Maailman paskin kirjan aloitus

  • 33 152
  • 210
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Päätalon kirjat todellakin perustuvat siihen, että paskalle istutaan sivulla 7 ja tumppi valahtaa makin uumeniin sivulla 53.

Olen vannonut tällä iällä lukevani Volter Kilven Alastalon salissa. Saa nähdä miten käy... Kirjastoon tieni vievä on.

Onko jatkiksen porukoissa ketään, joka kyseiseen urotekoon on kyennyt?
Minä luin tuon kirjan alakoululaisena, olin suunnilleen 10 tai alle. Pitäisi lukea uudestaan, en ole sittemmin kirjaa enää lähestynyt. Muistan lukukokemuksen hämmentävyyden, pitkät ja loputtoman polveikkaat virkkeet teettivät työtä. Eipä siitä pikku-Kääpiölle paljoa tainnut käteen jäädä. Pentuna luin paljon monenlaista, mutta en nyt varsinaisesti tämän tyyppistä kirjallisuutta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sinä aamuna pian eläkkeelle siirtyvä Yleisradion poliittinen toimittaja Untamo Kuutamo, 63-vuotias sosialidemokraatti, päätti viimeinkin tehdä rästiin jääneen dokumenttinsa 1960-luvun lähiöitymisestä. Hän valitsi aloituskuvaksi räntäsateisen rakennustyömään Helsingin Pihlajamäessä ja sommitteli siihen spiikin: "Suomi ei ollut ihanneyhteiskunta 60-luvullakaan. Suuren rahan mahti ajoi ihmiset pikkukunnista kaupunkeihin, koska herrat vuorineuvokset olivat kabineteissaan niin päättäneet. Tämä on tarina Helsingin Pihlajamäen Pihlajatie kutosen rakennustyömaasta keväältä 1967. Suomalainen työmies pystyttää taloja sinne, minne iso raha ne määrää, niin myös vuonna 1967."
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jenna oli tekemässä kokousleipiä Applen vetäytymiseen. Salaa hän toivoi itsekin pääsevänsä töihin hyväimagoiseen yhtiöön. Mutta tomaatinleikkuu ei olisi varmaan valtti pääsyssä töihin "Ompulle". Hän vilkaisi iPhonestaan somepäivitykset. "Hih, Jape on taas jakanut hauskan kissakuvan". Jenna vastasi päivitykseen pirteällä emoticonilla "=)". Toivottavasti Jape, joka oli copyna menestyvässä mainostoimistossa, huomioisi vielä Jennan.
 
Se kesä oli sateinen, sateisempi kuin viisitoista kesää sitä ennen. Viisitoista pitkää kesää sade oli moukaroinut, tipotellut, ripsinyt, satanut, sadettanut, vihanut ja rakastellut takapihan kuohkeaa ja ilmavaa, hapekasta, vihreää, ravinteikasta, soikeaa peltoa. Viisitoista syksyä sade verotti, viisitoista kevättä sade herkisti, viisitoista talvea sadetta ei ollut kuulunut, näkynyt, huomattu, ajateltu tai ymmärretty. Kesä oli täyttänyt vasta kuusitoista, kun pilvipeitto rakoili, väistyi, vetäytyi ja antautui kuin tsunamia edeltävä rannikko aaltoa edeltävänä hetkenä, kuin hetki joka silloin joskus tuntui siltä että sen oli kokenut, mutta kokemus oli ollut vain hetki ajan virrassa, aallon harjalla. Viisitoista pitkää ja kivuliasta, tuskallista, ahdistavaa, muistettavaa ja unohdettua kesää, jotka kulkivat ajan selkärangassa kuin lapamadot hauen selkäevissä, unohdettuina, haavoittuvina, limaisina ja valkoisina kuin mannerheimin urheat soturit sisällissodassa jota punakapinaksi, vapaussodaksi tahi historian merkkipaaluksi kutsutaan. Nuori, hedelmällinen, laillinen ja rakastettava, impi ja kokematon kesä odotti minua niin kuin odottaa kuolema, verisuonitaudit, diabetes, alkoholismi, eturauhasen liikakasvu ja muistihäiriöt. Muistihäiriöt, jotka peitän vaippojeni tuoksuun ja keinutuolin hiljaiseen, äänettömään, narisevaan ja humisevaan ääneen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vanha väsynyt, suttuisesti meikattu huora kaatoi itselleen kunnon tujauksen Jaloviinaa, hörppäsi sen huikalla, pieraisi ja kähisi sängyn laidalla istuvalle pienimunaiselle miehelle: -Mie en sitten niele, etkä sie saa koskea miun hiuksiin
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tommi Antero heräsi naapurista kuuluvaan virkkuukoukkujen kilinään. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun Aila-muorin harrastus sai hänet valveille. Mutta se ei haitannut, koska hän oli päättänyt että tänään hän hakee Tarmo Lähikauppiaalta seitsemän litraa maitoa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mie oon Rokan Antti, progeurkuri Kannakselt. Ja hää o G#sus2.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto mä en tienny mitä tehdä. Se kesä oli kuuma, mut jumalauta se toimisto oli ku sauna. Ei sinne oltu tietenkään hankittu mitään kunnollista tai toimivaa ilmastointia. Perkele. Siinä hetken jaksoin vielä kuunnella luureista korviin kantautuvaa asiakkaan valitusta kunnes katkasin ja lähin viivana talsimaan pomon juttusille samalla kun pyyhkin jollain taukotilasta löytyneellä rätillä hikeä otsaltani. Portaikossa pohkeeni tuntuivat olevan viittä vailla kramppaamaisillaan. Saavuin lopulta oikealle ovelle, jonka huomasin olevan raollaan. Koitin siinä vielä hetken tasata hengitystä matkan aiheuttamasta rasituksesta. Vittu, raahata tää 130kg ruho nyt toiseen kerrokseen portaita pitkin tällasen perusasian takia. Saa kyllä pomo kyllä kuulla kunniansa. No lopulta menin ovensuulle ja huomasin, että pomo ei oo paikalla. Tarkemmin sanottuna se ei oo seuraavaan kuukauteen paikalla ku se on kesälomalla, alko just sopivasti eilen. Tää persenaama oli tietenkin myös kieltänyt aikasemmin keväällä, sillon ku oli vielä viileää, että ikkunoita ei saa käyttää tuulettamiseen, koska uuden vitun kalliin hälytysjärjestelmän vuoks aukaiseminen aiheuttaa hälytyksen. Eikä siel edes oo ku yks vitun pieni ikkuna muodon vuoks, eihän me työntekijät saada mitää maisemia ihailla ku pitää ahertaa koneen ääressä ja vastata valitus- ja vittuilupuheluihin.

Olin kävelemässä takas paikalleni, kun vastaan tuli Sirpa. Sirpa on meiän toimiston ainoa nainen. Ei kaunis kylläkään, mutta nainen kuitenkin. Sen otsa oli yhtä punanen ku munki ja koitti ujosti peitellä paidalla kainaloiden kohalla olevia hikikiekkoja. Katoin sen paskanruskeita silmiä ja se katto mun.
Sanomatta sanaakaan tunsin, että välillämme vallitsee syvä yhteisymmärrys. Niin vallitsikin. Me lähettiin samantie viereiseen lähikapakkaan kaljalle. Taisin ottaa jonku tsekkiläisen heti kärkeen tiskillä. Siis oluen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suussani maistui metallinen veren maku. Olin alasti. Olin ranka. Esinahkani oli liimaantunut ikävästi oikeaan reiteeni. Seuraavat 30 sekunttia määrittelivät lopun tämän aamun olotilasta mutta siihen aikaan ei kuulunut havaintoni pienen pojan ruumiista, joka virui letkeän mutkikkaasti sänkyni jalkopäässä.

Vittu...30 sekuntia kului sittenkin jo. Osaan valehdella. Minä paska.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kärpänen katossa.

Tuijotan kärpästä.

Kaksi kuukautta, kaksi vitun kuukautta kuin unessa..
 

Stigu

Jäsen
Toivoimme kaikki hänelle pitkää elämää. Tai siis olimme toivoneet. Emme toivoneet enää, sillä hän makasi jalkojemme juuressa, puiseen arkkuun haudattuna. Eihän toivo enää mitään auttaisi. Hän oli kuollut. Dead. Kaputt. Död. Vielen Dank. Heittänyt veivinsä. Siirtynyt paremmille metsästysmaille. Ihan miten vaan asia haluttiin ilmaista. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Sen oikeastaan huomaa vasta tällaisina hetkinä, miten turhaa toivo on. Se ei herättäisi häntä enää kuolleista. Ei varmasti. Siinä hän makasi, eikä meidän toivomme ollut jaksanut pitää elämän virtaa hänen ruumiissaan. Tai siis eihän se ruumis ollut vielä, kun hän eli. Ei kai kukaan toivo, että ruumiissa olisi elämää an sich. Keho kai olisi parempi ilmaisu. Body. Lebensraum. Fyysinen olomuoto. Kroppa. Whatever. Mutta nyt se siis oli ruumis. Siinä se makasi elottomana. Tai siis kaipa ruumis aina makaa elottomana , muutenhan se ei olisi ruumis. Tai se olisi joku saatanan zombie. Eikä zombeja ollut olemassa. Niin Marjatta ainakin oli minulle eilen sanonut, juuri ennen iltauutisia. Sen jälkeen olimme itkeneet hiljaa toisiimme käpertyneinä.Tai siis eihän kukaan voi itkeä hiljaa, muutenhan se ei olisi itkemistä. Koska sitä ei kukaan kuulisi. Se olisi nyyhkyttämistä. Tai jotain vaikerrusta. Hiljaista itkemistä. Tai, olihan Marjatta kuullut ainakin minun itkuni, koska hän oli minuun käpertyneenä. Ja minä häneen. Käpertyneenä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"HALLITUKSEN ESITYS EDUSKUNNALLE VALTION TALOUSARVIOKSI VUODELLE 2013

Viitaten yleisperusteluihin ja yksityiskohtaisten perustelujen selvitysosiin ehdotetaan,

että Eduskunta päättäisi hyväksyä oheen liitetyn ehdotuksen valtion talousarvioksi vuodelle 2013.

Helsingissä 17 päivänä syyskuuta 2012

Pääministerin sijainen, valtiovarainministeri

JUTTA URPILAINEN

Osastopäällikkö, budjettipäällikkö Hannu Mäkinen"
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Keittiöstä kuului kahvinkeittimen porpatus. Kohta se on valmista, ajatteli Lars.
- - -
Seuraavan kahden viikon aikana ei tapahtunut juuri mitään mainittavampaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mies makasi lattialla. Hän oli juuri kuollut. Vai kenties kuolemassa? Sitä hän ei tiennyt itsekään, mutta hänen lasittuneissa silmissään kertautui viimeisen viikon tapahtumat. Hänen yllään huoneessa leijaili verentahrimia seteleitä. Veren, josta oli maksettu erittäin kallis hinta tuona viimeisenä viikkona.

Tämä on hänen tarinansa.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se kesä oli kuumin miesmuistiin. Puutkin tuntuivat taivuttavan latvansa Suopunkijärven kimaltelevaa pintaa kohti, saadakseen sen kirkasta vettä juodakseen ja sillä itseään vilvoittaakseen. Lokki pyörähteli taivaalla siinä Salpakarin tietämillä kuin olisi hulluksi tullut, mahtoi, ryökäle, vaania hopeisena pinnan alla leikkivää särjenpoikasta herkkupalaksi itselleen. - Kesä kaikilla, luontokappaleillakin, tuumasin itsekseni ja katselin ukkovarvastani joka kuoputti pientä uraa Peitselän rannan ruskeaan hietaan. Santa kutitteli mukavasti varpaiden välissä, enkä ollut huomata hiljaa seuraani liittynyttä paarmanpirulaista ennen kuin se maiskautti kämmenselästäni mojovan suupalan itsellensä. - Perhana, kirosin, mutta en osannut sattuneesta harmistua. Ihmislapsen oli sen verran mukava olla Suomen suvessa, ettei lupsakkaa lomatunnelmaa noin vain pilattukaan. - Ei, vaikka elävältä syötäisiin, naurahdin itsekseni.

Kuistilta helähti ruokakello. Emäntä siellä oli kaiketi saanut uudet perunat valutettua, ja olisi aika käydä ruokapöytään. Nakkasin kädessäni pyörittelemäni litteän kiven matkaan järven pinnan suuntaisesti ja laskin. Yksi, kaksi, kolme, neljä. Vielä löytyy Saarisen akan pojasta leipien heittäjän vikaa, myhäilin ääneti ja nostin housunkannattimet aurinkossa punehtuneille olkapäilleni. - Tuletko sinä sieltä vai etkö, kajahti jo vaimokullan rääkäisy lounaspöydän tietämiltä. Vanhastaan tiesin, ettei talon herratarta kannattanut turhan päiten vitkastelemalla suututtaa. Tuoreessa muistissa oli kiiselikulhon kohtalo toissakesältä, kun käynti kyläkaupalla oli isäntien kanssa turistessa liiaksi venynyt.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tunnelma oli mahtava, joulusauna lämmitetty. Isäukko, äitimuori ja pikkuveljet olivat menneet saunaan. Mullahan oli jo miehen vehkeet, joten en tuppautunut enää joukkoon äitini aikana, vaan odottelin tuvassa vuoroani. Lopulta äiti tulikin vanhassa saunanutussaan pyyhe märän tukan suojana tupaan ja sanoi, että nyt on sun vuorosi mennä kylpemään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Anoppini peräpukamat silmieni edessä sivelin peräpukamavoidetta hänen läskiperseeseensä. Anopin piereskellessä, yritin voidetta sivellessäni olla hauska ja arvuutella pieruhajujen perusteella anopin viime aikoina syömiä ruokia. Pierujen vuoksi naamani muuttui ruskeaksi ja kotimatkallani natsijengi hakkasi minut, kun luulivat minua neekeriksi. Minut löydettiin ojanpenkasta kuuden päivän kuluttua, jonka jälkeen makasin sairaalassa kohtaloani surren.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anoppini peräpukamat silmieni edessä sivelin peräpukamavoidetta hänen läskiperseeseensä. Anopin piereskellessä, yritin voidetta sivellessäni olla hauska ja arvuutella pieruhajujen perusteella anopin viime aikoina syömiä ruokia. Pierujen vuoksi naamani muuttui ruskeaksi ja kotimatkallani natsijengi hakkasi minut, kun luulivat minua neekeriksi. Minut löydettiin ojanpenkasta kuuden päivän kuluttua, jonka jälkeen makasin sairaalassa kohtaloani surren.

Pidän tärkeänä, että tämä saaga filmatisoidaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kimmo Kinnunen - maailmanmestari Tokion MM-kisoista - meni saunaan. Siellä hän näki isänsä Jorman kullin. Kulli oli harmaa ja ryppyinen, kuin Kimmon elämä. Kimmo päätti: tänä iltana lähden pubiin. Paikallisessa olisi tänä iltana karaoke-isäntänä Rape. Nimi on todellakin enne, ajatteli Kimmo, joka ei ajatellut Rapen nimeä. Kenen nimeä hän ajatteli; kukaan ei tiedä. Ehkä hän ei ajatellut kenenkään nimeä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Avasin silmäni ja näin hänet. Pitkä lihaksikas mies, musta kihara tukka, mustat paksut kulmakarvat ja jääkylmä katse. "Käsi", sanoi hän. Ojensin käteni, hän napautti terävästi kyynärtaivettani ja pisti piikin. Täytti kolme veriputkiloa. "Oikealla alalla, vitun terroristi", ajattelin.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Painoin hissin nappia. Ja hissin nappi painoi minua. Yhdessä kuljimme toisen ja kolmannen kerroksen väliä edes takaisin seitsemän vuosisataa. Symbioosissa kuin matto ja lattia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
" 'Meillä on kehitysmalli, joka ei tee meitä onnellisiksi mutta tuhoaa planeettamme.'

'Viimeiset 50 vuotta on keskitytty siihen, miten vähentää pahoinvointia. Seuraavat 50 vuotta on keskityttävä siihen, miten varsinaisesti edistetään hyvinvointia.'

Näihin toteamuksiin voisi kärjistää vanhan teolliselta ajalta periytyvän kasvumallin kriisin."

http://valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/pdf/2012/sininen-kirja/fi.pdf
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Helmikuun 7.

Ei muistikuvia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mies katsoi minua, kuten miesten on tapana. Tiedän sen, itsekin kun mies olen. Mitä se tarkoittaa, sitä en tiedä, mutta huomasin kuitenkin sen. Se viilteli ja pomppi, olin sen ympäröimä ja vanki, kahleissa. Rimpuilin, mutta vajosin syvemmälle katseeseen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
On sateinen syyskuun ilta 1915 ja makaan mutaisessa pommikuopassa omassa paskassani kuunnellen brittiläisen tykistön jylyä jossain lähellä. Tunto alaraajoista on kadonnut, se vitun äpärä osui sittenkin minuun ja nyt saatana joudun tässä sateessa makaamaan paskoissani kun omat eivät uskalla hakea minua täältä pois.

Ampuisin itseni mutta kun ase perkele on jumissa ja pistinkin on kadonnut niin en saa edes rannetta viillettyä auki. Kuolenko minä nyt tänne sateeseen ja mutaan ja paskaan - ja kun äitini tästä minua niin varoitti. Nöyryyttävää, tämä on todella nöyryyttävää...

...tämä saa jäädä päiväkirjani ensimmäiseksi ja viimeiseksi merkinnäksi. Maailma on pettänyt minut!

Miksen jäänyt Wieniin maalaamaan akvarelleja?

***

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös