Kyllähän Lukko somettaa kokoajan, sisältö on vaan pääasiassa mainostamista. Toki tuon Lukon omien kotisivujenkin sisältö on nykyään pääasiassa mainostamista ja itse jääkiekkoon liittyviä asioita siellä kerrotaan harvakseltaan ja ehkä tähän juuri se tämänhetikinen vuodenaika vaikuttaakin. En ole muiden seurojen sivuja juurikaan katsellut, mutta epäilen että niissäkään asiat sen paremmin ovat, eli jääkiekkoon liittyvät asiat/uutiset tähän aikaan vuodesta tuskin on päällimmäisen muuallakaan. Toki tuon pelaaja/valmentaja/joukkueenjohto osion olisi voinut ehkä hoitaa nopeammin, mutta minkäs teet, jos sellaista henkilöä ei ole kokopäivätöissä Lukolla joka tähän nopeasti pystyisi. Ja uskoisin että nuo RMJ:n/Helmirannan/Rauma Rockin/Superpikkujoulujenkin mainotkset tuottaa tuonne sivuille ja someen joku muu kuin Lukon omilla listoilla oleva henkilö.
Tämä nyt ei ollut varsinainen mielipide tai kritiikkiä, vaan ihan pohdintaa yleisellä tasolla.
Tässäkin on aika paljon kanavakohtaisia eroja.
Kyllä mä näen, että viestintä on eteenpäin mennyt ja Lukko on siihen panostanut. Pelikauden aikaisessa ja pelikauden jälkeisessä viestinnässä on tietysti paljon eroa ja tällöin kaupallinen puoli näkyy suhteellisesti enemmän, vaikka määrässä ei muutoksia olisikaan.
Täsmälleen samaa mieltä kuitenkin siitä, että a) seuran pitää viestiä ensin urheilupuolen asioista b) viestintä ei lopu pelikauden ulkopuolellakaan. Tästä on tullut ihan aiheellista palautetta. Seuran tehtävä on tarjota juttuja kannattajille ja kertoa asioistaan. Pelikauden ulkopuolella on mahdollisuus erilaiseen viestintään mihin hektisellä pelikaudella ei jää niin paljon aikaa. Harvalla yrityksellä on niin paljon kiinnostuneita ihmisiä ympärillä kuin urheiluseuralla, sehän on vain positiivinen asia ja pitää ottaa mahdollisuutena. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin uskon, että tähän vielä parannusta tulee koordinoinnin myötä. Olivat tekijät sitten ketä tahansa.
Tuo joukkuetietojen päivitys on hyvin nopea homma, mutta ensin pitää kaikki varmistaa: mitä optiota sinne kirjataan yms.
Summa summarum: palaute on ihan aiheellista ja kun Lukko saa viestinnän palaset kohdilleen, niin varmasti parannusta on luvassa.