Vanhapuuma
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Muuten tämä on kyllä aivan ihmeellinen ketju. Asiaa on n. 30% ja loppu on pelkkää provosointia ja todella lapsellista provosoitumista. Masentavan moni kaivaa taskustaan (vai pers****ään?) "yleistämiskortin": Kun Minä en tykkää jostain, mitä yksi jyppiläinen/ilvesläinen kirjoittaa, niin kaikki jyppiläiset/ilvesläiset on ihan idiootteja, suorastaan maailman tyhmimpiä faneja. Itse asiassa JYP/Ilves on maailman masentavin seura. Koska Minä hikeennyin ja provosoiduin jostain (mitä muuten itsekin kirjoittelen takaisin), niin Meidän pitää yhtenä rintamana käydä niitä tyhmiä jyppiläisiä/ilvesläisiä päin.
[...]
Kukin vastaa vain itsestään, ei kannattamansa seuran muista kannattajista.
Touché. 100% samaa mieltä kaikesta tästä, myös lainauksen ulkopuolelle jäädystä asiasta.
Ja kieltämättä vaikutti tosiaan siltä, että Ilves ei-nyt-ihan-mutta-lähes lopetti pelaamisen ainakin hyökkäyssuuntaan kolmen maalinsa jälkeen, ja antoi JYPille avaimet pelin hallintaan. Etenkin toisessa erässä Ilveksen peli vaikutti siltä, että pyrittiin pelaamaan "jypimäisesti" ja hyydyttämään JYPin peli. Tämä on aika vaikea mutta samalla vastustajalle vittumainen laji, joka on muodostunut JYPin tavaramerkiksi silloin, kun voitto on pakko vain jotenkin vääntää. Siitä propsit JYPille. Muttamutta. Tämä ei ole Ilveksen pelitapa, ja itse asiassa en lainkaan ihmetellyt, että JYP lopulta toisessa erässä nousi tasoihin. Vaikkakin olen monesti manaillut tämän kauden aikana sitä, että JYP ei osaa nousta kahden maalin takaa edes tasoihin - puhumattakaan siitä että voittaisivat - nyt se tehtiin, ja tästä on kyllä Ipalla ja Pajuojalla peiliin katsomisen paikka, siis pelillisesti tietysti.