Olihan jännä paikallinen. Kumpikin veska pelasi varsin mukiinmenevän ottelun, Endrasilta (onnettaren avustamana) melko näyttävä pelastuskin. Vauhdilla mentiin päästä päähän. HIFK:lla edelleen selkeitä ongelmia pitää paketti kasassa läpi ottelun. Alku oli HIFK:n selkeää hallintaa, mutta tämän jälkeen Jokerit otti hallinnan. Ennen kolmannen erän loppupuoliskon haparointia HIFK kuitenkin paransi toisen lopussa/kolmannen alussa ja hyökkäsi aktiivisesti.
Pointteja:
-HIFK:n maalinedustapeli: Tällä ja viime viikolla kolme peliä nähneenä mielestäni HIFK:n puolustus (myös hyökkääjät) blokkaa laukauksia ja siivoaa irtokiekkojaa todella kiitettävällä prosentilla. Mm. Granlund tänään taisi useamman kerran olla kiekon tiellä. Kyllä tällaiset kertovat myös joukkuepelaamisesta.
- Granlund(it) loistavaa! Ajettiin pystyyn komeasti Niemen toimesta, mutta samassa vaihdossa vie Niemeä ja muuta narripakkaa kahville ja pamauttaa tilanteeksi 1-2. Tähän tilanteeseen kulminoituu se osa Granlundin pääkoppaa, mikä tekee hänestä niin kovan, ja tulevaisuudessa vielä kovemman.
- Jokereilta Väänänen jälleen kerran vakuuttava. Rita jäi mieleen vauhdikkaana ja vaarallisena, vaikkei ihmeitä tehnyt. Myös Lahti aiheuttaa aina sydämentykytystä päästessään vetämään (varmaan jäänteitä viimekeväältä).
Sitten Case-Ruutu:
Olen pitänyt Jakesta pelaajana, vaikka olen monesti joutunut häpeämään hänen tempauksiaan. Ihmisenä olen pitänyt häntä jopa fiksuna. Tänään nähty oli kyllä jotain niin oksettavaa, että pisti vituttamaan rankasti. Vitutus johtui muutamasta syystä, ja rinnalla oli tyytyväisyys siitä ettei Jarkko pelaa kilpipaidassa. Yksi syy on, että jouduin myöntämään itseäni ettei sellaista Jarkko Ruutua jolle joskus olen hurrannut ole enää olemassa (jos on koskaan ollutkaan). Toinen päällimmäinen syy luonnollisesti vitutus raukkamaisesta, todella vaarallisesta ja äärimmäisen epäkunnioittavasta teosta.
Mitä tulee hanksojen tippumattomuuteen, kuittaisin asian "Ruutu on Ruutu" -kommentilla, ellei mies olisi itse mennyt haastamaan. Toisaalta ehkä tämäkin oli Jarkkomainen temppu, mutta olisin uskonut niin raukkamaisen kyykistymisen jälkeen, ettei sentään kehtaa vielä moista showta järjestää, mutta ilmeisesti hän on sen verran narsisti että kaikki kulminoituu kaverin pään sisällä vain tuomareiden häneen kohdistamaan ajojahtiin.
Ja täällä on jo pari "ennen se Jakke oli teistä niin kova jätkä kun pelas ifkissä!!" -tyyppistä kommenttia ehtinyt tulla, mikä on vähemmän kuin olisi odottanut. Itse voin ainakin rehellisesti itselleni todeta, että hävettäisi ja vituttaisi aivan helvetisti jos nämä teot Jakke olisi tehnyt HIFK:n paidassa. Ja kyllä vitutti sillon 90-luvun lopussakin ja työsulkukaudella tietyt hölmöilyt, ja hävetty on. Tämän päiväinen kuuluu mielestäni kategoriaan "tuomitaan varauksetta paidan väristä ja laseista riippumatta", mikä onkin näkynyt ilahduttavasti myös Jokeri-kannattajien leirissä. Väänäsestä täällä on jo jauhettu paljon, mutta uskon ja toivon että aiheesta keskustellaan kopissa. Vaikka vittumainen vastustaja onkin, on Väänänen ehkä top vitosessa arvostuksen perusteella jos pitäisi rankata liigapelaajia.
Summa summarum, ilman Ruudun pelleilyjä, parilla pompulla tai terävämmällä viimeistelyllä lukemat olisi voineet mennä toisinpäin. Parempi näin, tästä on hyvä jatkaa!