Mäkkäri palaa kerhoon!

• 70 503
  • 277
Suosikkijoukkue
Hpk, HcRaPo
En nähnyt peliä, mutta 1+2 ja kaikki tärkeeseen rakoon vaikuttaa aika vakuuttavalta.. joku joka oli pelissä voi kertoa lisää, että oliko Mäkkäri niin jäätävä kuin numerot näyttää..?

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
On muuten meidän Toni huomenna ensimmäistä kertaa sitten kultainen kuuppa päässä vanhassa kotihallissaan.. :) Kukapa olisi uskonut? 1.00 pistettä per ottelu ja huomena luulisin sen saavan jatkoa.. voittomaali tullaan merkitsemään numerolle 75 ;)

TJ MACKEY

Jäsen
Tänään ensimmäinen kerhon peli paikan päältä nähtynä, ja pakko todeta että kyllä ihmetytti minkälainen pelimies Mäkkäri on tänä päivänä; pari näppärää syöttöä ja näennäistä pelinrakentelua, tämän lisäksi paljon pelin ulkopuolella kaartelua, siniviivalla kyttäilyä, kontaktien välttelyä..

Missä on vanha Mäkiaho joka haki joka vaihdossa kontaktia, ärsytti vastustajia, provosoi tähtipelaajia ja haki taklauksia..?

Juuri tämän päivän kaltaisessa matsissa kerho olisi tarvinnut sytyttävää ja äijämäistä Mäkiahoa.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Morrow10 kirjoitti:
Nauran niille puheille, joiden mukaan Mäkiaho tuo Kerhoon kovuutta, pelotetta ja rankkariosaamista.
Mäkiaho on ollut alkukauden HPK:n parhaita pelaajia. Se mitä sinä häneltä odotat on kyllä ollut tiedossa jo pitkään ja nythän sitä on muutaman matsin ajan nähtykin. Tästä aiheesta on sinun kanssasi ihan turha väitellä, koska sinulla ei ole mitään kykyä nähdä Mäkiahon pelaamista objektiivisesti.

M10

Jäsen
Myönnettäköön vielä uudestaan, että Mäkiaho on jakanut muutamia hyviä syöttöjä tällä kaudella.

Harmi kun hän ei ole päässyt vielä näyttämään kunnolla sitä huikeaa laukaustaan.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Älä nyt liioittele niiden syöttöjen kanssa. Ja jos olisikin joskus näyttänyt laukaustaan, niin ei sitä teikäläinen Stevie Wonderin näkökyvyllä olisi nähnyt kuitenkaan, kun ethän nää nää siellä kentällä juuri mitään muutakaan.

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Rontille

Tilannetsekkaus meidän väliseen vedonlyöntiin:

GP G A P +/-
14 2 9 11 -4

Eli tasasella tahdilla tilastot näyttäs kauden päätteeks olevan 8+36=44 ja -16

Tämän perusteella odottelen siis kossupulloa:) Ihmettelen vain kovasti vedonlyöntiäsi, sillä jos Toni on mielestäsi ollut niinkin hyvä kuin kirjoituksistasi paistaa muttei silti ole edes siinä vauhdissa, mistä vetoa lyötiin.

Teholukema -4 on muuten kerhoin 2. huonoin.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
sixtus kirjoitti:

GP G A P +/-
14 2 9 11 -4

Eli tasasella tahdilla tilastot näyttäs kauden päätteeks olevan 8+36=44 ja -16

Tämän perusteella odottelen siis kossupulloa:) Ihmettelen vain kovasti vedonlyöntiäsi, sillä jos Toni on mielestäsi ollut niinkin hyvä kuin kirjoituksistasi paistaa muttei silti ole edes siinä vauhdissa, mistä vetoa lyötiin.

Sinun kitisemäsi kossuveto oli tosiaan tuo ja tällä hetkellä veto taitaa olla sinun puolellasi. Ainoa osa-alue millä olet vahvoilla on tuo tehotilasto, jonka jo silloiin aikanaan myönsin olevan se alua jolla saatat vedon viedä.

0,5 pistettä/peli sitähän mä tarjosin, mutta sieltä hannattiin niin, että napa ruskasi. No, minä olen tämänkin vedon takana edelleen. Ei yllätä yhtään, että siellä ollaan heti linjoilla kun vaikea hetki tulee. Missä olit alkukaudella?

ditrim

Jäsen
sixtus kirjoitti:

Ookkey, Toni on vähä jättänyt puolustamisen sikseen ja kärkkynyt yksinläpiajoja joihin hän ei ehdi.. Mutta Keneen nyrkkisankariin sm-liigassa Tonin vaihtaisitte?

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Rontti kirjoitti:
Sinun kitisemäsi kossuveto oli tosiaan tuo ja tällä hetkellä veto taitaa olla sinun puolellasi...

Välillä se on kitinää, toisinaan taas pöyhkeilyä. Viime aikoina on alkanut tuntua siltä, että Rontilla on hieman suuremmat menkat meneillään, kun muiden mielipiteet eivät meinaa kelvata millään.

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Rontti kirjoitti:
0,5 pistettä/peli sitähän mä tarjosin, mutta sieltä hannattiin niin, että napa ruskasi. No, minä olen tämänkin vedon takana edelleen. Ei yllätä yhtään, että siellä ollaan heti linjoilla kun vaikea hetki tulee. Missä olit alkukaudella?

Ethän tarjonnut, vaan 10 maalista oli alunperin puhe. Itse en siihen suostunut, koska en pitänyt sitä minään mittarina. Siksi lisäsin siihen 0,5p/g ja tehotilasto plussalle. Nämä ovat sellaiset statsit, joihin Toni parhaimpina liigakausina on pystynyt ja oma olettamuksenihan alunperin oli, ettei mies ole enää sillä tasolla.

Miten kommentoisit muuten sitä, että miksi Keikka-Mäkkäri duo on käytännössä ainoat kerhohyökkäjät, jotka ovat tehoissa pakkasen puolella?

Niin ja alkukaudella en nähnyt yhtään kerhon peliä, joten olin hivenen jäävi kommentoimaan. Nyt on muutama nähty ja niissä ei Toni ole loistanut, päinvastoin. Toki toivon silti miehen löytävän alkukauden tasonsa.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jeps, anteeksi humalainen kömmähdykseni, kymmenen maaliahan se tosiaan oli. Ja mitä muuten tulee tuohon vetomme väliaikatilanteeseen, niin seison kyllä edelleen erittäikin vakaasti oman kantani puolesta ja tuo tehotilasto on edelleen se ainoa kanto kaskessa. Mäkiaho on esim. pisteissä katsottuna pelaamassa uransa parasta kautta.

Tuo plusmiinustilasto on tosiaan synkähkön näköinen ja siihen vaikuttavat monet eri tekijät. Toki jokaisella on omalla pelaamisellaan mahdollisuus siihen vaikuttaa. Jos tuo kehittyy niin, että runkosarjan lopussa se on yli 10 miinuksella, niin silloin homma ei kyllä ole toiminut toivottuun tapaan.
sopuli kirjoitti:
Viime aikoina on alkanut tuntua siltä, että Rontilla on hieman suuremmat menkat meneillään, kun muiden mielipiteet eivät meinaa kelvata millään.
Väärässä olevien mielipiteitä en tule jatkossakaan hyväksymään. Toki ne demokraattisuuden nimissä rekisteröin, mutta siinä kaikki. Ja mitä tulee tähän kuukautisväitteeseen, niin sekin on ihan täyttä lööperiä. Vaihdevuodet ovat jo alkaneet.

On se nyt video, jos hienosti pelanneen jätkän alkukautta kuvaillaan seuraavasti: "Mäkiaho on jakanut muutamia hyviä syöttöjä tällä kaudella" ja siitä ei sitä ei saisi edes suivaantua. Ruma sana on sanottava niin kuin se on, jos paikka tulee.

Oliko sulla sopuli jotain tähän aiheeseen vai puhutaanko kuukautisista?

M10

Jäsen
Rontti kirjoitti:
On se nyt video, jos hienosti pelanneen jätkän alkukautta kuvaillaan seuraavasti: "Mäkiaho on jakanut muutamia hyviä syöttöjä tällä kaudella" ja siitä ei sitä ei saisi edes suivaantua.

Niin, mutta kun tuo nyt sattuu olemaan vain minun mielipide. Sinun mielestäsi Mäkiaho on pelanut hienosti alkukauden. Minun mielestäni tuo Mäkiahon alkukausi on rajoittunut muutamaan helvetin hyvään oivallukseen, joista on tullut syöttöpisteet. Sitten on helvetin huonoja oivalluksia, pelisysteemin raiskaamista josta Jalonenkin puhui, missattuja rankkareita ja muniin puhaltelua.

Tuota mielipidettäni et toki hyväksy, vaan vastaat siihen tyypilliseen tapaasi jollain vitun "Morrow10:llä on Steve Wonderin näkökyky" -jutuillasi.

Minä hyväksyn mielipiteesi, kuten jo aiemmin sinulle kerroin, joten toivoisin, että vastaisuudessa heittäisit nuo typerät suivaantumisviestisi millä ei ole mitään annettavaa tälle ketjulle vaikka yv:nä.

Minulla ei tällä erää Mäkiaho-casessa ole muuta sanottavaa. Toivon ihan helvetisti, että "putoaminen" 4-ketjuun nostaisi hänen pelin tasoaan ja jatkossa nähtäisiin se oman roolinsa (lue; fyysinen peli, älä lue; jäähyllä/suihkussa/pihalla kokoajan) hienosti hoitava vanhakunnon Mäkkäri. Toki pisteet ovat vain plussaa!

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Morrow10 kirjoitti:
Sinun mielestäsi Mäkiaho on pelanut hienosti alkukauden.
Niinhän tuo on pelannut, vaikka sinä sitä et olekaan huomannut. Mäkiaho on ollut mukana n. neljäsosassa HPK:n tekemistä maaleista. Eikä ne pisteet ole mitään "vaan plussaa" tai jotain vitun ihmebonusta, sillä ilman niitä ei pelejä voi voittaa.

Ja kyllä sinä saat olla ihan mitä mieltä vaan ja väittää vaikka kalaa linnuksi, mutta ei se kala silti ala lentämään. Onneksi.

Kuten sanottua, niin vahvasti näyttää siltä, että sinulla ei ole kykyä/halua nähdä Mäkkärissä mitään hyviä puolia. Itselleni ei tee ollenkaan pahaa kirjoittaa, että Mäkiaho on ollut muutamassa viime ottelussa luvattoman vaisu.

Mäkiahon pistepussin pitäisi olla ainakin maalien osalta isompi, sillä todella hyviä maalipaikkoja on tuhlattu liikaa. Se kutikin on kilahdellut tolppaan. Tämä on toki turhaa jossittelu, mutta kertoo sen että Mäkkärillä pääsee maalipaikkoihin ja jossain vaiheessa voi alkaa tulla tulosta kovemmalla prosentilla. Ei se rankkaritaitokaan voi olla mihinkään kadonnut.

Ja huonoja oivalluksia ja muniin puhaltelua esiintyy aika ajoin kaikilla pelaajilla. Valitettavasti.

Oman roolinsa Mäkkäri on hoitanut viime aikoja lukuunottamatta kelpo tavalla. Se, että se rooli ei ole se minkä sinä haluaisit sen olevan on sinun murheesi.

Dawson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
2+9=11

Jännä juttu, että parin heikommin menneen pelin jälkeen nämä jo ennen kautta Mäkiahon lytänneet alkavat huutelemaan: "Mitäs mä sanoin..." -löpinöitään. Tosiasia on kuitenkin se, että Mäkkäri on noin yleisesti ottaen ollut alkukauden parhaita kerho-pelaajia! Toivottavasti jatkaa samaan malliin. Ja miksei jatkaisi.

M10

Jäsen
Rontti kirjoitti:
Kuten sanottua, niin vahvasti näyttää siltä, että sinulla ei ole kykyä/halua nähdä Mäkkärissä mitään hyviä puolia.

Väärin oletat ja jos aivan tarkka olisit, niin huomaisit minun myös jopa kehuneeni Mäkiahoa tällä kaudella :)

Rontti kirjoitti:
Itselleni ei tee ollenkaan pahaa kirjoittaa, että Mäkiaho on ollut muutamassa viime ottelussa luvattoman vaisu.

Onneksi olkoon. Tahdotko jonkun mitalin kenties?

Dawson; aivan samalla tavalla täältä palstalta löytyi näitä "mitäs mä sanoin" -tyyppejä alkukaudesta, kun Mäkiaho sai pisteitä tililleen. Kuten sanottu, toivon todella, että Mäkkärillä alkaisi peli kulkemaan. Toivotaan vaikka, että saisi vihdosta viimein tänäiltana ratkaistua pelin Tampesterissa rankkarilla tai muuten!

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
ditrim kirjoitti:
Ookkey, Toni on vähä jättänyt puolustamisen sikseen ja kärkkynyt yksinläpiajoja joihin hän ei ehdi.. Mutta Keneen nyrkkisankariin sm-liigassa Tonin vaihtaisitte?
No kun kysyit niin Nielikäiseen.
Pasi teki ja tulisi tekemään pleijareissa niitä paska maaleja. Teki viime keväänä yhden sellaisen mikä aiemmin ei ole Kerholta sellaiseen paikkaan onnistunut. Toki Mäkkärilläkin mahdollisuus on sellaisia maaleja tehdä. Kaikilla on jotka jäälle pääsevät. Tekeekö? Se nähdään sitten kauden jälkeen.

Keikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Glok kirjoitti:
Kyllähän se näin on, kuten clayman jo sanoikin, että jos mäkkäri on tosiaan takaisin tulossa, niin joku kovanluokan pelaaja putoaa kokoonpanon ulkopuolelle, ja mitä luultavammin juuri tuosta lappalaisen kentällisestä, jonka kaikki pelaajat ovat kyllä liigamateriaalia, mutta jäädäänpäs odotteleemaan mäkkäriä.. -Glok
Niin, Mäkkärihän on pelannut jo kauden alusta saakka ja löytyy sisäisestä pistepörssistä sijalta 3.

M10

Jäsen
22 peliä ja 18 pistettä. On kyllä komeat tehot Mäkiaholla ja edes minä en pääse siitä yli enkä ympäri. Mäkkärin henk. koht. piste-ennätys menee tällä tahdilla komeasti rikki. Maaliennätykseen (22) tekee kyllä tiukkaa, mutta onnistujia Kerholla riittää onneksi laajalla rintamalla.

Tätä tahtia kun Mäkkäri jatkaa loppukauden, niin voin syödä sen hattuni hänen väittämäni turhuuden suhteen. Vaikka niitä fyysisiä otteita ei häneltä olla pahemmin nähtykään.

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olin sitä mieltä silloin kun Mäkkäri hankittiin, että ei olisi pitänyt hankkia. Ei Mäkkärin takia itsessään, vaan sen takia että mieluummin olisi silloin ottanut sentterin kuin laiturin hyökkäykseen. Mutta näillä näytöillä hyvä että otettiin mukaan. Vuosi ulkomailla taisi tehdä todella hyvää Mäkkärin kiekolliselle pelille. Tiedä sitten mistä johtuu....

Mutta voisi hän silti tarjoilla yleisölle ainakin kerran sen ylilyönnin, ettei vanha kunnon Mäkkäri pääse ihan unohtumaan.

M10

Jäsen
Sama. Itsekään en Mäkiahoa Kerhoon halunnut sen vuoksi, että hyökkäyksessä oli mielestäni jo ihan tarpeeksi liigatason äijiä. Ainoa syy minkä vuoksi Mäkkäri oli mielestäni tervetullut, oli hänen fyysisyys.

No, fyysisyyttä tai muuta sen tyyppistä ei ole pahemmin näkynyt. Jos Toni kuitenkin tuohon tahtiin pistetehtailuaan jatkaa, on hän ollut hyvä hankinta Kerholta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä käännän takkini vasta kauden lopussa ;)

Tosin enää en ole niin Mäkkäri-vastainen kuin kauden alussa.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Mäkkäri on pelannut koko kauden todella hyvää jääkiekkoa ja sen ansiosta myös tehopisteitä ropisee laariin tappavan tasaisesti. En ole tainnut ikinä ennen nähdä jääkiekkoilijan muuttavan pelityyliään niin totaalisesti kuin mitä Mäkkäri on täksi kaudeksi tehnyt. Ihan tällaista tuskin osasi odottaa kukaan.

Mäkiaho on kerännyt niitä syöttöjä ja maaleja tärkeisiin paikkoihin ja sitä kautta auttanut ihan suoraan joukkuetta voittoihin. Maalipaikkoja on ollut paljon enempäänkin, mutta nyt alkaa näyttää siltä, että Mäkkäri on lopettamassa tuhlailun ja vastustelijoiden maalivahdeille on koittamassa entistä ikävämmät ajat. Tahti on nimittäin karu, mutta koruton.

Ja loppukevennykseksi linkitän vielä nimim. Morrow10:n ennen kauden alkua naputteleman viestin, jossa hän varsin asiantuntevasti kertoo mielipiteensä Toni Mäkiahosta:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1554122#post1554122

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
NImimerkki Rinksu paukauttaa myös osuvasti: "Mäkkärin tulevat tehot pystyy tekemään kuka tahansa kerhon nykyisistä laitureista."

tähän hymiö!

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mielestäni nuo Morrow10:n kauden alussa heittämät arviot ovat ihan perusteltuja, kun ottaa huomioon Mäkkärin edellisen HPK-vierailun. Kuten Ronttikin tuossa myöntää, niin Mäkiaho on muuttanut pelityyliän lähes täysin, mikä on ollut monelle yllätys. En itsekään osannut odottaa mitään tällaista, vaikka olivathan herran hienot rankkarimaalit muistissa.

Vanhalla pelityylillään Mäkkäri ei ehkä olisikaan noin tehokas. Ja nuo negatiiviset kommentit alkukauden aikana perustuvat varmasti juuri hänen aikaisempaan pelityyliin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy