Mainos

Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 505 915
  • 3 069

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Toivon, että ensi kaudeksi kun saadaan miljoonien kaukalo niin totetutukseen lyötäisiin myös kiinni.

Nyt ei saada hidastuksia kuin vanhoista tilanteista, ei hyödynnetä kuutiota/nykyisiä ledejä ja somessa ollaan jääty jälkeen.

Ei mitään vastaan nykyisiä palvelun tuottajia, mutta ei ole nyt tuote kohdillaan. Paljon varaa parantaa.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun reiluun 1.5v tuli ekan kerran käytyä ihan paikanpäällä niin erityisesti tuo kuution käyttö pisti harmittamaan. Hidastuksia tulee esim. vanhoista tilanteista.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eri kuva TV-lähetyksissä ja mediakuutiolla. Lukon hommia.

Mediakuution hyödyntäminen on tosiaan Lukolla retuperällä, ellei mainoksia lasketa eduksi.

Lukon resursseilla luulisi saavan aikaan parempaa palvelua. Muutenkaan ottelutapahtuma ei ole kehittynyt ollenkaan, vaikka eilen opiskelijat toivatkin hienon säväyksen.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämän niininii kiekko
Mediakuution hyödyntäminen on tosiaan Lukolla retuperällä, ellei mainoksia lasketa eduksi.

Lukon resursseilla luulisi saavan aikaan parempaa palvelua. Muutenkaan ottelutapahtuma ei ole kehittynyt ollenkaan, vaikka eilen opiskelijat toivatkin hienon säväyksen.
Tätä asiaa sivuten toivoisin, että tulevan uudistuksen myötä ympäri "lehtereiden" tulisi näitä ledipintoja. Mikä jo seisomakatsomon yläpuolelta löytyy. Olisi pirun komean näköistä uuden kaukalon kanssa. Ja itse asiasta niin mediakuution käyttö on kyllä täysin lapsenkengissä. Paljon on parannettavaa sen osalta.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä noita opiskelijoille suunnattuja tapahtumia pitäisi vaan järjestää useammin.

Eli rohkeesti vaan arkipeleihin hanajuomat -50%. Aika varmasti uskaltaisi sanoa että normaalin 10 juoman sijasta myydään yli 20kpl(esimerkkinä), eli ei näkyisi tuloissa ainakaan negatiivisesti.


Tällä nyt olisi pelkästään positiivinen vaikutus yleisömääriin ja sitä kautta ottelutapahtumaan.



Tai sitten jatketaan safe and sound ja ti/ke/to ja 2856katsojaa, joista 70% on sitä samaa porukkaa kuin aina ja suurinta osaa vituttaa kuunnella sitä jatkuvaa pätemistä sekä yksittäisiä huutoja: ” PELIÄ LUKKO”. Mainoskatkoilla soi Lauri Tähkää ja Sunrise Avenueta ja illan kohokohta on Lukon päästessä ylivoimalle, ”rummunpärinää tiddidiiii” GHOOOSTBUSTEEERS.(ihan todella huono veto ja en tajua että miten ei vaihdu).




Viesti kirjoitettu huumorilla, mutta ei mielestäni olisi huonoa laittaa kokeiluun.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kyllä noita opiskelijoille suunnattuja tapahtumia pitäisi vaan järjestää useammin.

Eli rohkeesti vaan arkipeleihin hanajuomat -50%. Aika varmasti uskaltaisi sanoa että normaalin 10 juoman sijasta myydään yli 20kpl(esimerkkinä), eli ei näkyisi tuloissa ainakaan negatiivisesti.


Tällä nyt olisi pelkästään positiivinen vaikutus yleisömääriin ja sitä kautta ottelutapahtumaan.



Tai sitten jatketaan safe and sound ja ti/ke/to ja 2856katsojaa, joista 70% on sitä samaa porukkaa kuin aina ja suurinta osaa vituttaa kuunnella sitä jatkuvaa pätemistä sekä yksittäisiä huutoja: ” PELIÄ LUKKO”. Mainoskatkoilla soi Lauri Tähkää ja Sunrise Avenueta ja illan kohokohta on Lukon päästessä ylivoimalle, ”rummunpärinää tiddidiiii” GHOOOSTBUSTEEERS.(ihan todella huono veto ja en tajua että miten ei vaihdu).




Viesti kirjoitettu huumorilla, mutta ei mielestäni olisi huonoa laittaa kokeiluun.
Pitäisikö tässä perkule ite alkaa lähettää CV:tä Lukon toimistoon että joku meistä menee laittaa homman ranttaliksi.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitäisikö tässä perkule ite alkaa lähettää CV:tä Lukon toimistoon että joku meistä menee laittaa homman ranttaliksi.
On käynyt muutaman kerran mielessä.

Oikeasti ei se voisi olla ainakaan pahasta ruveta laittamaan tuota touhua (lain puitteissa) niin paljon keski-euroopan suuntaan kuin mahdollista.

Tällä tarkoitan siis juuri tuollaisia ”happy hour iltoja”, kaksi yhden hinnalla lippuja, osta kaksi olutta ja saat lihiksen ilmaiseksi, Osta kerralla 5lippua ja saat 5juomakuponkia jnejnejne. Musiikin vaihtoa tai lähinnä biisivalintoja kohdennettaisiin tilanteisiin paremmin.

10matsia täyteen niin 11:sta pääsee ilmaiseksi.

Jos kerran sanotaan että” lipputulot ei oo meille niin justiinsa”. Niin sitten vaan kokeilemaan kaikkea tälläistä mitä vaan mieleen tulee.

Käsi ylös ketä sanoo että homma räjähtää käsiin kuin Suomen kansanterveys lonkeron siirtyessä Alkosta 124metriä Cittarin hyllylle?
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Ite ei tuu mediakuutiota juuri edes katsottua koskaan. Ei siellä oo ku mainoksia. Joskus harvoin tilanteet muilta paikkakunnilta.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta tässä olisi paikka jonkun kynäniekan kirjoittaa asiasta yleisönosastoon tavalla, johon Lukon olisi pakko reagoida. Se rinkula tuli kuution alle ja silloin luvattiin, että se antaa tilaa itse kuutiolle toistaa hidastuksia, mutta hiljaista on ollut. Noilla uusilla näytöillä ei ole lopulta mitään virkaa, jos niitä ei osata käyttää.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta tässä olisi paikka jonkun kynäniekan kirjoittaa asiasta yleisönosastoon tavalla, johon Lukon olisi pakko reagoida. Se rinkula tuli kuution alle ja silloin luvattiin, että se antaa tilaa itse kuutiolle toistaa hidastuksia, mutta hiljaista on ollut. Noilla uusilla näytöillä ei ole lopulta mitään virkaa, jos niitä ei osata käyttää.
Maalia tarkastettaessa toimii ainakin tämä pimpeli pimpeli pimpeli pom... Tosiaan hidastuksia saisi tulla enemmän.
 

finmos21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ongelma tuntuu olevan että mainokset vievät tilaa niin paidoista, kentältä kuin ruuduiltakin. Kyllä sponsoroinnin pitäisi tukea itse tuotetta eikä viedä kaikkea näkyvyyttä. Ymmärrettävää että kun yritykset maksavat suuria summia mainoksista niin haluavat nimensä näkyviin, mutta onhan nykymeno varsin tyylitöntä. Tilkkutäkkimainoksia paidoissa ja areenalla. Varmasti homman voisi hoitaa tyylikkäämmin, mutta ehkä sitten Pertin Ränni Oy Ab ei halua tukea enää jos Paintilla väsätty logo ei näy mediakuutiolla joka paitsion jälkeen.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Hauskintahan tässä on se, että uusi kuutio ja ledit myytiin meille saatesanoilla: "Saadaan näytettyä enemmän pelitilanteita, kun kuutiolla ei tarvitse näyttää jatkuvasti mainoksia."

Noh, nyt näytetään vähintään saman verran mainoksia kuutiolla, jonka lisäksi vielä samaan aikaan kahdet eri mainokset ledeillä. Hidastuksista sitten ehkä tilanteen loppu, jossa itse tapahtuma on jo tapahtunut.

Edistystä, sano.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eri kuva TV-lähetyksissä ja mediakuutiolla. Lukon hommia.

Siinä tapauksessa molemmilla on samanlaisia ongelmia. Joskus on tilanteita, ettei TV-lähetyksessä selostaja ei edes tiedä, mitä uusinnassa milloinkin näytetään.

Tätä asiaa sivuten toivoisin, että tulevan uudistuksen myötä ympäri "lehtereiden" tulisi näitä ledipintoja. Mikä jo seisomakatsomon yläpuolelta löytyy. Olisi pirun komean näköistä uuden kaukalon kanssa.

Tässä Hämeenlinnan-ottelua seuratessa herää kysymys, mikä tuossa olisi niin komean näköistä? Liekkiefektit? Vai peräti liikkuvat mainokset?

Äh… tästähän oli jo mainintaa.

Ei ole pimeän hallin ja Conquest of paradisen voittanutta. Ledipinnat tulevat tuhoamaan tällaista tunnelmaa.
 

Shubert

Jäsen
Suosikkijoukkue
RL1936
Kyllä minulla on suuret odotukset tosta LED-kaukalosta. Tämän luokan ottelutapahtumaa kehittävää investointia on pakko hyödyntää 100%. Muuten saa jäädä vaikka hankkimatta. Hallin musiikkitarjontaan on saatava kunnon flow, ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Esimerkiksi alkushowssa Conquest of paradise lakkaa soimasta kesken säkeistön ihan kuin joku nyppäisi aux-piuhan irti. Eikä pelien ratkaisevilla hetkillä voida soittaa mitään Hesa-äijää tai Pasia ja anssia.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ehdoton suosikki tältä kaudelta oli se, kun katsomoon sai taas ottaa porukkaa ja tyhjään seisomakatsomoon tuotu mainosnäyttö esti osittain näköyhteyden kaukaloon.

Ehkä tulevat 4Y2K-ledipinnat ovat läpinäkyviä. Tai sitten ne vilkkuu ja välkkyy niin, ettei itse pelissä ole enää mitään nähtävää. Tunnelma pilalla, pelkkää lediä tilalla?
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ei ole pimeän hallin ja Conquest of paradisen voittanutta. Ledipinnat tulevat tuhoamaan tällaista tunnelmaa.
Ei välttämättä. Kyllä osaavissa käsissä nuo saataisiin sidottua toisiinsa niin, että show vietäisiin seuraavalle tasolle. Tietysti juuri nyt ei itsellänikään ihan liikaa luottoa ole, että tämä menisi kuin strömsössä.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ongelma tuntuu olevan että mainokset vievät tilaa niin paidoista, kentältä kuin ruuduiltakin. Kyllä sponsoroinnin pitäisi tukea itse tuotetta eikä viedä kaikkea näkyvyyttä. Ymmärrettävää että kun yritykset maksavat suuria summia mainoksista niin haluavat nimensä näkyviin, mutta onhan nykymeno varsin tyylitöntä. Tilkkutäkkimainoksia paidoissa ja areenalla. Varmasti homman voisi hoitaa tyylikkäämmin, mutta ehkä sitten Pertin Ränni Oy Ab ei halua tukea enää jos Paintilla väsätty logo ei näy mediakuutiolla joka paitsion jälkeen.

Viestinnässä ja ottelutapahtumassa ongelmana on, että kaikki tehdään laiskasti mainosten ehdoilla. Ottelussa joku kuohuttava ja mielenkiintoinen tilanne niin hallissa raikaa täysillä joku Kaffebarin mainos. Myös ottelutapahtumien musiikkivalinnat eivät lainkaan auta tunnelman luomisessa ja jopa Vangelis on onnistuttu pilaamaan.

Lukon podcast on hyvä esimerkki, kun lopetettiin yhtäkkiä. Selitykseksi annettiin, että jaksoihin odotetaan sponsoria, että voidaan nauhoittaa uusi jakso. Mitä vittua? Yleensä se menee niin päin, että ensin tehdään konsepti ja siihen kylkeen tulee yhteistyökumppanit. Kuka tuollaiseen lähtee mukaan, kun kaikille on täysin epäselvää julkaistaanko seuraava jakso jouluna 2023 vai juhannuksena 2024. Jopa "harrastepohjalta" toimiva Äijiensuo loi täysin tyhjästä toimivan konseptin ja ansaitusti saavuttanut hyvät kuuntelijamäärät, eikä siinä ole takana 100 000e Business Finland tukea.

Nykyisellä tekijätiimillä ledikaukalo tulee varmasti olemaan huikea menestys. Lukon saapuessa jäälle siellä vilkkuu kaikilla ledipinnoilla paikallisen kiinteistövälittäjän tai autokorjaamon mainokset ja sama jatkuu todennäköisesti koko pelin.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Täysin yhdyn siihen että huonoksi on mennyt hommat sitten #poterovartion.

Mainoksia saa lisätä, mutta se pitää tehdä tyylillä eikä saa unohtaa katsojia kun tulevaa ledikaukaloa suunnitellaan. Ilveksen pelissä oli hienot valosysteemit. Piirun verran siihen vielä lisää.
 

Shubert

Jäsen
Suosikkijoukkue
RL1936
Viestinnässä ja ottelutapahtumassa ongelmana on, että kaikki tehdään laiskasti mainosten ehdoilla. Ottelussa joku kuohuttava ja mielenkiintoinen tilanne niin hallissa raikaa täysillä joku Kaffebarin mainos. Myös ottelutapahtumien musiikkivalinnat eivät lainkaan auta tunnelman luomisessa ja jopa Vangelis on onnistuttu pilaamaan.

Lukon podcast on hyvä esimerkki, kun lopetettiin yhtäkkiä. Selitykseksi annettiin, että jaksoihin odotetaan sponsoria, että voidaan nauhoittaa uusi jakso. Mitä vittua? Yleensä se menee niin päin, että ensin tehdään konsepti ja siihen kylkeen tulee yhteistyökumppanit. Kuka tuollaiseen lähtee mukaan, kun kaikille on täysin epäselvää julkaistaanko seuraava jakso jouluna 2023 vai juhannuksena 2024. Jopa "harrastepohjalta" toimiva Äijiensuo loi täysin tyhjästä toimivan konseptin ja ansaitusti saavuttanut hyvät kuuntelijamäärät, eikä siinä ole takana 100 000e Business Finland tukea.

Nykyisellä tekijätiimillä ledikaukalo tulee varmasti olemaan huikea menestys. Lukon saapuessa jäälle siellä vilkkuu kaikilla ledipinnoilla paikallisen kiinteistövälittäjän tai autokorjaamon mainokset ja sama jatkuu todennäköisesti koko pelin.
Juuri tämä laiskuus ja viitsimättömyys tulee itellekin ensimmäisenä mieleen ottelutapahtumasta. Maailmalta voisi kerätä kaikenlaisia ideoita, jonka lisäksi jokin oma juttu olis tietysti plussaa. Jostakin syystä ei vaan tunnu kiinnostavan, vaikka ei pitäisi resursseistakaan kiinni olla. Ja tämä tunnelmaan virittäytyminen pitäisi aloittaa jo alkulämpöjen aikana juuri mm. näiden musiikkivalintojen avulla. Ainakin itse olen sellainen ihminen, joka vaikuttuu ja tuntee paljon juuri musiikin kautta. Ei mua ainakaan paljoa sytytä kun ennen paikallismatsia pauhaa "Pistä sauna lämpee, jengi tahtoo kylpee" tai joku muu järkyttävä ryyppäysrenkutus.
 

Kyljys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juuri tämä laiskuus ja viitsimättömyys tulee itellekin ensimmäisenä mieleen ottelutapahtumasta. Maailmalta voisi kerätä kaikenlaisia ideoita, jonka lisäksi jokin oma juttu olis tietysti plussaa. Jostakin syystä ei vaan tunnu kiinnostavan, vaikka ei pitäisi resursseistakaan kiinni olla. Ja tämä tunnelmaan virittäytyminen pitäisi aloittaa jo alkulämpöjen aikana juuri mm. näiden musiikkivalintojen avulla. Ainakin itse olen sellainen ihminen, joka vaikuttuu ja tuntee paljon juuri musiikin kautta. Ei mua ainakaan paljoa sytytä kun ennen paikallismatsia pauhaa "Pistä sauna lämpee, jengi tahtoo kylpee" tai joku muu järkyttävä ryyppäysrenkutus.
Surullinen totuus. Luulisin, että suurimmalla osalla Liiga-joukkueista päällimmäinen ongelma ottelutapahtuman kehittämisessä ja markkinoinnissa on resurssien puute. Tämä on vielä ymmärrettävää, mutta ei oikein sovellu Lukon tilanteeseen. Tästä syystä onkin erityisen huolestuttavaa, että kehitysaskelia ei ole juurikaan otettu viimeisien vuosien aikana. Jos nykyinen toiminnan taso on se, mihin Lukon kokoinen organisaatio pyrkii, on toimistolla tapahduttava radikaaleja muutoksia. Ymmärrän yhteisön ja yhtenäisyyden korostamisen, mutta nykyajan huomiotaloudessa on nähtävä sitä pidemmälle.

Mikäli tähän ei pystytä, niin rahalla kyllä saa tekijöitä, jotka laittavat homman kuntoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös