voi vielä onnistua Halkidis-tyylisenä puolustajana. Katsellaan sen suhteen. Toivottavaa olisi.)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Buccaneer kirjoitti:
Sellaisiakin, jotka eivät ole lähdössä NHL:ään. Pelaajia kuten esim. Tuomas Eskelinen, Kimmo Peltonen, Jaakko Uhlbäck, Tony Virta, Kalle Sahlstedt, Jouni Loponen, Tuukka Mäkelä, Toni Sihvonen, Tommi Turunen tai vaikka Pauli Levokari. Siis hyvän liigatason kotimaisia pelaajia, joita kyllä oli saatavilla kuten em. listakin osoittaa.

Tämä keskustelu alkaa saada jo absurdeja piirteitä. Uhlbäck, Turunen, Loponen??!!

Noista mainitsemistasi hyökkääjistä Tony Virta olisi kelvannut minulle ja ehkä muille. Turunen olisi kirottu alimpaan helvettiin ennen ensimmäistäkään luistimenpirtoa. Sahlstedt olisi ollut mikkihiiri, Sihvonen menneen talven lumia ja joku Uhlbäck olisi haukuttu ihan lyttyyn "junantuomana janarina, joka ei tee mitään paremmin kuin omat junnut, joilta vie pelipaikan".

Noista puolustajista Eskelistä ilmeisesti yritettiin, meni Bluesiin jostain tuntemattomasta syystä (oma veikkaus: raha). Peltonenkin on ihan kelpo liigapeluri, mutta vastaanotto olisi ollut tasoa Sahlstedt.

Itse olen ainakin tyytyväinen, jos tulevat hankinnat tehdään linjassa aiemmin päätetyn tyylin kanssa. Siihen Sheddenin muottiin ei kyllä sovi sahlstedtit, pirnekset tai muut vastaavat. Kyllä, itse olen samaa mieltä siitä, että tietyt kevään/kesän aikana liikkuneet suomalaispelaajat olisivat olleet tervetulleita myös IFK:iin, mutta monet eivät harmittaneet ollenkaan.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Buccaneer kirjoitti:
Pelaajia kuten esim. Tuomas Eskelinen, Kimmo Peltonen, Jaakko Uhlbäck, Tony Virta, Kalle Sahlstedt, Jouni Loponen, Tuukka Mäkelä, Toni Sihvonen, Tommi Turunen tai vaikka Pauli Levokari.

Itsekin varmaan näet, että ei niitä nyt kovin paljoa ole ollut tarjolla, kun lyhyeen listaan pitää ottaa Uhlbäck, Sihvonen ja Levokari. Eivät ne olisi tilannetta auttaneet. Eskelinen, Virta Ja Sahlstedt olisivat kelvanneet, mutta en tiedä yritettiinkö edes saada.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Kuvernööri kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Helpottavaa on myös se, että kyseessä ei ole Dave Fish. Toisaalta, pettymys on melkoinen, kun toivoin kyseessä olevan joko Patrick Fish, Martin Fish tai Dominik Fish. No, kai tämä tästä.

Olisiko kyseessä herra nimeltä Stephane Fiset?

Sitten tähän Buccaneerin viestiin liittyen. Listassa on muun muassa nimet Tommi Turunen ja Kimmo Peltonen. Muistaakseni viime keväänä tehtiin oikein adressi Turusen siirtymistä vastaan, ja nyt mies on sitten liigatason kaveri, joka olisi voitu hankkia ensi kaudeksi meidän jengiin. En tiedä, eikä kiinnosta kirjoititko itse nimesi tuohon adressiin, mutta kyllä menee ihme vänkäämiseksi tämä pelaajakartoitus. Viime keväänä ei käynyt, nyt käy? Mikä logiikka tässä oikein on takana?

Samoin Kimmo Peltonen, loukkaantumisherkkä lasikäsi, näitä kavereitako me tarvitaan? Mieluummin peliaikaa junnuille Laakso, Seppänen, Hovinen yms. kuin jollekin kaverille, joka ennemmin tai myöhemmin kauden aikana loukkaantuu (mixun mainitsemat loukkaantumiset) ja nostaa kovaa palkkaa hodaria katsomossa syöden.

Osa tuon listan kavereista olisi käynyt mullekin, mutta voi voi sitä itkun määrää, jos meidän teamiin olisi keväällä kiinnitetty esim. nimet: T. Turunen, Virta, Peltonen. Nokelainenkin lähti Nykiin, mutta toki tämäkin kaveri olisi varmasti jäänyt meille, jos Pena olisi hänet meille hommannut.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Levokari ja Glad olisi mielestäni Benysekin ja Schnabelin paikat täyttäneet tai sitten Helga. Sitten ois paikkoja vielä ulkolaisille. Mutta luotan Penttiin, kuukauden sisään Snitzelit ja Benyt on muissa maisemissa ja Pena sainaa NHL-miehiä.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Pärde kirjoitti:
Tämä keskustelu alkaa saada jo absurdeja piirteitä. Uhlbäck, Turunen, Loponen??!!

Noista mainitsemistasi hyökkääjistä Tony Virta olisi kelvannut minulle ja ehkä muille. Turunen olisi kirottu alimpaan helvettiin ennen ensimmäistäkään luistimenpirtoa. Sahlstedt olisi ollut mikkihiiri, Sihvonen menneen talven lumia ja joku Uhlbäck olisi haukuttu ihan lyttyyn "junantuomana janarina, joka ei tee mitään paremmin kuin omat junnut, joilta vie pelipaikan".

Noista puolustajista Eskelistä ilmeisesti yritettiin, meni Bluesiin jostain tuntemattomasta syystä (oma veikkaus: raha). Peltonenkin on ihan kelpo liigapeluri, mutta vastaanotto olisi ollut tasoa Sahlstedt.

Itse olen ainakin tyytyväinen, jos tulevat hankinnat tehdään linjassa aiemmin päätetyn tyylin kanssa. Siihen Sheddenin muottiin ei kyllä sovi sahlstedtit, pirnekset tai muut vastaavat. Kyllä, itse olen samaa mieltä siitä, että tietyt kevään/kesän aikana liikkuneet suomalaispelaajat olisivat olleet tervetulleita myös IFK:iin, mutta monet eivät harmittaneet ollenkaan.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat Uhlbäckien ja Sahlstedtien suhteen. Mutta ikävä tosiasia on se, että tällä hetkellä kuka tahansa mainituista vahvistaisi IFK:ta. Dogi Turunenkin menisi heittämällä kakkosketjuun. Puhumattakaan jos Salmelainen lähtee. Itsekään en ehkä olisi vielä kesäkuussa hurrannut esim. Uhlbäckin tai Sahlstedtin sainaukselle mainitsemistasi syistä, MUTTA tuolloin oletin, että Ari Ahonen ja Hannu Pikkarainen pelaisivat HIFK:ssa tulevan kauden SEKÄ oletin, että kaikki 4 ulkkaripaikkaa käytettäisiin huippuluokan ammattimiesvahvistuksiin, jotka olisivat KAIKKI monesti mainitsemaani tasoa Tenkrat Machulda Caloun Metropolit Lievers Vujtek Banham. Tällöin Hirsot Holmat ja Petrellit eivät olisi joutuneet kantamaan päävastuuta maalinteosta (mikä heiltä tuskin onnistuu kovin hyvin, olen tässä mielelläni toki väärässä). Nyt kuitenkin ulkkaripaikkoja käytetään Schnabeliin ja Benysekiin sekä ilmeisesti maalivahtiin => hyökkäystä ei voi riittävästi vahvistaa ulkomaalaisilla, 2 äijää lisää ei sinne riitä!! Toisaalta suomalaisia ei ole enää saatavilla. Esim. Sahlstedt vaikka millainen mikkihiiri onkin, luultavasti sen 15-20 maalia tekee vanhasta muistista. Samoin Turusella on aivan realistiset edellytykset pystyä noihin lukemiin. Joonas Vihkolta tuo ei tule onnistumaan. Ei myöskään Juha Fagerstedtilta, ei vaan taidot riitä. Liian paljon jää nyt Holman, Salosen, Petrellin ja Häppölän petraamisen varaan.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pena olisi viime kaudella voinut ottaa 2 euroa ulos Siwan pokerikoneesta, mutta jatkoi tuplausta. Lopuksi kosahti ja komeasti, mutta koko kauppa henkilökuntaa myöten oli ehtinyt kertyä selän taakse jännittämään ja huokailemaan ihastuksesta. Pelimies se on, ja kova sellainen - antaa miehen jatkaa peliään. Minä kun en ole pelimies, olisin ehkä kiinnittänyt Turusen ja Uhlbäckin toukokuussa ja huokaissut syvään että "enpähän ainakaan erotu joukosta, eivät pääse nauramaan". Välierissä lomille, "hyvä tsemppi jätkät" ja "kaikkemme annettiin". Pentti jatkakoon isojen kalojen naarausta, siitä minä maksan.

Kaikki me varmasti näemme jääkiekon ja suosikkiseuramme eri tavalla; kaikilla on niihin omanlaisensa suhde. Itselleni jääkiekko on ennen kaikkea sosiaalinen kehys, jonka puitteissa tavataan ja tehdään. Toissijaisesti se on viihdettä, jota on mukava seurata olut kädessä. Ei minua kiinnosta paljonko Salmelainen ponnistaa tai mikä on Karalahden rasvaprosentti kesällä -05, vittu minä mikään urheilija ole. Minua kiinnostaa....helvetti, HIFK. En osaa sitä eritellä tai purkaa osiin, mutta tarkoitan jotain lajia suurempaa. Voi kuulostaa naivilta, mutta kyllä te tiedätte. Jos ette, turha yrittää selittää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vain HIFKin mv-ketju kykenee tähän :) . Luulin saavani keskustelua aikaan mv-tilanteesta kertomalla, että tietääkseni saamme lähiaikoina ulkomaisen veskarin. Korostan: voin olla väärässäkin, mutta tämä on tieto nyt. Seuraavaksi ollaankin jo Dogi Turusessa, Uhlbäckissä jne jotka olisi kaikki pitänyt ottaa meille jo keväällä. Herranjumala sentään. Hauhtosessa meillä on oma Uhlbäck. Salmelaisessa kenties jopa Kuhdan (ainakin Pärän) korvaaja.

Levokaria ei ota kukaan, mies on rikki. Glad olisi voinut tullakin mun puolestani. Mutta the game ain't over yet, vaikka mixun harmiksi puolustuksemme onkin edelleen äärimmäisen pienikokoinen; Karalahti, Schnabel, Kurvinen, Saarinen (oho, sehän ei olekaan iso mutta kova). Jumalauta, cobol pyyhkii jälleen kertaa Ilmalasta käsin jäätä näkemyksellään kokonaistilanteestamme. Lisäksi hän on nähnyt HIFKin kaukalossakin. Pakistommekaan ei ole vielä valmis, kannattaa valmistautua mahdollisiin sufeen väärään kurkkuun imaisuihin vielä.

mixun iloksi oma ehdotukseni niistä joita olisi pitänyt signata
mOJ
sOJ - kOJ
vOJ -vOJ - vOJ

m= muuri
s= sika
k= kiekollinen
v=voittava

varalla Uhlbäck-kentällinen

Sheddenin mielestä joukkue ei ole vielä valmis. Jessus, mikä lausunto!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mielenkiitoista että fanit ovat tyytyväisia materiaaliin mutta Shedden valittaa kuin heppoista se on.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pärde kirjoitti:
Itse olen ainakin tyytyväinen, jos tulevat hankinnat tehdään linjassa aiemmin päätetyn tyylin kanssa. Siihen Sheddenin muottiin ei kyllä sovi sahlstedtit, pirnekset tai muut vastaavat. Kyllä, itse olen samaa mieltä siitä, että tietyt kevään/kesän aikana liikkuneet suomalaispelaajat olisivat olleet tervetulleita myös IFK:iin, mutta monet eivät harmittaneet ollenkaan.

Mitä nämä tulevat hankinnat voisivat olla kun maalivahdin jälkeen on tasan yksi ulkomaalaispaikka auki?
Mitä Sheddeniin tulee niin luulen että hän olisi tällä hetkellä melko tyytyväinen vaikka Esa Pirneksestä.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
mixu kirjoitti:
Mitä nämä tulevat hankinnat voisivat olla kun maalivahdin jälkeen on tasan yksi ulkomaalaispaikka auki?
Mitä Sheddeniin tulee niin luulen että hän olisi tällä hetkellä melko tyytyväinen vaikka Esa Pirneksestä.

Kyllähän siellä jää 2 paikkaa vielä auki kunhan Benysek matkustaa takasin Ruotsiin. Eipäs hättäillä, kunhan verkoissa ei ole reikiä josta isot vonkaleet karkaa...
Sopimusta tarjotaan mutta kenelle???
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
mixu kirjoitti:
Mitä nämä tulevat hankinnat voisivat olla kun maalivahdin jälkeen on tasan yksi ulkomaalaispaikka auki?
Mitä Sheddeniin tulee niin luulen että hän olisi tällä hetkellä melko tyytyväinen vaikka Esa Pirneksestä.

Kyllähän siellä jää 2 paikkaa vielä auki kunhan Benysek matkustaa takasin Ruotsiin (molarin jälkeen). Eipäs hättäillä, kunhan verkoissa ei ole reikiä josta isot vonkaleet karkaa...
Sopimusta tarjotaan mutta kenelle???
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Tuomas Eskelinen on kova nimi jonka olisi IFK:hon halunnut. HIFK:n ei ollut kuitenkaan järkevää lähteä maksamaan läheskään samoja summia kuin Blues ja riskeerata talouttaan kun pakistossa jo oli Karalahti, Pikkarainen ja Saarinen.
-Kimmo Peltonen? Haloo. Viime kaudella 8 pinnaa takonut pehmeähkö pakki. Sillä hinnalla ei mitään järkeä silloin nelospakiksi hankkia.
-Jaakko Uhlbäck on hyvä pelaaja ja likaisen työn tekijä, mutta ei häntä pistenikkariksi kannattanut hankkia. Huikea palkka eikä äijä ole JYP:in ykköskentässä Immosen ja Virtasen rinnalla koskaan 30 tehopistettä tehnyt. Duunariksi hyvä muttei sillä hinnalla eikä ykkösketjukamaa meillä.
-Tony Virta 33-vuotias jolla ura SELVÄSTI laskussa. Jokerit maksoi miehestä hyvin ja istuttaa ykkösketjuun. Jos onnistuu siellä niin selvä moka ettei yritetty, mutta melkein varma olen ettei 30 tehopinnaa enempää tee.
-Kalle Sahlstedt oli aikoinaan ihan hyvä pelaaja ja joka HYVÄNÄ kautena teki 40 pistettä. Kallis pelaaja joka viime kaudella teki 11 tehopistettä. Voi hyvinkin flopata tai onnistua kärpissä. Ei tuollaisia tissiposkia kuitenkaan IFK:ssa saisi olla ja hienoa ettei sainattu.
-Jouni Loponen on 34-vuotias ja nykyään loukkaantumisherkkä. Kärpissä kova imu enkä usko että olisi missään vaiheessa ollut mahdollinen. Liian pehmeä ja olisi ollut turha hankinta kun silloin oli hyvä pakisto.
-Tuukka Mäkelä on fyysinen ja hyvä pakki joka olisi pitänyt tuoda takaisin kotiin. Tiedä sitten miksei hankittu. Eka selkeä missi.
-Toni Sihvonen on ihan hyvä nelossentteri mutta Hauhtonen hankittiin jo eikä Soosia valitettavasti voi IFK:hon enään TRuutun telomisen jälkeen hankkia.
-Tommi Turunen ei mahtuisi ainakaan kahteen ekaan kenttään ja turha jarrukenttiin istuttaa. Halusi takaisin Lahteen isoon rooliin.
-Pauli Levokari on loukkaantuneena eikä saanut Lukkoon suoraa sopimusta eikä Ässät miestä halunnut sillä liksalla. Olisin mielelläni ottanut try-outille ja saattaa olla vielä mahdollinen.

30 pinnan mahdollisina ylittäjinä näen omasta porukasta:
-Arttu Luttisen. Miehellä viime kaudella 25 pinnaa ja kehittynyt kesällä. Nyt isompi rooli tarjolla.
-Toni Häppölä saa ison roolin ja YV-aikaa. Tehnyt urallaan jo 25 pisteen kauden ja nyt jos pysyy ehjänä en näe estettä 30 pinnan kauteen kun liigan taso on niin heikko.
-Joonas Vihko pelannut jo kaksi 25 pinnan kautta ja kunhan saa onnistumisia alkukaudesta voi helposti rikkoa 30 pinnaa. Tosin voi myös jäädä 20 pinnaan.
-Tony Salmelaisen kohdalla ei tulisi olla ongelmia. 30 pinnaa menee helposti.
-Kim Hirschovits kehittynyt vuosi vuodelta ja viime kaudella yli 20 pinnaa. Mahdollisuudet 30 pinnaan on olemassa.
-Jere Karalahti on elämänsä kunnossa ja jo iskenyt aikanaan yli 30 pinnaa. Hyvinkin saattaa tehdä uuden henkilökohtaisen piste-ennätyksen heikentyneessä liigassa.

Jos näistä neljä onnistuu 30 pinnaa rikkomaan ja hankitaan pari kovaa nimeä ulkomailta niin meillä ei ole hätää. Mainittakoon että viime kaudella vain Kärpillä ja HPK:lla oli 6kpl 30 pinnan ylittäjää.

Olen valmis vedonkin tekemään. Väitän että kuudesta mainitsemastani pelaajasta 4kpl tekee 30 pinnaa. Edellyttäen ettei loukkaantumisia tule ja että pelaajien yhteispelimäärä on 290 (loukkaantumisia saa siis tulla yhteensä 46 matsia)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Oli niitä muitakin mahdollisuuksia kuten esimerkiksi T.Mäntylä,Grönvall,Koivisto yms.
Kyllä näitä löytyy.
Nyt odotellaan että joku rikkoo 30 pisteen rajan kun pari kautta sitten löytyi kaksi miestä jotka rikkoivat 30 maalin rajan.
Tottakai kun kavereilla nousee peliaika ja pääsevät ylivoimaan niin silloin pisteet nousee.
Aika monen kohdalla tuntuu olevan tilanne että "tuolla hinnalla ei kannattanut hankkia".
Ei kannattanut mutta halvalla ei pelimiehiä enää saa.
Mutta nyt tehdään varmasti hyvä taloudellinen tulos kun pelaabudjetti jää millin ja puolentoista välille.Ja siihen mahtuu vielä 2-3 kovaa vahvistusta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
lintu kirjoitti:
-Tuomas Eskelinen on kova nimi jonka olisi IFK:hon halunnut. HIFK:n ei ollut kuitenkaan järkevää lähteä maksamaan läheskään samoja summia kuin Blues ja riskeerata talouttaan kun pakistossa jo oli Karalahti, Pikkarainen ja Saarinen.

Hetkonen,
tosissaanko luulet että rahan takia Eskelinen tuli Bluesiin ja vielä kahden vuoden sopimuksella? Kyseessä on yksi SM-liigan parhaista taklaajista ja kaikinpuolin loistava puolustaja. Jokuhan voisi sanoa vielä että brändin näköinen. Eskelinen tienannee Bluesissa 150 000 - 200 000 euroa kaudesta. Eskelinen tulee olemaan TOP-5 puolustajia ensi kaudella ja miksi hänelle ei tuollaista summaa tulisi maksaa?

Entäs jos kävikin näin että Eskelinen tuli Bluesiin koska:
- valmennus on parempi varsinkin kehittymisen suhteen
- joukkue tulee menestymään ensi kaudella paremmin (siihen aikaan Bluesilla oli näyttää nippu sopimuksia, HIFK:lla oli Hirsot, Vihkot ja muut tusinajätkät)
- välit poikki HIFK:hon
- toimitusjohtaja Matikainen ei ymmärrä nykyjääkiekosta yhtään mitään, ei tiennyt kuinka kova luu Eskelinen on ja tarjosi hänelle "Hirson" palkkaa eli 70 000 euroa kaudesta.

Ehkä ei ollut kaikki rahasta kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös