Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 473 838
  • 2 942

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Miten tuollaisen kausarin saa täältä Porista lainattua Raumalle? Mulla olis seisomaan mutta tällä viikolla ei töiden vuoksi pääse paikalle.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Seisomakatsomo siis kaupungin vaatimuksesta käyttökiellossa ja nyt se sama ydinkannattajaporukka seisoo istumakatsomossa yhdessä pienessä ryppäässä.

Kaikkien lain kirjaimien ja kamreerien ohjeistusten mukaan tuo menee, mutta ei tuossa yhtään mitään järkeä ole.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Tässä kun mikään muu ei varsinaisesti vituta niin ottelutapahtumien musiikille pitäisi keksiä jotain. Kaiken maailman purkkapopit ja tiktok-biisit pois ja tunnelmaa nostattavaa rockia tilalle.
Ja se Vangelis sinne kohtaan mihin se kuuluu.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Mikään muu ei koskaan ole nostanut sitä samaa fiilistä kuin tuomareiden ja vierasjoukkueen valuminen kentälle pimeässä hallissa pienten buuausten ja Vangeliksen soidessa taustalla... Siihen sitten itse kotijoukkueen sisääntulobiisi soimaan mikä on sitten koskaan valittukkaan ja sitten kun joukkueet on kokonaisuudessaan saapunut jäälle niin valot halliin ja kuuluttaja huutaa avauskentälliset ja sitten kun valmistaudutaan aloitukseen niin Dire Straitsin Money for nothing soimaan tai siitä biisin alusta se rummutuspätkä ja ei muutaku kiekko jäähän ja peliä. Jotenkin näin se oli joskus ja mulle ainakin tämä jos mikä toi sen kunnon fiiliksen ennen pelin alkua. Toivottavasti tähän palattaisiin vielä takaisin...
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tästä olen täysin samaa mieltä. Mikään muu ei koskaan ole nostanut sitä samaa fiilistä kuin tuomareiden ja vierasjoukkueen valuminen kentälle pimeässä hallissa pienten buuausten ja Vangeliksen soidessa taustalla... Siihen sitten itse kotijoukkueen sisääntulobiisi soimaan mikä on sitten koskaan valittukkaan ja sitten kun joukkueet on kokonaisuudessaan saapunut jäälle niin valot halliin ja kuuluttaja huutaa avauskentälliset ja sitten kun valmistaudutaan aloitukseen niin Dire Straitsin Money for nothing soimaan tai siitä biisin alusta se rummutuspätkä ja ei muutaku kiekko jäähän ja peliä. Jotenkin näin se oli joskus ja mulle ainakin tämä jos mikä toi sen kunnon fiiliksen ennen pelin alkua. Toivottavasti tähän palattaisiin vielä takaisin...
No koska makuasioista ei voi muuta kuin kilistellä, niin en edes alota. Olen vain eri mieltä.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
No koska makuasioista ei voi muuta kuin kilistellä, niin en edes alota. Olen vain eri mieltä.
Juu kyllähän toista mieltä saa ja kuuluukin olla :) Enkä nyt aloita taistelua mutta haluaisin kuitenkin kuulla sinun mielipiteesi ja ideasi (jos haluat kertoa) ja tottakai muidenkin koska niistä voisi aina poimia jotain ja laittaa eteenpäin jotta tapahtumasta saisi mahdollisimman monipuolisen ja viihdyttävän.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Menee hiukan off topicciin ja menneisyyteen. Muistanko aivan väärin mutta joskus siellä 2004/2005 ennen peliä jotkut spottivalot heijastettiin Areenan yläpuolelle "taivaisiin".? Muistaako joku muu myös vai onko mieleni tepposia?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Menee hiukan off topicciin ja menneisyyteen. Muistanko aivan väärin mutta joskus siellä 2004/2005 ennen peliä jotkut spottivalot heijastettiin Areenan yläpuolelle "taivaisiin".? Muistaako joku muu myös vai onko mieleni tepposia?
Kun nyt mainitsit, niin jossain vaiheessa taisi tuollaisia valoja olla.

Sen puolestaan muistan oikein hyvin, kun aina Lukon kotivoiton jälkeen joku ampui ilmatykärin tms.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu kyllähän toista mieltä saa ja kuuluukin olla :) Enkä nyt aloita taistelua mutta haluaisin kuitenkin kuulla sinun mielipiteesi ja ideasi (jos haluat kertoa) ja tottakai muidenkin koska niistä voisi aina poimia jotain ja laittaa eteenpäin jotta tapahtumasta saisi mahdollisimman monipuolisen ja viihdyttävän.
Yritän ehtiä jossain välissä antamaan ehdotuksia. Nyt ihan oikeasti elämä potkii takaisin. Keskityn siihen.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Toivottavasti ei. Pidän NHL:ää joissakin asioissa turhankin konservatiivisena instituutiona, mutta yksi "pyhä" asia, jossa eurooppalaiset liigat työntävät itseään takamatkalle ovat nämä pelin seuraamista häiritsevät visuaaliset elementit, kuten kaukalon lähellä vilkkuvat valomainokset ja ne maaliverkkoon ommellut R-kioskitarrat. Nokia Arena on varmasti hieno, mutta tavallisiin laitoihin verrattuna valoa hohkaavat LED-laidat eivät minusta anna ainakaan TV-katsojalle samanlaista mahdollisuutta keskittyä siihen missä kiekko menee. Ihan sama juttu futiksen katsomisen kanssa. Enkä edes ole epileptikko.
Lainaan itseäni tuolta mediaketjusta, jossa avauduin LED-elementtien nurjemmasta puolesta. Vedänpä nyt kuitenkin sanoja hieman takaisin. Hankinta on pidemmän päälle harkittu, ja kyllä sillä varmasti saadaan ottelutapahtumasta elämyksellisempi, mikä on tosi tärkeää asiakkaiden (siis muidenkin kuin ydinkannattajien) saamiseksi paikalle. En minäkään etäfanina tykkää katsella CMoresta puolityhjää Äijänsuota, kun kaikki paikallisetkin ovat jääneet kotiin katsomaan peliä telkusta. Siinä kun sitten Kalle pyörittää voittavaa organisaatiota ja hankkii meille CHL-pelejä pelattaviksi kausi toisensa perään, niin on myös helpompi ja halvempi vaihtaa ne strutsilogot plankkeihin enteriä painamalla kuin tapetoimalla. Voi myös olla niin, että valaistu laita ei häiritse silmää samalla tavalla paikan päällä kuin telkkarista katsottuna. Edelleenkin pidän periaatteestani, että pelin käydessä mitään ylimääräistä valojen liikettä en soisi näkeväni. Esim. sen kotipäädyn takana olevan mainostaulun voisi siirtää hallin muihin tiloihin tai kärrätä suoraan SER-jätteeksi. Ampukoot Sissos ne Ässien ja Tepsin logot paskaksi sitten vaikka siinä laitamainoksessa pelikatkon aikana tai mediakuution alla olevassa kiekurassa.
 

senilix

Jäsen
Näin digiaikaan ne vaan lisääntyvät. Seisomakatsomon edessäkin on nykyään mainostaulu.
 
Suosikkijoukkue
Artyukhin
Itse otan tämän led-kaukalon positiivisesti vastaan. Tekee ottelutapahtumasta paremman, mutta yksi led-kaukalo ei itse pelille tee mitään, joka kuitenkin on tärkein yksittäinen asia (ainakin itsellä), mikä vaikuttaa ottelukokemukseeni. Pelin tasoa pitäisi saada hilattua ylemmäs, mutta tämä on liian pitkä kirjoitettavaksi.

Vielä kun saataisiin ihan perusasiat kuntoon eli:
-hidastukset kuutiolle välittömästi tilanteen jälkeen.
-DJ vaihtoon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Loppujen lopuksi tavan katsojalle aika sama, vaihtuuko laidassa mainos, tai saadaanko laitaan valo välkkymään ennen peliä. Ihan kiva tietysti, ja hyvä jos asialla on kaupallista merkitystä. On tämä tietysti eteenpäinmenoa siitä, kuin huikein visuaalinen juttu oli maalin jälkeen psykoottisesti vilkkuvat Greenledin kattovalot. Vai oliko ne Raumalla?
Katsojalle varmaan nuo muut digijutut ovat merkittävämpiä (toivottavasti), eli tilaamiseen ja maksamiseen ym muuhun katsojakokemukseen liittyvät kehitysaskeleet.

Ja yksikään vierasjoukkuehan ei ole Tampereenkaan led-kaukalosta vielä täysiä pisteitä hakenut, eli menestys on tältäkin osin kohtalomme.
 

senilix

Jäsen
Voitaisiinko led-mainosten kautta vähentää mainoksia pelipaidoissa? Mainostajat saisi saman näkyvyyden, katsojat tyylikkäämmät peliasut
Tuskin. Eiköhän näillä ledeillä haeta lisää mainostajia. Siis lisää rahaa.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Joku voisi myös luulla, että enemmän mainostilaa niin enemmän musiikkia / hidastuksia tauoilla. Kyllä se vaan niin menee että enemmän mainostilaa on enemmän mainostilaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös