Mikä tämä Lappeenrannassa tapahtunut huorittelujuttu on mistä JA:n kolumnissa puhutaan?
(en viitsinyt tuossa yleisemmän puolen ketjussa kysyä, kun se jäisi siellä Sportjuttujen piilottamaksi).
Ai, sullako on oikeus päättää siitä minnekä kukakin kirjoittaa. Ymmärtäisin jos vaikka Roku tai joku asiallinen kirjoittaja tuosta huomauttaisi, mutta jos ihminen joka ei ole Jatkoajassa mitään muuta kuin trollannut ja säännöllisin väliajoin käy suoltamassa paskaa myös Ässäpuolelle sanoo noin niin eipä voi kuin nauraa.
Ai, sullako on oikeus päättää siitä minnekä kukakin kirjoittaa. Ymmärtäisin jos vaikka Roku tai joku muu asiallinen kirjoittaja tuosta huomauttaisi, mutta jos ihminen joka ei ole Jatkoajassa mitään muuta kuin trollannut ja säännöllisin väliajoin käy suoltamassa paskaa myös Ässäpuolelle sanoo noin niin eipä voi kuin nauraa. Jopot keulii aina välillä silloin kun siihen on aihetta. Sun joposta lienee ainakin etukumi puhki, takakumiinkin koitti RD huitaista puukolla, mutta tällä kertaa osui lokariin. Varo ettei paska lennä lokarin reiästä selkään kun pyöräilet.
Otteluketjufoorumista en yleensä lue kuin Ässien ottelujen ketjut, mutta luin nyt sitten kun kerran tänne ei kukaan voinut vastata.
Kyllä mä tuon lainauksen luin ja siitä oli twitterissäkin, mutta nuo huorittelut mua lähinnä kiinnosti kun tuosta JA:n jutusta sain sellaisen kuvan että se olisi ollut jotain kollektiivista huutamista.Ja tosiaan jos olisit viitsinyt kurkata edelliselle sivulle, niin siellähän asia oli tiivistettynä käyttäjän TosiFani lainaamassa viestissä.
Tuolta otteluketjusta löytyy asiasta "tietoa". Kylläpä nyt tuntuu porilaisia kiinnostavan nämä, yksi kerkesi jo avaamaan uuden ketjunkin samalla otsikolla täpinöissään, kun ei kerinnyt vanhaa etsimään..
Joo joo tiistai ilta, "vain" KalPa vastassa, pari tappiota alla plaa plaa plaa.
Ensimmäistä kertaa petyin RB:n toimintaan! Valistetaan kuinka ollaan joukkueen takana aina, annetaan tuki vaikeinakin hetkinä ja ei koskaan käännetä selkää joukkueelle. Mutta mitä helvettiä suoraan sanoen tämän iltainen toiminta oli?
Ihminen on siitä mutkikas olento, että jos oppii johonkin niin pysynee tapojensa orjana helposti. Kun kukaan ei johtanut ryhmää/yleisöä/kansaa niin seisottiin kädet puuhkassa. Teitä RB:n aktiiveja oli kyllä lauteilla yllinkyllin, mutta mitä pidemmälle ottelu eteni niin vähitellen nämä äänihuulet luikertelivat ylöspäin katsomoa, pois valokeilasta! En tarkoita etteikö olisi kovaa hommaa seistä siellä edessä ja lietsoa porukkaa infernaaliseen kannatukseen vaan nimenomaan nostan hatun päästä niille ketkä sitä tekevät, mutta kun he puuttuvat niin vähintään näkisin näiden paikallaolijoiden esiintyvän arvonne mukaisesti eikä pyllistävän peräreikä pitkänä teeseillenne.
Vasta toinen kotipeli tällä kaudella niin en väsymyksenkään piikkiin panisi.
Pienet nassikat aloittivat chänttejä samalla katsellen Teitä anovasti yhtyvän yhteissoittoon, mutta ei kiinnostanut.
Tunnushuivinne kaulassa patsastelivat monet samalla kesken pelin kännykkää selaillen.
Ainoat laulunne koskivat joukkueen taisteluilmettä samalla kun Te itse ette antanut kaikkeanne.
Mistä tämä johtui? Kannanotto? Vai sattuiko kaikille vain huono päivä?
Vai oikein petyit. Mitäs itse teit tunnelman eteen? Ei RB:t ole mikään virallinen apinalauma, jonka kontolla on koko hallin tunnelman ylläpito. Muutkin saa ja pitää osallistua. Tämä toveri Samppub avautuminen on taas niin perus raumameininkiä että huhhuh. Heti ollaan tuomitsemassa ja valittamassa muiden tekemisistä. Aina on joku viturallaan tai pielessä tai ei muuten miellytä. Minun mielestä raumalainen tuulipuku/kravattikaulusyleisö ei ansaisisi edes tätä mikä hallissa nyt on. Kyllä sen viimekaudella huomasi pikkuboikotin aikana mikä on todellinen taso ilman RB:a. RB perustuu käsittääkseni vapaaehtoisuuteen. Aina ei vaan jaksa, viitsi, ehdi tai muutenvaan nappaa. Se on ihmisluontoa se.
En kuulu Raumam Boikiin, enkä aio liittyä. Arvostan heidän tekemistään ja samalla ihmettelen kuinka ne jaksaa.
Vai oikein petyit. Mitäs itse teit tunnelman eteen? Ei RB:t ole mikään virallinen apinalauma, jonka kontolla on koko hallin tunnelman ylläpito. Muutkin saa ja pitää osallistua. Tämä toveri Samppub avautuminen on taas niin perus raumameininkiä että huhhuh. Heti ollaan tuomitsemassa ja valittamassa muiden tekemisistä. Aina on joku viturallaan tai pielessä tai ei muuten miellytä. Minun mielestä raumalainen tuulipuku/kravattikaulusyleisö ei ansaisisi edes tätä mikä hallissa nyt on. Kyllä sen viimekaudella huomasi pikkuboikotin aikana mikä on todellinen taso ilman RB:a. RB perustuu käsittääkseni vapaaehtoisuuteen. Aina ei vaan jaksa, viitsi, ehdi tai muutenvaan nappaa. Se on ihmisluontoa se.
En kuulu Raumam Boikiin, enkä aio liittyä. Arvostan heidän tekemistään ja samalla ihmettelen kuinka ne jaksaa.
Minä olen kai sitten myös perusraumalainen, kun jaan toveri Samppub:n ihmetyksen. "Yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään" jne. jne. Ei ole minun mielestäni tuulipuku-/kravattikaulusyleisö moista laulua lauleskellut peleissä. Oli kyllä aika hauskaa katsoa Lukon tasoitusmaalin tullessa sitä intoa ja paloa, joka RB:stä lähti. Naama norsunvitulla annetaan pienet aplodit. Toki olihan siellä monilla riehakkaampaakin menoa. Katse jotenkin vain kiinnittyi noihin suurempiin aktiiveihin.
Minäkään en kuulu Raumam Boikiin, enkä todellakaan aio liittyä. Pari vuotta sitten, Boikien "uran" alkuvaiheessa, totesin, että faniryhmästä oli kasvanut isompi kuin seura. Asia ei ole muuttunut.
Niin ja jos sillä nyt mitään merkitystä on, olen oman osani kannustukseen antanut aina, kun hallille olen päässyt. Pidän tosin naurettavana tuota "mitä itte oot tehny??!?!" -kortin heiluttelua, jota lainaamassani viestissä heti tehtiin. Edelleen, tuulipuku-/kravattiosasto ei laula "yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään".
Minä olen kai sitten myös perusraumalainen, kun jaan toveri Samppub:n ihmetyksen. "Yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään" jne. jne. Ei ole minun mielestäni tuulipuku-/kravattikaulusyleisö moista laulua lauleskellut peleissä. Oli kyllä aika hauskaa katsoa Lukon tasoitusmaalin tullessa sitä intoa ja paloa, joka RB:stä lähti. Naama norsunvitulla annetaan pienet aplodit. Toki olihan siellä monilla riehakkaampaakin menoa. Katse jotenkin vain kiinnittyi noihin suurempiin aktiiveihin.
Minäkään en kuulu Raumam Boikiin, enkä todellakaan aio liittyä. Pari vuotta sitten, Boikien "uran" alkuvaiheessa, totesin, että faniryhmästä oli kasvanut isompi kuin seura. Asia ei ole muuttunut.
Niin ja jos sillä nyt mitään merkitystä on, olen oman osani kannustukseen antanut aina, kun hallille olen päässyt. Pidän tosin naurettavana tuota "mitä itte oot tehny??!?!" -kortin heiluttelua, jota lainaamassani viestissä heti tehtiin. Edelleen, tuulipuku-/kravattiosasto ei laula "yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään".
Fani-ryhmä ei ole kuitenkaan itse itsestään missään tehnyt "itsestään isompaa" vaan juuri tälläisiä satuiluilla se mielest'ni tehdään jossa jokainen kertoo oman mielipiteensä ja näkemyksensä jonka jälkeen sitä levitetään alvariinsa jonka jälkeen asia muuttukin täysin toisenlaiseksi ja saa aivan liian suuret mitta suhteet.
Puhun siis vain itseni puolesta enkä muiden.
Miten niin...? Jatkuvastihan heitä kritisoidaan, osin aiheesta ja osin aiheetta. Esim. Lappeenrannan tapaus, jossa ei ilmeisesti edes ollut RB:lla osaa eikä arpaa. Viime kevään katsomo episodi ja hyökkäyssuunnan vaihto ja onhan näitä muitakin. RB on kuitenkin suhteellisen nopeasti kasvanut n. 10 hengen ryhmästä satapäiseksi. Kyllä heille kritiikkiä voi antaa ja ilman sitä tuskin mitään kehitystä edes tapahtuisi. Jos RB:n jäsenet siitä suuttuu, niin voi voi...Mielestäni faniryhmääkin pitää voida kritisoida, mutta taidan olla aika yksin mielipiteeni kanssa. RB tuntuu olevan kritiikin yläpuolella..
Lähinnä tämän ketjun vastausten pohjalta vetäisin nopean johtopäätöksen, että monet (ei-RB:n jäsenet) eivät tykkää, kun kritisoi. Eihän RB:kään ole kuitenkaan mikään täysin homogeeninen ryhmä, eli kun sieltä ne suurimmat hengennostattajat puuttuvat joukosta, lopputulos voi olla hiljaisempi.Miten niin...?
Tästä asiasta se minunkin juttuni lähti. Jos arvona on tuollainen ei teot voi olla toista!Lähinnä tämän ketjun vastausten pohjalta vetäisin nopean johtopäätöksen, että monet (ei-RB:n jäsenet) eivät tykkää, kun kritisoi. Eihän RB:kään ole kuitenkaan mikään täysin homogeeninen ryhmä, eli kun sieltä ne suurimmat hengennostattajat puuttuvat joukosta, lopputulos voi olla hiljaisempi.
Haluaisin nyt vielä kerrata, että lähdin tähän ketjuun vastaamaan sen takia, että mielestäni RB:n chantin "Yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään, me seistään teidän tukena, ei koskaan hylätä" ja tiistaisen kädet puuskassa seisomisen välillä oli koominen kontrasti.