Mites tän ny paikallepäässeenä purkas?
Lipunmyynti todellakin aivan hanurista, paikalla reilun puol tuntia ennen alkua ja silti missasin kolme minuuttia pelistä, miten tämmönen on mahdollista, hjareena?
Eka erä oli jypin jäähyilyihin asti ja vip oli parhaimmillaan ekassa, vaikka toki oli jatkossakin hyökkäyspäässä paha, joskin oman pään peli meni välillä löysäilyksi. Ekassa myös jyp oli selkeästi fyysisempi ja taklaavampi joukkue.
Eniten kyllä pidin ästä RD:n "pelikirjasta" eväitä vieläkin parempaan on, mutta pelitapa tuo pisteitä. Tokassa esim. kun hallinta oli täysin narreilla ohjauspeli vei järjestään hyökkäykset nurkkiin ja sektorille ei vastustaja juurikaan päässyt. Jyp kyllä kaipais tohon pakettiin vielä sen kiekollisenkin pakinkin, sen verran se tässä pelissä oli kaveria jäljessä. Puolustus kuitenkin paljon parempi ja organisoidumpi, kun mitä on osannu näistä Ja:n profiloinneista päätellä. Leppänen oli ilokseni kehittynyt kummasti, enkä nyt puhu tuosta maalista, vaan nyt oltiin jo liigapelaajan tasolla ja varmaan oli kiva karkki kakun päälle tuo hieno maalikin, jossa kyllä maskintekijäkin( oliko Hytönen? ) ansaitsis tehopisteen, niin oli pimennossa Markkanen, ettei juuri veskarin piikkiin tätä voi laittaa. Forsbergillä myös lupauksia antavaa peliä, vaikkei ihan vielä mitoissa olekaan, lahjoja kyllä on. Muutenkin jyp pakisto jätti vallan luotettavan joskaan ei häikäisevän kuvan itsestään (se liideri sieltä puuttui).
Kakkonen oli ketjuista ihan kohtuullinen, Filppula oli parhaimmillaan vasta kolmannessa erässä, Piiroinen teki aika värittömän perussuorituksen, Vänttinen oli hyvin toimelias ja energinen, mutta miinusta lukuisista hävityistä alotuksista tällä kertaa, eli kyllä luulen, että sinne kakkoseen mahtuis yks Helminenkin, kunhan kuntoutuu, varsinkin jos on vielä playmaker, niinkuin olen ymmärtänyt, siinä olis Filppulalle kaveri tekemään paikkoja Hannukselle!
Kolmonen mielestäni pelasi varsin vahvan, joskaan ei kovin offensiivisen ottelun ja Louhivaara ei varmaan vielä ole oikeen tikissä, siksipaljon varjo oli siitä parhaastaan minkä itse olen joskus nähnyt.
Nelosessa tykkäsin Lahden kypsästä ja varmasta pelistä, Mikkonen kohtalaisen näkymätön ja kai siinä aika paljon Sykkö viiletteli kolmantena lenkkinä, joskaan ei vielä ihan tarvittavalla tasolla. Niemen huomioin jotenkin vasta kolmannessa erässä, oliko sitten mukana jo aiemmin, en ainakaan huomiota kiinnittänyt, mutta muutaman kohtuullisen hyökkäyksen mies kolmannessa masinoi ja tuo jäähykin oli oikeastaan seurausta yrityksestä pelata hieno hyökkäys loppuun asti, flegmaattinen , niinkuin joskus on täällä saanut lukea, ei mielestäni Niemi ollut.
Peelle sitten tiedoksi, että tässä oli ainakin peli, jossa plakkariin tulleet pisteet pelas nimenomaan Wallinheimo, ehdoton jypin MVP tänään, siinä mielessä meni tähdet kyllä väärinpäin, minä sanoisin, että hetkittäin jopa maaginen.
Summa summarum, Dufvan visio oli kyllä näkyvissä jo, vaikkei vielä ihan kaiken aikaa toiminutkaan ja pitkälle mennään uskoisin. Eväät neljän suuren kanssa kahinoimaan riittäis sen yhden pakin hankinnalla, mutta kyllä näilläkin kuuden sakkiin pitäs pystyä.
Jokerit oli mielestäni tasaisen vahva, eikä siinäkään leirissä mitään syytä huoleen ole, kone vaan ei vielä ole hörähtänyt käyntiin. Leino ja Santala saattaa olla vielä kovakin tutkapari, niin paljon toisiaan hakivat, hetkittäin onnistuenkin, kentällä. Liukas ja luisteluvoimainen, joskaan ei kovinkaan fyysinen minun silmiini joukkue oli, mutta kuten sanoin vielä mennee tovi, ennenkuin todellinen jokerit putkahtaa esiin, eväitä kyllä on vaikka mihin.