Tammela pelasi viime kaudella myös kaksi CHL-peliä, yksi maali, muistaakseni Cardiffissa.
Mutta koeta nyt päättää, ketä Lukon liigajoukkueeseen haluat. Samalla kun valitat Tammelan tilannetta, listaat pitkän rivin pelaajia kaikkialta maailmasta... Jos niitä hankitaan, ei junioreille löydy tämänkään vertaa pelitilaa.
Kyllä Virtanen näitä asioita miettii, paremmin perustein kuin me. Onhan tälläkin kaudella Ervasti ohittanut Laitisen ja Korkan nokkimisjärjestyksessä. Eri mieltä tietenkin voimme olla, mutta kyllä meillä täällä katsomon puolella paljon huonommat tiedot ja perusteet kuin asioista päättävillä.
Minusta Päivärinta on tässä tilanteessa oikea valinta, vaikka laita ei hänen pelipaikkansa varsinaisesti olekaan.
Minkä ihmeen pitkän listan ?
Mulle riittää tuohon 1-2 huippulaatuista, valmista pelaajaa ja uskon 100% että Kalle tulee sellaisen/sellaiset kauden aikana Raumalle hankkimaan.
(Ja jos sekoitat tähän listaukseni vapaista/mahdollisesti saatavilla olevista pelaajista, niin puhutaan kai kahdesta eri asiasta?)
"Pitkä rivi pelaajia kaikkialta maailmasta." No onhan se pitkä jos kovasti etsii (itse tykkään näin tehdä), mutta oletatko oikeasti, että ehdotan kaikkia näitä Lukkoon hankittavaksi - mitä hemmettiä? Ideahan listoissa on, että etsitään erilaisia vaihtoehtoja parhaan mahdollisen miehistön kasaamiseksi. Ihan samaa homma paremmilla palikoilla ja tietotaidolla tehdään jokaisessa organisaatiossa, jossa kiekkoa pelataan ammattimielessä.
Jos puhutaan siitä, ketkä pelaavat tulevissa otteluissa, kun vahvistuksia ei vielä ole ja Kestner/Saarela ovat loukissa, puhun valmennuksen valinnoista, jossa kahden maalin Ylitalo ohittaa kahden maalin Tammelan (toisella näyttöpaikkoja 83 liigaottelua, toisella 6) yläkenttien osalta. Minun mielestäni se ei mene oikein. Ei siinä ole mitään päätettävää - se on mielipiteeni. Sulla ja naapurin Sepolla voi olla toinen ja se on minulle aivan ok.
Ei sun tarvitse myöskään minulle kertoa tai saada ymmärtämään millä perusteilla Virtanen näitä valitsee, koska hän on ainoa, joka oikeassa elämässä pääsee näihin vaikuttamaan ja me tanssimme virtuaalipillin tahdissa JA:n Lukko-osiossa.
Tottakai meillä on huonommat tiedot. Mutta aika tylsäksi (ja vähäsanaiseksi) kävisi kun aina vaan todettas, että kyllä ne tietää, ei kannata keskustella. Sitä varten kai (siis keskustelua ja mielipiteitä) tämä palsta täällä verkossa on olemassa?
Palaan vielä tuohon "koita nyt päättää ketä Lukon liigajoukkueeseen haluat".
Ei se päätös ole mulle hankala ensinkään. Haluan sinne, niinkuin moni muukin - voittamisen kannalta parhaat mahdolliset pelajaat, joiden avulla muodostuu paras mahdollinen joukkue. Sitähän ei tiedä Kalle, ei Marco, ei Ukko Ylijumala, mikä se sellainen kokoonpano on, mutta uskon, että kaksi ensin mainittua tekevät parhaansa, parhaalla mahdollisella olemassaolevalla tiedolla ja meille jää spekuloivien, aiheesta erityisen innostuneiden kannattajien rooli. Eikös ?
Sitten kun 1-2 vahvistusta on Raumalla, Kestner ja Saarela mukana - eli optimitilanne - meidän ei todellakaan tarvitse spekuloida Ylitalon tai Tammelan tai Päivärinnan pelipaikoilla. Silloin on ihan erilaisia panoksia pöydässä.