Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 473 390
  • 2 942

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihan uteliaisuuttani tiedustan että mille asemalle JP Jalo pelejä selostaa? Siksi kysyn kun olen 90-luvun alusta saakka, tai oikeastaan jo 80-luvun lopusta, ollut Jalon selostusten ystävä, nykyään toki hyvin harvoin häntä kuulevana. Eikä Jalo mielestäni ole mitenkään Lukkovastainen ollut koskaan.

Tuoltahan nuo kaikki löytyy:

HIFK otteluselostukset - Radio City
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
En tiedä onko tämä oikea paikka tälle, mutta laitetaan nyt silti... Elikkäs eilisessä pelissä tuo kuulutus kookoon ja ässien pelistä oli kyllä jotain mitä ei toivottavasti enää tapahdu. Aiheutti todella suurta häpeää, että täytyy oman joukkueen pelin aikana "hehkuttaa" sitä kun naapuri on tappiolla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja mikähän pirun idea siinä oli, että se Danfortin "tekemä" 3-2-maali hidastettiin niin monta kertaa ja monesta eri kuvakulmasta, että varmasti HIFKin valmentajat näkivät kuinka Danforth luisteli sinisen alueen läpi. Kun ei eilisen pelin muitakaan maalitilanteita yhtä tarkasti ja tunteella hidastettu, tuota yläkameran hidastustakaan ei ole Äijänsuon historian aikana kertaakaan ennen näytetty.

Oliko kyse siitä että "maali" vaan oli niin hieno vai oikeinko tarkoituksella ohjaaja sen halusi kaikelle kansalle ja ennen muuta HIFKin valmentajille näyttää että kattokaa ja haastakaa.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä onko tämä oikea paikka tälle, mutta laitetaan nyt silti... Elikkäs eilisessä pelissä tuo kuulutus kookoon ja ässien pelistä oli kyllä jotain mitä ei toivottavasti enää tapahdu. Aiheutti todella suurta häpeää, että täytyy oman joukkueen pelin aikana "hehkuttaa" sitä kun naapuri on tappiolla.
Samaa mieltä. Vaikka ässille en mitään hyvää toivo, niin onhan tuo kovin junttimaista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Elikkäs eilisessä pelissä tuo kuulutus kookoon ja ässien pelistä oli kyllä jotain mitä ei toivottavasti enää tapahdu. Aiheutti todella suurta häpeää, että täytyy oman joukkueen pelin aikana "hehkuttaa" sitä kun naapuri on tappiolla.

Ai tätä tapahtuu vieläkin. Hyviä muistoja 90-luvun alkupuolelta, kun ei voinut mistään tietää muiden pelien tilanteista ja sitten kerran erässä tuli "tilanteet muilta paikkakunnilta". Narrien ollessa tappiolla hirveät huutelut.

Se mikä asiasta teki junttimaista oli se, jos oltiin itsekin tappiolla vaikka kolmella maalilla, niin se oli jotenkin juhlan aihe, jos nekin häviävät. Voisihan sen tavallaan ajatella niinkin, että eivät pääse sarjataulukossa sitten karkuun, mutta oma pesä ensin kuntoon ennen kuin huudellaan naapuriin.

Se taas ei ollut junttimaista, jos oma peli toimi ja siihen päälle vielä narritkin tappiolla, niin sehän toi vain hyvän lisämausteen ottelutapahtumaan.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Turhaa itkeä junttimaisuudesta. Jos joku loukkaantuu siitä, että paikallisvastustajaa ilkutaan, niin sitten loukkaantuu. Toki samaa mieltä edellä sanotun kanssa, että jos on itse häviöllä niin turha silloin elvistellä. Muussa tapauksessa lisää tätä.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä onko tämä oikea paikka tälle, mutta laitetaan nyt silti... Elikkäs eilisessä pelissä tuo kuulutus kookoon ja ässien pelistä oli kyllä jotain mitä ei toivottavasti enää tapahdu. Aiheutti todella suurta häpeää, että täytyy oman joukkueen pelin aikana "hehkuttaa" sitä kun naapuri on tappiolla.

Valitettavasti tätä tapahtuu vieläkin. Tämä on jotenkin niin perisuomalaista ja turhaa. Itse en ymmärrä mitä lisäarvoa tuo Ässille ilkkumin tuohon otteluun toi.

Tämä on vähän sama kun joskus (ja kait vieläkin) oli tapana pleijarisarjan ratkettua paiskoa jäälle uimarenkaat, sun muut rantalelut. Siis luulisi siinä kohtaa enemmän iloitsevan siitä oman seuran menestyksestä, mutta tuntuu että joillekin tuottaa suurempaa iloa pilkata sitä vastustajaa.
Jos katsoo vaikka pelaajien kättelyä pitkän ja raskaan sarjan ratkettua, niin kyllä siinä kättelyjonossa voittaja pyyhkii hymyn omilta kasvoiltaan ja kohtaa vastustajan häntä kunnioittaen.
Tietty se on katsomossa hiukan eri, eikä se nyt välttämättä niin mene että tuosta käyttäytymisestä loukkaantuisin. Mutta en vain sitä oikein jaksa ymmärtää.

Itse kysymykseen, Lukon ottelutapahtuma- mitä pitäisi tehdä? Niin olisi kovasti kiva jos se lihapiirakka ei olisi aine niin perhanan kova ja haalea. Minä ainakin mielelläni nauttisin piirakan pehmeänä ja lämpimänä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en näe tuossa mitään, mistä pitäisi loukkaantua. Nykyään loukkaannutaan kaikesta ja muiden puolesta. Verivihollis-teemaa tuossa on takana, mutta ei sellaistakaan saa nykyään olla vaan aina pitää vaan kehua ja kannustaa ettei tule kenellekään paha mieli. Ei, vaikka olisi kuinka pilke silmäkulmassa. Pelaajien käytös ym. on sitten ihan eri keskustelu.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Minä en näe tuossa mitään, mistä pitäisi loukkaantua. Nykyään loukkaannutaan kaikesta ja muiden puolesta. Verivihollis-teemaa tuossa on takana, mutta ei sellaistakaan saa nykyään olla vaan aina pitää vaan kehua ja kannustaa ettei tule kenellekään paha mieli. Ei, vaikka olisi kuinka pilke silmäkulmassa. Pelaajien käytös ym. on sitten ihan eri keskustelu.
Samaa mieltä. Turhaa kitinää noi aiemmin kirjotetut.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Tähän lisäyksenä myös että uimalelut ovat osa suomalaista jääkiekkokulttuuria. Jos näistä mielensä pahoittaa, kannattaa laji vaihtaa esimerkiksi taitoluisteluun niin hallissa saa edelleen kannustaa.
 

Kyljys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä onko asiasta täällä jo mainittu, mutta kotipeleissä maalin jälkeinen hallin valojen vilkuttelu pitäisi lopettaa välittömästi. En ymmärrä mitä tällä haetaan, vaikuttaa lähinnä väkinäiseltä uusien valojen käyttötarkoitukselta. Annetaan porilaisten hoitaa nämä epilepsiavilkuttelut, toimisi paremmin joko pitää valaistus ennallaan tai vaihtoehtoisesti himmentää valaistusta maalin jälkeisen tauon ajaksi.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
En tiedä onko asiasta täällä jo mainittu, mutta kotipeleissä maalin jälkeinen hallin valojen vilkuttelu pitäisi lopettaa välittömästi. En ymmärrä mitä tällä haetaan, vaikuttaa lähinnä väkinäiseltä uusien valojen käyttötarkoitukselta. Annetaan porilaisten hoitaa nämä epilepsiavilkuttelut, toimisi paremmin joko pitää valaistus ennallaan tai vaihtoehtoisesti himmentää valaistusta maalin jälkeisen tauon ajaksi.
Mun mielestä taas toi on aika hieno juttu. Siihen kylkeen sinikeltainen spotti vilkkumaan vastustajan maalille.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mä en oo paikan päällä edes huomannut noiden valojen vilkuttamista ... koosteista kyllä. Liekö jotain vikaa näössä tuolla hallilla..
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni näitä vilkkuvaloja on näkynyt koosteissa muuallakin, ainakin Kuopiossa joten liekö sama konsultti myynyt valoja useampaan halliin. Mä tykkäisin kun joku sijoittaisi sellaiseen NHL-tyyppiseen jääprojektioon. Toisaalta en mä hallilla enää juuri käy joten ei mua varten tarvii. :)
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
'''Paljon kiitoksia varsin runsaslukuiselle yleisölle!"

Miksi kuuluttaja aukoo päätään hallille paikan päälle tulleille harvoille katsojille? Mitä lisäarvoa tuollainen kuulutus tuo tappio-ottelun jälkeen vittuuntuneelle katsojalle. Meinaako että tuollainen tuollainen älytön kuittailu tuo porukkaa lisää seuraavaan matsiin?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanoiko se noin? Lähdin saman tien kun summeri niinkuin tapana on, joten en itse ollut kuulemassa.

Viimeksi muistan joskus 80-luvun alussa, ilmeisestikin viimeisellä kaudella ennen putoamista eli 1982-83, kuuluttajan jotain samansuuntaista päästelleen. Silloinkin se taisi olla lähinnä kiitosta niille alle tuhannelle katsojalle jotka vaivautuivat katsomaan kun Risto Jalo ja Raimo Summanen ynnä kaverit tykittivät 16 kertaa kiekon Lukon verkkoon.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Näppituntumalta sanoisin, että Lukon markkinointiosasto edustaa sitä kaikista "ylimielisintä" osaa organisaatiosta. Ts. me tehdään näin, kaikkien pitäisi tehdä näin ja josseivat tee, ovat väärässä.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Luulen, että ei ollut kuittailu. Sanoi ihan tosissaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vastaus otsikon kysymykseen on alkoholinmyynnin lopettaminen.

Lukko julkaisi torstaina sivuillaan uutisen, jossa seura ilmoittaa aloittavansa huumetestien tekemisen.

Testit tehdään jatkossa kaikille seuraan saapuville pelaajille ja organisaatioon palkattaville vakituisen henkilökunnan jäsenille. Toimitusjohtaja Timo Rajala haluaa muistuttaa, että huumeiden ja erilaisten päihteiden käyttö on raumalaisseuran arvojen vastaista.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mistähän Lukko on kaikki kaupungin laskutaidottomat naisenpuolet löytänyt noihin kioskeihin myyjiksi? Neljännen kerran tällä kaudella jouduin korjaamaan kun sain liian vähän rahasta takaisin ja toisessa pelissä peräkkäin kävi näin.

Ei se euro taikka kaksi tietysti tässä konkurssissa mitään meinaa mutta periaatteen vuoksi sanon aina kun virhe tulee. Ei kioskistakaan mitään tuotteita saa euron taikka kaksi halvemmalla jos ei rahaa satu olemaan riittävästi, niin sen takia en viitsi lahjoittaa pienen kaupungin pienelle ja köyhälle seuralle euroakaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mistähän Lukko on kaikki kaupungin laskutaidottomat naisenpuolet löytänyt noihin kioskeihin myyjiksi? Neljännen kerran tällä kaudella jouduin korjaamaan kun sain liian vähän rahasta takaisin ja toisessa pelissä peräkkäin kävi näin.

Ei se euro taikka kaksi tietysti tässä konkurssissa mitään meinaa mutta periaatteen vuoksi sanon aina kun virhe tulee. Ei kioskistakaan mitään tuotteita saa euron taikka kaksi halvemmalla jos ei rahaa satu olemaan riittävästi, niin sen takia en viitsi lahjoittaa pienen kaupungin pienelle ja köyhälle seuralle euroakaan.
Positiivisena puolena se, että jos ovat laskutaidottomia, niin osaa saa ostoksensa alihintaan ellei touhu ole klassista "vahingossa" itselleen tippaamista.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehkäpä. On minulle kerran käynyt niinkin, ennen tätä viimeisintä eli 2006 tehtyä remonttia, että maksoin kahveen ja pullan kympin setelillä ja sain kahdesta kympistä takaisin. Ja koska peli on pientä mutta rehellistä niin minä korjasin senkin oikein. Akka ei sentään vetänyt mitään Silvennoisen tonnin seteli-ilmettä siihen väliin.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Osa noista kioskeista on junnujen vanhempien vetämiä. Kioskin saa hoitoonsa aina vuodeksi kerrallaan ja siihen pitää sitoutua joka kerraksi. Muistaakseni joukkue sai siitä provikan tai kertamaksun. En muista kummin oli. Osan vetää Lukko Oy ite. Ei siis ollu mikään syytös- tai puolustuspuhe. Kuhan kerroin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös