Karvanoppaelvis
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko, Lämän niininii kiekko
Ei jumalauta. Pitsiturnaus lätkytelty läpi ja @Parry Sound mielestä kaikki on paskaa jopa kusi. Ihan rauhassa nyt.
Pitkälti samaa mieltä, mutta valitettavasti Laitisella ei vaan riitä. Omiin silmiin oli eilenkin liisn usein hädässä ja tuloksena huono syöttö tai kiekon menetys.Pitsin perusteella on tehty aiemminkin täysin vääriä johtopäätöksiä.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen uusien pelaajien otteisiin. Reunanen ja Kessu on kaikessa silkkaa karkkia. Sompista, Saarelasta ja Pavelkasta voitaneen odottaa tulitukea kärkikenttiin.
TuTo-pelissä näki karkeasti sen miltä näyttää kun useampi pelaaja "joutuu" liian suureen kiekolliseen ja tulosvastuulliseen rooliin. Pelin ei pitäisi olla selviytymistä.
Parryn ahdingon ostan kyllä siinä että kiekkovarman ihan oikean ykkössentterin ja tulosyksikön laiturille on tilaus. Somppi ja Mattila voivat hyvinkin olla Suomen parhaan keskikaistan 2. ja 3. sentteri. Ja sitä myöden Ikonen voisi olla vaikkapa Sunin tai Säkkisen kanssa erittäin hyvän nelosketjun laiturit.
En taas osta sitä ajatusta että keskelle edes harkittaisi minkäänmoista arpaa (se laituri voisikin olla). Jos ei löydy niin Pärri tai Ikonen sitten on kolmossentteri.
Myös Ervastia olen seurannut pitempään, ja löisin nyt pakiston tuohon asentoon. Ja minusta Laitinen on ihan täysin mitat täyttävä mies pelaamaan "puoli kautta kolmosparissa".
Itse myös nautin katsella Kestnerin edesottamuksia, erityisesti kun olen ilmaissut huoleni siitä, mikä oikeastaan miehen perustekemisen taso on yhtä onnistunutta TPS-kautta lukuunottamatta.Pitsin perusteella on tehty aiemminkin täysin vääriä johtopäätöksiä.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen uusien pelaajien otteisiin. Reunanen ja Kessu on kaikessa silkkaa karkkia. Sompista, Saarelasta ja Pavelkasta voitaneen odottaa tulitukea kärkikenttiin.
TuTo-pelissä näki karkeasti sen miltä näyttää kun useampi pelaaja "joutuu" liian suureen kiekolliseen ja tulosvastuulliseen rooliin. Pelin ei pitäisi olla selviytymistä.
Parryn ahdingon ostan kyllä siinä että kiekkovarman ihan oikean ykkössentterin ja tulosyksikön laiturille on tilaus. Somppi ja Mattila voivat hyvinkin olla Suomen parhaan keskikaistan 2. ja 3. sentteri. Ja sitä myöden Ikonen voisi olla vaikkapa Sunin tai Säkkisen kanssa erittäin hyvän nelosketjun laiturit.
En taas osta sitä ajatusta että keskelle edes harkittaisi minkäänmoista arpaa (se laituri voisikin olla). Jos ei löydy niin Pärri tai Ikonen sitten on kolmossentteri.
Myös Ervastia olen seurannut pitempään, ja löisin nyt pakiston tuohon asentoon. Ja minusta Laitinen on ihan täysin mitat täyttävä mies pelaamaan "puoli kautta kolmosparissa".
Pitkälti samaa mieltä, mutta valitettavasti Laitisella ei vaan riitä. Omiin silmiin oli eilenkin liisn usein hädässä ja tuloksena huono syöttö tai kiekon menetys.
Word.Samaa mieltä. Niitä Killerin kaipaamia kiloja ei silmämääräisesti ole tullut. Avausmatsi meni vielä ok, kun ei tarvinnut omissa painia. Heti, kun vastustaja saa painetta ja Laitinen joutuu kamppailuihin, niin hätä tulee. Vastapainoksi kiekon kanssa ei tapahdu riittävästi hyviä asioita.
Laitinen ja Ylitalo ovat minusta samaa kastia. Hätätilanteessa voivat paikata parissa matsissa, mutta taso ei riitä Liigan top6 joukkueen pelaavaan rosteriin. Yrityksestä homma ei jää kiinni, mutta läpimurtoa on yritetty jo (liian) monta vuotta. Takaa tulevat nuoremmat ohi.
Tästä tulee olemaan varmasti iloa kauden mittaan. Voin jo nähdä, kun Somppi vääntää kulmassa kiekosta ties kenen zdenocharan kanssa ja lyö sitten lättyä Revolle neliön keskellä ja ylämummo valittaa.2.Otto Somppi hyvä suojaamaan kiekko kulmissa ja myös hyvä ottamaan vastustajan mailasta kiinni.
Eikös Lukko nimenomaan hae just sitä kivenkovaa YKKÖSSENTTERIÄ? Eikä mitään 2-3 ketjun arpoja..Sorruin itsekin taas katselemaan Elitestä toistaiseksi vailla sopparia olevia keskushyökkääjiä ja kyllä siellä on edelleen realistisia vaihtoehtoja saatavilla. Se on tietenkin eri asia, miten pelaajat itse haluavat tehdä: Kiinnostaako Suomi/Liiga ja erityisesti Lukko? Odottaako tsäänssiä P-Amerikkaan? Miettiikö edelleen KHL-tilannetta?
Sitten pitäis myös päästä Teperin datan läpi ja sopia Sahlstedtille ja Virtaselle. Sopivista pelaajista saattaa olla kuivat markkinat, mutta itsellä on kuitenkin hyvä luotto siihen, että yksi sentteri tulee. Ei ehkä se kivenkova ykkössentteri, mutta siellä on kyllä 2-3 ketjun kavereita sen verran saatavilla että sellainen saadaan vähintään.
Eikös Lukko nimenomaan hae just sitä kivenkovaa YKKÖSSENTTERIÄ? Eikä mitään 2-3 ketjun arpoja..
Eikös Lukko nimenomaan hae just sitä kivenkovaa YKKÖSSENTTERIÄ? Eikä mitään 2-3 ketjun arpoja..
Kuten @Nigi sanoi niin kyllä sitä kivenkovaa haetaan.Eikös Lukko nimenomaan hae just sitä kivenkovaa YKKÖSSENTTERIÄ? Eikä mitään 2-3 ketjun arpoja..
Silläkin uhalla, että ykkössentteri jää sitten hankkimatta? Onhan sieltä tulossa kaikenlaista training camp -pudokasta ym vielä tarjolle varmaan.Jos sellaista ei kuitenkaan saada syystä tai toisesta niin itse ottaisin mielummin sisään 2-3 ketjun tasoisen kaverin kuin en ketään.
Paha mun sanoa mikä tilanne sen ykkössentterin suhteen, mutta joku pelaaja on parempi kuin ei pelaajaa. Näin ainakin omasta mielestäni. Ja tuokin jo ihan leveyden takia. Toki ottaisin sen ykkössentterin 100 kertaa sadasta verrattuna kakkos-kolmossentteriin.Silläkin uhalla, että ykkössentteri jää sitten hankkimatta? Onhan sieltä tulossa kaikenlaista training camp -pudokasta ym vielä tarjolle varmaan.
Toki ei Lukko kukka tul.
Joo, mutta arvaan että Lukko ei tule ainakaan tämän vuoden puolella mitään leveyssentteriä hankkimaan* ja minusta ei pidäkään.Paha mun sanoa mikä tilanne sen ykkössentterin suhteen, mutta joku pelaaja on parempi kuin ei pelaajaa. Näin ainakin omasta mielestäni. Ja tuokin jo ihan leveyden takia. Toki ottaisin sen ykkössentterin 100 kertaa sadasta verrattuna kakkos-kolmossentteriin.
Toivottavasti ei, sillä se ykkössentteri sieltä toivottavasti on tulossa.Joo, mutta arvaan että Lukko ei tule ainakaan tämän vuoden puolella mitään leveyssentteriä hankkimaan* ja minusta ei pidäkään.
*Pitkät loukkaantumiset toki asia erikseen.
Ei Lukko tarvitse mitn täytemiehiä ulkomailta. Lukko ei tule tänään eikä huomenna rakentamaanWord.
Tässä on myös itsellä ne kaksi pelaajaa, joilla lähtökohtaisesti ei pitäisi olla asiaa pelaavaan kokoonpanoon kun kärkisijoituksista taistellaan. Molemmat saaneet enemmän kuin riittävästi tilaa ja aikaa todistaa toisin. Eteenpäin.
(Kumpikaan ei myöskään mahdu enää A-junnuja vahvistamaan, joten ei muuta kuin vaihtokaupoille ja vastuuta seuraavalla tasolla Mestis/Pori/Keski-Eurooppa/Allsvenskan). (Näiden liksalla ja maltillisella lisäinvestoinnilla tuodaan kaksi pelaavaan kokoonpanoon mahtuvaa ukkoa P-Amerikasta. Tismalleen samoille pelipaikoilla D(R), RW.
Koska muuten training campeilta alkaa ukkoa tippumaan?
Oikeastaan sillä ei ole mitään väliä, koska on yleinen harhaluulo, että ne putoajat sieltä Eurooppaan tulisi ja ne jotka tulee, ovat 9 kertaa kymmenestä pelaajia, joilla on aikaisemmin ollut sopimus johonkin eurooppalaiseen seuraan.Koska muuten training campeilta alkaa ukkoa tippumaan?