Jarkko Ruutu on pelaajana hieno Jokerien Rita-Hahl-Ruutu kolmosketjun osa, ei siitä puolesta mitään, kun keskittyy jääkiekon pelaamiseeen. 5.12.2011 Ruudun esitys taklaukseen alta heittäytymisineen, muka-piilolinsiin korjaamisen osalta pukukopissa ja hanskojen heiluttelulla Melartille sellaiselle puolelle, että ns. mieskunnia meni, ehkä jopa oman Jokeri-joukkueen sisällä. Et selviä selittelyillä, että "tulkaa vaan viivalle. Kyllä täältä pesee. Pahennat vaan asiaasi, jos lähdet uhoamislinjalle."
Olet surkea tapaus Jarkko Ruutu. Aiotko elää pää pystyssä Suomessa tulevaisuudessa, muka suurena entisenä NHL-tähtenä. Kuka haluaisi esim. tyylisesi persoonan työskentelmään liigajoukkueensa toimistoon, johonkin merkittävään tehtävään. Hävitit arvokkuutesi lätkäjätkänä, ehkä lopullisesti ja pian pelaajaurasi lähenee loppuaan. Ennen olen nähnyt teoillasi jonkun motiivin voittamisen näkökulmasta. Nyt näin jäällä sellaisen Jarkko Ruudun, jonka kutsuminen esim. fiksuksi henkilöksi olisi jo melko paksua puppua. Minne on kadonnut ihmisenä se nuorimies, joka oli osa HIFK:n mestarijoukkueen ketjua Ruutu-Davidsson-Caloun. Missä menet Jarkko Ruutu, joulukuussa 2011.
Kiitän sinua Jarkko Ruutu, että et edusta HIFK:n joukkuetta kaudella 11-12. Toivottavasti ovet HIFK:n suuntaan pysyvät kiinni jatkossakin ja harvoin, jos koskaan, olen ajatellut jostain pelaajasta näin. Yritä löytää itsesi ihmisenä ja miehenä Jarkko ruutu. Nyt olet menettänyt otteesi asioihin, joita kannattaisi sinun miettiä ihan itse.