Mä laittaisin KJ:nä tänään SaiPaa vastaan Ahlqvistin maaliin, perjantaina Jyväskylässä Housun maaliin ja lauantain pelistä tehdään päätökset vasta perjantain pelin jälkeen.
Jos Pitkämäki onnistuu vieraissa Jypiä vastaan erinomaisesti, hänelle silloin la-matsi. Jos Pitkämäki on epävarma, mutta IFK voittaa, laittaisin hänet aloittamaan la-maalissa, mutta reagoisin nopeasti, mikäli kiekot pomppii ja hörppyjä sattuu. Tällöin Ahlqvist maaliin jatkamaan urakkaa, kuitenkin niin, että joukkueella on vielä realistiset saumat nousta esim. tappioasemasta voittoon.
Jos Pitkämäki pelaa hyvin, mutta IFK häviää jatkaisin luultavasti hänellä maalissa lauantaina. Jos Pitkämäki pelaa ihan kelvollisen, mutta ei mitenkään hohdokkaan matsin perjantaina ja Jypiltä tulee käkkyrään, Ahlqvist maaliin lauantaina. Ja toisaalta pienessä päässäni olen sitä mieltä, että voittavaa veskaria ei vaihdeta... Ja tämä siis koskee lähinnä nyt Ahlqvistin mahdollista voittavaa ottelua tänä iltana. Vielä ei tosin ole tietoa, pelaako Aake nyt ylipäänsä illalla...
Eli ei nämä veskariasiat ole mitenkään helppoja tai yksioikoisia, vaikka tilastoja tutkimalla ja katsomossa istumalla onkin selvää, että Pitkämäki on pelannut heikosti. Kuitenkin on kai kaikille selvää, että Pitkämäki on oikeasti nykyesityksiään parempi veskari ja on luultavaa, että otteet paranevat. Se, tapahtuuko se kyllin aikaisessa vaiheessa kaikkien osapuolten kannalta, onkin sitten eri juttu. Toivotaan, että näin todella tapahtuu ja vielä mahdollisimman nopeasti, koska Pitkämäen 2v. soppari on monessa mielessä ongelmallinen IFK:n kannalta. Pitäisi kuitenkin hankkia vähän muitakin pelimiehiä vahvistamaan joukkuetta ja hillopurkki ei tunnetusti pursu pätäkästä. Rahaa pitäisi siis yrittää säästää mahdollisimman pitkälle mv-osastolla. Loputtomiin ei kuitenkaan ole varaa odottaa, mutta missä menee aikaraja? Maaottelutauossa? Myöhemmin?
Ei oo helppoa, ei.
Jos mä olisin Juha Pitkämäki, mä ottaisin ensitilassa yhteyttä johonkin junnuaikaiseen mv-koutsiin ja lähettäisin sille videot kaikista matseista. Lupaisin mainita äijän nimen seuraavassa haastattelussa erikseen, jos hän saa toimintaan nopeasti jotakin ryhtiä. Ei se ainakaan Saken koutsausta huonommin voi mennä.