Herra puusilmä voisi kertoa mikähän mahtoi olla se vitosen arvoinen rike jonka Nokelainen teki? Minä näin tilanteen hallilla ja näin sen monta kertaa teidän tulostaululta vielä uusintana, eikä se täyttänyt keihästämisen tunnusmerkkejä, täysin arvottu jäähy Levoselta mutta siihenhän ollaan totuttu Tapparaa vastaan että meiltä pistetään miehiä keksityillä syillä pihalle. Kas kun ei niskatuet tällä kertaa lentäneet Tapparan vaihtoaitiosta jäälle.
Harmittaa yrittää keskutella teikäläisten kanssa, kun teille pitäisi aina olla copypasteamassa jostain kirjasta jotain pätkää, että pystyy osoittamaan ylivertaisuutensa joka muutenkin on kuitenkin niin selvä asia. Yleensä sekään ei riitä, kun joku hiertää kuitenkin pimpissä silti. Olen kauhean kauhean pahoillani, etten pysty nyt kopioimaan teille luettavaksi jotain kapulakielistä pätkää jostain. Se ei kuitenkaan tarkoita että olisin väärässä. Voitte mennä kysymään ihan keneltä tahansa tuomarilta tai normaalin jääkiekkojärjen omaavalta, mitä tehdään pelaajalle joka lyö vastustajaa mailalla jalkoväliin.
Jos joku on sitä mieltä jopa videokuvan jälkeen, että Nokelaisen maila ei ole Leimun jalkojen välissä ja mailanvarsi lyö ylöspäin haaroihin, niin sitten en voi auttaa. Optikko kenties voisi, mutta tuskin sekään, koska sellainen näköharha on tahallisesti valittu harha, jota ei korjaa millään.
Tosiaan olen kauhean kauhean pahoillani, etten pysty sitä hurjaa auktoriteettifaktaa tähän nyt kopioimaan mistään, mutta mielenkiintoisen pätkän löysin kun tein kaikkeni yrittäessäni edes miellyttää teitä jääkiekkoa osaamattomia, että voisitte lukea siitä mustaa valkoiselta muiltakin kuin mun tekstistäni. Olen myös kauhean kauhean pahoillani, että näinkin selvän tapauksen takia minä joudun näkemään vaivaa omaa ilmiselvää pointtiani todistaakseni ja sitten vielä viemään internetistä tilaa kopioimalla jotain kräppiä, jonka pitäisi olla ilmiselvää kaikille.
Niin se mielenkiintoinen pätkä meinasi unohtua omakehun seasta. Tässä jonkun amerikkalaisen jääkiekkoyhteisön edustajalle on saanut lähettää kysymyksiä ja ne sitten vastaa. Pastean vähän ettei ihan hirveästi pitkisty lisää ja boldaan itse sopivimmaksi katsomani kohdat.
KYMYSYS:
Dear ask,
Lately, I have encountered numerous players who have positioned their stick between an opponents legs, and then brought the stick up into the groin area. Technically, the spearing rule talks about using the point or tip of the blade, and in these instances it is usually the shaft of the stick that is making the contact. My questions are: Is spearing ever an appropriate call in such a situation, even when the stick blade is not involved in the infraction?
VATSAUS:
Dear Ouch,
Although Rule 634(a) defines spearing as "stabbing an opponent with the point of the stick blade" (note 1), spearing should also be called for an attempt to spear even if no body contact is made (note 2). If you remember the USA Hockey situational video, it specifically addresses that the spearing motion up between the legs should be penalized as spearing. The stick motion upward is spearing. The risk of injury caused by using a stick in this manner is the reason for the mandatory major plus game misconduct penalty assessed for this behavior.
Englantiahan te osaatte. USA Hockey on Yhdysvaltojen jääkiekkoliitto. No joo, totta kai voi aina sanoa, että ei toi ole mikään superauktoritetti kun se ei ole suoraan sääntökirjasta (kas, kysyjähän sanookin jo itse niin) ja kun se on vielä Amerikasta ja niillä on kuitenkin eri säännöt. Sitä paitsi tuo sivu miltä tuoa on kopsattu, on ihan naurettavan vanhanaikaisen näköinen ja siksi se ei voi olla uskottava. (
http://www.shoarefs.org/ask.htm - sivun toinen kysymys ja vastaus)
Keihästäminen/huitominen/vittu vaikka lampaiden laskeminen, ihan sama, vitosen arvoinen rike. Ja edelleen, jos sitä mailan liikettä jalkojen välistä ylös munille ei näe, se on sitten ihan toinen juttu.