finnishninja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Gunnilse IF
Olemme käyneet erittäin antoisaa keskustelua mm. tuulivoimasta, atomivoimaloista, Greenpeacesta ym. aktivisteista. Itse aihe, eli luonnonsuojelu on välillä hieman sivussa – siihenhän me kaikki pyrimme. Jokainen tosin omalla tavallaan. Joillekin riittää pullojen ja purkkien lajittelu, toinen tuntee että pitää hieman paasata keskustelupalstoilla, kolmas päästää minkkejä vapaaksi. Tämän kaltaisista keskusteluista voimme olla varmasti yhtä mieltä kaikki – elikkä olemme eri mieltä monesta asiasta. Jatkakaamme näin. Niin kauan kun aihe antaa aihetta keskusteluun, on myös toivoa että menemme eteenpäin myös jatkossa.
Niin, olemme pysyneet turvallisissa ja hyväksi koetuissa aiheissa. Yksi aihe, jota käsitellään harvoin on tavarankuljetus maanteillä. Suurin osahan siitä Euroopassa tapahtuu tänä päivänä rekka-autoilla. Isot diiselit syytävät sontaa ja homma vaan lisääntyy koko ajan. Varsinkin länsi-Euroopassa ajellessa tuntuu hullulta nähdä samat rekat, joka päivä, edes takaisin, viitenä päivänä viikossa, vuodesta toiseen. Rekka jonot ovat usein niin pitkiä, ettei tahdo päästä moottoritieltä ulos, jos ajaa vasemmalla kaistalla.
Minusta tämä täysin järjetöntä hommaa! Liikennettä lisätään koko ajan, mutta vaihtoehtojen kehittely on ihan jumissa. Katsoin kerran erään televisio-ohjelman aiheesta. Jopa perunaa kuskataan Ruotsista Belgiaan ja päinvastoin!!! Elikkä vaihdamme samoja tuotteita keskenämme. Luulisi myös että kuljetusjärjestelmä on hyvinorganisoitua... Eräs kuski valitti sitä, että han saa tulla takaisin reissusta tyhjänä niin usein. Viimeksi tuli paluukuormassa yksi sohva, siinä kaikki. Toinen hyvä esimerkki oli Absolut Citrus pullojen valmistus. Ne lastataan tehtaalla Scotlannissa rekkoihin ja kuljetetaan Belgiaan. Siellä ne hiekkapuhalletaan mattapintaisiksi. Sen jälkeen taas rekkaan ja Ruotsiin ja täyttöön. Ruotsista ne tietysti kuskataan taas eteenpäin. Euroopan markkinoille kuljetus tapahtuu tietysti rekka-autoilla. Esimerkkejä on varmasti monia, jos jaksaa kaivaa.
Ohjelmassa näytettiin myös Rotterdamin satamaa. Junaraiteet olivat ruohon peittämät. Elikkä satamasta / satamaan kuljetus tapahtuu vain rekka-autoilla.
Suomessa aihe ei tunnu ajankohtaiselta, eikä rekkojen jyrinä maanteillä lotkauta paljoa keskivertohärmäläistä. Tästä tulisi kuitenkin herättää keskustelua. Pelkään tosin pahoin että se on vaikeaa. Ehkä siihen tarvitaan muutama, jotka kahlitsevat itsensä Huttunen transportin Scanian kahvaan..
Niin, olemme pysyneet turvallisissa ja hyväksi koetuissa aiheissa. Yksi aihe, jota käsitellään harvoin on tavarankuljetus maanteillä. Suurin osahan siitä Euroopassa tapahtuu tänä päivänä rekka-autoilla. Isot diiselit syytävät sontaa ja homma vaan lisääntyy koko ajan. Varsinkin länsi-Euroopassa ajellessa tuntuu hullulta nähdä samat rekat, joka päivä, edes takaisin, viitenä päivänä viikossa, vuodesta toiseen. Rekka jonot ovat usein niin pitkiä, ettei tahdo päästä moottoritieltä ulos, jos ajaa vasemmalla kaistalla.
Minusta tämä täysin järjetöntä hommaa! Liikennettä lisätään koko ajan, mutta vaihtoehtojen kehittely on ihan jumissa. Katsoin kerran erään televisio-ohjelman aiheesta. Jopa perunaa kuskataan Ruotsista Belgiaan ja päinvastoin!!! Elikkä vaihdamme samoja tuotteita keskenämme. Luulisi myös että kuljetusjärjestelmä on hyvinorganisoitua... Eräs kuski valitti sitä, että han saa tulla takaisin reissusta tyhjänä niin usein. Viimeksi tuli paluukuormassa yksi sohva, siinä kaikki. Toinen hyvä esimerkki oli Absolut Citrus pullojen valmistus. Ne lastataan tehtaalla Scotlannissa rekkoihin ja kuljetetaan Belgiaan. Siellä ne hiekkapuhalletaan mattapintaisiksi. Sen jälkeen taas rekkaan ja Ruotsiin ja täyttöön. Ruotsista ne tietysti kuskataan taas eteenpäin. Euroopan markkinoille kuljetus tapahtuu tietysti rekka-autoilla. Esimerkkejä on varmasti monia, jos jaksaa kaivaa.
Ohjelmassa näytettiin myös Rotterdamin satamaa. Junaraiteet olivat ruohon peittämät. Elikkä satamasta / satamaan kuljetus tapahtuu vain rekka-autoilla.
Suomessa aihe ei tunnu ajankohtaiselta, eikä rekkojen jyrinä maanteillä lotkauta paljoa keskivertohärmäläistä. Tästä tulisi kuitenkin herättää keskustelua. Pelkään tosin pahoin että se on vaikeaa. Ehkä siihen tarvitaan muutama, jotka kahlitsevat itsensä Huttunen transportin Scanian kahvaan..