Laitanpa oman korteni kekoon. Näin Ilveksen kannattajana on mukava kerrankin ottaa kantaa ilman suurta tunnetta asiaan:) Itse riviltä 12 ja samasta suunnasta kuin Levonen katsoin tuon Nokelaisen tilanteen ja sanoin vierus kaverille, että näytti keihästämiseltä ennen kuin Levonen oli viheltänyt. Se mihin itse perustan tämän tuomion on tehon tahallisuus (ja typeryys)ja suoritustapa, ei seuraamus. Nokelainen selkeästi suunnastani katsottuna nosti voimakkaasti mailaa, tavalla mitä ei voi tulkita, niin että sitä olisi yritetty ottaa pois längistä. Nokelainen mielestäni esti mailalla vastustajaa puolustamasta. Kamerat ovat paljon ylempänä ja väitän että sieltä tuota ylöspäin suuntautuvaa liikettä ei voi havaita, tai ainakaan valotaululta esitettynä se ei ollut läheskään niin selkeä kuin lähempää jään pintaa katsottuna. Oliko teko tahallinen, mielestäni oli. Oliko teko törkeä, no mielestäni oli. Teko aiheutti siis sen, että siinä mailalla estettiin vastustajan pelaaminen. Tapa jolla estäminen tehtiin täyttää mielestäni keihästämisen tunnusmerkit. Millaiset olivat seuraamukset, mitään ei tapahtunut. Mitä jos Leimu olisi liukunut laitaa päin huonossa asennossa ja loukannut niskansa, muuttaisiko se asiaa? Tämänkään ei pitäisi vaikuttaa rangaistukseen, koska teko on edelleen sama. Aina ei tarvi sattua. Sattuiko? Leimunkin kassit ovat jo varmaan laskeutuneet, niin että pienikin isku oikeasta kulmasta voi tehdä silmiin Otavan, voi olla että sattui? Eli teon seuraukset ei voi olla se tuomion peruste, vaikka usein näin onkin. Eli arvostelisin tekoa ja sen tahallisuutta en seuraamuksia.
Typeryys(joka ei tietenkään liity rangaistukseen)
Miksi pelaaja joka on menossa tekemään maalia, pitää mailaansa puolustavan pelaajan längissä? ja miten se sieltä lähtee yläkautta nostamalla pois? Ok, itselläni voi olla jäänyt anatomia hieman pienelle, mutta voisiko joku selittää tämän jälkimmäisen asian.
Levonen
Lähdin kaksi minuuttia ennen loppua, pelin ollessa 3 muna. Siihen asti Levonen oli puhaltanut hyvin, itse en nähnyt mitään suosimista kumpaankaan suuntaa, vain yhden selkeän virheen. Ensimmäisen erän tilanne jossa pelaaja x puolustavasta joukkueesta y siirsi kiekon maalivahdin alueella kädellä maalivahdin alle, on rangaistava teko? Vai onko minulla vanhaa tietoa että näin ei ole? Y ja X vain siksi että voin tehdä puolueettoman kysymyksen.