Lukko kaudella 2022–2023 – ”que sera, sera”

  • 813 332
  • 6 122

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse laittaisin näin:

Hakulinen - Mattila - Karjalainen
Repo - Somppi - Saarela
Ikonen - Fontaine - Kestner
Nyman - Kainulainen - Nieminen
Suni/Päivärinta

Ja jonkin verran yrittäisin kierrättää alaketjujen laitureita.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Kyllä tuohon keskikaistalle tarvitaan se kiekollinen sentteri vielä, jos halutaan kannusta pelata. Ikonen on parhaimmillaan laiturina eikä kiekollisesti ole sellainen pelin rytmittäjä, joka riittäisi näitä kovimpia trappeja vastaan (Tappara, Kärpät).

Parasta olisi, että Fontaine osoittaisi niitä Kallenkin pohtimia kiekollisia ominaisuuksia.
Tuolloin joukkue ei välttämättä tarvitsisi sitä ”supersentteriä” vaan voitaisiin kytätä täsmävahvistuksia / erikoisosaamista kevääseen.

Julius Mattila taitaa olla se ykkössentteri.
Nostanut tasoaan taas.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Parasta olisi, että Fontaine osoittaisi niitä Kallenkin pohtimia kiekollisia ominaisuuksia.
Tuolloin joukkue ei välttämättä tarvitsisi sitä ”supersentteriä” vaan voitaisiin kytätä täsmävahvistuksia / erikoisosaamista kevääseen.
Itse taasen toivon, että Fontainesta osoittautuu sellainen Topon tapainen vääntäjä, tietenkin hyvillä aloitustaidoilla. Raastinrautaosasto puuttuu kokonaan ja se jos mikä on keväällä tärkeä. Ikonen-Somppi/Fontaine-Somppi/Fontaine olisi kuin nyrkki silmään jos mietitään raastinrautaosastoa. Kun vielä se selkeä kiekollinen ykkössentteri saataisiin sisään, niin sitten latu on auki ihan rosterinkin puolesta.

On tosin mielenkiintoista nähdä, jos Fontaine osoittautuu pelimieheksi ja löytyy vielä se ykkössentterikin. Sitten onkin laitureista jo ylitarjontaa ja Saarelaa pitäisi melkein sijoitella neloseen ja Nymania poppareille.

Ans kattoo ny.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tuohon keskikaistalle tarvitaan se kiekollinen sentteri vielä, jos halutaan kannusta pelata. Ikonen on parhaimmillaan laiturina eikä kiekollisesti ole sellainen pelin rytmittäjä, joka riittäisi näitä kovimpia trappeja vastaan (Tappara, Kärpät).

Parasta olisi, että Fontaine osoittaisi niitä Kallenkin pohtimia kiekollisia ominaisuuksia.
Tuolloin joukkue ei välttämättä tarvitsisi sitä ”supersentteriä” vaan voitaisiin kytätä täsmävahvistuksia / erikoisosaamista kevääseen.

Julius Mattila taitaa olla se ykkössentteri.
Nostanut tasoaan taas.
Ylivoimalle Lukko tarvitsee vähintään sen yhden pyörittäjän. Tällä hetkellä niitä ei ole. Onko Fontainesta siihen? Vaikea sanoa mutta tuskinpa. Jalokalaa mä metsästän, tahdon saada suuren...
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Saarela - X - Kestner
Hakulinen - Mattila - Karjalainen
Nyman - Somppi - Repo
Ikonen - Kainulainen - Fontaine

Suni, Päivärinta, Säkkinen, Nieminen

Almari - Gregoire
Piipponen - Reunanen
Pavelka - Abt

Ervasti, Korkka

Tuossa alkaa sitä kaivattua leveyttä olla hemmetin hyvin, kun on yli ketjun verran on kohtalaisen Liigatasoisia pelaajia ulkopuolella.
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Itse näkisin kentät näin, kun Fontaine hyppää askiin:

Hakulinen Mattila Karjalainen
Repo Somppi Kestner
Nyman Fontaine Saarela
Ikonen Kainulainen Nieminen

Pavelka Reunanen
Almari Gregoire
Piipponen Abt

Reservissä sitten Ervastia, Sunia, Päivärintaa ja Säkkistä.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Jos Fontaine on ”vain” puolustava sentteri, kasaisin hänen ympärilleen ketjun, jota voisi peluuttaa vastustajan kärkeä vastaan.
Ikonen - Fontaine - (?)
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos Fontaine on ”vain” puolustava sentteri, kasaisin hänen ympärilleen ketjun, jota voisi peluuttaa vastustajan kärkeä vastaan.
Ikonen - Fontaine - (?)
Ja alivoimaan. Ei oikein ole järkeä peluuttaa ykkösheppoja jatkuvasti alivoimassa, vaikka hyvin sitä tappaisivatkin.

Eilisen pelin perusteella tuli sellainen olo, että noinkohan Fontainelle suunnitellun pelipaikan pelaajaa edes Lukkoon tarvitaan. Jos ei ole käyttöä, niin sitten hän varmaan jatkaa matkaa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Tuo Ikosen ketju on ollut Lukon paras osa kahdessa ekassa pelissä, joten ihan hyvä että se sai jatkaa tuossa koostumuksessa. Niemisen olisin kyllä pitänyt kokoonpanossa, mut siinä mielessä tilanne on kyllä hyvä, että ei varmaan kovin moni osaa suorilta sanoa, että kenet tuolta hyökkäyksestä tiputtaisi ekana pois. Sama homma puolustuksen osalta. Perjantaina olin ekan erän jälkeen valmis heittämään Abtin 7. pakiksi/poppareille Pavelkan tieltä, mutta enää en ole niinkään varma. Toisaalta Pavelka ei treenipeleissä kyllä mitenkään edukseen esiintynyt hänkään, joten tiedä sitten...
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
siinä mielessä tilanne on kyllä hyvä, että ei varmaan kovin moni osaa suorilta sanoa, että kenet tuolta hyökkäyksestä tiputtaisi ekana pois. Sama homma puolustuksen osalta.
Kaikki terveinä. Positiivista että on kilpailutilannetta, niin alakenttien pelaajilla luulisi olevan näyttämisen halua.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minne katosi Fontainen varmistuttua tämän ketjun aloittaja? Ensin luetaan koko kesä listauksia ja sitten, kun saadaan joku, ei kaveri kommentoi mitään. Tapahtuuko paluu, mikäli GF ei tee pisteitä eka matsissaan?
 

Haka Maori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikeasti selitettävissä
Minne katosi Fontainen varmistuttua tämän ketjun aloittaja? Ensin luetaan koko kesä listauksia ja sitten, kun saadaan joku, ei kaveri kommentoi mitään. Tapahtuuko paluu, mikäli GF ei tee pisteitä eka matsissaan?
Sulta ei piikit lopu kesken. Aikuinen äijä saatana.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pavelka takaisin askissa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220920-095222_Instagram.jpg
    Screenshot_20220920-095222_Instagram.jpg
    473,4 KB · kertaa luettu: 157

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko tänään:

Repo-Somppi-Kestner
Hakulinen-Mattila-Karjalainen
Nyman-Ikonen-Saarela
Nieminen-Kainulainen-Suni

Almari-Gregoire
Reunanen-Piipponen
Ervasti-Abt
Pavelka

Zagi (Jukuri)

Fontaine hieman yllättäen ei siis kokoonpanossa.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ellei kyse ole jostain peliluvista tjsp, niin en kyllä ymmärrä miksei Fontaine pelaa.
Kyllähän mies itse tuossa haastattelussaan kertoi, että valmennus haluaa ajaa hänet rauhassa sisään. Mainitsi mm. aikaeron.
Itse olisin ennemmin ollut yllättynyt, jos olisi tänään pelannut.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voinee olla tosiaan joku tekninen syy, miksei Fontaine pelaa, mutta itse kyllä enemmän ihmettelen sitä, kun uusia pelaajia heitetään kentälle yllättävän usein "suoraan lentokentältä". Kai pelitavan sisäänajoon ja uuteen joukkueeseen totuttautumiseen nyt muutamat yhteistreenit tarvitaan.

Ja tässä kohtaa vielä, koko joukkueen hyvin pelaaman voittopelin jälkeen, tuntuisi myös jotenkin oudolta tiputtaa kokoonpanosta joku saman tien sellaisen tulokkaan tieltä, joka on juuri ja juuri ehtinyt varusteet päälleen saada.
 
Kyllähän mies itse tuossa haastattelussaan kertoi, että valmennus haluaa ajaa hänet rauhassa sisään. Mainitsi mm. aikaeron.
Itse olisin ennemmin ollut yllättynyt, jos olisi tänään pelannut.
Komppia täältä.
Mies on pelannut edellisen kerran kilpaa tasan 5kk sitten. Siihen aikaero, iso kaukalo, uusi pelitapa, joukkue ja kulttuuri.
Vaikuttaa viisaalta ratkaisulta tuoda mies jäälle paremman valmistautumisen jälkeen.

(Plus olisihan se kamalaa nähdä puolivalnis Fontaine ja saada karmeita svanenbergsflashbäkkejä!)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös