Ma 5.12.2011 Jokerit - HIFK

  • 78 002
  • 270

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Olihan Ruutu tempauksistaan huolimatta 90-luvulla vielä jengilleen hyödyllinen pelaaja SM-liigassa. Tosin -99 finaaleissa osoitti jo typeryyden merkkejä aivan väärässä paikassa. Mutta pelleilyn aste ei ollut vielä nykyistä tasoa. 2005 oli jo samansuuntaista mitä nyt ilmalassa nähdään. Mietin, että voisikohan olla NHL:ssä tarjottujen pillerien vaikutusta tuossa käyttäytymisen muutoksessa. Sopisi kyllä hyvin Vitjaziin KHL:ään, siellähän noita pilleriheeboja riehuu enemmänkin.

Juuri näin ja voisi vieläkin olla joukkueelleen sellainen pelaaja, mitä ennen NHL:ään menoa. Tekee nytkin hyvin pisteitä. Jos jättäisi ton idiotismin pois ja palaisi sinne aikoihin kun taklasi kovaa, hämmensi, mutta ei pelleillyt ja otti aina haasteen vastaan tai lähti itse haastamaan. Tällainen jätkä oli Jarkko Ruutu parhaimmillaan, toki silloinkin tuli ylilyöntejä, mutta silloin ei ollut minkäänlaisia neiteilyn merkkejä, kuten nykyään. Nykyään Jakesta ajatukset on pelkästään neiti ja pelle ja kuten jossain uutisessa sanoi, ettei kukaan ole uskaltanut tulla sanomaan kadulla päin naamaa, niin minä kyllä uskaltaisin ja sanoisin samat asiat mitkä nytkin sanon, vaikka olen päätä lyhyempi.

Vielä tämänpäiväisestä. Hienoa, että saatiin voitto paikallisesta ja mentiin vielä Jokereiden ohi 4 sijalle. Jokereilla ei näytä olevan ihan kaikki kohdallaan ja vähän tuntuu, että pukukopin sisällä on jotain ongelmia ja tänään niitä Jokerit sai Ruudulta joulupaketillisen lisää.
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Ainoa mikä ihmetyttää on, mistä tässä leikkaustilanteessa arvottiin se kymmenen minuutin käytösrangaistus, ja miksei Melart saanut jäähyä?
Epäurheilijamaisesta käytöksestä varmaankin tuon sai, kun lähti "niin tuskissaan" suoraan pukukoppiin, ja pari minuuttia myöhemmin palasi vittumainen virne naamallaan takaisin vaihtopenkille. Melartille olis voinut ehkä kakkosen heittää, mutta jos oikein muistan, niin eihän Melart tehnyt sille oikeastaan yhtään mitään.

Westerlundilta olisin odottanut hieman munaa myöntää Ruudun perseily, eikä vain syyttää ainoastaan tuomareita.

IFK:lta vahva matsi, etenkin MG:n ja PW:n ketjut olivat erinomaisia koko matsin. MaG hukkui tänään hieman kuvasta, mutta se annettakoon anteeksi tällä kertaa. Nelonenkin teki oman duuninsa vallan mainiosti. Kolmonen olikin sitten selkeästi heikoin lenkki, koska ketju ei saanut juuri minkäänlaista hyökkäyspään painetta aikaiseksi. Pesonen meni tänään hukkaan Hirson rinnalla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Koko ketju onkin lähinnä naapurin itkua ja porua Jarkko Ruudusta, ovat myös saaneet lutusesti pikkujengien kannattajat poraamaan kuorossa kanssaan. Jakke olisi saanut jättää kumartelut tekemättä ja se oli törkeä temppu, kuten oli taannoin sen ruotsalaisen kyykistelyt Väänäsen taklaukseen. Muutenhan Jarkko pelasi ihan normipelin, sai yhden jäähyn nimellään kun osui Endrasiin vaikka yritti väistää hypätessään, toisessa päässä sai hypätä Tuohimaata päin ilman jäähyä mutta se nyt tuskin ketään yllättää. Ihan hyvää hämmennysyritystä, se ryntäyksen näyttäminen Granlundiin tosin jäi edelleen tekemättä vaikka siitä on jo istuttu se tuomiokin ennakkoon. Melart myös sai huseerata siinä Jarkon 2+10 tilanteessa käsittämättömästi ilman jäähyä. No ei Melart ole ensimmäinen pelaaja joka on saanut tuomarilta vihreää valoa Ruudun rikkomiseen, Jarkkoa saa ilman jäähyä rikkoa ihan niin paljon kuin kehtaa.

Ai niin kun filmaaminen Ruudun osalta on niin kamalaa, niin kai uimahyppääjä Janne Pesonen on myös yhtä kamala pelaaja? Tänäänkin nähtiin kaunis sukellus.

Ja kuten ennakoinkin niin Teräväisen ketju otti yhden omiin kun Teräväinen ei osannut odotetusti pitää Granlundia. Jokerit maksoi taas hintaa valmennuksen typeryydestä. Ja tappio tuli vaikka Tuohimaalta ihan mukiinmenevä peli nähtiin. Zoltanin kokeilemisella ei tosin oltaisi hävitty yhtään mitään kun nytkin saatiin nolla pistettä.

Keklu joko olisi syytä tehdä jotain?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Melart myös sai huseerata siinä Jarkon 2+10 tilanteessa käsittämättömästi ilman jäähyä.

Sano minulle missä kohdassa ko. tilannetta Melart tekee jotain. Eihän hän ehdi tehdä muuta kuin luistella kohdalle kun Jarkko kaatuu jo lähes kuolleena kenttään tarttuen Ilarin jalasta kiinni.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan jännä paikallinen. Kumpikin veska pelasi varsin mukiinmenevän ottelun, Endrasilta (onnettaren avustamana) melko näyttävä pelastuskin. Vauhdilla mentiin päästä päähän. HIFK:lla edelleen selkeitä ongelmia pitää paketti kasassa läpi ottelun. Alku oli HIFK:n selkeää hallintaa, mutta tämän jälkeen Jokerit otti hallinnan. Ennen kolmannen erän loppupuoliskon haparointia HIFK kuitenkin paransi toisen lopussa/kolmannen alussa ja hyökkäsi aktiivisesti.

Pointteja:

-HIFK:n maalinedustapeli: Tällä ja viime viikolla kolme peliä nähneenä mielestäni HIFK:n puolustus (myös hyökkääjät) blokkaa laukauksia ja siivoaa irtokiekkojaa todella kiitettävällä prosentilla. Mm. Granlund tänään taisi useamman kerran olla kiekon tiellä. Kyllä tällaiset kertovat myös joukkuepelaamisesta.

- Granlund(it) loistavaa! Ajettiin pystyyn komeasti Niemen toimesta, mutta samassa vaihdossa vie Niemeä ja muuta narripakkaa kahville ja pamauttaa tilanteeksi 1-2. Tähän tilanteeseen kulminoituu se osa Granlundin pääkoppaa, mikä tekee hänestä niin kovan, ja tulevaisuudessa vielä kovemman.

- Jokereilta Väänänen jälleen kerran vakuuttava. Rita jäi mieleen vauhdikkaana ja vaarallisena, vaikkei ihmeitä tehnyt. Myös Lahti aiheuttaa aina sydämentykytystä päästessään vetämään (varmaan jäänteitä viimekeväältä).

Sitten Case-Ruutu:

Olen pitänyt Jakesta pelaajana, vaikka olen monesti joutunut häpeämään hänen tempauksiaan. Ihmisenä olen pitänyt häntä jopa fiksuna. Tänään nähty oli kyllä jotain niin oksettavaa, että pisti vituttamaan rankasti. Vitutus johtui muutamasta syystä, ja rinnalla oli tyytyväisyys siitä ettei Jarkko pelaa kilpipaidassa. Yksi syy on, että jouduin myöntämään itseäni ettei sellaista Jarkko Ruutua jolle joskus olen hurrannut ole enää olemassa (jos on koskaan ollutkaan). Toinen päällimmäinen syy luonnollisesti vitutus raukkamaisesta, todella vaarallisesta ja äärimmäisen epäkunnioittavasta teosta.

Mitä tulee hanksojen tippumattomuuteen, kuittaisin asian "Ruutu on Ruutu" -kommentilla, ellei mies olisi itse mennyt haastamaan. Toisaalta ehkä tämäkin oli Jarkkomainen temppu, mutta olisin uskonut niin raukkamaisen kyykistymisen jälkeen, ettei sentään kehtaa vielä moista showta järjestää, mutta ilmeisesti hän on sen verran narsisti että kaikki kulminoituu kaverin pään sisällä vain tuomareiden häneen kohdistamaan ajojahtiin.

Ja täällä on jo pari "ennen se Jakke oli teistä niin kova jätkä kun pelas ifkissä!!" -tyyppistä kommenttia ehtinyt tulla, mikä on vähemmän kuin olisi odottanut. Itse voin ainakin rehellisesti itselleni todeta, että hävettäisi ja vituttaisi aivan helvetisti jos nämä teot Jakke olisi tehnyt HIFK:n paidassa. Ja kyllä vitutti sillon 90-luvun lopussakin ja työsulkukaudella tietyt hölmöilyt, ja hävetty on. Tämän päiväinen kuuluu mielestäni kategoriaan "tuomitaan varauksetta paidan väristä ja laseista riippumatta", mikä onkin näkynyt ilahduttavasti myös Jokeri-kannattajien leirissä. Väänäsestä täällä on jo jauhettu paljon, mutta uskon ja toivon että aiheesta keskustellaan kopissa. Vaikka vittumainen vastustaja onkin, on Väänänen ehkä top vitosessa arvostuksen perusteella jos pitäisi rankata liigapelaajia.

Summa summarum, ilman Ruudun pelleilyjä, parilla pompulla tai terävämmällä viimeistelyllä lukemat olisi voineet mennä toisinpäin. Parempi näin, tästä on hyvä jatkaa!
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos Jakelle

tästä voitosta. Onkohan sillä kuitenkin joku sopimus HIFK:n kanssa ? Eihän kukaan voi olla noin typerä ja tyhmä. Aiheuttaa omalle joukkueelleen suuria ongelmia. Toivottavasti Erkassa on sen verran munaa, että hän pitää Jakelle jonkunlaisen puhuttelun. Onhan Jakke aina ollut rotta ja provo, mutta tilanne tuntuu vain pahenevan. Taitaa olla aika suuri rasite narripakalle tässä vaiheessa.

HIFK tackar! Tack, tack!
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Peli oli hyvä, odotetun tiukka. Maalivahdit pelasi hyvin ja Endrasin kohdalla tarvittiin vähemmän nitroja kun lauantaina. Ensimmäinen ja toinen erä hyvää hokia, kolmas hivenen tylsä. Melartin jäähy sekotti liikaa. Hyvä että HIFK ei tyytynyt pakittelemaan kolmannes erässä. Tää on lätkää. Iso plussa Jokerit faneille jotka kannusti äänekkästi. Missä oli HIFK fanit? Aika hiljaista valitettavasti. Tän erän jokerit vei...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sano minulle missä kohdassa ko. tilannetta Melart tekee jotain. Eihän hän ehdi tehdä muuta kuin luistella kohdalle kun Jarkko kaatuu jo lähes kuolleena kenttään tarttuen Ilarin jalasta kiinni.

Huitoi ainakin Jarkon perässä mennessään mailalla useampaan kertaan, ihan selvä kakkosen paikka. Ruudun olisi kyykistelystä voinut pistää pihallekin.
 

REDNECK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -68
Sano minulle missä kohdassa ko. tilannetta Melart tekee jotain. Eihän hän ehdi tehdä muuta kuin luistella kohdalle kun Jarkko kaatuu jo lähes kuolleena kenttään tarttuen Ilarin jalasta kiinni.

Minä vastaan vaikka ei kysytäkkään. Livenä nähtynä en osannut sanoa mitä siinä oikein tapahtui, mutta narulta nähtynä Melart ei tehnyt mitään rikettä mistä olisi jäähy ansainnut. Tosin en Rudi syyttäisi filmauksesta, jos hänen väittensä pitäisi paikkansa, mutta kukas sen täällä todistaisi. Piilari on ikävä väärässä paikassa ja hyvä sen putoamista on suojata kädellä. Nuo kaatuilut ja jalasta tarttumiset nyt vaan kuuluu Rudin repertuaariin, joten niistä ei nyt enempää.

Rudi on pelaaja, joka herättää keskustelua ja herättää myös jakossa. Toivoisin toki itse että keskittyisi pelaamiseen, jonka parhaiten osaa, mutta sitä tosin haittaa Melartin kaltaisten kavereiden noutoyritykset ja tuomareiden nimimuisti.

Ainoa asia minkä Rudi teki väärin tänään oli tuo "kumarataminen" puhtaan taklauksen tullessa. Melartilla nätisti kädet alhaalla ja hiljainen vauhti. Tilanteessa ei ollut mielestäni mitään loukkaantumis riskiä johtuen aikaisemmin esittämistäni kommenteista, hidas vauhti ja Rudi laidassa kiinni. Silti säääntöjen ja etiketin mukaan tuomittava teko.

Paljon siis porua, vähän loukkaantumisia. Sama kun IFK - Pelsut "tappeluissa". Tunnetta oli tänään ilmassa ja hyvin vähän rottailuja, hyvä niin.
 

Faga

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Herra jestas kun on hienot miehet oululaiset Granlund x2 + uimahyppy-Pesonen. Ai että saa olla ylpeä kapungin ykkösjengistä!

Ruutu siellä ja takki viuhuu!
 

Sanchez

Jäsen
Ruutu on aina ollut rotta, ja todella ärsyttävä pelaaja. Kuitenkin olen aina osannut arvostaa miestä, hienon uran pelasi kyllä änärissä. Kuitenkin nämä viimeaikaiset "hanskojen putoamiset", filmit jne ovat kyllä niin kauheeta katsottavaa ja alkaa arvostus putoa. Miksei voisi keskittyä pelaamiseen ja lopettaa kyseinen pelleily? On kuitenkin Jokereitten kolmanneksi (?) paras pistemies.

Itse ottelu oli todella jännittävä. Paljon paikkoja ja hyvä fiilis hallilla! Tällä kertaa voitto stadiin.

Ps. Micke on kingi!
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Aivan loistava tuo reaktio vaihtoaitiossa.
Niin naaman suojaaminen on vissiiin jotenkin erikoinen reaktio sielläpäin kun maila heilahtaa lähistöllä.

Case-Ruudusta onkin täällä jo kaikki oleellinen sanottu.

Mutta itse pelistä, mikä onkin jäänyt melko pienelle huomiolle valitettavasti, niin mielestäni erittäin viihdyttävää jääkiekkoa ja molemmat joukkueet pelasivat aktiivisesti ja kovalla asenteella. Jääkiekko parhaimmillaan, Ruutua lukuunottamatta.

Pelihän oli itsessään melko tasaista, Jokereilla jopa enemmän maalipaikkoja. Ei vaan jälleen kerran saatu paikoista maaleja ja Endraskin oli hyvä. Tuohimaa oli myös tänään hyvä, ehkä avausmaalissa kiekko hieman helposti putosi eteen, muttei hänen piikkiinsä voi tätäkään laittaa. Ei kyllä Urhon kuvan perusteella voinut edes varmaksi sanoa, kävikö kiekko todella maalissa. Yläkamerastahan sen varmasti olisi nähnyt ja ehkä sen perusteella ratkaisu tehtiinkin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Niin naaman suojaaminen on vissiiin jotenkin erikoinen reaktio sielläpäin kun maila heilahtaa lähistöllä.

En tiedä missäpäin kuvittelet minun olevan, mutta voin tunnustaa vaihtoaitioiden olevan taakse jäänyttä elämää.

Kyse oli tuosta yhdestä valokuvasta ja sen pysähtyneestä tunnelmasta.

Loistava peli, kaikinpuolin.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Case Ruutuun ei jaksa enää palata. Pelle mikä pelle, mutta tämä ihmetyttää ja kovasti:

Miksi Eteläpääty buuaa Granlundille aina kun hänellä on kiekko, kuin hän olisi tappanut jonkun jätkän sinne jäälle? Kateus se päällimmäinen syy sit kai on. Ai saatana, että sai nauttia kun eka niin hurrataan ja naureskellaan ku Mikke kolataan pystyyn ja sen jälkeen lähteekin show käyntiin ja taululle 1-2.

Sitten.. Granlund saa kiekon jalkaansa ja lähtee linkuttaen vaihtoaitioon... Mitä tekee Eteläpääty? Hurraa ja taputtaa kuin olisi maali tullut. Mitä vittua? Jotain rajaa ihan oikeesti. Onhan se ihan helvetin hauskaa, että kentällä loukkaannutaan. Ihan sama oliko sitten kyseessä Granlund tai kuka tahansa muu pelaaja, mut ette te noin urpoja voi olla.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Case Ruutuun ei jaksa enää palata. Pelle mikä pelle, mutta tämä ihmetyttää ja kovasti:

Miksi Eteläpääty buuaa Granlundille aina kun hänellä on kiekko, kuin hän olisi tappanut jonkun jätkän sinne jäälle? Kateus se päällimmäinen syy sit kai on. Ai saatana, että sai nauttia kun eka niin hurrataan ja naureskellaan ku Mikke kolataan pystyyn ja sen jälkeen lähteekin show käyntiin ja taululle 1-2.

Sitten.. Granlund saa kiekon jalkaansa ja lähtee linkuttaen vaihtoaitioon... Mitä tekee Eteläpääty? Hurraa ja taputtaa kuin olisi maali tullut. Mitä vittua? Jotain rajaa ihan oikeesti. Onhan se ihan helvetin hauskaa, että kentällä loukkaannutaan. Ihan sama oliko sitten kyseessä Granlund tai kuka tahansa muu pelaaja, mut ette te noin urpoja voi olla.

Samat ihmetyksen aiheet olivat täälläkin, muttei tuo ole ensimmäinen halli, jossa Granlundille on tällä kaudella vihelletty.

Olitko muuten Areenalla katsomassa matsia? Minä katsoin television välityksellä ja siinä todellakin vaikutti siltä kuin yleisö olisi hurrannut Granlundin loukkaantumiselle. Taustalta kuuluneesta kuulutuksesta kuitenkin päättelin yleisön hurraavan samaan aikaan julkistetulle yleisömäärälle. Toivon ainakin kovasti, että siinä hurrattiin illan yleisömäärälle eikä Granlundin loukkaantumiselle.

Itse peli oli yksi kauden parhaista liigapeleistä. Tunnetta, vauhtia ja tilanteita riitti ympäri kenttää ja ajoittain tuli mieleen viime kevään tiukka pleijarisarja.

Ruudun rottailut ovat vallanneet itse peliltä liikaa palstatilaa, mutta olihan tuo kammottavaa nähdä kuinka alas entinen suosikkipelaajani onkaan vajonnut. Tuollaiset temput pitäisi kitkeä pieniä tappeluita hanakammin pois tästä sarjasta.
 

Mr Uffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi Eteläpääty buuaa Granlundille aina kun hänellä on kiekko, kuin hän olisi tappanut jonkun jätkän sinne jäälle? Kateus se päällimmäinen syy sit kai on.

Ennennäkemätöntä, että pahimman kilpailijan tähtipelaajalle buuataan...

Loistavaa viihdettä Jarkko tarjosi taas tänään, poisluettuna toi kyyristyminen. Muuten voi jatkaa samaan malliin, aina hauskaa lukea maalaisten ja muiden itkuja keskustelupalstoilla pelien jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Voin kertoa, ettei Nordiksella ainakaan ihan tuollaisilla volyymeillä vastustajan tähtipelaajan jalkaan osuneen kiekon jälkeen kyllä hurrattaisi. Taklaukset asia erikseen...

Eikä tarvitse nyt tulla hassuttelemaan Nordiksen tunnelmasta ylipäänsä tällä kaudella, tiedetään... ;)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai saatana, että sai nauttia kun eka niin hurrataan ja naureskellaan ku Mikke kolataan pystyyn ja sen jälkeen lähteekin show käyntiin ja taululle 1-2.


Olitko muuten Areenalla katsomassa matsia? Minä katsoin television välityksellä ja siinä todellakin vaikutti siltä kuin yleisö olisi hurrannut Granlundin loukkaantumiselle. Taustalta kuuluneesta kuulutuksesta kuitenkin päättelin yleisön hurraavan samaan aikaan julkistetulle yleisömäärälle. Toivon ainakin kovasti, että siinä hurrattiin illan yleisömäärälle eikä Granlundin loukkaantumiselle.
Minä olin Areenalla, ja kun duunikaverin kausareilla paikalle mentiin niin sain nauttia menosta Eteläpäädyn sivistyneessä tunnelmassa.

Ei siellä Granlundin saadessa kiekosta kipeästi jalkaansa millekään yleisömäärälle hurrattu, vaan tietenkin tuo harmittavan lieväksi osoittautunut loukkaantuminen sai ison ilon aikaan fanikatsomossa. Olihan se suorastaan hienoa päästä siellä keskellä Eteläpäätyä kuuntelemaan sitä huorittelua, homottelua, ryssittelyä ja kaikkea muuta jatkuvaa solvausta ja Pissa på IFK:ta, mutta aivan korvaamattoman hyvä fiilis tuli siitä että Mikke Granlund kuittasi sen jatkuvan saatanan ulvomisen ja buuaamisen iskemällä pari maalia ja pisteet Stadin kingeille.

Etenkin tuo ensimmäinen osumansa, jossa mies tosiaan ensin kolattiin nurin, koko Eteläpääty meinasi kollektiivisesti laueta pöksyihinsä kun kultapoika kävi jään pinnassa ja muutamaa sekuntia myöhemmin kiekko maaliin ja meitsillä tassut kohti kattoa ja Eteläpääty muuten hiljaiseksi. Ai saatana miten hyvä tapa laittaa luu kurkkuun, ei kai sitä paremmin voi tehdä! Ja vielä ryssä-Simo niittasi homman tyhjiin, sama hyvä fiilis siitäkin osumasta ja vieressä jengi aivan kipinöissä.

Ei siinä mitään, äänekästä kannustamista ja ihan hyvä fiilis siinä päädyssä Areenaa ainakin mutta omaan makuuni hieman mautonta paskaa siellä huudetaan, aivan kuten IFK:nkin kotihallissa toki osan toimesta kun keskittyminen tuntuu menevän hieman vääriin asioihin itse pelin sijaan. Ehkä tuo vastustajan kuolemisen jne. toivominen menee omassa ajatusmaailmassani hieman yli hilseen oltiin sitten hallissa kuin hallissa, mutta toki ympärilleen kun katsoi ja kelasi ikärakennetta niin varmaan moni näistä teineistä muuttaa ikävuosien karttuessa hieman näkemystään perus kunnioituksesta jne. Olin sitten kuinka matsifiiliksissä tahansa, en oikein osaa esim. toivoa Väänäsen Ossille tai Ilari Filppulalle mitään loukkaantumisia tai sairaalakeikkoja.

Hyvä matsi ja tärkeät pisteet matkaan paikallisesta, ekan erän intensiteettti ja fyysisyys ymmärrettävästi hieman laski ottelun edetessä eli heti 2. erän alusta, mutta ihan maukasta yrittämistä ja taklauspeliä siellä nähtiin.

Veskaripeli oli molemmilta hyvää, toisaalta viimeistely ontui pahasti molemmissa päissä välillä. Kotijengillä ainakin oli siinä silmieni edessä pari tuhannen taalan mestaa laittaa aivan lähietäisyydellä kiekkoa verkkoon hyvien rakentelujen päätteeksi, mutta eipä saanut edes Endrasia niissä parissa tilanteessa testattua vaan kiekko hehtaarirannarilla metritolkulla yli maalin ja tilanteet hukkaan.

Jokereilta ajoittain aika nopeaa pelin kääntämistä mm. Erosen hienoon maaliin johtaneessa tilanteessa, omasta päädystä peli kääntyi hyvin ja vastaiskut tulivat nopeasti mutta niistä ei onneksi tuon yhden takaiskun jälkeen enempää tullut. Tarvittavat tilanteet sitten Endras onneksi hoiti nopeilla patjoilla ja hanskoillaan, ja pakit kiitettävästi pitivät maalin edustan rauhoitettuna kakkoskiekkojen jälkeen.

Tärkeät pisteet ja sarjataulukossakin jo ohi Jokereiden, tällä tahdilla pisteitä tulee aika vastustamattoman hyvään tahtiin tilille ja tästä kelpaa jatkaa kohti kevättä.
 
Viimeksi muokattu:

Panopticon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Detroit Red Wings
Vai että piilari? Itse piilareita käyttävänä en kyllä osaa ymmärtää, miksi piilarin lähteminen silmästä vaatii naaman peittämistä kädellä...

Ja se kaivettiin Ruudulta pelaajakasan alla? Minkä kasan? Kuka kaivoi? Ruutu roikkui Melartin jalassa ja linjamies yritti repiä miestä irti. Mielestäni tuo ei ole kasa, ainakaan pelaajakasa, koska mies Ruudun päällä ei ollut pelaaja, ja en kyllä missään vaiheessa nähnyt, että linjurin kädet olisivat käyneet lähelläkään Ruudun naamaa.

Rotta mikä rotta, nyt yrittää saada jotain sympatioita itselleen...
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vai että piilari? Itse piilareita käyttävänä en kyllä osaa ymmärtää, miksi piilarin lähteminen silmästä vaatii naaman peittämistä kädellä...

Ja se kaivettiin Ruudulta pelaajakasan alla? Minkä kasan? Kuka kaivoi? Ruutu roikkui Melartin jalassa ja linjamies yritti repiä miestä irti. Mielestäni tuo ei ole kasa, ainakaan pelaajakasa, koska mies Ruudun päällä ei ollut pelaaja, ja en kyllä missään vaiheessa nähnyt, että linjurin kädet olisivat käyneet lähelläkään Ruudun naamaa.

Rotta mikä rotta, nyt yrittää saada jotain sympatioita itselleen...

Ihan yhtä lähellä totuutta ollaan, jos sanon Ruudulla menneen sormen perseeseen siellä kasan alla. Älyäisi nyt edes lopettaa ajoissa tuon spedeilyn.
 

Carlos

Jäsen
Ei Ruutu ollut näin tyhmä vielä vakituisesti Suomessa ja HIFK:ssa pelatessaan, jokin on vain vinksahtanut pojan päässä, sen kaikki näkivät työsulkukaudella, mutta jotenkin sitä ei silloin jaksanut oikein uskoa.

JR lähti tosiaan menemään alamäkeä 99-keväästä saakka. Työsulkukausi osoitti että oli jo selkeästi enemmän haitaksi kuin hyödyksi joukkueelleen, ja nyt nähdään että entisestään meno vaan "paranee". Ja katsotaans miten tämä ihan sairaaan kova jätkä itse sanoo tempustaan.

"- Kaveri oli ajamassa kovaa päälle ja yritti selvästi tappaa minut siihen jäälle. "

Snif. Priceless.

Itse olen kironnut sitä jo monta vuotta, miksi Jakke on vaan niin vitun tyhmä. Hän voisi ihan vapaasti rottailla, keljuilla, temppuilla, ja pelleillä siten että se hyödyttää omaa joukkuetta, eikä vahingoita sen peliä. Esim. Kanadassa tämä laji on ihan oma taiteensa, sitä vaan toteutetaan niin hyvin että edes katsomoon sitä harvemmin huomaa, vastustaja kyllä on raivoissaan. Itse joskus hekottelin Kanada-Suomi pelissä kun ensin yksi kanadalainen veti suomalaiselta vaivihkaa jalat alta (pelikatkolla), sitten kun kaveri oli nousemassa ylös niin toinen tuli takaa ja veti ohiluistellessaan uudestaan kumoon. Ja sitten olikin jellonalla jo kupillinen hernemaissipaprikaa nenässä.

Tuntuu vaan että Jakella ei ihan riitä kupoli harrastamaansa rooliin, ja ei välitä edes omasta joukkueestaan kun tekee näitä temppujaan. On vissiin niin pitkälti verissä tämä idiootin leikkiminen, ettei osaa hallita sitä ollenkaan, eli käyttää sitä vain työkaluna. Tuloksena on vain idiootti, tasapuolisesti kaikille.

Gott sei dank että meni näinpäin. JR pelaa pelleissä, ja Hifk haki pisteet. Nice.
 

scholl

Jäsen
tästä voitosta. Onkohan sillä kuitenkin joku sopimus HIFK:n kanssa ? Eihän kukaan voi olla noin typerä ja tyhmä. Aiheuttaa omalle joukkueelleen suuria ongelmia.

Entä jos hänellä on sopimus Seiska-lehden kanssa? Kuka muistaa vielä Nielikäisen, hyppäsi vaihtoaitiosta jäälle, otti hillittömän vauhdin ja jyräsi jonkun nurin ja sai jäähyn. Silti hän pääsi taas seuraavassa matsissa jäälle. Silloinkin huhuttiin, että hän on joku sen lehden asettama hemmo liigassa. Nythän Hakki väitti eilen radiossa, että Ruutu on ollut jossain Tanssii tähtien kanssa -lähetyksessäkin. Ei hän hirveästi keskity ainakaan lätkään, kun pyörii edellisenä iltana jossain huuhaashowssa. Sopii hyvin siihen kuvioon, että hän on enemmän viihdealan ammattilainen kuin jääkiekkoilija. En usko ollenkaan, että hänelle on mitään käyttäytymiseen vaikuttavia hormoneja annettu, vaan toi on vain rooli. Vähän niinkuin Munamies.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hyvä ja viihdyttävä matsi kokonaisuudessaan. Mielestäni ei olisi ollut Jokereiden voitto vääryys, mutta hyvän pelin pelasi HIFK:kin, ei siinä mitään. Granlund oli ihan hyvä, kaksi maalia, mutta en ihan täysin allekirjoita miehen maagisuutta tässä pelissä. Aika hyvin pysyi pihdeissä maalejaan lukuunottamatta.

Minusta ne Micken pelin peruspilarit oli kyllä siellä taas vahvasti mukana. Kaveri on aivan käsittämättömän kova kaksinkamppailuissa ottaen huomioon kokonsa. Antaa todella hyviä vastataklauksia, joskin tietysti fysiikan lakien mukaan lentää sitten kyllä, jos kunnolla osuu. Ei kuitenkaan jää noita murehtimaan tai muuten maahan turhaan makoilemaan. Kiekonriistoja tuli taas mieletön määrä myös. Ajoitus vastustajan mailan nostamisessa on mestarillinen. Ja kyllä tuossa 1-2 maalissa tuli aika hyvin maagisuus esiin. Ensin jyrän alle, loistava taklauksen vastaanotto hetkeä myöhemmin, upeat syötöt Söden kanssa, ja maalissa löi kiekon muuten ilmasta sisään harhautusliikkeessä kiekon livetessä jäästä.

Ei se Micken peli mitään jäätävää hassuttelua ole yleensäkään, vaikka ilmaveivin jälkeen on tällainenkin myytti ehkä syntynyt. Pelisilmä ja syöttötaito siellä ytimessä on yllämainitun kamppailupelaamisen ohessa. Tää kertoo jo jotain kaverista, kun pelin jälkeen kirjoitellaan, että "hyvin pidettiin pihdeissä, teki vain kaksi tällä kertaa".
 

Carlos

Jäsen
Ei siinä mitään, äänekästä kannustamista ja ihan hyvä fiilis siinä päädyssä Areenaa ainakin mutta omaan makuuni hieman mautonta paskaa siellä huudetaan, aivan kuten IFK:nkin kotihallissa toki osan toimesta kun keskittyminen tuntuu menevän hieman vääriin asioihin itse pelin sijaan. Ehkä tuo vastustajan kuolemisen jne. toivominen menee omassa ajatusmaailmassani hieman yli hilseen oltiin sitten hallissa kuin hallissa, mutta toki ympärilleen kun katsoi ja kelasi ikärakennetta niin varmaan moni näistä teineistä muuttaa ikävuosien karttuessa hieman näkemystään perus kunnioituksesta jne. Olin sitten kuinka matsifiiliksissä tahansa, en oikein osaa esim. toivoa Väänäsen Ossille tai Ilari Filppulalle mitään loukkaantumisia tai sairaalakeikkoja.

:-)

Nyt kun olen jo anatyyttisen steriili jääkiekonseuraaja, sitä ajattelee toki näin. Sitten taas toisaalta, ai hemmetti miten kaipaan niitä aikoja kun kun 15-16v. Carlos kipusi Nordiksen stondaavaan katsomoon, adrenaliinin ja testosteronin valuessa ulos varmaan kaikista mahdollisista aukoista. Sitä tunteen paloa ja menoa, pelistä ei niin paljoa hiffattu mutta hemmetti että siinä mentiin mukana! Ässien Jari Korpihomolle tuli joskus toivottua ruumisautoa kotimatkalle (teki hattutempun, mikä sika!), varmaan kaikki mahdolliset alatyylin jutut huudettiin katsomosta ääni käheänä. Tuomarit oli aina myös homoja, seeproja, salomoneja, paska-jotain, ja niin edelleen. Ai että se oli kivaa.

Toiselta nimeltään tämä ilmiö on myös yksi HIFK:nkin kulmakivistä, eli se INTOHIMO. Ilman sitä kaikki istuisivat vaan hiljaa fläppitaulun kanssa katsomossa, ja antasivat nopet aplodit jos sattuu näkymään jotain oppikirjojen mukaista tyylikästä suoritusta.

Sitä saa olla, ja pitää olla. Jos narrifanit huutavat euforiassa HIFK:n päälle pissaamisesta, niin siitä vaan. Tunnetta pitää olla, ja jääkiekon ei meikäläisen puolelta tarvitse koskaan olla mikään salonkikelpoinen tanssikilpailu.

Bisseä, makkaraa, raivoa, tunteenpaloa. Siitä on jääkiekko tehty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös