Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

• 536 629
  • 3 278

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Nämä ovat pahinta myrkkyä sellaisille jotka ei halua tulla kuvatuksi. En näe mitään hauskaa näissä, päinvastoin voi saada jopa traumoja.
Mielenkiintoinen näkökulma ja ei kai tuota voi täysin kiistääkään, mutta ilman nimiä muutaman sekunnin pätkä, joka ei jää mihinkään talteen...Enpä tiedä, miten suuri trauma voi siitä tulla. No, ehkä minä olen pudonnut ajat sitten kyydistä nykyajan psykologisista trendeistä.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mielenkiintoinen näkökulma ja ei kai tuota voi täysin kiistääkään, mutta ilman nimiä muutaman sekunnin pätkä, joka ei jää mihinkään talteen...Enpä tiedä, miten suuri trauma voi siitä tulla. No, ehkä minä olen pudonnut ajat sitten kyydistä nykyajan psykologisista trendeistä.

Maailmassa on yllättävän paljon ihmisiä, jotka eivät yleensäkään halua tulla kuvatuiksi. Kun tähän lisätään se, että pääsee vielä muutaman tuhannen ihmisen pällisteltäväksi screenille, ei tilanne ainakaan helpotu.

Itse en ainakaan maksa pelkästä katsomopaikasta yli 800 € kaudessa sen takia, että pääsisin johonkin vitun lookalike kameraan.

Toisin sanoen helvetin vittuun tuollaiset katsojia maalittavat kamerat.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mua vituttaa suunnattomasti jos jotain random tyyppiä kuvataan ja verrataan johonkin v.tun sarjakuvahahmoon tai muuhun mikä ei edes näytä samalta, samalla kun kuvattava koittaa peittää kasvojaan. Tai kisscam, josset ole vaimon kanssa etkä aio pussailla, niin se kiusallisuuden määrä. Miksi ajaa ihmisille tällaisi epämiellyttäviä tuntemuksia vain koska se on muiden mielestä hauskaa? Ei pelkästään Raumalla nämä.

Mä olen melkein viiskymppinen ja mulla ei ole mitään trendejä asian suhteen.

Eri asia jos tiettyyn katsomoon myydään erikseen liput saatesanoilla "tässä katsomossa on mahdollisuus tulla kuvatuksi screenille" jolloin itse pystyy tekemään päätösen tulla kuvatuksi.

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailmassa on yllättävän paljon ihmisiä, jotka eivät yleensäkään halua tulla kuvatuiksi. Kun tähän lisätään se, että pääsee vielä muutaman tuhannen ihmisen pällisteltäväksi screenille, ei tilanne ainakaan helpotu.

Itse en ainakaan maksa pelkästä katsomopaikasta yli 800 € kaudessa sen takia, että pääsisin johonkin vitun lookalike kameraan.

Toisin sanoen helvetin vittuun tuollaiset katsojia maalittavat kamerat.
Huh huh. Tästähän laukesi isohko pato. En minäkään sen takia kausaria hanki, että pääsisin kuutiolle. Mutta olkoon minun puolestani tämä mielipiteiden vaihto tässä.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huh huh. Tästähän laukesi isohko pato. En minäkään sen takia kausaria hanki, että pääsisin kuutiolle. Mutta olkoon minun puolestani tämä mielipiteiden vaihto tässä.
Ennenkun lähdet menee, niin kertoisitko mikä sinun mielestä on kivaa ja hauskaa näissä kameroissa, missä kuvattava kiemurtelee kun on juuri verrattu vaikka Shrekiin tai muuhun elokuvahahmoon?

Tämähän on ulkonäkökiusaamista puhtaimmillaan verhoiltuna hassutteluun.

Suihinottoliike, tuopin pussaus ja ykkösellä juonti sekä "my sister" kyltti on jo nähty.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hei oisko semmonen hyvä jossain huonotunnelmaisessa pelissä, että mediakuutiolle tulee että make some noise ja sitten sellainen desibelimittari. Sit porukka pitää älämölöä ja se mittari lopuksi nousee ihan maksimiin jos ei jopa yli! Eikö tämmösiin innovatiivisiin digitaalisuushankkeisiin Lukko saanut sitä korona-avustustakin?
Samaa sarjaa kisscamin ja lookaliken kanssa.

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Hyvä esimerkki, kappale johon opiskelijat lähtivät vastaamaan ja aktivoituivat. Toisen mielestä ei tehty mitään ja toiset eivät halua ollenkaan.
No ei siihen kyllä lähtenyt edes ne opiskelijat

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hei oisko semmonen hyvä jossain huonotunnelmaisessa pelissä, että mediakuutiolle tulee että make some noise ja sitten sellainen desibelimittari. Sit porukka pitää älämölöä ja se mittari lopuksi nousee ihan maksimiin jos ei jopa yli! Eikö tämmösiin innovatiivisiin digitaalisuushankkeisiin Lukko saanut sitä korona-avustustakin?
Samaa sarjaa kisscamin ja lookaliken kanssa.

DJ voisi myös ottaa listalle sen biisin, joka menee "put your hands up in the air, put your hands up on the air!" ja sit kans sen "yeeee baby! Uh! Ah! I wanna knooooow..."

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennenkun lähdet menee, niin kertoisitko mikä sinun mielestä on kivaa ja hauskaa näissä kameroissa, missä kuvattava kiemurtelee kun on juuri verrattu vaikka Shrekiin tai muuhun elokuvahahmoon?

Tämähän on ulkonäkökiusaamista puhtaimmillaan verhoiltuna hassutteluun.

Suihinottoliike, tuopin pussaus ja ykkösellä juonti sekä "my sister" kyltti on jo nähty.
Okei, kun kerran pyysit. Omiin silmiini kuvattavat eivät ole näyttäneet kiusaantuneilta, mutta en minä tietenkään heidän pään sisään näe. Sinun silmiin on näyttänyt varmaan toisin. Hauskaa minusta on tuollainen spontaani hassutus. Siitä olen varma, että kiusaamistarkoituksessa ei noita tehdä. Nyt jääköön tähän mun osalta. Arvostan mielipidettäsi, vaikka näkemykseni onkin eri.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko | Inhokkijoukkue: maaliodottama
Liityn kanssa heihin, joiden mielestä nuo lookalike- ja kisscamit ovat ihan helvetin vaivaannuttavia, ja itse toivoisin että häipyvät pois Lukon ottelutapahtumasta. Tai jos niitä on pakko olla, niin käykää nyt ainakin ennen kysymässä kohteelta, että sopiiko. Muutaman kerran ollut tosi kiusallista katseltavaa, kun se kohde on selkeästi ollut vaivaantunut.

finmos21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Money for Nothingista tulee kyllä mieleen toisen erän alku kun kiekko tiputetaan ennen kitarariffin alkua, ja seuraava hiljaisuus kun paikalleen palailevat ihmettelevät että peli jatkui jo. Toivottavasti ajoitus toimii nykyään paremmin.

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Liityn kanssa heihin, joiden mielestä nuo lookalike- ja kisscamit ovat ihan helvetin vaivaannuttavia, ja itse toivoisin että häipyvät pois Lukon ottelutapahtumasta. Tai jos niitä on pakko olla, niin käykää nyt ainakin ennen kysymässä kohteelta, että sopiiko. Muutaman kerran ollut tosi kiusallista katseltavaa, kun se kohde on selkeästi ollut vaivaantunut.
Mä olen tästä samaa mieltä. Itse kuulun siihen kategoriaan ihmisiä jolle just tälläset mahdolliset screenille joutumiset yms on äärettömän epämiellyttäviä tilanteita. Voin myöntää satunnaisesti valinneeni katsomopaikan sen mukaan että screenille joutuminen olisi mahdollisimman epätodennäköistä.
Johtuen tästä omasta fiiliksestäni tai ei, pääosin nämä look-a-liket ja kisscamit yms aiheuttavat lähinnä myötähäpeää.

Kepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Lämsän Lukko
Ottelutapahtumista on mahdotonta tehdä kaikkia miellyttäviä. Jos ikähaitari on 1-95, niin koitapa siinä esimerkiksi valita musiikki, joka miellyttää kaikkia. Siihen mahtuu iso kirjo erilaisia ihmisiä erilaisine mielihaluineen. Toki tietyt asiat (mm. hintoihin liittyvät) ovat aika universaaleja.

Aina tietenkin pitää tähdätä kehitykseen, mutta toivon myös että silloin niitä järkeviä kehitysideoita tuodaan esille. Itse ainakin olen pääpiirteittäin tyytyväinen siihen, millainen ottelutapahtuma on. Toisaalta itselle aina se peli on pääkeskiössä, eikä tule niin paljoa huomioitua kaikkea sitä ympärillä pyörivää.

Suosikkijoukkue
Lukko. Lapijoen Kyläkiekko.
Ottelutapahtumista on mahdotonta tehdä kaikkia miellyttäviä. Jos ikähaitari on 1-95, niin koitapa siinä esimerkiksi valita musiikki, joka miellyttää kaikkia. Siihen mahtuu iso kirjo erilaisia ihmisiä erilaisine mielihaluineen. Toki tietyt asiat (mm. hintoihin liittyvät) ovat aika universaaleja.
Minusta seuraava lausahdus pitää kutinsa hyvässä jääkiekkotapahtumassa ja yleensäkin erinäisissä tilaisuuksissa.

"Ei kaikille kaikkea, vaan jokaiselle jotain."

Suurimmalle osalle, kuten minulle, jääkiekko on kaiken A ja O. Esim. lauantain pelin musiikeista minulla ei ole mitään muistikuvaa, mutta maalit ja jonkun muun tapahtuman muistan kirkkaasti. Ja sitten se huppari, jonka alelaarista ostin.

Gädda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Lookalike" -kameroihin joutuvilta pitäisi tosiaan ehdottomasti kysyä lupa ennen kuvaamista. Voi olla todella loukkaava ja nöyryyttävä kokemus joillekin, ja nämä henkilöt ei varmasti tule peliin uudestaan. Suurin osa kuvattavista toki suhtautuu huumorilla, mutta tuollaisiakin tapauksia on ollut.

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Palautteesta tarkemmin vielä ainakin itseä kiinnostaa: mitä moitittavaa DJ toiminnasta tarkalleen, mitä ledikaukalosta toivoisit enemmän?
En ole lainattu postaaja, mutta itseä on välillä mietityttänyt se, että saadaanko audiovisuaalisesta puolesta kaikki potentiaali irti? Mulla ei mitään yleispäteviä vaatimuksia esimerkiksi soitetun musiikin genren suhteen ole, mutta todella monella Liiga-paikkakunnalla tuntuu olevan sama helmasynti, nimittäin se, että musiikkia soitetaan lähinnä täytemielessä ja soitettu tavara on sitä mikä nyt milloinkin on soittolistoilla suosituinta. En tiedä kuka Äijänsuolla hoitaa DJ:n pestiä, mutta omasta mielestä on todella siistiä, miten ammattilaistason tiskijukat pystyvät luomaan eheän temaattisen kokonaisuuden monen tunnin tapahtumiin tai bileisiin. Tuolla voi olla valtavan suuri vaikutus tunnelmaan. Esimerkiksi Lukon kohdalla on tietenkin kourallinen biisejä, jotka ovat vakiokalustoa ja joiden soisi soivan joka matsissa (CoP, Money for Nothing, Yellow & Blue, Lukko-laulu, voittolaulu jne.), mutta olisi todella hienoa nähdä, millaisen paketin joku alan ammattilainen saisi Lukon ottelutapahtumaan luotua. Väljiä teemoja voisi olla vaikkapa merellisyys, "gallialaisuus" (=pieni paikkakunta, suuri merkitys), perinteet, länsisuomalaisuus jne., jonka lisäksi musiikkivalintojen tulisi muodostaa temaattinen kaari niin, että tunnelma on kaikista kovimmillaan matsin loppuun tultaessa.

Pohdin myös sitä, että onko dynaaminen visuaalinen puoli (käytännössä siis mediakuutio ja led-kaukalo) mietitty sillä tavalla, että se toimii koherenttina kokonaisuutena musapuolen kanssa? Tarkoitan siis sitä, että kummankin dynaaminen käyttö on synkassa ja toimii yhdessä tunnelman maksimoimiseksi. Omasta mielestä Lukon kannattaisi ehdottomasti panostaa siihen että nämä asiat olisivat vimosen päälle mietitty ja ottaa ihan rehdisti tavoitteekseen Suomen paras ottelutapahtuma. Nyt kun tapahtuma- ja kulttuurialalla on melkoiset kurimukset menossa, niin luulisi että Lukon resursseilla ei olisi homma eikä mikään hankkia rautaista ammattitaitoa tuon toteuttamiseksi.

EDIT: Lisäyksenä vielä, että täältä suunnasta ehdottomasti peukkua myös kaikille teemailloille, jolloin audiovisuaalisen puolen täytyy luonnollisesti olla mietitty osaksi kokonaisuutta. Kaikki vuosikymmenteemat ovat esimerkiksi hauskoja, ja miksipä ei voisi joskus kokeilla tuollaista big bandia DJ:n tilalla jossain juhlapelissä. Suomessa ainakin Nordiksella näitä on nähty.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
"Lookalike" -kameroihin joutuvilta pitäisi tosiaan ehdottomasti kysyä lupa ennen kuvaamista. Voi olla todella loukkaava ja nöyryyttävä kokemus joillekin, ja nämä henkilöt ei varmasti tule peliin uudestaan. Suurin osa kuvattavista toki suhtautuu huumorilla, mutta tuollaisiakin tapauksia on ollut.
Toi olisi oikea tapa toimia. Mua ei esimerkiksi haittaisi päästä/joutua look-a-like kameran kohteeksi, vaikka hassuteltaisiinkin.

Kisscamit on sen sijaan häiritseviä. Varsinkin, kun niitäkin tapauksia sattuu suht usein, kun esim. tuntemattomia, sisaruksia tai vain kavereita kuvataan.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En ole lainattu postaaja, mutta itseä on välillä mietityttänyt se, että saadaanko audiovisuaalisesta puolesta kaikki potentiaali irti? Mulla ei mitään yleispäteviä vaatimuksia esimerkiksi soitetun musiikin genren suhteen ole, mutta todella monella Liiga-paikkakunnalla tuntuu olevan sama helmasynti, nimittäin se, että musiikkia soitetaan lähinnä täytemielessä ja soitettu tavara on sitä mikä nyt milloinkin on soittolistoilla suosituinta. En tiedä kuka Äijänsuolla hoitaa DJ:n pestiä, mutta omasta mielestä on todella siistiä, miten ammattilaistason tiskijukat pystyvät luomaan eheän temaattisen kokonaisuuden monen tunnin tapahtumiin tai bileisiin. Tuolla voi olla valtavan suuri vaikutus tunnelmaan. Esimerkiksi Lukon kohdalla on tietenkin kourallinen biisejä, jotka ovat vakiokalustoa ja joiden soisi soivan joka matsissa (CoP, Money for Nothing, Yellow & Blue, Lukko-laulu, voittolaulu jne.), mutta olisi todella hienoa nähdä, millaisen paketin joku alan ammattilainen saisi Lukon ottelutapahtumaan luotua. Väljiä teemoja voisi olla vaikkapa merellisyys, "gallialaisuus" (=pieni paikkakunta, suuri merkitys), perinteet, länsisuomalaisuus jne., jonka lisäksi musiikkivalintojen tulisi muodostaa temaattinen kaari niin, että tunnelma on kaikista kovimmillaan matsin loppuun tultaessa.

Pohdin myös sitä, että onko dynaaminen visuaalinen puoli (käytännössä siis mediakuutio ja led-kaukalo) mietitty sillä tavalla, että se toimii koherenttina kokonaisuutena musapuolen kanssa? Tarkoitan siis sitä, että kummankin dynaaminen käyttö on synkassa ja toimii yhdessä tunnelman maksimoimiseksi. Omasta mielestä Lukon kannattaisi ehdottomasti panostaa siihen että nämä asiat olisivat vimosen päälle mietitty ja ottaa ihan rehdisti tavoitteekseen Suomen paras ottelutapahtuma. Nyt kun tapahtuma- ja kulttuurialalla on melkoiset kurimukset menossa, niin luulisi että Lukon resursseilla ei olisi homma eikä mikään hankkia rautaista ammattitaitoa tuon toteuttamiseksi.

EDIT: Lisäyksenä vielä, että täältä suunnasta ehdottomasti peukkua myös kaikille teemailloille, jolloin audiovisuaalisen puolen täytyy luonnollisesti olla mietitty osaksi kokonaisuutta. Kaikki vuosikymmenteemat ovat esimerkiksi hauskoja, ja miksipä ei voisi joskus kokeilla tuollaista big bandia DJ:n tilalla jossain juhlapelissä. Suomessa ainakin Nordiksella näitä on nähty.

Tässä on hyviä ajatuksia.

Soittolista on olemassa ja biisejä jaoteltu pelitapahtumien ja tilanteiden mukaan. Voisiko sitten olla jotain muuta kappaleita tai jokin valittu uusi linja? Varmasti.

Kaikkeen vaikuttaa kuitenkin sen tavaran määrä mitä pitää ajaa, tulee ne sitten liigalta, myydyt mainokset yms. Tai säännöt kuten pelin aikana ei liikkuvaa kuvaa saa ajaa jne. Toi on mielenkiintoinen kokonaisuus, jonka kehittäminen on varmasti yhtenä asiana.

Omaa roolia ei nyt suoranaisesti koske, mutta kyllä kiinnostaa ajatuksia kuulla.

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä on hyviä ajatuksia.

Soittolista on olemassa ja biisejä jaoteltu pelitapahtumien ja tilanteiden mukaan. Voisiko sitten olla jotain muuta kappaleita tai jokin valittu uusi linja? Varmasti.

Kaikkeen vaikuttaa kuitenkin sen tavaran määrä mitä pitää ajaa, tulee ne sitten liigalta, myydyt mainokset yms. Tai säännöt kuten pelin aikana ei liikkuvaa kuvaa saa ajaa jne. Toi on mielenkiintoinen kokonaisuus, jonka kehittäminen on varmasti yhtenä asiana.

Omaa roolia ei nyt suoranaisesti koske, mutta kyllä kiinnostaa ajatuksia kuulla.
Kunhan se kamala "käsiä yhteen" poistuu ennen ylivoimaa, niin itse olisin suhteellisen tyytyväinen.

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voisikohan sitä hallin äänentoistoa saada hiukan tasaisemmaksi. Nyt volyymi hyppii välillä ylös alas ihan kuin joku olisi unohtanut vivun kolmosen sijasta kasiin.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kunhan se kamala "käsiä yhteen" poistuu ennen ylivoimaa, niin itse olisin suhteellisen tyytyväinen.

Itse ainakin jätän aina taputtamatta, jos siihen tarvitaan kuuluttajan käskyä. Haluan itse päättää, koska taputtaa ja kannustaa.

Jos halli halutaan taputtamaan, niin läpsyttimet jakoon. Niitä porukka jaksaa hakata myös pääkatsomossa.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Jukurit vs Ässät
  • 3.75
  • 4.20
  • 1.82
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy