wezq kirjoitti:
Minulle ainakin Lundellin keskinkertaisuus tämän vuoden playoffeissa on ollut yllätys, koska runkosarja meni kuitenkin todella hyvin. Tilastot ei ikävä kyllä jätä selittelyille varaa tällä hetkellä, 90,78% ja 3,26. Tällä hetkellä voittavien joukkueiden maalivahdit ovat pelanneet n. 95 torjunta%:lla, ja päästäneet n. 1,5 maalia ottelua kohden. Ifk:lla taitaa olla jonkin sortin kirous playoffeissa aloittavien maalivahtien suhteen, ja jännä onkin nähdä kuka on torjuntavastuussa torstaina.
Tässä se akilleen kantapää on aina ollutkin. Lundell tuntuu vetävän runkosarjan aina ihan asiallisesti ja silloin hiipii puseroon ajatus siitä, että meillä on hyvä maalivahti.
Paikallaolijat voi kertoa enemmän, koska itse olin radion varassa, mutta kyllä ottelun voittomaali kuulosti ainakin niin Lunkkamaalilta kuin vain kuulostaa voi. Ruuhkaan takaa "vahingossa" heitetty kiekko, ja minne menee? Maaliin. Vastaavasti toisessa päässä oli useita tilanteita joista olisi pitänyt tehdä maali, mutta mikä siellä oli vastassa? Ihka oikea maalivahti.
Paljon on puhuttu siitä, että me teemme vastustajan veskasta voittavan, mutta kyllä se on loppupeleissa ihan se veska itse joka sen tekee. Onnenkantamoisia on tietenkin aina jonkin verran, mutta nekin kuuluu hyvälle maalivahdille. Siksi meillä ei niitä ole.
Aloittavasta maalivahdista vielä sen verran, että uskon Lunkan kuitenkin aloittavan seuraavan ottelun. Mikäli sinne laitetaan Allu, niin kaverilla valuu todennäköisesti paskaa housuun jo alkuveryttelyissä Kallen mätitahnatuubin verran. Mieluummin vaikka Sakke.
Niin, että ei siis kaaduta maalivahtiin...
Erityismaininta heti aamusta siitä,että Wezqun kirjoitusasu oli harvinaisen antiprovo ja siihen en ole ainakaan itse tottunut. Kiitos siitä ja samaan hengenvetoon onnittelut ottelusarjan voitosta.