Mä oon se jätkä, joka...

  • 8 103
  • 48

scholl

Jäsen
Mä oon se jätkä, joka on edelleen jonossa.

onko vuoronumero? Muistan Pekka Himasen luennoineen moitteettoman oleskelun kulttuurista. Kun menee Hakaniemen S-Markettiin, ottaa palvelutiskin vuoronumeron ja yrittää miettiä, kuinka joku vähän fiinimmän juuston nimi lausutaan. Lopulta jännittää se, että mokaa ja sanookin: otan puoli kiloa Edamia. Tai jos jännittämisen aikana oma vuoronumero livahtaa kokonaan ohitse, niin sitten henkilö lähteekin kotiin mitään ostamatta. Tämä on sitä moitteetonta oleskelua.

edit. esimerkit ovat siis Pekka Himasen omia. Minä en itse ole ollut koskaan Hakaniemessä S-Marketissa juusto-ostoksilla
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
onko vuoronumero? Muistan Pekka Himasen luennoineen moitteettoman oleskelun kulttuurista. Kun menee Hakaniemen S-Markettiin, ottaa palvelutiskin vuoronumeron ja yrittää miettiä, kuinka joku vähän fiinimmän juuston nimi lausutaan. Lopulta jännittää se, että mokaa ja sanookin: otan puoli kiloa Edamia. Tai jos jännittämisen aikana oma vuoronumero livahtaa kokonaan ohitse, niin sitten henkilö lähteekin kotiin mitään ostamatta. Tämä on sitä moitteetonta oleskelua.

Mulla on tota moitteetonta oleskelua, on sitten moitteellistakin toimintaa, kumpaakin ihan riittämiin. Juuston nimen lausumista olen miettinyt jossain Alppien eteläpuolella, täällä nyt on se ja sama mitä näille moukille sanoo.
 

scholl

Jäsen
Mulla on tota moitteetonta oleskelua, on sitten moitteellistakin toimintaa, kumpaakin ihan riittämiin. Juuston nimen lausumista olen miettinyt jossain Alppien eteläpuolella, täällä nyt on se ja sama mitä näille moukille sanoo.

se on mielenkiintoista kuunnella, miten radio- ja tv-mainoksissa keksitään mitä ihmeellisempiä tapoja lausua sanoja. En tiedä onko se tahatonta vai tapa jäädä asiakkaiden mieleen. Voisin joskus mennä kauppakorkeakouluun pitämään luentoa aiheesta: Puhu päin helvettiä ja jää mieleen! Tuo termi tulee muuten siitä, kun aikanaan espanjan kielen alkeiskurssilla oli keskustelua siitä, miksi vaikeata kielioppia pitää opiskella niin hartaasti, jolloin luennoitsija sanoi: "mitä järkeä on puhua päin helvettiä" ja nauroi päälle. Se ukko oli tehnyt väitöskirjan subjunktiivista.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
We passed upon the stair
We spoke of was and when
Although I wasn't there
He said I was his friend
Which came as a surprise...

The Man Who Sold the World!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mä oon se jätkä, joka on intohimoinen vapakalastaja, joka rakensi rantaansa veneenlaskurampin, jonka venneen pohja on odottanut puhdistettuna maalaamista jo kohta kuukauden - SAATANA!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sorry, muokkaan hieman...

Mä oon se muija, joka istuu kapakassa itsekseen oluella ja te äijät varovasti kysytte, onko pöydässäni tilaa (muu kapakka täynnä). Kohta katsotte hämmästellen, kun osallistunkin keskusteluunne. (sorry)
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mä oon se jätkä, joka on intohimoinen vapakalastaja, joka rakensi rantaansa veneenlaskurampin, jonka venneen pohja on odottanut puhdistettuna maalaamista jo kohta kuukauden - SAATANA!
Ootko sä se jätkä, jolla oli helvetin iso kala kiini, mutta just pääs karkuun.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mä oon se jätkä, joka vetää kaikki hullut ja juopot puoleensa. Jos seison torilla sadan ihmisen seassa, ja sinne hoippuu joku sekakäyttäjä, niin juuri minulta se tulee pummimaan tupakkaa, rahaa ja selittämään elämäntarinaansa. Ulkonäöstä se ei voi johtua, koska en näytä millään tavalla silmiinpistävältä. En pukeudu erikoisesti, en koreile hiuksilla enkä tatuoinneilla, olen kasvoton, harmaa mies. Silti joku urpomagneetti sisältäni löytyy.

Tämä huvitti myös, kun opiskelin Joensuun yliopistossa. Olin silloin kolmekymppinen, kurssikavereina oli paljonkin parikymppisiä tyttöjä, joista osa pienistä maaseutukunnista. Kerran sitten yksi tällainen tyttö kahvion pöydässä päivitteli, että jossain baarissa hänelle oli yritetty myydä huumeita. Kysäisi sitten minulta, että kun olen asunut täällä jo pitkään, niin yrittääkö ne mulle myydä kamaa. Pakko oli vastata että ei oikeastaan, yleensä haluavat ostaa. Vaikka ei mulla sellaista myytävää ole koskaan ollut, niin silti moni oletti niin.
 
Viimeksi muokattu:

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Mä oon se jätkä joka kesken asiallisen/sivistyneen keskustelun päättää siteerata jotain suomihuumorin vähemmän tunnettua kohtausta aiheuttaen kiusallisen hiljaisuuden.

Oma suosikkini on Julmahuvin Roudasta rospuuttoon -studiokeskustelun "Akat hiljaa!!", ja on tullut vuosien mittaan selville että kovin monelle naiselle se ei ole tuttu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mä oon se jätkä, joka on intohimoinen vapakalastaja, joka rakensi rantaansa veneenlaskurampin, jonka venneen pohja on odottanut puhdistettuna maalaamista jo kohta kuukauden - SAATANA!
Mä oon se jätkä, joka lopultakin sai maalattua veneensä pohjan - maanantaina ehkä jo vesille...
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mä olen se jätkä, joka laati viikonloppuna ilmeisesti tippaleipäaivoille sopivan mutta jääkiekkopalstan jengille liian vaikeaselkoisen ketjun Myös minä olen käynyt...

Mä olen se jätkä, jolle lapset alkavat tarinoida junassa.
 
K

Kiekkokatsoja

Oon se jolla olisi paljon pientä puuhaa ja tekemistä, mutta oon muuttunut niin, että en enää saa niin paljoa aikaiseksi.
Toisaalta se piirre häiritsee vain ajoittain.
 

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
Mä oon se jätkä, jota homot ahdistelee. Viime yönä oli tullut Instagramissa yksityisviesti joltain äijältä, jossa hän kehuu minua hyvännäköiseksi. Katsoin profiilin. Tyyppi on mm. nudistirannalla kuvissaan perse paljaana.

Jotenkin niin tottunut tähän paskaan, etten jaksa edes vittuuntua. Kyllä mä nyt ymmärrän sen, että jos mä itse kehun ulkonäköäni tai jos joku hyvännäköinen nainen kehuu, mutta mikä motivaatio siinä on, että joku äijä kehuu yksityisviestillä ulkonäköäni.

Mä oon se jätkä, joka kehuu schollin ulkonäköä. Hyvä perse!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös