Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 474 128
  • 2 942

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähän ihmetytti eilen Lukon ilmoitus ennen peliä, että lippuja on saatavilla ovelta vielä "pieni määrä". Pari kaveria jätti lähtemättä hallille kun meinasivat etteivät kuitenkaan pääse paikalle ajoissa ja saa lippua. Mutta niitä jäi sitten kokonaan jakamatta 500 kappaletta..

Tämä on se ongelma tällaisessa konseptissa. Kun jotain jota on rajallisesti on jaossa ilmaiseksi, jättää moni menemättä ajatellessaan että tarjolla on vain eioota. Pitäisi olla käytännössä reaaliaikainen seuranta saatavilla olevien lippujen määrästä jotta liput saataisiin käyttöön mahdollisimman täysimääräisesti. Nyt kun puolen tuhatta ihmistä jäi tulematta, oli se myös menetettyä oheismyyntiä.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tämä on se ongelma tällaisessa konseptissa. Kun jotain jota on rajallisesti on jaossa ilmaiseksi, jättää moni menemättä ajatellessaan että tarjolla on vain eioota. Pitäisi olla käytännössä reaaliaikainen seuranta saatavilla olevien lippujen määrästä jotta liput saataisiin käyttöön mahdollisimman täysimääräisesti. Nyt kun puolen tuhatta ihmistä jäi tulematta, oli se myös menetettyä oheismyyntiä.
Ja toisinpäin myöskin jos jotain on ilmaiseksi jaossa, napataan itselleen vaikkei ole aikomustakaan käyttää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuli mieleen kun pengoin vanhoja pöytälaatikoita, että vieläkö paperisia käsiohjelmia tehdään?
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
No en mä tiedä, itse en tarvitse mut mukulat keräävät niitä ja on yksi pelin tärkeimpiä juttuja heille joten saavat olla mun puolesta.
Näin myös meillä, eli ensimmäinen asia mitä halliin sisään tullessa tehdään on etsiä otteluohjelma omiin aarteisiin ja sen jälkeen äkkiä pukkarin eteen antamaan pelaajille läpyjä alkulämmön jälkeen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, itseltäkin löytyy noita 90-luvun ohjelmia ja muista että kyllä se kova juttu oli pikkupoikana. Viimeinen jonka olen säästänyt on näköjään 28.3.2013 ja siihen onkin ollut hyvä lopettaa keräily.
Ehkä se tosiaan (lasten) memorabiliana menee, eli vaikka sinänsä informaatioarvoltaan turhake vähän onkin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
80-luvun alussa ennen divarikeikkaa rupesi tilastot kiinnostamaan, ja mikäpä olisi luonnollisempaa ollutkaan kuin käsiohjelmaan merkata Lukon pelaajan kohdalle aina maalit ja syötöt.

Olisihan ne tietysti seuraavan päivän lehdestäkin saanut, ja Maali-lehdestä paremmat tilastot jäähymäärineen ja torjuntoineenkin, mutta eipä tullut ajateltua sellaista.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Muistatteko, kun tuo otteluohjelma oli sellaisena ns. sanomalehden näköisenä? Aina oli joku juttu jostain pelaajasta sivun kokoisena. Se oli ihan hyvä asia. En muista ollenkaan koska tuollainen oli ja kuinka kauan. Olikohan edes koko kautta? Luultavasti -90 luvulla sen oli pakko olla. Tuskin kasarilla kuitenkaan.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noista käsiohjelmista. Itse aloin keräämään niitä 80-90-luvun taitteessa, eli siis jokaisesta käymästäni Lukon kotiottelusta on käsiohjelma tallessa. Tai no, eihän niitä syystä tai toisesta ihan jokaisessa pelissä ole ollut saatavilla, mutta niistä peleistä on tullut sitten säästettyä matsilippu. Paitsi jos lippu on ostettu sovelluksen kautta, mikä nykyään onkin se yleisempi tapa, olen ottanut muistoksi jotain muuta. Vaikka jonkun jaettavan mainos flaijerin. Joo tiedän, ei tuossa paljon järkeä ole, mutta näin mennään.
Joskus tuli vielä kotona laitettua käsiohjelman kanteen pelin lopputuloskin, mutta tästä sentään luovuin joskus 2000-luvun alussa.

Eihän noilla mitään informatiivista hyötyä ole ollut enää vuosiin, mutta toivottavasti tuo tapa silti vielä jatkuisi. Ainakin niin pitkään että saisin kokoelmiini käsiohjelman joka on painettu Lukon finaalimatsia varten.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistatteko, kun tuo otteluohjelma oli sellaisena ns. sanomalehden näköisenä? Aina oli joku juttu jostain pelaajasta sivun kokoisena. Se oli ihan hyvä asia. En muista ollenkaan koska tuollainen oli ja kuinka kauan. Olikohan edes koko kautta? Luultavasti -90 luvulla sen oli pakko olla. Tuskin kasarilla kuitenkaan.
2000-luvun alussa ainakin oli otteluohjelmia joista auki taittelemalla sai sanomalehden kokoisen sivun, jossa tosiaan oli juttua pelaajista ja jotain haastattelujakin.
 

Terppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hei. En ole omalla autolla vierailut äijänsuolla 20-vuoteen niin olisin kysellyt onko parkkipaikka vielä siellä palloiluhallin vieressä? Tulen tyttärelle näyttämään miten hallin laajennus voidaan tehdä myös niin,että erätauolla ei tarvi puolta aikaa olla kioskijonossa.
 

Kepakko

Jäsen
Hei. En ole omalla autolla vierailut äijänsuolla 20-vuoteen niin olisin kysellyt onko parkkipaikka vielä siellä palloiluhallin vieressä? Tulen tyttärelle näyttämään miten hallin laajennus voidaan tehdä myös niin,että erätauolla ei tarvi puolta aikaa olla kioskijonossa.
Joo. Harjoitushallin vieressä on isohko parkkipaikka, johon ajoissa tullessa varmasti mahtuu.
 

Gädda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tulen tyttärelle näyttämään miten hallin laajennus voidaan tehdä myös niin,että erätauolla ei tarvi puolta aikaa olla kioskijonossa.
Riippuu muuten paljon kioskista. Mut ihan mututuntumalla sanoisin että kioskijonot on lyhentyneet paljon tällä kaudella. Esim. pääoven kioskeissa ei tarvitse varsinkaan erätauon loppupuolella jonottaa lainkaan vaikka halli olis loppuunmyyty. Toki kioskihinnat ja yleinen taloustilannekin varmaan vaikuttaa siihen.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Alkushow on uusittu ja tänään on ensi-ilta.
 

Gitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaksi asiaa, mitä toivoisin tapahtuvan:

1. KÄSIÄ YHTEEN + Ghostbusters pois.

"Käsiä yhteen" herättää jo myötähäpeää. Tällaiselle kehotukselle ei pitäisi olla erillistä tarvetta. Toiseksi Ghostbustersista on tullut epäonnistuneen ylivoiman tunnusmusiikki. Tällaiset asiat voivat ihan oikeasti mennä pelaajienkin pään sisälle. Itselläni ainakin on omakohtaista kokemusta siitä, että työpaikalla soi jokin järkyttävä renkutus, joka aiheuttaa huonompaa suoriutumista työstä.

2. Maalintekijän sukunimen huudattaminen yleisöllä.

Edelliseen verrattuna, tästä ei minulla niin vahvaa mielipidettä ole. Kuitenkin minusta tämä alkaa olemaan jo hieman kulunut juttu.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
2. Maalintekijän sukunimen huudattaminen yleisöllä.

Edelliseen verrattuna, tästä ei minulla niin vahvaa mielipidettä ole. Kuitenkin minusta tämä alkaa olemaan jo hieman kulunut juttu.
Mä en ole koskaan tajunnut, että mikä hemmetti tässä ihmisiä, eritoten HIFK-faneja, närästää. Omasta mielestä yksi sellainen tapa ottaa yleisöä mukaan joka ei tunnu väkinäiseltä. Olen pannut merkille myös sen, että kun ollaan joskus lähdetty kaverien kanssa täältä isolta kirkolta Raumalle vaikka viikonlopuksi tai Pitsiin, niin tuo tapa jättää pelaajien nimiä heidänkin mieleensä, vaikka eivät muuten jääkiekkoa juuri seuraa saati Lukkoa kannata. Ei ole montakaan päivää kun yks tuttu tokaisi tavatessa että "no mites se Rrrrrepoooo, onks maaleja edelleen tullu?".
 

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
IFK:n kannattajia närästää myös Final Countdown sekä Brankkormarssi.

Tuo Europe on soinut meillä pidempään kuon heidän au-au-aunsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös