Lukko - HIFK ti 22.3.2005

  • 91 751
  • 605
Tila
Viestiketju on suljettu.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Viestin lähetti Hevonen
Hyvä, että näitä tilanteen arvostelijat ovat katsoneet klippejä tarkemmin. Ikävää vain on, että media mm.lehdet ja Jatkoaika syyllistyivät virheellisiin väitteisiin, että IFK olisi hakenut Rolosonia pois pelistä. Peruvatko nämä mediat sanansa? Eivät varmasti. Esimerkkinä: A näyte on dopingtestissä positiviinen, mutta B näyte osoittaa tilanteen vääräksi. Leima on jo lyöty. Tosin IFK:lla on sanonta, there is no bad publicity. Eli samapa tuo.

Ei ole syytä perua sanoja, varsinkin kun tapauksella on lähes 5000 todistajaa. Tulee muuten Ganal tv:ltä uusintana, tervetuloa katsomaan. Nämä kaksi sankaria lähtivät yksikseen Rolosonia kohti, kun eivät saaneet Torkkia tappeluun. Torkki jäi pällistelemään siniviivalle, mutta ryntäsi Rolosonin avuksi, kun kävivät käsiksi. Hetken kuluttua myös Pirnes liittyi joukkoon. Tämä on fakta, en ollut nimittäin edes kännissä ja seurasin etenkin Torkkia, koska olin aivan varma että Toke lähtee ulos. Kuitenkin, tervetuloa katselemaan, siihen asti saatte arvella pöllökanavan klipeistä ja lehtien kuvista, kuten esimerkiksi veli Isaksson on ansioituneesti tehnyt.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti psychodad
Kyllähän näistä on esimerkkejä ympäri maailmaa. Seuralle on langetettu sakkoja fanien käytöksen johdosta, ja otteluita pelattu tyhjille katsomoille rangaistukseksi.
Niin, siis yksikään seurahan ei ole vastuussa faneistaan, vaan kotiyleisöstään. Jos siis Raumalla yleisö pääsee häiriköimään pelaajia, ei sillä ole mitään merkitystä minkä väristä paitaa häiriköt kantavat. Vastuu turvatoimista ja järjestyksenpidosta on yksiselitteisesti kotijoukkueella.

Joten mätkäistäänkö Lukolle sakot nyt vai heti?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Isaksson
Totta, huomasinkin, että tuo edellinen naurattaja oli Turusta, joten nyt ymmärrän. Kuuluu joukkoon, "ei mene perille koskaan".

Niino, miten sen nyt ottaa. Yleensäottaen turkulaiset ja suomalaiset eivät muutenkaan halua olla samassa paikassa, ja jos tämä paikka on sitten "perillä", niin ihan hyvä näin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti psychodad
En tiennyt että tuossa lempinimessä oli jotain negatiivista. Yleensä vaan olen kuullut häntä tuoksi kutsuttavan, johtuen tietystä yhdennäköisyydestä. Ei ollut kyllä missään vaiheessa mikään kommentti herrasta.

Eikä kyseessä ollut minun edittini vaan jonkun muun. Itse toki uskon että taju lähti.

Tosiaan, olikin jonkun toisen editti, sorry siitä.

Toi Corky nimellä haukkuminen minua ärsyttää siitä syystä, että tämä Corky joksi Petrelliä haukutaan sattuu olemaan vaikeasti vammainen ihminen.
 

Kurppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hartford Whalers
Viestin lähetti psychodad
Vaikken itse niin perustakaan mistään "huume jere" huuteluista, niin pidän tätä kuitenkin huomattavasti asiallisempana käytöksenä kuin IFK fanien tempaukset Raumalla. Ensimmäisen Rauman ottelun jälkeen räittiin haastattelua antavaa Saarelaa, ja eilen fanit yrittivät lippujensa kepeillä hakata Toporowskia kun tämä poistui suihkuun. Järkkärit onneksi menivät sitten heittämään näitä käsittämättömiä juntteja ulos hallista. Toivottavasti myös porttikieltoja on luvassa, jopa DDR-halliin. Joukkue on vastuussa faneistaan.

Tässä lienee eroavaisuutena kuitenkin se, että muutaman IFK-fanin toiminta ei ole verrattavissa koko lukon fanilauman harrastamaan toimintaan.
 

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Yuppi
Ei ole syytä perua sanoja, varsinkin kun tapauksella on lähes 5000 todistajaa. Tulee muuten Ganal tv:ltä uusintana, tervetuloa katsomaan. Nämä kaksi sankaria lähtivät yksikseen Rolosonia kohti, kun eivät saaneet Torkkia tappeluun. Torkki jäi pällistelemään siniviivalle, mutta ryntäsi Rolosonin avuksi, kun kävivät käsiksi. Hetken kuluttua myös Pirnes liittyi joukkoon. Tämä on fakta, en ollut nimittäin edes kännissä ja seurasin etenkin Torkkia, koska olin aivan varma että Toke lähtee ulos. Kuitenkin, tervetuloa katselemaan, siihen asti saatte arvella pöllökanavan klipeistä ja lehtien kuvista, kuten esimerkiksi veli Isaksson on ansioituneesti tehnyt.

Kerro, oletko nähnyt yhtään missään muualla kuin mielikuvituksessasi missä IFK pelaaja olisi koskenut/loukannut Rolosonia. Maksullisessa tvssänäkyi meinaan selvästi kuinka roloson itse punki mukaan "tappeluun" ja Saarinen vain työnsi hänet pois.Fagersted ei tehnyt mitään vaan kamppaili Torkin kanssa.
 

Krypton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti SGD
Niin, miten itse hahmottaisit tilanteen jos et sitä näkisi? Sanoin myös perustelut kannalleni, kun kaikki kuvamateriaali mitä olen nähnyt ei millään esitä kahta HIFK:n miestä Dwayne Rolosonin kimpussa, ainakaan ilman yhtäkään Lukon kenttäpelaajaa? Miten tämä nyt sitten pitäisi tulkita?

Ja kenttäpelaaja vs. maalivahti - mitä tuo "kamoon hei!" tarkoittaa? Jos veskari käy käsiksi, niin kyllä sitä lyödään ihan samalla tavalla kuin kenttäpelaajaakin. Maalivahdilla tuossa on se etu, kun saa kokomaskin takaa takoa kilvellä nekkuun.

Ehkä toimisin samoin, mutta silloin kokonaiskuva tilanteista kuitenkin saattaisi vääristyä. Kuvissa ei näy kahta HIFK-pelaajaa Rolin kimpussa, aluksi Fagerstedt ja Saarinen sinne menivät, mutta vastassa oli vihainen Roloson joka huitoi kilpineen punanuttuja. Torkki tuli mukaan paidan repimiseen eikä tässä nahinassa kovin erikoista tapahtunut. Sitä ihmettelin, että kenttäpelaajat lähtivät jotain Rolille mussuttamaan ja paidasta repimään, no Lundell oli vaihtoaitiossa eikä voinut haastaa miestä. Sinulle pisteet siitä, että kerroit omat lähteesi sen mistä näit mitkäkin kuvat ja kerroit ettet itse paikanpäällä ollut.

HIFK on muuten saanut 8000€:n sakot eilisestä!
 

Tupis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hohhoijaa

Kylläpäs on mennyt tämäkin keskustelu juupas-eipäs väännöksi. Kaikki on mielestään oikeassa ja kakki muut on tietenkin väärässä, ensinnäkin tämä Toporowski vs. Petrell kamppailu, lennu on nyt raumalaisten mielestä neiti kun toppahousu lyö sitä nyrkillä päähän ja se putoaa siitä, kas kummaa. Pyytäkää tyttökettujen fan clubia järjestämään tilanne jossa panette kypärän päähän ja kattelette sivulle kun Toporowski tai joku muu "fyysinen" jääkiekkoilija vetää nyrkillä päähän ja tulkaa sitten kertomaan putooko siitä tai sattuuko se?
Eli minun henkilökohtainen näkemys siis on se että jos joku lyö nyrkillä päähän ns."puun takaa" ja toinen siitä putoaa niin ei se putoaja siinä ainakaan ole ämmä. Toista on sitten nämä herrat joilta murtuu käsi kun taputetaan mailalla perseelle, sekö ei sitten lukkolaisten mielestä ole ämmämäistä toimintaa?

Ja sitten tähän siitä seuranneeseen hässäkkään, kaikki lukkofanit tuntuvat olevan sitämieltä että ifk:n ainoa tavoite oli pelata Roloson ym. "tähtipelaajat" pois seuraavasta pelista, mitä jos ifk:n 4 ketju halusikin vaan vastata Toporowskin huutoon? Jos kerran halutaan tapella niin tapellaan, ja sitten haukutaan kaikki sioiksi kun ei niitä tappelijoita löydykkään kun se 1 joukkueesta joka lähti jo suihkuun. Niin se vaan on että niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan, eli turpa kiinni ja seuraavaan peliin.

Vanha amerikkalainen sananlaskukin sanoo jo että "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen".

Edit:

Piti vielä sanomani tästä fanien käyttäytymisestä, olen samaa mieltä monen muun kanssa että jotkut ifk fanit käyttäytyivät todella typerästi, ainakin siellä viime perjantain pelissä Raumalla, eilisestä olen jäävi sanomaan mitään kun en ollut paikalla. Itse yritän ainakin käyttäytyä aina fiksusti ollessani vieraspeleissä joissa käyn kohtuullisesti eri puolilla suomea, ja tässäkin tapauksessa metsä vastaa juuri niin kuin sinne huudetaan, eli henkilökohtaisesti minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, joten varmasti tässä asiassa voi kaikki jättää yleistykset pois, kyllä niitä urpoja löytyy varmasti joka joukkueen faneista, valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Yuppi
Ei ole syytä perua sanoja, varsinkin kun tapauksella on lähes 5000 todistajaa. Tulee muuten Ganal tv:ltä uusintana, tervetuloa katsomaan. Nämä kaksi sankaria lähtivät yksikseen Rolosonia kohti, kun eivät saaneet Torkkia tappeluun. Torkki jäi pällistelemään siniviivalle, mutta ryntäsi Rolosonin avuksi, kun kävivät käsiksi.

Ai saamari, antaisitko mulle kans mitä olet vetänyt? Näyttää maailmankuva muuttuvan ja todellisuus pakenevan.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tekstitv:n mukaan HIFK:lle 8000 euron sakot ja Pena saa olla eturivissä HIFK:n hautajaisissa. Tilaisuudesta ovat estyneinä poissa Häppölä ja Toporowski. Piste.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Puolueeton näkökulma töllön ja radion perusteella: Toporowski&Petrell caseen en ota kantaa kuin muuten, että jos koko vaihdon on yrittänyt ajella osittain väärin ottein ja sitten mussuttaa pienessä halailussa, lyönti oli oikeutettu. Se tapahtui nyrkein ja molemmat pystyssä. Tästä en paljoa tiedä joten en ota kantaa.
Sitten aloituksesta Häppölä vai kuka lyö kaksi-kolme kertaa lukon sentteriä poikittaisella mailalla, onko Pirnes vai kuka, naaman ja pään/niskan seudulle Pirneksen pyrkiessä pois, sitten ottaa tästä otteen kiinni ja kaatuvat, tuomari sekaan. Muista en ota kantaa, mutta jos kaksi jätkää tosiaan on mennyt veskan päälle, niin ei saatana!!
Kuka tappeli Gillin kanssa ja saiko kunnolla pataan?
Teloiko jokui sen pirun kovan tappelija Saarisen joka pätkisi mäkkärin mennen tullen vai missä käteen sattui?
Mitä olisi tapahtunut mikäli Jody Shelley olisi pelannut Lukossa? Mikä Pentillä on?

Mutta siinä muutama kohta..Ja ainiin, Koivu on reppana..
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Kahvikassasta sakot maksuun ja homma etenee kohti huomista vääntöä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Viestin lähetti Korak
Ai saamari, antaisitko mulle kans mitä olet vetänyt? Näyttää maailmankuva muuttuvan ja todellisuus pakenevan.

En anna, kysy Jereltä.
Asiasta on kuitenkin turha keskustella, kun teillä ei ole mitään todisteita, mikä sulkisi pois näkemäni tilanteen. Epäilen myös, ettet ollut paikanpäällä, jolloin olen luotettavampi lähde.

Terve, menen ostaan Olvia.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Walton
Sitten on Muukkonen saanut päätöksiä tehtyä.
Pelaajille ei lisärangaistuksia,mutta IFK:lle 8000€ sakot.

Lähde

Kerrankin ajantasalla olevaa toimintaa, jos tuosta olisi annettu jotain lisäsanktioita pelaajille, saatika Penalle, ni ihme olisi ollut.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Viestin lähetti Isaksson
Totta, huomasinkin, että tuo edellinen naurattaja oli Turusta, joten nyt ymmärrän. Kuuluu joukkoon, "ei mene perille koskaan".

Krhm, itse asiassa Pohjanmaalta.

Mikä meni hitaasti perille? Se, että IFK:n pelaajat kävivät Lukon pelaajien kimppuun? Vai se, että tuollainen ei kuulu jääkiekkoon? Vai se, että Penan luottomiehet olivat kentällä, kun pelattiin ilman maalivahtia eli eihän ollut Matikaisen käsky käydä raumalaisten kimppuun. Vai joku muuko ahdistaa?
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Viestin lähetti Walton
Sitten on Muukkonen saanut päätöksiä tehtyä.
Pelaajille ei lisärangaistuksia,mutta IFK:lle 8000€ sakot.

Lähde
Muukkonen on varmasti ottanut huomioon lieventävänä asianhaarana että Ifkn pelaajat oli täyttä ymmärrystä vaille esim.Häppölä joka keksi suoraan aloituksesta ruveta hieromaan Pirnestä poikittaisella mailalla naamaan...

Isakson, Turkua ei saa Pohjanmaalle vaikka miten yrittäisi. tähänkin varmasti jullifanit keksii jonkun selityksen.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kuka olikaan se pölvästi joka vertasi Topperin niittiä Bertuzzin temppuun?? Sietäisi hävetä että kehtaa mennän nolaamaan itsensä noin pahasti, tilanteethan ovat aivan eri planeetalta. Topperin olisi ehdottomasti pitänyt pudottaa hanskat koska tämä olisi antanut Petrellille snadin vinkin mitä ohjelmassa on seuraavaksi, lyönti itsessään tuli suoraan edestä mutta oli niin nopea ettei Petrell kerinnyt sanoa edes kissaa ennenkuin valot sammu.

Lopun härdelli oli hyvin äijämäinen veto Penalta, saa nähdä miten se vaikuttaa seuraavaan matsiin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Walton
Sitten on Muukkonen saanut päätöksiä tehtyä.
Pelaajille ei lisärangaistuksia,mutta IFK:lle 8000€ sakot.

Lähde

Hyvä päätös Muukkoselta. Vaikkakin Topo aloitti, niin yksittäisestä lyönnistä ei sakkoja ole ennenkään tuomittu. IFK aloitti joukkotappelun, joten sakot tuli oikeaan osoitteeseen. Näillä mennään ja lauantaina taas Raumalla.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Yuppi
En anna, kysy Jereltä.
Asiasta on kuitenkin turha keskustella, kun teillä ei ole mitään todisteita, mikä sulkisi pois näkemäni tilanteen. Epäilen myös, ettet ollut paikanpäällä, jolloin olen luotettavampi lähde.

Terve, menen ostaan Olvia.

Pitää kysyä Jereltä, tosin viimeksi hän oli ihan selvinpäin ravintolassa kun tapasin.

Noh, tuo mitä kuvailit sieltä paikanpäällä olleena, ni onneksi on itse nähnyt asiasta kuvamateriaalia, muutenhan voisin oikeasti luulla, että kaksi IFK:n pelaajaa on käynyt Rolosoniin käsiksi.

Oletkos huomannut, että joskus kun katsoo peliä paikan päältä, ja esim. seuraavana päivänä näkee asian vaikka telkkarista lähikuvina, ni se asia mitä näki paikan päällä, ei mennyt ihan niinkuin kuvitteli? itsekin normaalisti n.40 matsia kaudessa seuraavana olen joskus huomannut tämän. En ollut eilen paikalla, harmi. Ja tänä kautenakin on ottelujen seuraaminen paikanpäältä jäänyt todella vähiin.

Hei mä juon joko Karhua tai Koffia.....kyllä se Olvikin uppoaa.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Re: Hienoa Hifk...

Viestin lähetti VT
Tässä ketjussa sentään esiintyy monin paikoin varsin laadukasta keskustelua kaiken ininän keskellä, mutta sitten tänne tulee nämä Jokrut, Graingerit ja Hearsayt kirjoittamaan älytöntä skeidaa edes lukematta/ymmärtämättä edellisiä viestejä. Todella säälittävää, ei tollaisia jaksa edes kommentoida.

Tai sitten kapasiteettisi ei riitä kommentointiin. Niinkuin HIFK:n eväät eivät riitä puolivälieriä pidemmälle. Capiche?
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti puuha-pete
Puolueeton näkökulma töllön ja radion perusteella: Toporowski&Petrell caseen en ota kantaa kuin muuten, että jos koko vaihdon on yrittänyt ajella osittain väärin ottein ja sitten mussuttaa pienessä halailussa, lyönti oli oikeutettu. Se tapahtui nyrkein ja molemmat pystyssä. Tästä en paljoa tiedä joten en ota kantaa.
Sitten aloituksesta Häppölä vai kuka lyö kaksi-kolme kertaa lukon sentteriä poikittaisella mailalla, onko Pirnes vai kuka, naaman ja pään/niskan seudulle Pirneksen pyrkiessä pois, sitten ottaa tästä otteen kiinni ja kaatuvat, tuomari sekaan. Muista en ota kantaa, mutta jos kaksi jätkää tosiaan on mennyt veskan päälle, niin ei saatana!!
Kuka tappeli Gillin kanssa ja saiko kunnolla pataan?
Teloiko jokui sen pirun kovan tappelija Saarisen joka pätkisi mäkkärin mennen tullen vai missä käteen sattui?
Mitä olisi tapahtunut mikäli Jody Shelley olisi pelannut Lukossa? Mikä Pentillä on?

Mutta siinä muutama kohta..Ja ainiin, Koivu on reppana..

Et ota kantaa, mutta otat varmuuden vuoksi kantaa vaikka jätät ottamatta kantaa kun et asioista tiedä. Sitten otat taas pikkasen kantaa, mutta muista et sitten otakaan, ei saatana. Kukaan ei tapellu Gillin kanssa kun ei ollu tikapuita jäällä just sillon. Pena hakkas Saarisen itse koska Patu ei ruuvannu Rolosonin päätä irti. Jos Shelley olisi pelannu Lukossa olisi pena käskyttäny jäälle King Kongin ja Gozillan. Muuten en ota kantaa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Viestin lähetti Vegas
Et ota kantaa, mutta otat varmuuden vuoksi kantaa vaikka jätät ottamatta kantaa kun et asioista tiedä. Sitten otat taas pikkasen kantaa, mutta muista et sitten otakaan, ei saatana. Kukaan ei tapellu Gillin kanssa kun ei ollu tikapuita jäällä just sillon. Pena hakkas Saarisen itse koska Patu ei ruuvannu Rolosonin päätä irti. Jos Shelley olisi pelannu Lukossa olisi pena käskyttäny jäälle King Kongin ja Gozillan. Muuten en ota kantaa.

Niinpä. On mukavaa olla 2-1 voitolla. Vielä mukavampaa on olla 3-1 voitolla. Kiitos hei.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti psychodad
asiallisempana käytöksenä kuin IFK fanien tempaukset Raumalla. Ensimmäisen Rauman ottelun jälkeen räittiin haastattelua antavaa Saarelaa.

Huume-Jereä saa ihan rauhassa huutaa, minua ei haittaa. Huusin itsekin Saarelalle narria, mutta toi räkiminen on ihan paskapuhetta. Siellä ei kyllä kukaan räkinyt, olin itse pari metriä tilanteesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös