Edelleen se Tampa Bay Lightning on tuolla. Pelaa tälläkin hetkellä Stanley Cupista, joten nyt olisi hyvä aika vielä vaihtaa lempiseuraa. En edes syyttäisis bandwagonaamisesta.2021 mestaruuskevään joukkueesta on jäljellä 6 (pelaavaan kokoonpanoon mahtuvaa) miestä.
Noin 30%.
Omat odotukset eivät ole mitään TOP 6 tai 8 odotuksia. Minun Lukkoni taistelee mestaruudesta.
Toivon ja uskon, että Lukko vahvistuu edelleen liigan kovimpiin lukeutuvalla sentterillä, Skalickyn korvaavalla rightin laiturilla. Reunasella ja yhdellä TOP6 rightin pakilla. Plus mestaruus-Lukon maalivahdin, Lehtisen korvaavalla haastajalla.
5 pelaajaa. Kaikki pelaavaan kokoonpanoon mahtuvia (pl.Zagidulinin haastava maalivahti).
Sitten ollaan oikeasti kasattu kovempi ryhmä. Vielä toistaiseksi on pahasti vajaata.
Luotan vielä kauden 22-23 osalta, että urheilutoimenjohtaja on sopivasti motivoitunut viime kauden epäonnistumisesta.
Kerron, mikäli uskoni horjuu.
Saarela X1 Repo
Nyman Somppi X2
Hakulinen Mattila Pooley
Ikonen Kainulainen/Päivärinta Suni
Nieminen/Säkkinen/Järvenpää Tammela Ylitalo/Hämäläinen/Trakht
Reunanen X3
Piipponen Grégoire
Pavelka Abt
Almari Ervasti
Korkka
Ehkä sinun itse kannattaa vaihtaa siihen Tampaan, kun niin sitä tyrkytät aina.Edelleen se Tampa Bay Lightning on tuolla. Pelaa tälläkin hetkellä Stanley Cupista, joten nyt olisi hyvä aika vielä vaihtaa lempiseuraa. En edes syyttäisis bandwagonaamisesta.
Saarela X1 Repo
Nyman Somppi X2
Hakulinen Mattila Pooley
Ikonen Kainulainen/Päivärinta Suni
Nieminen/Säkkinen/Järvenpää Tammela Ylitalo/Hämäläinen/Trakht
Edelleen se Tampa Bay Lightning on tuolla. Pelaa tälläkin hetkellä Stanley Cupista, joten nyt olisi hyvä aika vielä vaihtaa lempiseuraa. En edes syyttäisis bandwagonaamisesta.
Ehkä sinun itse kannattaa vaihtaa siihen Tampaan, kun niin sitä tyrkytät aina.
On kyllä vitun ihmeellistä touhua, että täällä taas oikeinkannattajat kertovat väärinkannattajille, että mitä ylipäätään kannattaa kannustaa ja miten. Esimerkiksi vaikka Skalickyn korvaajaa toi kokoonpano muutenkin huutaa, sillä tällä hetkellä ainoa ryhmään saapunut laituri on Saarela, jonka pelikunnosta ei edes täyttä tietoa ole. Toki voidaan toivoa kolmatta vuotta putkeen, että Ylitalo tai joku muu nuori on ottanut jotain ihmeloikkia yhden kesän aikana.
Jos heittää Almaria 7. pakiksi niin jotain on vialla. Pelasi AHL:ssä top 6:ssa. Onko sinun mielestäsi AHL kovempi sarja kuin Liiga? Minun mielestäni ei, enkä oleta että Lukko voittaisi ikinä Calder Cupia, toisin kuin muut täällä näköjään.Nyt en kyllä ymmärrä yhtään näitä @nexustron tampaheittoja. @Parry Sound toivoma kokoonpano on juurikin sitä mitä itsekin toivon, kaikkien ei tarvitse olla hankittuna ennen kauden alkua, mutta viimeistään siirtorajan umpeudutta toivon joukkueeseen tulevan vielä nuo Parryn pelipaikoille ehdottomat pelaajat.
On se niin vitun Tampaa kun toivoo edes korvaavia pelaajia viime kauden joukkueesta lähteneille, vaikka sekin oli jo itsessään hieman vajaa joukkue. Nyt kaikkien pitäisi muistaa se, että loukkaantumisia tulee AINA. Ja myös kierrätystä pitää olla mahdollista käyttää. Esimerkkinä, jos vaikkapa Repo jälleen loukkaantu alkukaudella meidän oikeat laiturit ovat Pooley, Suni, Säkkinen ja Ylitalo. Eli mitään ei olisi otettu opiksi viime kaudesta. Sitten taas ihmetellään miten ei peli kuljekkaan. Joo, ymmärrän että Sunille pitää antaa näytönpaikkaa alkukaudella, mutta sen voi myös antaa vaikka siihen Skalickyn korvaaja tulisikin ennen kauden alkua. Laajuutta, Lukko tarvitsee enemmän laajuutta. Unohtamatta laatua.
Viime kaudella 13 matsia AHL:ssä ja 6 peliä ECHL:ässä. Alas on vajottu jos vakiokokoonpanon paikkaan riittää että mahtuu farmissa pelaamaan.Jos heittää Almaria 7. pakiksi niin jotain on vialla. Pelasi AHL:ssä top 6:ssa. Onko sinun mielestäsi AHL kovempi sarja kuin Liiga? Minun mielestäni ei, enkä oleta että Lukko voittaisi ikinä Calder Cupia, toisin kuin muut täällä näköjään.
En ymmärtänyt tästä sanaakaan. Eli, kun Almari oli heikomassa sarjassa pelaavan kuusikon puolustaja niin ei voi olla paremassa sarjassa 7. puolustaja?Jos heittää Almaria 7. pakiksi niin jotain on vialla. Pelasi AHL:ssä top 6:ssa. Onko sinun mielestäsi AHL kovempi sarja kuin Liiga? Minun mielestäni ei, enkä oleta että Lukko voittaisi ikinä Calder Cupia, toisin kuin muut täällä näköjään.
Eli mielestäsi Liiga > AHL? Vai ymmärsinkö oikein?En ymmärtänyt tästä sanaakaan. Eli, kun Almari oli heikomassa sarjassa pelaavan kuusikon puolustaja niin ei voi olla paremassa sarjassa 7. puolustaja?
Näin ymmärsin sinun viestistäsi.Eli mielestäsi Liiga > AHL? Vai ymmärsinkö oikein?
Ei ole olennaista onko 7. pakkina lähtökohtaisesti Almari, Abt tai vaikka tuleva ”laajuutta tuova puolustaja”. Todennäköisesti nämä kaikki tulevat joissain peleissä olemaan seiskapakkina. Olennaista on se, että pakistossa on laajuutta. Ei kenenkään pelipaikkaa lukita numeroilla ennen kautta. Peliesitykset ne ratkaisee ja myös terve kilpailu kokoonpanossa kuuluu kilpaurheiluun.Jos heittää Almaria 7. pakiksi niin jotain on vialla. Pelasi AHL:ssä top 6:ssa. Onko sinun mielestäsi AHL kovempi sarja kuin Liiga? Minun mielestäni ei, enkä oleta että Lukko voittaisi ikinä Calder Cupia, toisin kuin muut täällä näköjään.
Olen sitä mieltä että AHL on huomattavasti parempi kuin Liiga. Jotkut muut täällä ilmeisesti ajattelee toisin.Näin ymmärsin sinun viestistäsi.
Olen tästä samaa mieltä.Ei ole olennaista onko 7. pakkina lähtökohtaisesti Almari, Abt tai vaikka tuleva ”laajuutta tuova puolustaja”. Todennäköisesti nämä kaikki tulevat joissain peleissä olemaan seiskapakkina. Olennaista on se, että pakistossa on laajuutta. Ei kenenkään pelipaikkaa lukita numeroilla ennen kautta. Peliesitykset ne ratkaisee ja myös terve kilpailu kokoonpanossa kuuluu urheiluun.
Huomattavasti parempi? Harvoin sieltä tulevat pystyvät parantamaan omaa ppg kun saapuvat Suomeen ainakaan ekalla kaudella. Liigan jatkuva aliarviominen jaksaa hämmästyttää vuodesta toiseen. Sama toki Leijonien kohdalla.Olen sitä mieltä että AHL on huomattavasti parempi kuin Liiga. Jotkut muut täällä ilmeisesti ajattelee toisin.
Okei, mutta tässä kuitenkin kirjoitit toisin, josta olisi voinut vetää johtopäätöksen, että viestisi oli päätön:Olen sitä mieltä että AHL on huomattavasti parempi kuin Liiga. Jotkut muut täällä ilmeisesti ajattelee toisin.
Ja tästä paremmuudesta en lähde vääntämään, koska kyseessä on kaksi täysin erityyppistä sarjaa.Onko sinun mielestäsi AHL kovempi sarja kuin Liiga? Minun mielestäni ei
Oho, tuossa taisi mennä omatkin ajatukset ristiin, pahoittelut.Okei, mutta tässä kuitenkin kirjoitit toisin, josta olisi voinut vetää johtopäätöksen, että viestisi oli päätön:
Ja tästä paremmuudesta en lähde vääntämään, koska kyseessä on kaksi täysin erityyppistä sarjaa.
Mutta sen sanon, että jos Almari on mahtunut viime kaudella pelaamaan 13 ottelua AHL:ää - ei pitäisi olla minkäännäköinen näyttö ensi kautta ajatellen.
Pikemminkin ne näytöt, jota Almari ja esimerkiksi Abt antoivat viime kaudella pitäisi olla jo sellainen näyttö etteivät molemmat ainakaan yhdessä olisi mestaruutta tavoittelevan joukkueen top-6 pakistossa. Kehittymistä kyllä varmasti tapahtuu, mutta mielestäni Lukon pakisto kaipaa Reunasenkin lisäksi yhtä kovaa nimeä.
Miksi sitten valitat lähes jokaisesta kommentista jossa ehdotetaan vahvistusta?Ja omastakin mielestä Lukon puolustus on liian kapea, mutten itse laittaisia Abtia tai Almaria pelaavan kuusikon ulkopuolelle. Molemmat varmasti parantavat ensi kaudeksi kaiken järjen mukaan. Se on kuitenkin enemmän makuasia. Se kuitenkin ärsyttää, kun porukka ajattelee Ikosen ja Pooleyn olevan 3-4. ketjun tason pelaajia ja on kasaamassa 7 Liigatason ketjua. Meni kuitenkin ehkä vähän turhan pitkälle jo tämä keskustelu omalta osaltani.
Muuten tästä samaa mieltä, mutta miksi Ikosen paikka nelosessa? Enkä tarkota, etteikö Ikonen siinä menisi hyvin.Miksi sitten valitat lähes jokaisesta kommentista jossa ehdotetaan vahvistusta?
Selvää on että jos kauteen lähdetään Almarin ja Abt ollessa varmoja vakio pelaajia pelaavassa kokoonpanossa ja Laitinen esim 7 pakki, ei oikeaa kilpailua ole eikä särkymävaraa. Kyllä sinne tarvitaan aivan selkeästi yksi profiilipakki Reunasen lisäksi jos halutaan muuta kuin sääli pleijaripaikka.
Kyllä Ikosen paikka on nähdyn perusteella neloskentässä ja alivoimassa. Lukossa pitää olla tasaista 3 tulos ketjua se että joku nimeää Pooleyn 3 ketjuun on ihan sama koska sillä ei ole väliä onko 1-3 ketjussa kun tulosta odotetaan kaikilta.
Nelosketjun tulee myös olla yksi liigan parhaita jos halutaan pärjätä, usein juuri nelonen on se joka tasaisissa pleijarisarjoissa on se joka tekee sen eron. Myös sellainen joka voidaan laittaa huoletta myös AV :lle ja siihen näen Ikosen sopivan parhaiten.Muuten tästä samaa mieltä, mutta miksi Ikosen paikka nelosessa? Enkä tarkota, etteikö Ikonen siinä menisi hyvin.
Tarkoitatko kenties sellaista että huudetaan vaikka että Ervastia ei saa päästää muihin seuroihin, sitten seuraavassa listassa kyseinen pelaaja on sijoitettu vaikka 13. pakiksi?Sanotaan kuitenkin niin, että tietyllä listoista tunnetulla palstalaisella on tietynlaisia asenteita, jotka heijastuvat hänen ketjuhahmotelmiinsa. Itseäni nämä asenteet ärsyttävät, koska ne ovat yltiöpäisiä ja Lukon pelaajia miltei halveksuvia, kun ottaa huomioon, mitä muuta tänne on kirjoitettu hänen toimestaan.
Ja 1963 mestaruuskevään joukkueesta on jäljellä 0 (pelaavaan kokoonpanoon mahtuvaa) miestä.2021 mestaruuskevään joukkueesta on jäljellä 6 (pelaavaan kokoonpanoon mahtuvaa) miestä.
Noin 30%.
Päättyneellä kaudella pitkälti ykkösketju tai ykkös-yv oli joka teki sen eron. Tappara-sarjassa siis.Nelosketjun tulee myös olla yksi liigan parhaita jos halutaan pärjätä, usein juuri nelonen on se joka tasaisissa pleijarisarjoissa on se joka tekee sen eron. Myös sellainen joka voidaan laittaa huoletta myös AV :lle ja siihen näen Ikosen sopivan parhaiten.
Toivottavasti Kalle on ottanut opiksi ja näin ei käy.Täällä on taas käynyt keskustelu vilkkaana, voin kertoa että aika moni fani pettyy joukkueeseen millä kausi aloitetaan. Ei ole tulossa enää viittä pelaajaa vaikka täällä nämä joukkueenkasaamisen ammattilaiset/Sahlstedtin paikkaa kyttäävät nettinerot niin haaveilevatkin. Raskasta syyskautta osalle kannattajista!