Mainos

Lukon tiedotuspolitiikka

  • 556 180
  • 2 347

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmeellisesti on pallo pudonnut, kun eikös viime kaudelle koettu aikamoinen ryhtiliike tiedottamisessa ja sometuksessa. Kun kausi päättyi niin alamäki alkoi. Onko vastaavat hemmot kesän muissa hommissa (P-Iirot), vai mikä homma?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmeellisesti on pallo pudonnut, kun eikös viime kaudelle koettu aikamoinen ryhtiliike tiedottamisessa ja sometuksessa. Kun kausi päättyi niin alamäki alkoi. Onko vastaavat hemmot kesän muissa hommissa (P-Iirot), vai mikä homma?

Tätä nimenomaan ihmettelen itsekin, kun nimenomaan kehuin täälläkin kuinka viestintä ja some olivat aimo askeleen parantunut ja parisen kuukautta kauden jälkeen koko paletti on levähtänyt aivan käsiin.

Puolestani saavat olla jäsenet vaikka Pohjois-Korean jalkapallomaajoukkueen tiedotushommeissa, mutta Lukon pitäisi pystyä palkkaamaan ainakin yksi henkilö, joka ei vastaa kesällä mistään muusta kuin Lukon julkaisuista ja joukkueen esilletuomisesta. Päivästä toiseen esimerkiksi IG tilille tulee jotain Tifosin ruokalistoja taikka huppareita ja juurikin niitä helvetin uistimia, mutta itse päätuotetta ei huomioida mitenkään. Tämä on asia mitä en vaan voi yksinkertaisesti käsittää, onko se sitten laiskuutta vai ammattitaidottomuutta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmeellisesti on pallo pudonnut, kun eikös viime kaudelle koettu aikamoinen ryhtiliike tiedottamisessa ja sometuksessa. Kun kausi päättyi niin alamäki alkoi. Onko vastaavat hemmot kesän muissa hommissa (P-Iirot), vai mikä homma?
Kyllähän tuosta palstaveli @1936 jo kauden päätyttyä mainitsi, että mitään muuta ei ollut sovittuna kuin se että kauden aikana pidetään some aktiivisena. Kauden jälkeen somea lienevät päivättäneet seuran omat markkinointitykit ja jälki on sen mukaista (heidän työtään väheksymättä).
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän tuosta palstaveli @1936 jo kauden päätyttyä mainitsi, että mitään muuta ei ollut sovittuna kuin se että kauden aikana pidetään some aktiivisena. Kauden jälkeen somea lienevät päivättäneet seuran omat markkinointitykit ja jälki on sen mukaista (heidän työtään väheksymättä).

Jos Rajala jo Tifosin terassillakin on ollut drinkkiä tekemässä, niin eiköhän hän entteriä osaa tilienkin takaa painaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos siellä tosiaan on sometiimi lomilla tai muuta niin voisihan Lukko harkita palkkaavansa kesätöihin jotain innostunutta nörttiä, jolla vähän kiekkokin virtaa verissä. Olisi win-win tilanne. Lukko saisi päivitettyä tyylikkäästi somea myös kesällä ja joku Niilo saisi ihan mukavan merkinnän CV:seen. Nythän tuo alkaa olla jo vähän myöhäistä, mutta ensi kesänä?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kyllähän tuosta palstaveli @1936 jo kauden päätyttyä mainitsi, että mitään muuta ei ollut sovittuna kuin se että kauden aikana pidetään some aktiivisena. Kauden jälkeen somea lienevät päivättäneet seuran omat markkinointitykit ja jälki on sen mukaista (heidän työtään väheksymättä).

Ihmeellisesti on pallo pudonnut, kun eikös viime kaudelle koettu aikamoinen ryhtiliike tiedottamisessa ja sometuksessa. Kun kausi päättyi niin alamäki alkoi. Onko vastaavat hemmot kesän muissa hommissa (P-Iirot), vai mikä homma?

Tosiaan pelikauteen päättyi käytännössä myös sopimus, muutamaa erikseen sovittua juttua lukuunottamatta.

Futisseuran viestintä siirtyi jatkajalle eteenpäin huhtikuussa :)

Vaikka varmasti tilanne ei nyt ole paras mahdollinen, niin parannusta on luvassa.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tosiaan pelikauteen päättyi käytännössä myös sopimus, muutamaa erikseen sovittua juttua lukuunottamatta.

Futisseuran viestintä siirtyi jatkajalle eteenpäin huhtikuussa :)

Vaikka varmasti tilanne ei nyt ole paras mahdollinen, niin parannusta on luvassa.

Joo, parannusta tulee varmaan kun kausi alkaa. Toivottavasti nyt on otettu opiksi ja ensi kesänä homma luistaa taas.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lukon niin sanotut projektit ja pitkäjänteiset suunnitelmat menee vituiksi niin kentällä kuin toimistossakin. Kaivoin esiin sen viime vuonna julkaistun ”Lukko tehostaa viestintäänsä” -tiedotteen ja on muuten huvittavaa luettavaa.

Muutama poiminta:

”Tarkoituksenamme on kehittää Lukon viestintää pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti niin, että se palvelisi jatkossa vieläkin paremmin sekä kannattajia että yhteistyökumppaneita.”

”Lukossa nähdään, että brändin rakentaminen viestinnän keinoin ei ole pelkkä kulu, vaan investointi joka kasvattaa seuran merkitystä ja arvoa omassa yhteisössään ja alueellisesti.”

”Lukko haluaa viestinnän keinoin avata kannattajille niitä tekoja, joita kulissessa tehdään joka päivä, jotta Kivikylän Areenalle olisi mukavaa tulla katsomaan otteluita!”

Pääosin kauden aikana viestintä oli hyvää, varsinkin somessa - otteluraportit, kokoonpanot, tiedotukset, hassuttelut jne. Ilmeisesti sitten kauden päätyttyä Juho Suoramaa ja Aleksi Lento ovat jääneet pois ja tiedottaminen loppui käytännössä kokonaan. Sopimukset saatiin lukea Länskäristä ja yleinen päivittely on ollut erittäin vähäistä/juosten kustua. Lukossa varmaan ajatellaan, että ei porukkaa kesällä kiinnosta, mutta asia taitaa olla toisenlainen. Kesällä viestinnästä vastaa uskoakseni Lukon markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Mikael Eklöf.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Yhteen Lukon face mainokseen kirjoitin kommentin, "en varmaan ole ainoa, kun haluaisi lukea joukkueen kuulumisia, näiden mainosten sijaan". Kyllä siellä joku näitä lukee, koska 5 min ja kommenttini oli poistettu.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yhteen Lukon face mainokseen kirjoitin kommentin, "en varmaan ole ainoa, kun haluaisi lukea joukkueen kuulumisia, näiden mainosten sijaan". Kyllä siellä joku näitä lukee, koska 5 min ja kommenttini oli poistettu.

Aikani olen tässä naureskellut, kuinka Jokerit ovat Venäläisten talutushihnassa vieläkin, mutta näköjään oman seurankin toiminta on kuin suoraan Venäjältä taikka Pohjois-Koreasta.

Ei näin.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Erikoista kieltämättä, että asiallinen kommentti piti sensuroida. Jonne Tammelan sopimuksessa täytyy olla paljon sopimusteknisiä epäselvyyksiä kun kaveria ei ole vieläkään lisätty pelaajalistaan. No eihän hankinnasta ole kulunutkaan kuin se parisen viikkoa joten ehtiihän tässä vielä tehdä senkin ennen kauden alkua.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jälleen vähän posia.

Lukko julkaissut videon painitreeneistä. Mielummin näitä katselee, kuin myytäviä juomapulloja.

Pieni askel, mutta toivottavasti lisää luvassa.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Super pikkujouluja viettämään sitten seuraavaksi kotisivujen tuoreimpien päivitysten mukaan. Yhteisöllisyys ja hype joukkueen ympärillä on kihelmöivän kutkuttavaa. Viime kaudella Pekan poikia pelotti esiintyä kotikaukalossa, tällä kaudella siihen ei pysty enää vetoamaan kun kukaan ei tunne noita muukalaisia muualta kuin eliteprospectsin tilastoista.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Super pikkujouluja viettämään sitten seuraavaksi kotisivujen tuoreimpien päivitysten mukaan. Yhteisöllisyys ja hype joukkueen ympärillä on kihelmöivän kutkuttavaa. Viime kaudella Pekan poikia pelotti esiintyä kotikaukalossa, tällä kaudella siihen ei pysty enää vetoamaan kun kukaan ei tunne noita muukalaisia muualta kuin eliteprospectsin tilastoista.
Ja nyt oli Facebookkiin ilmestynyt hashtagilla jokapäivä kuva kahdesta Lukko-mukista sillan kaiteella.... Voi saatana kun alkaa sylettämään tämä touhu. Pitää varmaan laittaa kaikki Lukon somekanavat banniin Huhtikuusta - Elokuuhun (Lukon kausihan alkaa Pitsiturneesta ja yleensä päättyy Maaliskuun lopussa), koska tätä samaa mainospaskaa tulee tuolla aikavälillä joka tuutista #jokavitunpäivä.
 

Ganal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täytyy itekkin jo avautua, on aivan uskomatonta paskaa tää tiedottaminen. Pitäkööt sille Tifosille omat sivunsa, ei vois vähempää kiinnostaa heidän ruokalistansa tai saunansa! Joukkueen kuulumiset ja tekeminen on se mikä meikäläistä kiinnostaa, oletan että moni muukin yhtyy tähän. Mikä mahtaa olla esim Pospisilin tilanne??
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitähän on mahtanut pyöriä mielessä, kun on menty ottamaan kuva kahdesta mukista sillalla? Ihan on tyylikkäitä mukeja ja itseltäni löytyy samanlainen, mutta olisiko tätä "mainosta" voinut tehdä vähän eri tavalla? Tämäkin mukimainos olisi näyttänyt fiksummalta, kun joku Lukon pelaajista olisi juonut kahvia tuollaisesta mukista ja litissyt niitä näitä kuulumisia. Esimerkiksi Pospisil olisi voinut aamukahvin parissa kertoa jatkostaan tai jotain muuta. Tämä oli kyllä pahin riman alitus hetkeen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Twitterissä Lukolta oltiin jo kysytty mikä mättää, kun kiekkokaudella meininki oli hyvää ja nyt lähes kuollut. Kuten kuvaan kuuluu, vastausta ei luonnollisesti Lukon päästä tullut ja touhu jatkuu samanlaisena, mitä se mielestäni koko kauden jälkeen on ollut. Ylimielisenä ja kannattajia väheksyvänä.

Suuri kiitos @1936 kauden aikaisesta viestinnästä, tämä viesti ei mitenkään liity sinuun taikka ole kohdistettu sinnepäin. Keskisormi ja syvällinen huokaus ketä tota draamakomediaa pitää yllä.

IFK - Instagram
Tappara - Instagram

Siinä teille amatööreille Lukon viestinnässä esimerkki, mitä tarkoittaa kärkijoukkue kentällä sekä somessa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja nyt oli Facebookkiin ilmestynyt hashtagilla jokapäivä kuva kahdesta Lukko-mukista sillan kaiteella.
Se on hienoa kun näkee että seurassa nähdään vaivaa markkinoinnin eteen. Jos paikasta en nyt erehdy, niin Lukon toimistolta tuohon on matkaa alle 100m.

Näkee hyvin että millaisella ammattitaidolla näitä hommia hoidetaan ja kuinka paljon niihin panostetaan. Eikös se kesäteatteri-kamppis ollut kanssa otettu siten että oli astuttu ulos toimiston ovesta ja otettu kuva lipuista?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös täällä jokunen vuosi sitten kitisty kun Lukolla ei ollut omaa virallista Facebook tiliä, Twitteriä, Instaa tai mitään noista? Kysymys kuuluukin että kuka s***ana meni kertomaan Tipille, että noissa voi mainostaa? Tuo mainosten tulva on kyllä oikeasti jo mautonta toimintaa, kun päätuotteesta saadaan sadan mainoksen sekaan aikaan kahdessa viikossa juttu Reunasen NHL-sopimuksesta, puolen minuutin video painitreeneistä ja juttuja melkein kaikesta muusta kuin jääkiekosta. Toki siellä on hyviäkin asioita, kuten vähävaraisten ruokailumahdollisuus timosissa,nuorisokausarikampanja jne. mutta aika hyvin nämä saadaan tuonne mainosten sekaan hukkumaan somessa. Lukon omilta sivuilta sentään löytyvät suht helposti ja näillä sivuillakin tulee edelleen ruotsailaiskaksosten naamarit vastaan ensimmäisenä, vaikka uutinen on jo reilun kuukauden takaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös