Jos viitsit kaivautua sieltä omasta tuomioistuimestasi lukemaan ketjua ennen ottelua, niin oli sielläkin jo varovaisen toiveikasta kirjoittelua. Se vaan että on kiva tulla itse jälkikäteen "coolina" viisastelemaan.
Jos joku ottaa jääkiekon puhtaana analyysilajina, niin siitä vaan. Pitäkää hauskaa ja tehkää pari tilastoa ja käyrää, ja niistä muutama lakoninen, kylmänviileä kommentti jargonilla maustettuna. Toisille kyseessä on enemmän tunnepuolen juttuja. Voisin sanoa että olen tunnepuolen/henkisenpuolen jonkunlainen asiantuntija. Ja tämän häviön merkitys sillä saralla oli TODELLA suuri.
Tsemiä vaan statistiikkafaneille. Tämä sarja on taputeltu. Joo. Jos hämeenlinnassa tulisi voitto, niin sarja olisi uusi. Neljä voittoa vaaditaan. Se vaan että niitä pitää myös ottaa, ei riitä että niillä spekuloi ja analysoi. Kuten palstan valtaapitävät kivikasvot.
Jokainen kannattaja on arvokas. Varsinkin sellainen joka käy matseissa. Itselläni kuvittelisin olevan puheoikeuden keskustelupalstalla siinä kuin Sinullakin. Tunnelajina ja kannattajana näen itsenikin. Sinusta minulla vain on mielikuva, että singahdat pintaan aina, kun pienikin vastoinkäyminen on koettu soittaen torveasi "me on hävitty tää kausi".
Tietenkin ennen lainaamaani ja vastaustani tsekkasin lähihistoriasi kirjoittelustasi, eikä sieltä löytynut mitään uutisia. Jatkuvaa mankumista kaikesta, mitä kuvitella saattaa. Tosin hiljaiseloa kirjoitushistoriassa, kun IFKssa on viimein saatu jotain konkreettista aikaan. Meno seurassa on käsinkosketeltavan hyvää, ajattele Sinä mitä haluat.
Toivottavasti tässä kohtaa et olisi henkisenpuolen asiantuntija, että homma olisi jo taputeltu. Toivon, ja jossain määrin uskon, että illasta otettiin opiksi, eikä edessä olisi totaalikonttaus.
Tervetuloa otteluihin kannustamaan. Minä olen sitä tehnyt nyt 40 vuotta jokaisessa kotimatsissa. Saako sillä kokemuksella olla jotain mieltä? Kannatetaan jokainen omalla tavallamme, mutta minusta Sinun tapa on yhtä Wanhentunut, kuin Penan aika IFKssa. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. IFKssa se sentään kulkee eteenpäin.
Viimeksi muokattu: