Viestin lähetti Erämaan kettu
Harikkala on nuorempana ottanut matsia ihan kunnolla, mm. Ässien paidassa harjoitusturnauksessa Ruotsissa muutama vuosi sitten taisi kehkeytyä eräänlainen paikallinen skandaali, kun Ässät ja joku, ilmeisesti vahvasti kanukkipainotteinen, saksalaisjoukkue ottivat kunnolla yhteen sillä seurauksella, että koko ottelu keskeytettiin (ei missään nimessä varma fakta, mutta näin muistaisin). Tappelun aloitti nimenomaan Harikkala.
Se oli Mannheimin Mike Stevens, joka tappelun aloitti. Jaska oli tuolloin Ässissä näytillä, ja taklaili railakkaasti saksalaisjoukkueen pelaajia, Stevensillä sitten kolmannessa erässä paloin pinna tästä ja hän kävi Harikkalan kimppuun jonka jälkeen molempien joukkueiden vaihtopenkit tyhjenivät ja peli keskeytettiin. Itse tappelussa Harikkala-Stevens voiton vei ainakin porilaisten valmentajan Ismo Läntisen mukaan Jaakko Harikkala 100-0. Läntisen kommenttia tappelusta siteerattiin oikein Ilta-Sanomissakin.
Viestin lähetti Erämaan kettu
Kesää en ole nähnyt tappelevan, mutta Ipan junnuissa on kuulemma joskus sitäkin harrastanut.
Kuulemma. Itse olen nähnyt Kesän tappelevan vain kerran, tänä kesänä Pitsiturnauksessa jossa vastustajana oli Ässien Fandul. Ja sen tappelun vei Kesä yhtä selvästi kuin Metropolit lauantaisen tappelun, tosin sillä erotuksella että Fandulkin lensi suihkuun.
Tappelihan Kesä tuolla Sveitsin reissullakin, samoin kuin Sami Torkki ja Samu Isosalokin. Ja kaikki vielä samassa pelissä.
Torkki on varmasti Lukon nykyjoukkueesta eniten tapellut, mutta Toke häviää useimmiten tappelunsa. Se ei kyllä miestä lannista yhtään. Isosalo on niinikään "kovan pojan" maineessa ainakin Oulussa jossa vielä muistetaan se kenet Tihonov lähetti Brett Lieversin kimppuun syksyllä 2000. Ja ottihan Samu matsin myös Pitsiturnausta edeltäneessä Lukko-ZSKA-pelissä Eurajoella, tuolloin tosin taisi tulla moskovalainen noutaja Samulle.
Kaikkein kovin on kuitenkin Toni Porkka, jota mm. maajoukkueen nykyinen päävalmentaja Raimo Summanen pitää yhtenä kovimmista suomalaispelaajista. Porkkakaan ei varmaan SM-liigassa ole tapellut kuin pari kertaa (itse muistan vain yhden kerran), AHL:n ja Saksan liigan tappeluistaan minulla ei ole mitään hajua mutta uskoisin että ainakin Hersheyssä niitä kertyi. Kova voi olla ilman tappeluitakin ja sitähän Tonto on, mutta uskon vahvasti että niin halutessaan Porkka olisi kova vastustaja kenelle tahansa SM-liigapelaajalle tappelussa tänäkin päivänä.
Hohhoijaa, hohhoijjaa, huan paplo montoijjaa. Eihän tästä loppua tule millään...