Lukko vs. SaiPa kaudella 2024–2025

  • 19 569
  • 537
Suosikkijoukkue
Lukko
Voitetaan perjantaina koti-illassa hyvälukuisen yleisön edessä tehden viisi maalia ja täällä vaadittu kilpaa potkuja? Varmaan siks kun ei voitettu maaliodottamaa.. Tähän ehkä joku hymiö tähän vielä
Kun katsoo kautea kokonaisuutena niin vaatimukset on perusteltuja. Voitollisessa pelissä 7 min pelattiin hyvin ja lisäksi saatiin tuomarilta apuja. Tuo viimeinen 7min ei tee Lämsästä voittavaa valmentajaa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hieno nousu huonon 50-minuuttisen jälkeen.

Sen sanon, vaikka Lukon palstalla ollaankin, että kyllä SaiPa tästä olisi enemmän ansainnut. Tuli jopa pikkuisen paha mieli heidän puolestaan, mutta ihan pikkuisen vaan.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hieno nousu huonon 50-minuuttisen jälkeen.

Sen sanon, vaikka Lukon palstalla ollaankin, että kyllä SaiPa tästä olisi enemmän ansainnut. Tuli jopa pikkuisen paha mieli heidän puolestaan, mutta ihan pikkuisen vaan.
Arvostan suuresti noita SaiPan kannattajia jotka jaksavat kiertää joukkueensa mukana. Ei tosiaan olisi ollut vääryys vaikka tästä reissusta olisi pisteitäkin matkaan tullut.
 

Idänkarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa / Ketterä
Peliä en nähnyt mutta kuulin huhuja että tuomarit paskoi housuihinsa pelin lopulla. Taitaa pitää paikkansa kun täälläkin siihen malliin kommentoitiin.
 

Ylävilla85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kuhlmannin Esko
No ei nyt sentään. Poikkari leukaperiin joka ihan videolta tarkistettiin. Ei mielestäni mitään epäselvää.
Tästä olen eri mieltä. Mielestäni poikkari ei olisi osunut leukaan, ellei Mikko Petman? Olisi juuri samalla tuupannut Morandia eteenpäin ja tasapaino petti...toki,vastuu mailasta nönönö....2min tai 2+2 olis riittäny.
 

Monoliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikamoinen matsi. Jokos nyt olisi se pelillinen pohjakerros nähty ja ruvettaisiin pelaamaan hyvää lätkää täydet 60 minuuttia joka puolella kenttää.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Tästä olen eri mieltä. Mielestäni poikkari ei olisi osunut leukaan, ellei Mikko Petman? Olisi juuri samalla tuupannut Morandia eteenpäin ja tasapaino petti...toki,vastuu mailasta nönönö....2min tai 2+2 olis riittäny.
Mieltä voi olla mitä vaan mutta kyllä aika harvoin noita videolta väärin katsotaan. Sen verran monesta kulmasta on tuomareilla kuvaa, toisin kuin meillä katsojilla.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mieltä voi olla mitä vaan mutta kyllä aika harvoin noita videolta väärin katsotaan. Sen verran monesta kulmasta on tuomareilla kuvaa, toisin kuin meillä katsojilla.

Se, plus ihan oikeita kohtia sääntökirjasta tilanteita tulkitsemaan eikä ”no mun mielestä tosta olis pitäny antaa” ajatuksia kuten suurin osa kommenteista täällä.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alex Petersin hurja joukko
Tästä olen eri mieltä. Mielestäni poikkari ei olisi osunut leukaan, ellei Mikko Petman? Olisi juuri samalla tuupannut Morandia eteenpäin ja tasapaino petti...toki,vastuu mailasta nönönö....2min tai 2+2 olis riittäny.
Niin, ei se olisi osunut leukaan jos Morandin leuka ei olisi sattunut olemaan siinä mihin Petman poikkarinsa survaisi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikamoinen matsi. Jokos nyt olisi se pelillinen pohjakerros nähty ja ruvettaisiin pelaamaan hyvää lätkää täydet 60 minuuttia joka puolella kenttää.
Varrrmasti.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kakkosen minä olisin antanut tuosta poikkarista.
Säännöt sanoo että poikkari pään seudulle on 5+20, niin ei kai siinä. Eri tavalla nuokin voi silti eri ihmiset tulkita.

Kyllä nämäkin 3 pinnaa otan vastaan, vaikka itse joukkueen pelaamisesta ja olemuksesta ei nyt niin hyvä mieli jäänytkään ekan päälle 50 minuutin osalta. Positiivista lopun tehokkuus ja Revon onnistumiset.

Harvoin silti tulee sellainen olo, että vastustajan olisi pitänyt saada edes jotain mukaan.
 

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se, plus ihan oikeita kohtia sääntökirjasta tilanteita tulkitsemaan eikä ”no mun mielestä tosta olis pitäny antaa” ajatuksia kuten suurin osa kommenteista täällä.
Mun mielestä vahinkokampit pitäisi jättää viheltämättä.

Ei, kyllä se on hyvä, ettei tuossa pykälässä ole tulkinnan varaa. Jos lähdet etupuolelta lähdet poikkaria tarjoamaan, niin siinä on se riski, että se lipsahtaa liukuen tai muusta syystä sinne leukaperiin. Mielestäni tuo korkean mailan sääntömuutoskin on typerä. Teoreettisesti se antaa mahdollisuuden kiekkoa pelatessa viedä maila vastustajan naamaan "vahingossa" ja teosta pääsee kuin koira veräjästä. Mihin vedetään raja? Tai potkumaaleissa sama sääntö, ennen oli selkeämpää, kun jos liikettä näkyi muualle kuin normaaliin luistelusuuntaan, niin maali hylätään. Nykyään saa sivuttain potkaista, koska tulkitaan ohjaukseksi. Raumalta tälläinen esimerkki tältä kaudelta, en muista kuka oli vastassa, mutta mielestäni selkeä potku. Menee vain nykyään läpi. Tulkinnanvaraisuudella pilataan säänöt.
 

upreo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos olisi viestiä kirjoittanut matsista ensimmäisen 50 minuutin perusteella, tarvittaisiin rajua sensuuria. Nyt loppu hioi hieman kulmia. Ensimmäiset puolitoista minuuttia sisälsi kaksi avausyritystä, jossa pakki suti kiekosta ohi. Se maalasi alkupiirrot siitä mitä tuleman pitää. Sen verran humanistia tässä leikitään, että oikein tuli paha mieli lukkolaisten tuskasta. Sitä oli joka lähtöön nähtävissä:

- osa suti syötöt mihin sattuu
- yksi vippailee kiekkoa katsomoon
- muutama nahistelee ja purkaa turhautumistaan maalinedustoilla (tämä on mun mielestä hyväksyttävä tapa). Yksi ei osaa lopettaa ajoissa ja saa käytöskympin (tää ei ole enää ok)
- yksi raivoluistelee vaihtoon mielenosoituksellisesti. Katse jäähyaitiossa murhasi pelokkaimmat
- jotkut huutelevat sukuelintä, kieli vaihtelee huutajan kotimaan mukaan.
- yksi painaa kasvonsa kämmeniin, tuijottaa lasittunein katsein, eikä ota kontaktia keneenkään
- lukuisat pyörittelevät päätään
- yhä isompi osa nostelee puolustuspäässä selkää suoraksi

Valitettavasti yksi noista oli valmentajamme. Tämä voitto oli puhtaasti yksilöiden ja hieman tuurinkin (toinen maali) tuoma. Lämsän puolustukseksi on sanottava, että ymmärsi olla hiljaa, kun näki joukkueen livenneen käsistä. Mestarivalmentaja Vuoren viimeiseksi jääneessä kotimatsissa vastaavassa tilanteessa otteensa menettänyt valmentaja huusi pää punaisena tuomareille ja pelaajille kyykkyasennossa. Siitä näki, että tuo homma on menetetty. En ole ennen sitä tai kertaakaan sen jälkeen nähnyt lätkäkoutsin olleen kyykyssä pelaajien edessä. No se Vuoresta. Sama fiilis tuli kahden ja puolen erän perusteella.

Lätkä on ihmeellinen peli. Yksi tilanne voi muuttaa kaiken. Koko kauden kuvankin. Muistan joulun välipäivinä 2019, kun Lukko otti Sportilta kuokkaan jatkoajalla aneemisen esityksen jälkeen. Sitten naksahti joku ja jatko on kaunista historiaa. Aina sitä toivoo, olisiko viimeinen kymmenminuuttinen tuo tämän kauden naksaus ja taas kirjoitettaisiin kaunista historiaa. Tämän saa ottaa talteen ja heittää naamalleni, jos väärässä olen. Niin keinoton Lämsä oli vaihtopenkillä toisessa ja kolmannessa erässä, että tästä ei enää nousta. Tuo joukkue ei ole koutsin näpeissä ja yksilöt vievät sitä niin hyvässä kuin pahassa. Katsomossa Crocsit laskivat samaan tahtiin Lukon tekemien maalien kanssa. Mun mieleni ei kääntynyt vielä lopun nousun vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Dipalyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paikan päällä nähneenä, että suurin virhe Lappeenrantalaisilla oli, että Raipe ei laittanut 2-3 kavennuksen jälkeen käsiä T asentoon. Meidän onni, että maestro jäätyi ja ei rauhoitellut Sputnikki-joukkuetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös