Pitsin perusteella on tehty aiemminkin täysin vääriä johtopäätöksiä.
Kokonaisuutena olen tyytyväinen uusien pelaajien otteisiin. Reunanen ja Kessu on kaikessa silkkaa karkkia. Sompista, Saarelasta ja Pavelkasta voitaneen odottaa tulitukea kärkikenttiin.
TuTo-pelissä näki karkeasti sen miltä näyttää kun useampi pelaaja "joutuu" liian suureen kiekolliseen ja tulosvastuulliseen rooliin. Pelin ei pitäisi olla selviytymistä.
Parryn ahdingon ostan kyllä siinä että kiekkovarman ihan oikean ykkössentterin ja tulosyksikön laiturille on tilaus. Somppi ja Mattila voivat hyvinkin olla Suomen parhaan keskikaistan 2. ja 3. sentteri. Ja sitä myöden Ikonen voisi olla vaikkapa Sunin tai Säkkisen kanssa erittäin hyvän nelosketjun laiturit.
En taas osta sitä ajatusta että keskelle edes harkittaisi minkäänmoista arpaa (se laituri voisikin olla). Jos ei löydy niin Pärri tai Ikonen sitten on kolmossentteri.
Myös Ervastia olen seurannut pitempään, ja löisin nyt pakiston tuohon asentoon. Ja minusta Laitinen on ihan täysin mitat täyttävä mies pelaamaan "puoli kautta kolmosparissa".
Itse myös nautin katsella Kestnerin edesottamuksia, erityisesti kun olen ilmaissut huoleni siitä, mikä oikeastaan miehen perustekemisen taso on yhtä onnistunutta TPS-kautta lukuunottamatta.
Uskon, että Kestner on hyvä ja laadukas hankinta.
Pavelkasta hyvä fiilis - Reunasesta myös.
Somppi ei häikäissyt ja mielestäni Mattila on potkun edellä sentterikaksikon vertailussa. Kumpikaan ei ole se ykkösmoottori, jolla Suomen paras keskikaista ajelee kohti kultaista auringonlaskua.
Sentterin tarve heijastuu, ei vain ylivoiman pyörittämiseen, vaan myös alempiin ketjuihin. Esimerkkinä nelonen. Se voisi parhaimmillaan (uusien hankintojen myötä) olla valtakunnan eliittiä.
Ikonen - Kainulainen/Päivärinta - Suni/Säkkinen/Nieminen.
Ja jos homma lähtee isosti nousuun eniten kasvunvaraa omaavilla Päivärinnalla ja Sunilla, voidaan marssijärjestystä ylempiinkin ketjuihin muokata. Tämä ei kuitenkaan voi olla lähtökohta tai odotusarvo, jos oikeasti ja tosissaan lähdetään mestaruudesta haastamaan.
Ervasti täyttää mitat nähdyn ja viime kaudesta opitun perusteella hienosti.
Laadukkaampaa kiekollista tekemistä/varmuutta kuin vaikkapa Abtilla.
Myös Korkka on ok tuuraaja, mutta Vili Laitisen paikka on mielestäni jossain muualla.
Pori/Mestis/Keski-Eurooppa (Ranska/Itävälta/Italia).
Yhtä leveyspakkia kaipaan edelleen. Ehdottomasti kätisyyksien osumiseksi/pelin nopeuttamiseksi rightin sellaista.
Nyt kun Almari on sivuissa (ja poissa parhaasta vireestä) pitkän aikaa voisi nähdä pakiston esimerkiksi niin, että:
Piipponen - Gregoire (21-23min/ott.)
Reunanen - Pavelka (21-23 min/ott.)
Abt/Korkka/(Almari) - Ervasti (14-18 min/ott.)
Rotaatiossa mukana
X ( esim. edullinen P-Amerikan nuorimies) 20-30 ottelua seiskapakin/särkymävaran pelaajana