Mäkkäri palaa kerhoon!

• 70 503
  • 277

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Te olette loistava, paikka on teidän!

clayman kirjoitti:
Onhan se totta, että Mäkkäri vie paikan joltain toiselta pelaajalta kaikkien olleessa terve. Toisaalta, leveyttä tarvitaan aina.
Totta on myös se, että Mäkkäri vei ensimmäisen kerran jonkun toisen paikan 11. tammikuuta 1975. Toisaalta, olisihan sieltä voinut tulla tyttö tai vaikka joku välimallin tapaus.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
Totta on myös se, että Mäkkäri vei ensimmäisen kerran jonkun toisen paikan 11. tammikuuta 1975. Toisaalta, olisihan sieltä voinut tulla tyttö tai vaikka joku välimallin tapaus.
Aivan mahtavaa. Sivutat kaiken muun minkä kirjoitin ja takerrut tuohon lainaamaasi pätkään. Onneksi olkoon!

Kuten sanoin, leveyttä tarvitaan rosterissa. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että kaikkein ollessa terveenä, joku näistä nuorista saa nyt vähemmän peliaikaa. Piste. Se on heidän (Sailio, Lappalainen, Hokkanen) kannaltaan huono asia, mutta Kerhon kannalta hyvä, jos Mäkkäri jatkaa samoja otteitaan. Ja luulenpa, että jatkaa, koska tuo Keinäsen ketju tulee vaan parantamaan peliään.

Mutta mitäpä tässä puolustelemaan turhaan. Olen samaa mieltä, että Mäkiahon hankita oli hyvä veto, vaikka alussa hieman sitä ihmettelinkin... ainakin hetken. Mutta sehän ei sinua, arvon Rontti, näköjään kiinnosta.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
clayman kirjoitti:
Aivan mahtavaa. Sivutat kaiken muun minkä kirjoitin ja takerrut tuohon lainaamaasi pätkään. Onneksi olkoon!
Niin, no miksi sitä paikan viemistä pitää joka viestissä alleviivata? Samalla tavalla niitä paikkoja vievät kaikki muutkin, paitsi se huonoin tai epäsopivin, joka jää pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Master God kirjoitti:
Niin, no miksi sitä paikan viemistä pitää joka viestissä alleviivata? Samalla tavalla niitä paikkoja vievät kaikki muutkin, paitsi se huonoin tai epäsopivin, joka jää pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle.
Olenko alleviivannut sitä? Olenko edes hirveesti kommentoinut Mäkiahon siirtymistä Kerhoon?

Lähinnä viittasin tuohon Morrow:n argumenttiin. Ymmärrän mitä hän tarkoittaa myös. Samalla olen kuitenkin sitä mieltä, että Mäkkärin paluu oli hieno asia.

Ja näin by the wayna, itse ainoastaan epäilin tätä hankintaan siinä mielessä, ettei Mäkiahon kunnosta ollut tietoa. Osoitti try-outin aikana olevansa kunnossa ja soppari tehtiin sen mukaisesti. Mikä on hyvä juttu.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
tuuski kirjoitti:
Kun vielä se omien rajojen hahmotus leviää koskemaan myös kiekollista peliä, eikä joskus nähtyä gretzky-syndroomaa pääse muodostumaan, on Mäkkäri erittäin arvokas osa tätä joukkuetta.
Onhan se jo ainakin vähän levinnyt. Oliko se kolmannessa erässä, kun Mäkkäri sai kiekon laitaan vähän ennen punaviivaa ja kas, siinähän oli kaista auki hyökkäysalueelle asti. Vaan eipä lähtenyt polkemaan kun tiesi, että joku nopeampi Jypin pakki sieltä kuitenkin tulee eteen. Syötti sitten keskelle hyökkäyssiniviivalle, tällä kertaa tosin Jyppiläiselle, mutta syötti kuitenkin.

Ilmeisesti on sallittua sanoa uuden pelaajan olevan hyvä hankinta vain parin nähdyn pelin jälkeen, vaikka uuden pelaajan sanominen huonoksi hankinnaksi vain parin nähdyn pelin jälkeen on tyhmää ja mitääntietämätöntä. Siksi sanon, että Mäkkäri on kuin onkin hyvä hankinta (olen tällä kaudella nähnyt tosin vasta yhden pelin, jossa Mäkkäri pelasi).

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Kyllä Mäkkäri oli todella hyvä JYpiä vastaan lauantaina, teki maalin ja pelasi muutenkin fiksusti. Tossa kun saa vielä muutaman pelin alle niin luultavasti rupeaa taklauksiakin löytymään arsenaalista. Tollaset kaverit on kyllä helkkarin hyviä varsinkin kiekko päätyyn ja perään tilanteissa, pakille saattaa tulla kiire kiekon kanssa kun Mäkkärin kokoinen ja pelityylinen kaveri tulee karvaamaan jätkän päädystä läpi.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
clayman kirjoitti:

<clip>Mutta sehän ei sinua, arvon Rontti, näköjään kiinnosta.<clip>
Minähän lainasin sitä osaa tekstistäsi joka oli mielestäni kommentoimisen arvoinen ja siis ihan älytön. Olisiko minun pitänyt jotenkin kommentoida vielä niitä latelemiasi itsestäänselvyysiä? No, menköön sitten samaan hintaan: juu-u, näin on.

Kyllä kiinnostaa.

Ja vielä sen verran itse asiasta ja "paikkojen viemisestä", että jääkiekko ei ole enää SM-liigassa sosiaalitoimintaa. Nuoret pelaajat kyllä löytävät oman paikkansa ja saavat peliaikaa, jos ovat tarpeeksi kyvykkäitä ja niin on tapahtuakseen.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin kauan kun Lappalainen tai Sailio ei istu puremassa tuppea Mäkkärin viillettäessä kentällä, olen mussuttamatta peliajan viemisestä nuorilta. Hokkanen on vielä hiukan hissipelaaja, eikä Karevaaraa ilmeisesti paljon jäällä nähdä muutenkaan tällä kaudella, edustuksessa ainakaan. Ja hyvinhän Mäkkäri on paikkansa toistaiseksi täyttänyt. Puukotan silti heti selkään, kun tulee paska peli.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
Minähän lainasin sitä osaa tekstistäsi joka oli mielestäni kommentoimisen arvoinen ja siis ihan älytön.
Olen pahoillani, jos se pätkä oli mielestäsi älytön. Kuten jo mainitsin, niin viittasin lähinnä Morrow:n näkökulmaan. Tuo Mäkkärin "paikan vieminen" ei varmaankaan olisi tullut esille, jos Kerholla ei olisi näitä lupaavia nuoria, joille pitäisi myös saada peliaikaa, näin tulevaisuutta ajatellen. Sailio ja Lappalainen ovat erittäin tärkeitä tekijöitä joukkueelle myös tulevilla kausilla, jos vaan jäävät Kerhoon. Kun kaikki ovat pelikuntoisia, joko Sailio tai Lappalainen saa vähemmän peliaikaa. Ellei Jalonen sitten istuta Väisästä penkillä.

Mitä itsestäänselvyyksiin tulee, niin eiköhän kaikki täällä niitä esittele. Ja itse kirjoitin vaan oman näkökulmani / mielipiteeni asiasta. Jos siinä oli sinulle jotain itsestäänselvää, niin sille en voi mitään. Tiedät selkeästi asioista enemmän kuin minä.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Designer kirjoitti:
Ilmeisesti on sallittua sanoa uuden pelaajan olevan hyvä hankinta vain parin nähdyn pelin jälkeen, vaikka uuden pelaajan sanominen huonoksi hankinnaksi vain parin nähdyn pelin jälkeen on tyhmää ja mitääntietämätöntä.
Ainakin voi puhua niistä parista hyvästä pelistä, jotka Mäkkäri on pelannut. Sen sijaan ennen ainuttakaan pelattua peliä miehen leimaaminen turhaksi hankinnaksi on tyhmää, etenkin jos perusteena on se, että se vie jonkun muun paikan.

Lähes yhtä tyhmää, kuin luovuttaa kausi hävittynä 10 kierrosta ennen runkosarjan päättymistä sijalta 3. En voi sille mitään, mutta minusta näiden joidenkin nimimerkkien pessimismille ja panikoinnille ei ole enää pitkään aikaan ollut minkäänlaisia järkeviä perusteita, vaan piruja täytyy maalata seinille ihan imagon vuoksi.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Master God kirjoitti:
Lähes yhtä tyhmää, kuin luovuttaa kausi hävittynä 10 kierrosta ennen runkosarjan päättymistä sijalta 3. En voi sille mitään, mutta minusta näiden joidenkin nimimerkkien pessimismille ja panikoinnille ei ole enää pitkään aikaan ollut minkäänlaisia järkeviä perusteita, vaan piruja täytyy maalata seinille ihan imagon vuoksi.
En tiedä kuinka kauan arvon kaksikko aikoo tähän vedota, mutta silloin näytti oikeasti todella pahalta ja oli ihan perusteltua olla huolissaan. Tuo "luovuttaminen" nyt on ihan teidän omaa keksintöänne. Kyllä minä ainakin aion ilmaista huolestumiseni täällä edelleen, jos siltä tuntuu. Mäkkäristä en ole yhtään huolissani.

d2uce

Jäsen
Tässä kun joitakin huolettaa Sailion, Väisäsen, Hokkasen ja Lappalaisen peliaika, voitaisiin miettiä tuota KooKoo yhteistyötä? Eikö se nyt korostu nimenomaan tälläisissä tilanteissa missä ollaan saatu valmis pelimies joka vie törkeästi peliaikaa raakileilta? Pääsisivät ainakin pelaamaan ja varmasti isommalla vastuulla, tuskin siitä haittaakaan olisi.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
clayman kirjoitti:
Tuo Mäkkärin "paikan vieminen" ei varmaankaan olisi tullut esille, jos Kerholla ei olisi näitä lupaavia nuoria, joille pitäisi myös saada peliaikaa, näin tulevaisuutta ajatellen. Sailio ja Lappalainen ovat erittäin tärkeitä tekijöitä joukkueelle myös tulevilla kausilla, jos vaan jäävät Kerhoon. Kun kaikki ovat pelikuntoisia, joko Sailio tai Lappalainen saa vähemmän peliaikaa. Ellei Jalonen sitten istuta Väisästä penkillä.
Niitä lupaavia nuoria pelaajia on aina riveissä ja aina myös on niin, että heidän pitää oma peliaikansa itse ansaita. Jalonen peluuttaa varmasti myös heitä rohkeammin kuin mitä peluutti joskus alkuaikoinaan HPK:ssa ja heistä on aivan turha olla huolissaan. Aika mukavan tasaisesti nelonenkin peliaikaa on saanut, mutta ainahan se niin on, että kuumat pelaavat ja jonkun on pakko olla "ylimääräinen" hyökkääjä. Kyllä siellä penkin päässä istuu vielä tällä kaudella niin Mäkkäri, Vihko kuin Leinokin.
clayman kirjoitti:
Mitä itsestäänselvyyksiin tulee, niin eiköhän kaikki täällä niitä esittele. Ja itse kirjoitin vaan oman näkökulmani / mielipiteeni asiasta. Jos siinä oli sinulle jotain itsestäänselvää, niin sille en voi mitään. Tiedät selkeästi asioista enemmän kuin minä.
Juujuu, mutta kun minulla ei ollut siihen mitään kommentoitavaa, niin jätin kommentoimatta, ei sen kummempaa. Ihan rauhassa nyt vaan.
clayman kirjoitti:
Tiedät selkeästi asioista enemmän kuin minä.
Niin, muutamaa tekstinpätkää lukuunottamatta minä en ole juurikaan keskittynyt analysoimaan tietotasoasi, mutta uskotaan nyt tämä jos kerran olet sitä mieltä, heh.

edit:lainauksen korjailua.

Viimeksi muokattu:

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
Juujuu, mutta kun minulla ei ollut siihen mitään kommentoitavaa, niin jätin kommentoimatta, ei sen kummempaa. Ihan rauhassa nyt vaan.
No en nyt tarkoittanutkaan, että olisin halunnut sinnun kommentoivan muuta tekstiäni. Ihmettelin vaan sitä, kun otit juuri sen pätkän siitä, vaikka se ei edes varsinaisesti edustanut minun mielipidettäni. Ei muuta.

Suosikkijoukkue
Hpk, HcRaPo
Mäkkäri palaa kerhossa!

Jätkä on ihan liekeissä.

Puolustelin kovaan ääneen Mäkiahon mahdollista paluuta Hpk:hon aikaisemmin ja ainoa kysymysmerkki oli minulle miehen kunto. Nyt neljän pelin jälkeen olen jo näkemääni yllättävän tyytyväinen. Mäkiaho on reippaasti paremmassa kunnossa kuin aikaisemmalla Hpk-kaudellaan, ainakin luisteluvauhti on parempi. Ilmeisesti ikä on tuonut rauhallisuutta kun mies pystyy omassa päässä rauhoittamaan pelin ja koohottaminen on jäänyt pois. Myös liiallinen sukeltelu ja jäähyt ovat vähentyneet. Muodostaa todella hyvän ketjun Mr. Anderssonin ja Keikan kanssa. Joku sanoo, että vie paikan nuoremmilta, minä sanon, että niin vie Hassinen, Keinänen ja Uusikartanokin, mutta niin se vaan menee, että parhaat pelaa! Mäkiaho on myös ollut Kerhon parhaita aloittajia ellei paras ja Tps pelissä nähtiin jo vähän sitä kiukkuakin mitä on totuttu kun vastustajan vaihtoaitioon nyökyteltiin ja suu kävi.
Ja vielä penäisin sitä palkkapussin kokoa kun osa oli niin kovasti sitä mieltä, että se on liikaa mitä miehelle maksetaan. Mitä maksetaan, mikä on liikaa?

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Daemon kirjoitti:
Aamen. Mäkiaho tulee hankkimaan kaverille jäähyjä hyvällä tahdilla, siinäkin mielessä uuden tuomarilinjan mukainen hankinta, kun pilli tullee soimaan ainakin alkukaudesta hyvinkin herkästi. Saa sitten nähdä, miten tuomarit "muistavat" linjan kun suurin mediahype sen ympäriltä haihtuu.

Veikkaan, että Keinänen-Mäkiaho tulee olemaan kauden yllätyskortti, pisteidenkin valossa.

Ja valkeus tuli... Mäkiaho on kai ylittänyt vähän jokaisen odotukset keikkumalla sisäisen pojopörssin kakkosena. Ja nyt joku innokas voi tietysti tulla selvittämään, että "no joo, mutta kun mutta kun...". Neljän pelin jälkeen fakta on se, että Mäkiaho on piste per peli tahdissa. Ei paha.

Ja sitten se oleellisin pointtini. Taitaa olla jäähyjä se magic kaksi (2) minuuttia. Am I right? Ja kaverille hommattu... hmm, vähän enemmän. Olkoonkin, että pelattu on vasta muutama kapina, mutta hyvät merkit ovat ilmassa ja on helppo napata osatotuus edustamaan koko totuutta.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Morrow10 kirjoitti:
Jos Mäkkäri kuitenkin pelaa tuolla tasolla koko kauden, syön käännetyn takkini ja myönnän ettei kyseessä ollutkaan ihan turha hankinta. Mutta kattellaan, turha tulla vielä lällättelemään...
Siirsinpä tämän kommentin tuolta otteluketjusta tänne kun nyt sopivasti silmiini sattui. Mäkkäri on ollut jokaisessa pelaamassaan matsissa joukkueen parhaimmistoa ja pisteitäkin tosiaan tulee hyvään tahtiin. Voinet alkaa mutustelemaan sitä väärinpäin olevaa takkiasi, sillä Mäkiaho tuskin pelaa enää ikinä huonosti. Edes yhtä vaihtoa.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Iik, syntrooma!

Morrow10 Ässät-HPK ketjussa kirjoitti:
Perkule ei kai Tonilla nyt ole jotain playmaker-syndroomaa päällä, mikä iski Louhellekin aina ajoittain viime kaudella? Mäkkäriltä on lupa mielestäni odottaa ehdottomasti ryminää, provosointia ja taklauksia. Niissä on hänen vahvuutensa.
Siis tä?! Kun Mäkiaho on rynninyt, räksyttänyt ja koohottanut aiemmin, niin sinun mielestäsi sitä pitäisi tehdä nytkin? Eikö sulle mikään kelpaa?

Mäkkärin syötöt löytävät joukkuekaverit tosi hienosti ja paremmalla viimeistelyllä olisi maalejakin muutama lisää. Pelintekemisessä ja pelaamisessa on hänen vahvuutensa tällä hetkellä ja näin Mäkiaho joukkuetta myös eniten auttaa.

Kyllä niitä taklauksiakin tulee ja joku myllykin vielä ihan saletisti, mutta se nyt ei ole tällä hetkellä niinkään tärkeää.

M10

Jäsen
Mielestäni taklaukset ja taitopelaaminen eivät sulje toisiaan pois. Haluaisin nähdä Mäkkäriltä yksinkertaisesti kovempaa peliä, kuin tähän mennessä.

Peace and Love.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Fysiikan, kemiikan ja monet muutkin lait Mäkiahon kohdalla tulevat vastaan siinä vaiheessa kun pitäisi ajella äijät läpi laitojen, provosoida vastustajia, tapella ja siinä sivussa vielä rakennella peliä. Kovin harvassa ovat muutenkin sellaiset pelaajat tällä tasolla.

Mitäs tuo ulkomaankielinen tarkoitti?

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Rontti kirjoitti:
Mitäs tuo ulkomaankielinen tarkoitti?

Rahaa ja raskautta. Molempia teillä riittää, olen nähnyt.

Mäkkäri on kyllä semmonen pelaaja, että parhaimmillaan pääsisi Lukkoonkin. Nykykunnossaan joutaa olemaan ynnämuutamestareissa, puolestani. Näyttöjä pitää saada, mutta milläs niitä kukaan fyysillinen pelaaja tälläkaudella antaa, kun kaikki vaan pelkäävät rangaistuksia. Tänne haalitaan toinen toistaan fysisempää pelotetta, jotka joutuvat luistelemaan kananmunat kainalossa, ettei vaan hipaise vastustajaa ja saa rangaistusta. Ollaan menty ääripäästä toiseen, ei näille ole tilausta, enää...

ditrim

Jäsen
Olkku kirjoitti:
Mäkkäri on kyllä semmonen pelaaja, että parhaimmillaan pääsisi Lukkoonkin. Nykykunnossaan joutaa olemaan ynnämuutamestareissa, puolestani. Näyttöjä pitää saada, mutta milläs niitä kukaan fyysillinen pelaaja tälläkaudella antaa, kun kaikki vaan pelkäävät rangaistuksia.

Kovat on vaatimukset lukossa kun ei kuudessa pelissä 5 pistettä naputtanut Mäkkäri kelpaisi. Näytöt Mäkkäri on kuitenkin jo antanut, ja pisteiden nojassa hän mahtuisi varmasti myös sinne Rauman söpöön "nostetta uralle" projektiin.

Fyysisyys tulee sitten kun on sille tarvetta.

M10

Jäsen
Rontti kirjoitti:
Morrow10 selvästikin haluaisi nähdä Mäkkärin ajelevan itsensä ulos pelitilanteista ja koko kaukalosta, mutta Mäkiaho pelaa fiksusti.

Oletko todella sitä mieltä, että Mäkiaho aina taklatessaan pelaisi itsensä pihalle? Onko se ihan oikeasti niin mustavalkoista, että joko Mäkiaho keskittyy pelaamiseen (mikä helvetin helposti miehen kohdalla menee pelin ulkopuolella surffailuksi) tai sitten hän ajelee jatkuvasti typerästi ja itsensä vielä kaukalosta ulos. Jompi kumpi vai?

Kamoon Rontti. Kyllä sinä itsekin tiedät, että tuohon voi löytää kultaisen keskitien. Sitä odottaisin Mäkiaholta. En mitään täydellistä kiekkoilua, vaan yksinkertaista ja uhrautuvaa peliä unohtamatta kuitenkaan kiekollista peliä.

Hyviä syöttöjä Mäkiaho jakoi tänään pari, sitä en kiellä. Mikään puukäsi ei ole kyseessä. Silti haluaisin nähdä edes vähän sitä vanhaa Mäkkäriä.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Morrow10 kirjoitti:
Oletko todella sitä mieltä, että Mäkiaho aina taklatessaan pelaisi itsensä pihalle?
Mäkiaho keskittyy selvästikin nyt enemmän kiekolliseen pelaamiseen ja välttää ajautumasta sellaisiin tilanteisiin, joissa ajaisi itsensä ulos tilanteista. Ennenmuinoin hän rynni vielä taklaamaan pakkia vaikka peli oli jo kääntynyt omaan päähän, mutta tänään näin useampaan otteeseen kuinka Mäkiaho käytti energiansa puolustuksen avuksi luisteluun. Tätä kutsutaan meillä päin kehitykseksi.

Kyllä se taklaa edelleenkin, jos järkevä paikka siihen tulee. Sinne laidoille Mäkkäri ehtii taklaamaan vain tosi harvoin(osumia), vaikka tietysti sitä voisi aina tuhlata energiansa rysäyttäen pakin viereen ja mailalla vielä paukauttaa hurjasti pleksiä. Näin yleisön tietenkin saa helposti hurraamaan. Odotan kuitenkin vielä tälle kaudelle avojääosumia a'la Filppula, mutta ne sivuosumat saavat minun puolestani jäädä vähemmälle.
Morrow10 kirjoitti:
Onko se ihan oikeasti niin mustavalkoista, että joko Mäkiaho keskittyy pelaamiseen (mikä helvetin helposti miehen kohdalla menee pelin ulkopuolella surffailuksi) tai sitten hän ajelee jatkuvasti typerästi ja itsensä vielä kaukalosta ulos. Jompi kumpi vai??
No vastasin jo oikeastaan tuossa edellä, mutta otetaan nyt tuo suluissa oleva vielä: Olet siis oikeasti sitä mieltä, että Mäkiahon pelaaminen tällä kaudella HPK:ssa on ollut pelin ulkopuolella surffailua? Jos näin tosiaan on, niin minä en tosiaan ymmärrä jääkiekosta mitään.
Morrow10 kirjoitti:
Kamoon Rontti. Kyllä sinä itsekin tiedät, että tuohon voi löytää kultaisen keskitien. Sitä odottaisin Mäkiaholta. En mitään täydellistä kiekkoilua, vaan yksinkertaista ja uhrautuvaa peliä unohtamatta kuitenkaan kiekollista peliä.

Silti haluaisin nähdä edes vähän sitä vanhaa Mäkkäriä.
Taklata voi aina enemmänkin, mutta minä otan tämän Mäkiahon paljon mieluummin kuin sen toissakauden koohotusversion. Paljon parempi näin!

Viimeksi muokattu:

F.Drebin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Maple Leafs & Spurs + Chairboys
Rontti kirjoitti:
Kyllä se taklaa edelleenkin, jos järkevä paikka siihen tulee. Sinne laidoille Mäkkäri ehtii taklaamaan vain tosi harvoin(osumia), vaikka tietysti sitä voisi aina tuhlata energiansa rysäyttäen pakin viereen ja mailalla vielä paukauttaa hurjasti pleksiä. Näin yleisön tietenkin saa helposti hurraamaan. Odotan kuitenkin vielä tälle kaudelle avojääosumia a'la Filppula, mutta ne sivuosumat saavat minun puolestani jäädä vähemmälle.

Tuosta asiasta olen täysin samaa mieltä Rontin kanssa. Ei Mäkkärin vauhti enää yksinkertaisesti ole samaa luokkaa kuin silloin kun selässä oli vielä #22. Onneksi Mäkkäri on itsekin tajunnut asian ja kunnostautunut muilla osa-alueilla. Antaa nuorten ja vikkelien miesten kuten Pihlströmin, Vihkon ja Sailion hoitaa ne päätypommien jakaminen. Uskon kuitenkin vakaasti, että muutama Mäkkärin tarjoama avojääosuma tullaan vielä tällä kaudella näkemään, kunhan vaan sopiva paikka tulee eteen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy