Mainos

Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 505 822
  • 3 069

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ottelutapahtumaa muuttaisin niin, että olut saisi maksaa paljon vähemmän. 9 euroa normituopista on kyllä hurja hinta.
Minä lopetin osittain tämän takia peleissä käymisen. Alkoi veetuttaa toi rahan kuppaaminen, viiminen hinta joka kipsalla ja tiskillä. Joskus tuli otettua ihan seitinohuet ja pelin jälkeen ei ollut mikään kiire hallilta pois, nykyään pelkkä ajatus puistattaa. Ihmettelen puheita kilpailusta ihmisten vapaa-ajasta, ei tarvi olla mikään suuri ajattelija että tajuaa että näillä hinnoilla ei kohta hallilla käy kuin hc fanit ja yritysvieraat.
 

Bugiranne

Jäsen
Minä lopetin osittain tämän takia peleissä käymisen. Alkoi veetuttaa toi rahan kuppaaminen, viiminen hinta joka kipsalla ja tiskillä. Joskus tuli otettua ihan seitinohuet ja pelin jälkeen ei ollut mikään kiire hallilta pois, nykyään pelkkä ajatus puistattaa. Ihmettelen puheita kilpailusta ihmisten vapaa-ajasta, ei tarvi olla mikään suuri ajattelija että tajuaa että näillä hinnoilla ei kohta hallilla käy kuin hc fanit ja yritysvieraat.
Kyllä Pre/Aftergamet tarjoaa paikallinen yritys tänne, ei edes tulisi mieleen jäädä hallille pelin jälkeen tai mennä ajoissa otteluun oluen kautta.
Nyt huomasin ettei yhtään olutta ole tullut ostettua hallilla juuri tuon jatkuvan korotuksen vuoksi. Toki jos mahdollisuutta ei ole myydä halvemmalla niin sitten ymmärrän ettei sitä tappiolla aleta myymään, mutta tuntuisi hieman katteen nostattamiselle tämä.
 

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomattavasti on vaikuttanut omaankin rahakäyttöön hallilla. Näillä hinnoilla on jäänyt kokonaan oluet pois pelissä.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mitä käteen jää nykyisillä hinnoilla ja katteilla, versus jos hintoja tiputettaisiin nyt vaikka 15%.

Monesti halvempi hinta tuo ostajia, jotka eivät "normaalihinnoilla" (tyhmä sana, mitä edes tarkoittaa) edes ajattele ostamista. Tulisiko pienempi kate takaisin myynnin kasvaessa.

Mutta eiköhän siellä oli viisaampia myyntimiehiä hommissa.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
Eilen pisti oikein silmään toisella erätauolla kun kioskilla ei ollut juuri yhtään jonoa, kun erätaukoa oli kulunut joku 5 minuuttia. Ennen jollei heti erätauon alkuun juossut kioskille niin sai jonottaa kyllä melkein koko erätauon ajan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Ahneella on paskainen loppu. Nyt jäävät löysät lihapiirakat lojumaan höyryyn ja popparit näivettymään kippoihin.

Organisaation nerokkaalla rahoitusmallilla on myös varjopuolensa. Ei tarvitse liikaa miettiä laatua, eikä hintaa. Jokohan ollaan saturaatiopisteessä, vai onko sellaista ollenkaan? Eikä tuo kioskien ja ravintoloiden ylläpito, sekä resurssit mitään ilmaista ole organisaatiollekaan. Jos ei tuotteet liiku, niin turskaa tulee varmasti.
 

Kepakko

Jäsen
Lieköhän näillä hinnoilla vaikutusta myös tämän syksyn vaisuhkoihin yleisömääriin? Uutena kannattajana ei tarkkaa tietoa, miten Raumalla käy väki alkukaudesta peleissä, mutta ainakin henkilökohtaisesti olen kyllä pettynyt näihin yleisömääriin. Peli ollut kuitenkin melko viihdyttävää, joukkue kiinnostava ja nyt voittojakin tullut. Hinnat ovat kyllä suolaisia ja itselläkään ei kyllä varaa lippuihin + ruokiin.

Ehkä tämä menestyskansa hiljalleen taas löytää halliin paremmin kun joukkuekin pärjää. Markkinointiin ja mediasisältöönkin voisi toki panostaa vielä aiempaa enemmän.
 

Kettunuttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni tuo oluthinnoitelu ja lihapiirakan raffit hinnat korreloituvat suoraan katsojamäärään. Luulisi Raumallakin olevan useampi herrasporukka, joka käy iltaa muutaman oluen äärellä silloin tällöin istumassa. Nykyhintatasolla on helppo valita se paikallinen rauhallinen juottola mihin mennään ne kuulumiset vaihtamaan ja mahdollisesti juottolasta riippuen ohimennen katsellaan myös matsia teeveestä. Jos taasen oheismyyntihinnoittelu olisi kohdillaan, olisi helppo valinta suunnata ovien avautuessa jäähallille, jutustella kaikessa rauhassa ennen pelin alkua kolmen mukillisen verran, vetää lihis lärviin ja siirtyä katsomoon seuraamaan peliä. Mene ja tiedä olisiko sellaisen arki himapelin katsojamäärä tätä kautta mietittynä sen 100 vai 300 korkeampi, mutta jokainen hallille saapuja ja tilastoihin kirjattu katsojamäärä vaikuttaa seuraavan pelin katsojamäärään. Osa tulee hallille sen takia, että edellisessä pelissä on ollut 3600. Voi olla varma, että itse en hallille suuntaa jos luku on ollut 3050. Ja kohta ollaan taas siinä tilanteessa, että liigan sivuilta saa todeta väkimäärän olleen alle 3000.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse asiassa tällä kaudella on käynyt vähän paremmin porukkaa hallilla, kuin viime kaudella.

Viime kauden neljän ekan pelin luvut olivat 3520 (TPS), 2518 (Pelicans), 2527 (JYP), 2887 (HPK) ja noista oli yksi peli Lauantaina, kaksi Perjantaina ja yksi Tiistaina.

Tällä kaudella neljä eka peliä 3011 (HPK), 3753 (HIFK), 3032 (Ilves), 2857 (Pelicans) ja pelipäivät Tiistaina kerran, Lauantaina kerran ja Keskiviikkona kaksi kertaa.

Katsojakeskiarvo on itseasiassa tänä Syksynä tasan 300 enemmän kuin viime Syksynä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hintojen tiputtaminen sellaisenaan on tietysti aika korkean kynnyksen takana, mutta Lukkohan voisi leipoa tuohon jotain markkinoinnillista kulmaa, esim enemmän terveellisempää tai paikallisempaa purtavaa, enemmän olutvalikoimaa, ja samassa yhteydessä sitten laskisi sen perusbulkin hintaa.

Yleisömäärät on kyllä olleet hyviä kun huomoi että viikonloppupelejä on ollut vain yksi, versus viime vuoden kolme. Tai no, en tiedä onko sillä näin alkusyksyllä merkitystä, kun ihmisillä ehkä on vielä muita viikonloppuvietteitä.
 
Suosikkijoukkue
Lugu
Eilisessä pelissä uudessa TapRoomissa kuului olevan ehkä live-esiintyjä myös. Saatan olla väärässä, joku varmistakoon jos paikalla oli.

Mikäli kuulin oikein niin suorasukaisesti; mitä helvettiä? Kuka erätauolla tai ennen ottelua keskiviikkona tulee kuuntelemaan trubaduuria jääkiekko-otteluun?

Keskittäköön esim. tällaiset kustannukset suoraan alkushowun ja LED-kaukalon käyttämättömään potentiaaliin.
Aihiota olisi, mutta ne tulisi valjastaa käyttöön.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
En kyllä usko, että juomien ja syötävien hinnoittelulla kovin paljon on vaikutusta yleisömääriin, ellei sitten tarjota tuotteita todella edulliseen hintaan. Alkoholijuomien alehintaan ei varmaan haluta urheilullisista syistä, mutta toki nyt on olut ja lonkero hinnaltaan yläkipurajalla. Jos mennään kymppiin tai yli, niin tulee varmasti jo psykologinen kynnys/harmitus riistohinnoittelusta eli muutamaan vuoteen ei mielestäni kannata nostaa hintoja enempää.
 

Kepakko

Jäsen
Katsojakeskiarvo on itseasiassa tänä Syksynä tasan 300 enemmän kuin viime Syksynä.
Kiva, että selvitit. Toki mielestäni noita katsojalukuja on kyllä tänä syksynä heitetty huomattavasti yläkanttiin vrt. siihen mitä katsomossa on oikeasti ollut. En muista, että viime syksynä ihan tällä tavoin.

Mutta hyvä, jos ollaan tämänkin suhteen raiteilla. Hiljalleen se noussee ja nyt kun eilenkin voitettiin raikkaalla pelillä, niin viikonlopun KalPa-peliin voitaneen odottaa ihan hyvää katsojamäärää.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotain noissa yleisömäärissä on kuitenkin tapahtunut ~kymmenen vuoden aikana, kun "silloin joskus" se 3700 oli ihan vakiomäärä kasvoja hallilla ja 4000 ylitettiin useasti. Nyt 3700 on jo olevinaan oikeinkin erinomainen tulis.

Ja myönnän, että heitän ihan vain muistelmien perusteella tämän 'faktan' näistä yleisömääristä.

Tietenkin ymmärrän, että televisiointi on syönyt osan katsojistaja ja korona oman osansa, mutta alta 3000 katsojaa on kyllä surkea suoritus.

Mistä se sitten kiikastaa, niin siihen en osaa vastata, mutta siinäpä on Lukolla työmaa, että vakiomäärä silmäpareja pelissä olisi aina se 4000 kappaletta. Siihen ainakin pitäisi pyrkiä, että ihmiset valitsevat kotisohvan sijaan jäähallin ja onhan se ihan puhdas fakta, että peli on parasta paikanpäällä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiva, että selvitit. Toki mielestäni noita katsojalukuja on kyllä tänä syksynä heitetty huomattavasti yläkanttiin vrt. siihen mitä katsomossa on oikeasti ollut. En muista, että viime syksynä ihan tällä tavoin.

Mutta hyvä, jos ollaan tämänkin suhteen raiteilla. Hiljalleen se noussee ja nyt kun eilenkin voitettiin raikkaalla pelillä, niin viikonlopun KalPa-peliin voitaneen odottaa ihan hyvää katsojamäärää.
Ihan mielenkiinnosta katsoin vielä niin viime kauden ekat 15 kotipeliä keskimäärin 3278 katsojaa ja viimeiset 15 kotipeliä 4178 katsojaa. Ekalla puolikkaalla kaksi kertaa halli täynnä ja yhteensä 4/15 pelissä yli 4000 katsojaa. Toisella puoliskolla neljä kertaa halli täynnä ja 9/15 pelissä yli 4000 katsojaa. Ekassa 15 pelissä 2 x TPS ja toisessa 15 pelissä 2 x Ässät ja muuten pelattiin molemmissa jaksoissa kerran kaikkia vastaan.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Jotain noissa yleisömäärissä on kuitenkin tapahtunut ~kymmenen vuoden aikana, kun "silloin joskus" se 3700 oli ihan vakiomäärä kasvoja hallilla ja 4000 ylitettiin useasti. Nyt 3700 on jo olevinaan oikeinkin erinomainen tulis.

Ja myönnän, että heitän ihan vain muistelmien perusteella tämän 'faktan' näistä yleisömääristä.

Tietenkin ymmärrän, että televisiointi on syönyt osan katsojistaja ja korona oman osansa, mutta alta 3000 katsojaa on kyllä surkea suoritus.

Mistä se sitten kiikastaa, niin siihen en osaa vastata, mutta siinäpä on Lukolla työmaa, että vakiomäärä silmäpareja pelissä olisi aina se 4000 kappaletta. Siihen ainakin pitäisi pyrkiä, että ihmiset valitsevat kotisohvan sijaan jäähallin ja onhan se ihan puhdas fakta, että peli on parasta paikanpäällä.
Jos katsoo parin viime vuoden trendiä niin yleisönäärät ovat onneksi kasvaneet koronan jälkeen.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva, että selvitit. Toki mielestäni noita katsojalukuja on kyllä tänä syksynä heitetty huomattavasti yläkanttiin vrt. siihen mitä katsomossa on oikeasti ollut. En muista, että viime syksynä ihan tällä tavoin.

Mutta hyvä, jos ollaan tämänkin suhteen raiteilla. Hiljalleen se noussee ja nyt kun eilenkin voitettiin raikkaalla pelillä, niin viikonlopun KalPa-peliin voitaneen odottaa ihan hyvää katsojamäärää.
Tänä vuona kaikki seurat ilmoittavat liigan päätöksellä myydyt liput + myydyt kausarit. Paikalla voi siis olla vähemmän katsojia luonollisesti.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänä vuona kaikki seurat ilmoittavat liigan päätöksellä myydyt liput + myydyt kausarit. Paikalla voi siis olla vähemmän katsojia luonollisesti.
Lukko on aina ilmoittanut myydyt liput + kausarit, eli sinäänsä ihan vertailukelpoisia edellset kaudet vs. tämä kausi Lukon osalta. Olikohan niin että ainakin KooKoo ilmoitti ennen vain paikalla olevien ihmisten määrän, joten luulisi että heidän luvuissaan tuo muutos tulee näkymään "positiivisesti".
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilisessä pelissä uudessa TapRoomissa kuului olevan ehkä live-esiintyjä myös. Saatan olla väärässä, joku varmistakoon jos paikalla oli.

Mikäli kuulin oikein niin suorasukaisesti; mitä helvettiä? Kuka erätauolla tai ennen ottelua keskiviikkona tulee kuuntelemaan trubaduuria jääkiekko-otteluun?

Keskittäköön esim. tällaiset kustannukset suoraan alkushowun ja LED-kaukalon käyttämättömään potentiaaliin.
Aihiota olisi, mutta ne tulisi valjastaa käyttöön.
Ekassa CHL-pelissä ainakin oli. En nyt tiedä kuka näiden kohdeyleisönä sitten olisi.
 

Roje36

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Bruins
Muistan n.15 vuotta sitten kun jossain tiistain saipa pelissä päästiin alle 3000 katsojan. Se tuntui oudolta. 3300 oli myös sellainen, että halli tuntuu tyhjältä.

Tuosta oluen hinnoittrlusta. Harvoin tulee käytyä kaljoittelemassa enää, mutta viimeksi kallistuttiin lauantaina kavereiden kanssa katsomaan peliä kotona, koska ei tuolla viitsii tuolla hinnalla juoda. Joku 7.5e 0.5l tuopista vielä menisi hyvin, mutta 0.4 tuopista yli 8e niin jään mielummin kotiin.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Muistan n.15 vuotta sitten kun jossain tiistain saipa pelissä päästiin alle 3000 katsojan. Se tuntui oudolta. 3300 oli myös sellainen, että halli tuntuu tyhjältä.

Tuosta oluen hinnoittrlusta. Harvoin tulee käytyä kaljoittelemassa enää, mutta viimeksi kallistuttiin lauantaina kavereiden kanssa katsomaan peliä kotona, koska ei tuolla viitsii tuolla hinnalla juoda. Joku 7.5e 0.5l tuopista vielä menisi hyvin, mutta 0.4 tuopista yli 8e niin jään mielummin kotiin.

Tuossahan olisi markkinaihmisten paikka kokeilla. Yhteen peliin kaikki -50% lipuista lähtien voisi tuoda uutta näkökulmaa siihen, miten ihmiset suuntaa hallille. Eli pienentääkö halvempi hinta ihmisten kynnystä lähteä Äijänsuolle katsomaan peliä.

Jos vaikka 2000 katsojan ja 50 myydyn tuopin ja lihapiirakan sijasta hallissa olisi 4000 henkeä ja 130 myytyä tuoppia, sekä 80 lihapiirakkaa ja tuhannen kahvia, voisi lopputulema olla laskea hintoja koska myynti kuitenkin kasvaisi
 

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuossahan olisi markkinaihmisten paikka kokeilla. Yhteen peliin kaikki -50% lipuista lähtien voisi tuoda uutta näkökulmaa siihen, miten ihmiset suuntaa hallille. Eli pienentääkö halvempi hinta ihmisten kynnystä lähteä Äijänsuolle katsomaan peliä.

Jos vaikka 2000 katsojan ja 50 myydyn tuopin ja lihapiirakan sijasta hallissa olisi 4000 henkeä ja 130 myytyä tuoppia, sekä 80 lihapiirakkaa ja tuhannen kahvia, voisi lopputulema olla laskea hintoja koska myynti kuitenkin kasvaisi
Tää olis mielenkiintoinen kokeilu.

Toisaalta kausikorttilaisissa varmasti löytyy sellasia jermuja jotka alkaa heti valittamaan jos lippujen hintoja alennetaan.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mitä käteen jää nykyisillä hinnoilla ja katteilla, versus jos hintoja tiputettaisiin nyt vaikka 15%.

Kate lienee aika kova tällä hetkellä, kun hinnat viilattu tappiin ja ottelutapahtumassa työskentelee kuitenkin aika paljon ns.talkooväkeä. Aika harva siellä työskentelee millään TES-taulukon mukaisella palkalla, kun Lukkoshopia pyörittää opiskelijat ja junioripelaajien vanhemmat tekee talkootöitä siellä täällä.

Oma rahankäyttö hallilla on ollut jo pidempään aivan minimissä, koska hintalaatu-suhde ohjaa ennen tai jälkeen pelin johonkin muualle. Kioskissa valikoima on pysynyt lähes samana viimeiset 15 vuotta, mutta hinnat tuplaantunut. Kahvikuppi huitelee jo kolmea euroa niin kyllä siinä sumpit juodaan kotona ennen lähtöä jo ihan periaatteesta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuossahan olisi markkinaihmisten paikka kokeilla. Yhteen peliin kaikki -50% lipuista lähtien voisi tuoda uutta näkökulmaa siihen, miten ihmiset suuntaa hallille. Eli pienentääkö halvempi hinta ihmisten kynnystä lähteä Äijänsuolle katsomaan peliä.
Ettei menisi ihan hulinaksi, niin tuotahan voisi testata osissakin, eli esim vain joku tuote -50% (jopen äänellä: kalja), tai kausikorttilaisille kaikki -50% yms.
 

Rl

Jäsen
Sen verran suolaisia on kyllä hinnat ja tarjontakin on mitä on, että kyllä ruokailut ja juomiset tulee tehtyä joko ennen peliä tai sen jälkeen. Ei sen aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös