Täytyy kyllä kompata palstaveljiä, että kyllä tästä sometouhusta haiskahtaa kilometrien päähän "sieltä missä aita on matalin"-mentaliteetti.
Mainoksia tulee aivan liikaa. Parhaimmassa tapauksessa sama ruokalista repostataan kaikissa somekanavissa.
En muutenkaan näe juurikaan järkeä siinä, että jääkiekkoseuran sometilillä mainostetaan Tifosin lounaita.
En usko, että hirveästi enempää asiakkaita sillä saadaan paikalle.
Siinä voisi ollakkin jo jotain molempia (Lukko ja Tifosi) hyödyttävää "näkyvyyttä", jos vaikka pelaajat värkkäisivät muutaman "sesonkiannoksen" listalle.
Siitä olisi hyvä ottaa pientä mainospätkää kaukalon ulkopuolelta ja saattaisi siinä muutama euro kassaankin kilahtaa. Mahdollisuuksia on monia, kun vaan viitsittäisiin käyttää.
Kun Tifosi avattiin, olin varma, että ravintolaa hyödynnettäisiin vahvalla kädellä Lukon "markkinoinnissa".
Peliveikkauksia, avausmaaliveikkauksia yms.joista sitten voisi voittaa vaikka liput seuraavaan kotimatsiin ja vaikka sitten kaikkien kauden aikana veikanneiden kesken esim.kausari.
Ei ole toteutunut. Näkisin tässäkin erinäköisiä mahdollisuuksia, koska Tifosissa tupa on välillä aivan täynnä, kun Lukolla on vieraspeli. No onhan niillä Lukko-bingo, jes!
Näkisin tämän Lukko-Tifosi asian niin, että Lukko yrittää houkutella porukkaa Tifosiin, mutta Tifosi ei Lukkoon eli suomeksi sanottuna peleihin. Päivän sana on molemminpuolinen yhteistyö, vaikka samaa konsernia ollaan.
Joukkueen kesäkuulumisista, harjoituksista jne. olisi äärimmäisen helppoa tehdä jonkilainen spinoff-sarja kesän ajalta videomuodossa.
Esim.yksi "5min" jakso kerran viikossa, jossa käsiteltäisiin hieman eri juttuja, ei pelkkää raudankolistelua salilla. Henkilökuvia, uuden pelaajien esittelyjä, haastatteluja...
Videoihin saisi varmasti jemmattua kaikenlaista "piilomainontaa" ja tuotesijoittelua. Ehkä joku yhteistyökumppanikin saattaisi tälläisestä kiinnostua ja lähteä mukaan rahoittamaan, ettei Timon ihan omasta pussista tarvitsisi maksaa jotain "helvetin kallista" viestintäjeppeä. Jos on varaa antaa jokaiselle työntekijälle joku "ylätorijohtaja" tms titteli ja johtajatason palkka niin luulisi rahaa löytyvän muuallekkin.
Luulisin, että kesällä tälläisen sarjan ymsyms. kuvaaminen toisi oikein hyödynnettynä hyvin vipuvartta myös perinteisiin sponssineuvotteluihin.
Pari uutta pelaajaa esittelyssä esim.paikallisessa kahvilassa tai muussa yrityksessä, siitä videonpätkää Lukon saiteille ja yritys saisi välillistä näkyvyyttä.
Näkisin tälläisen sijoituksen erittäin kannattavana ja olen täysin varma, että tälläiset videot keräisivät erittäin hyvin katsojia - myös Rauman ulkopuolelta.
Markkinoinnissa on ihan helvetisti mahdollisuuksia, jolla saataisiin boostattua joukkueen ympärillä olevaa pöhinää ja jopa kassojen kilinää.
Nyt ne mukit ovat tuolla kanalin rannassa #jokapäivä hashtägillä höystettynä. Luuleeko siellä toimistolla joku oikeasti, että nyt tuhat ihmistä saapuu renkaat ulvoen toimistolle hakemaan mukit talteen ja nappaavat siihen kylkeen vielä jonkun Rajalan nimmarilla höystetyn Braun kahvinkeittimen sesonkihintaan 299e (ovh.19.95e)? No ei perkele saavu.
Kuten sanoin, markkinoinnissa ja mainostamisessa on mahdollisuuksia, mutta olisi ihan kiva, että se rakennettaisiin itse ydintuotteen kylkeen, eikä niin, että jääkiekkotoiminta on sivuseikka.