No joopajoo. Tuo Eastonin paitapohja on moneen vuoteen ehdottomasti paras, joka on käytössä ollut. Bonusta tyylikkäästä numerofontista. Mutta ikävä kyllä sitten matkalla Suomeen on päätetty homma mokata aivan täysin. Hommahan katsokaas kun toimii siis siten, että tuon puhtaan paidan päälle aletaan sitten Suomessa lätkimään printillä mainoksia ja logoa brodeerattuna.
Näin markkinointialan ammattilaisena en voi sanoa muuta, kuin että nuo mainokset ja erityisesti tuon mainosten ympärillä olevan outer glow:n suunnitellut toimisto pitäisi erottaa välittömästi ja vaihtaa johonkin joka ymmärtää yhtään mitään graafisen suunnitelun päälle. Laittaa ihan oikeasti puistattamaan tuo. Ymmärrän, ettei yrityksen johdossa kenelläkään välttämättä ole taitoa tuollaista sen kummemmin kyseenalaistaa, mutta kun ainakin nimellisesti palkkalistoilla on kaksi markkinointialan ihmistä niin kyllä nyt ihan oikeasti pitäisi kellot jossain kohtaa soida.
Pahimmalta tuo näyttää selkäpuolen EuroKeittiön mainoksissa, jossa sininen pohja leijuu sinisessä paidassa ilmassa, ja sitten outer glowlla oikein korostetaan sitä kuinka päin vittua tuo croppaus on tehty. Tuskinpa EuroKeittiö niin iso firma on, että jos heidän taustansa sininen eroaa sen pari heksaa Lukon paidan sinisestä, ettei heidän logostaan voisi tuota taustaa editoida pois. LM-Tracin ja Ami-Tecin logot taas ovat hyvän näköiset.
Samoin hihoissa olevat valkoiset patchit on aivan vitun kamalat. Jos ehdottomasti halutaan esim tuo Europortsin mainos siten, että sana "ports" on sinisellä, niin sen voisi ihan hemmetisti tyylikkäämmin erottaa taustasta esim tiukalla magic wand -croppauksella ja outlineamalla se valkoisella (ilmainen vinkki siitä mitä efektiä photarissa kannattaa käyttää). Sama pätee myös Raumasterin ja RaumaCatan mainoksiin, mutta vittu ihan sama, ne on edes symmetrisesti.
Jos tuosta suunnittelusta on jollekin maksettu, niin kannattaa nyt oikeasti miettiä uudelleen asiaa - paskasta on maksettu, mutta tämähän ei eroa toki mitenkään siitä mitä kentällä tapahtuu. Eniten mua pelottaa se, että tällainen jälki menee läpi toimistolla todennäköisesti näiden kahden markkinointi-ihmisen ja koko operatiivisen johdon, jotta heilahtaa.