Arvoisa Snaipperi #16 uskallan väittää, että monet jatkoaikaa lukevat ovat kyllästyneitä sinun valittamiseesi kun kyse on Jan Lundellista. Niinpä tässä sinulle vähän faktaa, kysymyksiä ja minun mielipiteitäni. Lisäksi esitän sinulle kirjoituksessani haasteita, jotka todella toivon sinun ottavan vastaan.
Lundell pelasi kauden aikana 50 ottelussa, torjuntapronsentiksi tuli 92,79, torjunta kauden aikana tuli 1544. Keskimäärin Jan Lundell on siis torjunut melkein 31 kertaa ottelua kohti. Nämä kaikki luvut voi tarkistaa vaikka HIFK:n sivuilta.
http://www.hifk.fi/news/files/11619.php Mielestäni maalivahdilta ei voi paljon enempää pyytää. Mitä muuta maalivahdin pitää tehdä?
Snaipperi #16 kirjoitti:
Ja joo urheilija voi kehittyä, mutta Lundellin kohdalla sitä on odoteltu vuosia. Ok nyt hän on parempi kuin muutama vuosi sitten, mutta tietyt virheet hän tekee silti joka kausi. Hän on isokoinen kassari, jonka pitäisi olla varma liikkeissään, mutta hän torjuu niin omaperäisellä tyylillä ja jatkuvasti saa pelätä mistä patjan alta se tunaroi kiekon sisään.
En väitä olevani mikään kummoinen asiantuntija torjuntatyylien suhteen mutta uskallan silti väittää, että mitä tulee Jannen torjuntatyyliin on omaperäisyys pääsi sisällä. Eikä allekirjottaneen verenpaine ole enää moneen vuoteen noussut sen takia, että pelkäisin Jannen itse söhlivän kiekon maaliin. Nyt seuraakin sitten ensimmäinen haaste sinulle arvoisa Snaipperi. Kerro minulle tältä kaudelta 7 eri ottelua, joissa Lundell päästi maalin joka selvästi olisi pitänyt torjua. Selvyyden vuoksi mainittakoon, että nyt on kyse sellaisista maaleista, jotka objektiivisesti arvioiden oli selkeitä maalivahdin virheitä.
Myönnettäköön Jan Lundellin menneisyys jääkiekkoilijana ei ehkä ole niitä kaikkein hohdokkaimpia. Muistan kuinka itsekkin aikoinani ihmettelin, että mitä ihmettä Lundell tekee liigassa. Nykypäivänä tuollaista ei suustani enää kuule vahingossakaan. Niinpä kutsun sinutkin arvoisa Snaipperi vuoteen 2007, aikaan jolloin Jan Lundell on maalivahti johon todella voi luottaa.
Olen kuitenkin varma, että et liity seuraksemme tähän aikaan. Niinpä haluaisin esittää sinulle Snaipperi muutaman kysymyksen. Kerrohan Snaipperi nyt sitten, että mikä Jannessa niin pahasti mättää. Onko Janne joskus vienyt naisen sinun nenäsi edestä ja nyt purat pahaa oloasi täällä? Onko sinulta joskus mennnyt aivan järjetön kasa rahaa pitkävedossa Jannen imuroinnin takia? Vai onko Janne sittenkin vaan mielestäsi niin huono maalivahti mitä viestisi antavat ymmärtää? Mikäli Janne vain yksin kertaisesti on mielestäsi niin huono maalivahti niin anna hyvä ystävä kerrankin jotain perusteluja miksi näin on. Tällä kertaa älä sano omia mielipiteitäsi totuutena, vaan esitä hyvä perusteltu vastaus. Nyt seuraa sitten toinen haaste minkä haluan sinulle esittää. Mikäli et pysty esittämään perusteluja tuolla Janne-antipatiallesi niin voitko ystävällisesti sitten vaieta aiheesta, mieluiten iäksi.