@Postinjakaja , Karhunenhan on osoittanut olevansa loistava veskari, joten siitä ei ollut mun viestissäni kyse, vaan siitä, että ei oteta turhia riskejä, koska olisi muka ihan pakko. Lopputulos on suuremmalla todennäköisyydellä parempi pitkässä juoksussa, jos Karhunen saa tulla rauhassa jengiin. ”Kunnossa oleminen” tarkoittaa mulle myös pelikunnossa olemista, kun tolppien väliin luistelee ja siinä Karhunen antaa nyt muille tasoitusta, kun ei ole ollut minkään jengin mukanakaan. En usko, että kokeneelta ja hyvässä kondiksessa olevalta maalivahdilta vaatii montaa peliä päästä pelikuntoon, mutta HIFK:lla on ollut sen verran paineinen tilanne kokonaisuutena, että näissä asioissa valmennuksen pitää miettiä myös joukkuedynamiikkaa ja Halonen on kuitenkin joukkueen jäsen. Että aikamoista taiteilua tässä valmennus joutuu vähän joka asiassa harjoittamaan.
Ja mä nyt lähden siitä olettamuksesta, että HIFK Karhusen haluaa pitää, kun tuon tason kaveri on tänne otettu. Jos ei haluaisi, koko kuvio on outo. Luukun avaajan löytäisi Mestiksestäkin.
Jotenkin Karhusen hankinta loppukaudeksi sopisi kuvioon. Tai mä olen ainakin koko ajan olettanut, että HIFK:lla on Plan B, jos jommallakummalla veskoista koppi ei tartu. Ja nythän näyttää niin käyneen. Ja kun Taponen palaa, hänenkin matkansa alkaa tavallaan taas alusta. Luottoa kyllä löytyy, mutta pitkä paussi ja oletettavasti treenaamattomuuskin takana, joten onhan tuossa taas muuttujia.