Halosen kohdalla alkaa kohta usko loppumaan, jos odotetaan hänen nousevan huikeaan vireeseen. Takana on jo pari kautta edareissa ja sitä tason selkeää ja pysyvää nousua huipulle ei näy. Toki nyt tätä kautta vasta kaksi matsia pelattu, mutta alle 90 jäävä torjuntaprosentti ei vaan riitä. Viime kaudella 88,8 %. Itse käännän katseeni Eemil Vinniin, vaikka toki ymmärrän, että hän ei tällä kaudella eikä seuraavallakaan tule meitä pelastamaan. Mutta toivottavasti meilläkin on taas joskus voittava veska.
Tasoero joukkueiden välillä oli eilen niin suuri että melkoinen Hasek pitää meillä olla ennen kuin taisteltaisiin aidosti voitosta. Näillä näkymin on melkolailla yhdentekevää kuka maalilla uhrataan tai kuka seisoo penkin takana.Mutta toivottavasti meilläkin on taas joskus voittava veska.
Koska halonenhan oli maalissa vikan maalin tullessa?Vieläkin uskon, että Niilo Halonen ei ole Liigaan riittävä ykkösveskari.
Kaks viimeistä maaliin mennyttä laukausta olisi pitänyt torjua.
Ranteella, ilman maskia.
Petteri Puhakan rannelaukaus hanskan puolelle olisi pitäny torjua.Koska halonenhan oli maalissa vikan maalin tullessa?
Neljännestä samaa mieltä, mutta siinä kolmannessa maalissa oli paljon härdelliä maalin edessä, ja hyvä maski, torjuttavissa mutta en pistäisi halosen piikkiinPetteri Puhakan rannelaukaus hanskan puolelle olisi pitäny torjua.
Oli maskiton laukaus luistelusta.
Samoin Ojamäen yläkaarelta lähtenyt skode.
Eli siis 3-2 ja 4-2 maalit olisi pitänyt mielestäni pystyä torjumaan.
Pahoittelut asiavirheestä.
Oma syyni, kun suljin telkkarin 4-2 maalin jälkeen :)
Samaa mieltä, että Taposta pitää peluuttaa, enkä ole itsekään vakuuttunut Halosen noususta huipulle. Sen sijaan takerrun tuohon viimeiseen lauseeseen. Olemme altavastaajia? Keskimäärinkö? HPK oli kyl hyvin IFK:n takataskussa. Saivat 11 laukausta kohti maalia, kun HIFK laukoi muistaakseni 36 kiekkoa kohti Lebedeffiä. Eilen toki oltiin jäljessä, mutta ei siinä varmasti auttanut se, että Liigan ehkä paras jengi sai huilata edellisen illan IFK:n pelatessa.Kyllä, ja päähän ottaa jos ei Taponen huomenna pelaa. Tosin olisin mielummin laittanut eilen Taposen maaliin, koska Ilveksessä saattaa olla normaalia enemmän tietoa Taposen mahdollisista heikkouksista viimekauden pohjalta, mutta silti Taponen maaliin huomenna.
Tämä joukkue tulee tällä kaudella oikeasti tarvitsemaan huikeita pelejä vetävän veskarin. Se on vaan pakko uskoa, että Taposen annetaan koittaa sitä nopeaa nousua. Halonen on ehkä sellanen 87% ookoo veskari, mutta ei taida oikeen riittää sellanen, varsinkaan tällä kaudella, kun ollaan altavastaajan asemassa.
Samaa mieltä, että Taposta pitää peluuttaa, enkä ole itsekään vakuuttunut Halosen noususta huipulle. Sen sijaan takerrun tuohon viimeiseen lauseeseen. Olemme altavastaajia? Keskimäärinkö? HPK oli kyl hyvin IFK:n takataskussa. Saivat 11 laukausta kohti maalia, kun HIFK laukoi muistaakseni 36 kiekkoa kohti Lebedeffiä. Eilen toki oltiin jäljessä, mutta ei siinä varmasti auttanut se, että Liigan ehkä paras jengi sai huilata edellisen illan IFK:n pelatessa.
Eli vaikkei tässä nyt ykkössuosikkeja mestareiksi olla, niin ei IFK:sta keskimäärin altavastaaja ole tullut. Varmasti viemme peleistä yli puolta. Tietysti IFK on altavastaaja vierasmatseissa esim. Oulussa ja Tampereellakin, mutta huomenna sitten näemme sen, miten Ilvestä vastaan sujuu. Itse odotan tasaista peliä.
Tämä on erittäin hyvä pointti ja sen takia minulla on helvetinmoinen pelko perseessä, että Jumppaaja kotiuttaa jollain aikavälillä vanhemman Heljangon juhlittuna sankarina tänne. Sitten meillä on taas käsissä uusi Draper/Garteig, kun IFKssa ei ole edessä träppiä ja loppuunasti hiottua puolustusmuuria. Yhtään maalivahtia ei toivottavasti enää Tapparasta tänne tule.Tapparan maalissa Halonen voisi voittaa hyvässä tapauksessa vaikka mestaruuden. Tämänhetkinen IFK tarvitsee takuuvarman maalivahdin, joka ottaa myös niitä gamesavereita. Jos lähdetään ajamaan junnuja sisään (sic!), niin tarvitaan yksiselitteisesti kova maalivahti. Jos siinä edessä on betonia, niin voidaan ajaa sisään nuori ja kehittyvä maalivahti.
Niin totta. Suurseuran kakkosveskaa voidaan ajaa sisään top-3 kasarin takana.Valtakunnan ykkösjoukkueen ykkösmaalivahdin paikka on kyllä sellainen pesti, johon ei voi mielestäni "ajaa ketään sisään". Eri asia näillä Hussoilla ja Lankisilla, joilla homma lähti toimimaan ykköstorjujana heti alusta alkaen heidän potentiaalinsa ollessa kyllä tiedossa.
Engren ja Nikkekin olivat kuitenkin stinttiensä alussa todella hyviä.
Minulle tuli mieleen, että Nippe toimii aisankantajana kaksikolle Vinni & Taponen, joiden uskon olevan seuraaviksi vuosiksi erittäin pätevä tandem tähän sarjaan - toki Vinni nyt tuskin hirveän montaa Liigakautta pelaa mikäli urakehitys jatkuu odotetunlaisena.
Niilo Halonen on kyllä hyvä maalivahti, mutta ei tällä hetkellä se voittava maalivahti, jota IFK kipeästi tarvitsee. Tämä on mielestäni valitettava tosiasia.
Valtakunnan ykkösjoukkueen ykkösmaalivahdin paikka on kyllä sellainen pesti, johon ei voi mielestäni "ajaa ketään sisään". Eri asia näillä Hussoilla ja Lankisilla, joilla homma lähti toimimaan ykköstorjujana heti alusta alkaen heidän potentiaalinsa ollessa kyllä tiedossa.
Engren ja Nikkekin olivat kuitenkin stinttiensä alussa todella hyviä.
Minulle tuli mieleen, että Nippe toimii aisankantajana kaksikolle Vinni & Taponen, joiden uskon olevan seuraaviksi vuosiksi erittäin pätevä tandem tähän sarjaan - toki Vinni nyt tuskin hirveän montaa Liigakautta pelaa mikäli urakehitys jatkuu odotetunlaisena.
Niilo Halonen on kyllä hyvä maalivahti, mutta ei tällä hetkellä se voittava maalivahti, jota IFK kipeästi tarvitsee. Tämä on mielestäni valitettava tosiasia.
Tarkalleen ottaen HIFK on valtakunnan ykkösjoukkue vain osan IFK-fanien mielestä.
Juuri nyt:
-Me teimme juuri vähemmän taloudellista voittoa kuin kilpailijat ja tämä asettaa heidät resursseiltaan ainakin tällä kaudella meidän edelle, kun esimerkiksi kilpaillaan liigaan kauden aikana saapuvista pelaajia.
-Me olemme voittaneet viime aikoina vähemmän mestaruuksia kuin kilpailijat ja tämä taitaa näin myös junioritasolla.
-Meillä ei ole sarjan paras valmentaja eikä meillä ole sarjan paras materiaali.
Mikään ei siis viittaa siihen, että IFK olisi valtakunnan ykkösjoukkue.
Muuten viestistäsi samaa mieltä.
Eikös joku aviisi veikannut, että Taponen ottaa IFKn 1.torjujan paikan kauden aikana. Uskon samaan, jos ei sieltä tule joku "Tim Thomas" kauden aikana.
Me teimme juuri vähemmän taloudellista voittoa kuin kilpailijat ja tämä asettaa heidät resursseiltaan ainakin tällä kaudella meidän edelle, kun esimerkiksi kilpaillaan liigaan kauden aikana saapuvista pelaajia.
Varmasti maalivahdit olisi voinut pelata paremminkin, mutta itse olen sitä mieltä, että jos maalivahti päästää 1-2 maalia/peli, niin silloin hän antaa joukkueelle mahdollisuuden pelata voitosta. Loput on sitten kenttäpelaajista kiinni. Tietysti, ei Hifk:n pelitapakaan ole kovin maalivahtiystävällinen, kun ensin olet 10 min työttömänä ja sitten tuleekin yhtäkkiä 2-0 hyökkäys.Kyllä ne prosentitkin jotain kertoo. Ihan sama vaikka vetoja tulisikin vähän tai klippikerho julistaa vastuuvapautta.
Kyllä mä tästäkin olen samaa mieltä, mutta sitten kun veskaosastoa aletaan testaamaan niin kuten viime kauden pleijareissa niin se(kin) vuotaa kuin seula. Tänään useampi veska pelasi sellaisia huippupelejä, mihin meidän veskoilla ei ole resursseja.Varmasti maalivahdit olisi voinut pelata paremminkin, mutta itse olen sitä mieltä, että jos maalivahti päästää 1-2 maalia/peli, niin silloin hän antaa joukkueelle mahdollisuuden pelata voitosta. Loput on sitten kenttäpelaajista kiinni. Tietysti, ei Hifk:n pelitapakaan ole kovin maalivahtiystävällinen, kun ensin olet 10 min työttömänä ja sitten tuleekin yhtäkkiä 2-0 hyökkäys.