Mainos

Lukko kaudella 2018–2019

• 247 531
  • 1 218

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko olisi halutessaan voinut istuttaa Marttista, vaikka koko kauden katsomossa.

Niin eiköhän tässä ollut tilanne, että Marttinen tippui nokkimisjärjestyksessä n. yhdeksänneksi pakiksi eli jatkossa peliaikaa olisi tullut ainoastaan useamman loukkaantumisen seurauksena. Marttinen itse totesi, että parempi lähteä hakemaan peliaikaa jostain toisesta seurasta. Olisihan vaihtoehtona ollut tietty käydä treeneissä, katsoa pelejä katsomosta ja nostaa palkkaa, mutta Marttisella riitti nähtävästi haluja myös pelata.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo mutta tuo nokkimisjärjestyksessä tippuminen on tapahtunut muista kuin pelillisistä syistä. Jonkun kanssa ei ole toimeen tullut jos tehotilaston +/- 0 ei riitä Lukossa.

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo mutta tuo nokkimisjärjestyksessä tippuminen on tapahtunut muista kuin pelillisistä syistä. Jonkun kanssa ei ole toimeen tullut jos tehotilaston +/- 0 ei riitä Lukossa.

Lukon kannattaja ei ole Lukon kannattaja, jos ei draamaa kehittele väkisin. Ensinnäkin +/- tilasto ei kerro kaikkea ja toiseksi Marttinen ei ole ihan sen tyylinen pakki, joka parhaimmillaan toteuttaa Virtalätkää hyvin. Liikkuvuus ja kiekon käsittely ovat tärkeitä elementtejä Virran pakeille. Enkä väitä tässä, että Marttinen olisi ollut huono, mutta jotain ratkaisuja piti tehdä, kun hävittiin koko ajan. Oikeita ratkaisuja selvästi tehtiin.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Huomenna länkkärissä lisää juttua pelaajasopimusten purkamisesta, ehkä jotain uutta case Marttisestakin. Killeri kertoo myös mitä Lukko tiirailee pelaajamarkkinoilta

Eetu Setänen on Twitter

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Tämän päivän Länskärissä juttua, että Lukko hakee hyökkääjää ja myös siitä, että Ville Vahalahden sopimusta EI olla purkamassa.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koko aukeaman mittaista juttua en kirjoita, jotain kuitenkin tästä viime päivinä framilla olleesta sopimustenpurusta:

- rahaa vapautui Tukosen ja Marttisen sopimusten puruista jonkin verran, summia ei kommentoida sillä ne ovat pelaajien ja seuran välisiä asioita

- tilanteet ovat tapauskohtaisia, joskus palkanmaksu loppuu saman tien, joskus se jatkuu pitkällekin, ihan miten neuvotteluissa päätetään

- palkkaa maksetaan 0-70 prosenttia sopimuksen jäljellä olevasta summasta

- se on joko kertakorvaus tai sitten useammassa erässä, neuvottelukysymys sekin

- ihan sama kumpi osapuoli sopimuksen haluaa purkaa, samat neuvottelut käydään aina

-----------------------------------------

Ville Vahalahden tilanteesta sen verran että sairaslomalla olevan pelaajan sopimusta ei tulla purkamaan, siihen ei Lukolla ole myöskään mitään syytä.. Lukko ei myöskään odota että Ville lokakuun aikana pystyisi pelaamaan.

Hyökkääjää etsitään. Ei ole väliä onko kyse sentteristä taikka laitahyökkääjästä, kunhan on riittävän hyvä. Kolmos- nelosketjuun ei pelaajaa hommata. Lukon pulma on siinä että tällaisia hyviä pelaajia hinkuu moni muukin seura, joten mitään varmaa ei luvata että uusi pelaaja löytyisi.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
- ihan sama kumpi osapuoli sopimuksen haluaa purkaa, samat neuvottelut käydään aina

Niin, tästähän yritin jotain sanoa, taisi tulla vain pelkkää kettuilua vastaukseksi. Totuutta mitä 0-70% välillä Marttiselle on maksettu ei selviä koskaan.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, tästähän yritin jotain sanoa, taisi tulla vain pelkkää kettuilua vastaukseksi. Totuutta mitä 0-70% välillä Marttiselle on maksettu ei selviä koskaan.
Rivien välistä voi lukea, että Tukoselle maksetaan enemmän ja Marttiselle varmaankin tyyliin Lokakuun palkka. Ainakin Kallen kommenteista itse päättelisin näin, koska Tukosen ja Lukon sopimuksen purkamisen jälkeen Sahlstedt sanoi, että ei se palkanmaksu mihinkään katkea, vaikka säästöä tuleekin.. Marttisen tilanne on sitten erilainen. Voisi kuvitella että kuluvasta kaudesta Lukko maksaa tai on maksanut Marttisen tämän kauden sopimuksen mukaisesta palkasta näin ollen 50%. Ässät maksaa Marttiselle sitten mitä ovat keskenään sopineet.

Ja jos näitä nyt yrittää ymmärtää edes jotenkin, Lukko saa rahaa käyttöönsä Tukosen sopimuksen purusta vähintään 30% sopimuksen arvosta ja Marttsen sopimuksen purusta 50%. Voipi olla aika lähelle EUR 100,000,- tuo summa kokonaisuudessa jos ei reilusti ylikin, jos en ihan kujalla noiden herrojen palkoista ole.

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal

Oma veikkaukseni on, että lähellä 0% Marttiselle(koska pelaajan oma tahto oli purun syy) ja lähempänä 70% Tukoselle(purun aloite seuran suunnalta). Jos muuta Marttisen prosentit ovat, niin voidaan puhua huolettomasta talouden pidosta tai sitten yrityksestä päästä listoille seuraavaa pyhimystä harkittaessa.

lebak

Jäsen
Samaa mieltä yllä olevan kanssa. Kun Marttinen on ilmoittanut, että haluaa lähteä niin seuran puolelta on linjattu, että saat lähteä. Siinä voidaan sitten neuvotella käytännön asiat siististi, että saa autot, kämpät yms. hoidettua ettei synny kohtuutonta harmia siirtymävaiheessa ja kaikille jää hyvä mieli. Tämä siis omaa spekulaatiota, joka perustuu omaan näkemykseen liike-elämästä.

Edit. Hyvä kuulla, että kärkihyökkkääjän perässä ollaan ja että Vahalahti voidaan vielä nähdä kaukalossa! Gordon oli erinomainen pelaaja!

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse elättelen toiveita, että Gordonilla menisi Linköpingissä sen verran huonosti, että sielläkin päästäisiin testaamaan sopimuksen purkamista. Hymiö. En tiedä miten isossa roolissa siellä pelaa, mutta ehkei kuitenkaan, olihan hänelle juuri veivattu monivuotinen jatkokin.

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Itse elättelen toiveita, että Gordonilla menisi Linköpingissä sen verran huonosti, että sielläkin päästäisiin testaamaan sopimuksen purkamista. Hymiö. En tiedä miten isossa roolissa siellä pelaa, mutta ehkei kuitenkaan, olihan hänelle juuri veivattu monivuotinen jatkokin.
Taisi olla joukkueen kolmanneksi(?) paras pistemies viime kaudella. Kelpais tännekin kyllä.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

"Sellaista vain, että kun mulle ei näyttäisi tulevan peliaikaa, niin onnistuisiko sopimuksen purku? Että jos etsin uuden seuran, mutta te maksatte kuitenkin mulle vielä osan loppukauden palkasta, että miltä kuulostaisi?"

I don't think so. Aloite tullut pelaajalta, niin miksi helvetissä seura suostuisi enää maksamaan mitään?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Sellaista vain, että kun mulle ei näyttäisi tulevan peliaikaa, niin onnistuisiko sopimuksen purku? Että jos etsin uuden seuran, mutta te maksatte kuitenkin mulle vielä osan loppukauden palkasta, että miltä kuulostaisi?"

I don't think so. Aloite tullut pelaajalta, niin miksi helvetissä seura suostuisi enää maksamaan mitään?
Ei se ole noin yksinkertaista. Esim:
"Sellaista vain, että kun mulle ei näyttäisi tulevan peliaikaa, niin onnistuisiko sopimuksen purku? Sopiiko että työvelvoite päättyy nyt mutta maksatte palkan vuoden loppuun? Voin toki köllötellä koko kaudenkin kokoonpanon ulkopuolella täydellä palkalla, että miltä kuulostaisi?"

Goalpost

Jäsen

@eriatarka Turhan jyrkkä ilmaisu asiasta vailla tietoa neuvottelujen sujumisesta.

Kuten @Roku kirjoitti, kyseessä on aina tapauskohtainen sopiminen.

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
"Sellaista vain, että kun mulle ei näyttäisi tulevan peliaikaa, niin onnistuisiko sopimuksen purku? Sopiiko että työvelvoite päättyy nyt mutta maksatte palkan vuoden loppuun? Voin toki köllötellä koko kaudenkin kokoonpanon ulkopuolella täydellä palkalla, että miltä kuulostaisi?"

Tähän minä sanoisin, että olisitpa ainakin tarpeen tullen meidän käytössä. Mutta jospa ehdotan näin, puretaan diili ja me maksetaan se aikaa sulle 50% sopimusajan palkastasi kunnes löydät uuden seuran jolloin maksu loppuu kokonaan.

Aivan offtopic juttuhan tää on :))

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tähän minä sanoisin, että olisitpa ainakin tarpeen tullen meidän käytössä. Mutta jospa ehdotan näin, puretaan diili ja me maksetaan se aikaa sulle 50% sopimusajan palkastasi kunnes löydät uuden seuran jolloin maksu loppuu kokonaan.
Aivan offtopic juttuhan tää on :))
No juu, tuokin yksi mahdollinen tapa, niitähän on lukemattomia. Pointti on että sekä pelaajan että seuran intressi voi olla että palkanmaksu ei lopu samalla hetkellä kuin työvelvoite.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaahas. Niskala ja Riikola jää huomenna kotio

Kovaa peliä Virralta, Niskala on kuitenkin joukkueen kapteeni. Aika harvoin joukkueen kapteenia laitetaan katsomoon, mielenkiintoista nähdä miten Janne tuohon reagoi, nyt kun katsomokomennus on jo toinen tällä kaudella.

Totuus on kyllä se, että minusta peliesitysten perusteella Niskalan paikka ei ole pelaavassa kuusikossa, kuitenkin minusta 7. pakkina olisi järkevää peluuttaa kaikki ylivoimat. Lukolla ei ole ylivoimaan laittaa viivalle juuri laukaisu-uhkaa, Reunasen laukaus on ainoana keskitasoa parempi.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaahas. Niskala ja Riikola jää huomenna kotio
Eli Auk ja Palojärvi nousevat pelaavaan kokoonpanoon. Aukillehan Virta lupaili peliaikaa tällä viikolla ja varmaan Riikolaa ei kannata heti peluuttaa pitkän loukin jälkeen ihan joka pelissä kun ei ole pakko.

Ahonen-Kreijcik
Heinola-Sevänen
Auk-Reunanen
Palojärvi

Jotain tuollaista varmaan.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Lukolla on ollut varmasti tiedossa, että Marttiselle olisi kysyntää Ässissä. Sen vuoksi oletettavasti palkanmaksu on loppunut Lukon osalta, kun uusi palkanmaksaja ollut tiedossa. Marttisella olisi ollut mahdollisuus jäädä Lukkoon rotaatiopakiksi, joka treenaa muun joukkueen kanssa - ei siis "köllöttele", vaan pitää itsensä pelikunnossa ja valmiina askiin - ja pelaa, jos tarvitaan paikkailemaan loukkaantumisia ja Lukko olisi varmasti miehen pitänyt, mutta kun toisessa seurassa oli peliaikaa luvassa, niin Lukko päästi miehen menemään, niin miksi Lukko sen lisäksi myös maksaisi Marttiselle?

Jokainen voi miettiä, millainen neuvottelutilanne on, kummalla osapuolella niin sanotusti paremmat kortit kädessä.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nousi kyllä arvostus valmennusryhmää kohtaan kun vuosien pelkän puhumisen jälkeen oikeasti pelaa kuumat - nimestä tai kapteeniudesta riippumatta.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HIFK vs K-Espoo
  • 1.99
  • 4.50
  • 3.40
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy