Lukko fanitoiminta ja -matkat kaudella 2013–2014

  • 117 448
  • 557

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sinikeltaisen värin tunnustamiselle eli joukkueen seuraamiselle vuodesta toiseen, hallissa käymiselle ja kannustamiselle.

Kaksi ensinmainittua eivät varmaan ole bojilla muuttuneet mihinkään, mutta ihmettelen todella jos et ymmärrä ja hyväksy sitä, että Kotokulmassa entiseen malliin - kuin mitään ei olisi tapahtunut - kannustamisesta meni maku ainakin joksikin aikaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olen kritisoinut toimintaa, jos siihen on aihetta.

Tärkein polttoaine itselleni on unelma mestaruudesta ja kaikki muu on toisarvoista. Olen kuvitellut, että tämä unelma yhdistää sinikeltaisia faneja mutta ilmeisesti tämä ei olekkaan tärkein motivaattori kaikille osapuolille?

Se että olet vaatimassa potkuja parin ottelun jälkeen valmentajille ja julistamassa senttereitä kelvottomiksi jo harjoituskaudella ei vaikuta siltä että haluaisit Lukon voittavan mitään suurempaa.

Uskon että myös Boikien unelma on Lukon mestaruus mutta ei se silti sitä tarkoita että kun he luovat hienon tunnelman jo runkosarjassa että heitä voisi pomputella seurajohdon puolesta miten sattuu.
 

Tuamas

Jäsen
Mietin kanssa samaa jo aiemmin että Lukko\Rajala ei voi senkään takia tunnustaa että Lukolle on tehty RB:n toimesta katsomo, että tuossa olisi teetetty pimeää työtä ja maksettaisiin palkat vastikkeilla. Nyt Lukko yrittää pitää asian sellaisena että yhdistys on tehnyt talkoilla katsomon itselleen, joka taas olisi talkootyötä. Nyt siitä katsomourakasta on sotut ja muut sivukulut iloisesti maksamatta ja perätään pimeitä vastikkeita, joten julkista anteeksipyyntöä tästä hommasta ei kannata Rajalan antaa eikä rb:n odotella...

Niinno, nähdäkseni RB olisi halutessaan tässä melko vahvoilla ja Rajalan cojonesien pitäisi olla ruuvipuristimessa.

Tämän takia ihmettelen entistä enemmän Rajalan toimintaa, nyt kun asia on tuotu julki ja siitä vielä aletaan riitelemään, on RB:llä ja verottajalla mahdollisuus ottaa asiasta melko vahvastikin kiinni.

Toki koska kyseessä on kannattajayhdistys, ei liene todennäköistä että siellä lähdettäisiin kovin voimakkaisiin painostustoimenpiteisiin ja tähän Rajala luottaa eikä sen takia vaivautunut ratkaisemaan asiaa sovinnollisesti.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Aiemmin olen (hiljaa) kritisoinut sitä, että Raumam Bojista on tullut "joukkuetta suurempi".

Tässä hyökkäyssuunta- ja uusi seisomakatsomo -asiassa olen kuitenkin täysin heidän puolellaan. Häpeämätöntä kusettamista Rajalalta (ja Laiholta). En olisi uskonut, vaikka minkään ei pitäisi enää yllättää, kun kyseessä on Lukon johto.

Raumam Bojathan on toedennut kannustavansa vierasotteluissa totuttuun tapaan? Typhoo... Elys... Turkuh... HK Areenalla varmaankin sitten kuullaan taas melkoista meteliä.

Toivon mukaan myös pudotuspeleissä nähdään Bojat taas "lauteilla".
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaksi ensinmainittua eivät varmaan ole bojilla muuttuneet mihinkään, mutta ihmettelen todella jos et ymmärrä ja hyväksy sitä, että Kotokulmassa entiseen malliin - kuin mitään ei olisi tapahtunut - kannustamisesta meni maku ainakin joksikin aikaa.

Olen tässä asiassa täysin RB:n puolella. Ryhmä on tehnyt todella hienoa "vapaaehtoistyötä" katsomossa josta kaikki raumalaiset ovat voineet olla ylpeitä.

Itse vain vierastan ajatusta, että seurajohdon tekemiset vaikuttavat joukkueelle annettavaan tukeen. Seurajohdon tekemisiä saa ja pitää arvostella mutta hiljaisesta mielenosoituksesta kärsivät ainoastaan pelaajat ja valmennusjohto. Viestin perille saamiseksi lienee myös muita keinoja.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen tässä asiassa täysin RB:n puolella. Ryhmä on tehnyt todella hienoa "vapaaehtoistyötä" katsomossa josta kaikki raumalaiset ovat voineet olla ylpeitä.

Itse vain vierastan ajatusta, että seurajohdon tekemiset vaikuttavat joukkueelle annettavaan tukeen. Seurajohdon tekemisiä saa ja pitää arvostella mutta hiljaisesta mielenosoituksesta kärsivät ainoastaan pelaajat ja valmennusjohto. Viestin perille saamiseksi lienee myös muita keinoja.

Kuulisin omat ehdotuksesi enemmän kuin mielellään.

Kannatus lähtee tunteesta ja fiiliksestä. Jos seurajohto tappaa toimillaan tämän fiiliksen ja tunteen, on aika luonnollinen reaktio juuri tämä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Boca Juniors&Carolina Panthers
On tämä aivan uskomatonta. Seuran edustajat vittuilevat suurimmalle kannattayhteisölle somessa ja suuren sponsorin edustaja pelin erätauolla. Ennenkin on ollut päiviä että hävettää oman seuransa puolesta, mutta nyt vedettiin kyllä pohjat!
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
On tämä aivan uskomatonta. Seuran edustajat vittuilevat suurimmalle kannattayhteisölle somessa ja suuren sponsorin edustaja pelin erätauolla. Ennenkin on ollut päiviä että hävettää oman seuransa puolesta, mutta nyt vedettiin kyllä pohjat!

Erätaukovittuilusta en osaa sanoa, kun en paikalla ollut, mutta tuo twittervittuilu oli kyllä omanlaisensa taideteos kyllä tähän kohuun. Jos olet hakannut toisen jo maahan, lopuksi kuse päälle.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän lisää tietoa näistä kiitos. Ainakaan mun silmiin ei ole osunut mitään vittuilua somessa.

Twitterissä taidettiin kiitellä kannattajia kauden suurimmasta Tiistai yleisömäärästä, muuta en ole huomannut. Jotkut ottavat tuon tietenkin itseensä ja ehkä se oli vittuilua, tai sitten ei.

Raumalla on toisella erä tauolla aina Keulan järjestämä kilpailu, jossa asiakasomistaja katsomossa istuva katsoja pääsee yrittämään 1000€ palkintoa. Tämän kilpailun juontaja on varsinainen spede ja eilen tämä seppä jaksoi vähän väliä muistuttaa yleisöä mihin suuntaan Lukko hyökkää kolmannenkin erän. Keulan katsomo sijaitsee yllättäen tässä päädyssä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Erätaukovittuilusta en osaa sanoa, kun en paikalla ollut, mutta tuo twittervittuilu oli kyllä omanlaisensa taideteos kyllä tähän kohuun. Jos olet hakannut toisen jo maahan, lopuksi kuse päälle.

Rauman Lukon Twitter tililtä suora lainaus:

"3783 on kauden paras yleisömäärä tiistaisissa kotiotteluissa! Kiitos Kannattajat!"

Tämä siis pelissä, jossa RB ei hoilannut chanttejaan. Hallissa hiljaista, kun mikä. Ainut huuto mitä kuului niin oli "vittusaatananseeprahomo". Kyllähän tuo hieman mautonta on kiitellä Kannattajia.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tuon minäkin näin, mutta mielestäni se on aika kaukana vittuilusta. On vissiin nyt joillain mennyt tunteisiin tämä case.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuon minäkin näin, mutta mielestäni se on aika kaukana vittuilusta. On vissiin nyt joillain mennyt tunteisiin tämä case.

Kaukana? Kaiken paskan jälkeen kun kannattajaryhmä on ensimmäistä peliä pois paikalta, saadaan halliin 3700 katsojaa jakamalla tuhat ilmaislippua, ja sitten somessa oikein korostaen tuodaan asiaa esille ja vielä perään "Kiitos Kannattajat".
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä ne ihmiset sitten siellä on jos ei kannattajia...Tietääpä ainakin olla menemättä enää halliin jos siellä ei kukaan muu ole kannattaja kuin RB.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuulisin omat ehdotuksesi enemmän kuin mielellään.

Ei ole mr 63 ehdotus, vaan omani. Tämä toki vaatii paljon, mutta mielestäni se on tilanteen herra joka pystyy tekemään aloitteen täysin ilman sarvia ja hampaita. Jos tähän haasteeseen ei vastaa, niin sitten on närhenkin munat maapallon kokoisia haasteen vastaan ottamatta jättäjällä.

Ja miten voin ehdottaa moisia? Kun nyt vaan olen yltiöpositiivinen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Twitterissä taidettiin kiitellä kannattajia kauden suurimmasta Tiistai yleisömäärästä, muuta en ole huomannut.


Oli siellä tänään tämäkin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuon minäkin näin, mutta mielestäni se on aika kaukana vittuilusta. On vissiin nyt joillain mennyt tunteisiin tämä case.
Tunteisiin on mennyt, se on selvä.

Mutta eihän Lukko aikaisemmin ole puhunut "kannattajista" tuossa kontekstissa mitään. Sattumalta nyt sitten.

Ei sillä, lähinnä tuo (ja RB:tä kritisoivien twiittien suosikkeihin lisääminen, ym) huvittaa enemmän kuin vituttaa. Kertoo se silti jotain toimiston meiningistä.

e. Ja ettei vaan kukaan saa väärää käsitystä. Minun mielestäni kaikki kannattajat, niin istumapaikoilla kuin seisomapaikoilla, niin äänekkäät kuin vähän hiljaisemmatkin, ovat samanarvoisia.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Lukkohan kiitti Kannattajia, ei kannattajia. Sanokaa vain pilkunnussijaksi, mutta minusta ison alkukirjaimen käyttö tässä kohtaa on puhdasta vittuilua sitä yleisöä kohtaan, joiden paikka on Kannattajien seisomakatsomossa.

Linkissä kuva Lukon sivuilla olevaan Äijänsuon katsomokarttaan. Pyydän kiinnittämään huomiota sanaan, joka lukee talkootyöllä tehdyn seisomakatsomon kohdalla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy sanoa, että Lukon johto ylittää taas kerran kaikki ennakko-odotukset Voin kuvitella kun Kaijansinkko, Rajala ja seitinohuissa oleva RMokka järjestävät brainstormin RB kohun tiimoilta, tulos on nähtävissä.

Olen harvoin surullinen Lukon, tuon kultalusikka suussa kulkevan kakaran, puolesta. Nyt on sellainen hetki, RB:n rakentama, äärettömän hieno juttu vedetään vessasta alas mahdollisen menestyskevään korvalla. Rajalan ja kumppaneiden ammattitaito asettuu näiden vittuiluviestien valossa surkuhupaisaan valoon.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan tuo nyt aivan käsittämätöntä. Mitä helvettiä siellä nyt tapahtuu? Vähän jopa vituttaa sanoa tämä, mutta seurajohto siis vittuilee yhdelle Suomen kovimmista kannattajaryhmittymistä? Omalle palkanmaksajalleen? Oman joukkueensa kannattajille? Ihmisille, jotka vuodattavat verta, hikeä ja kyyneleitä vuosi toisensa jälkeen seuran eduksi?

Nyt olen nähnyt tuolta organisaatiolta kaiken. Hyi helvetti mitä touhua.

Toivottavasti kaikki "rajakunnissa" asuvat vähääkään omaa joukkuettaan empivät ihmiset ymmärtävät laittaa punaista päälle. Porissahan on ihan terve ilmapiiri tuohon paskaan verrattuna.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaetaan tämä "Rauman Lukko" -facebookryhmään laitettu kirjoitus tännekin. En ole itse tätä kirjoittanut, mutta kuvaa mm. omia tunteitani varsin hyvin:

"Rauman Lukko on urheiluseura, jolle jäällä taistelevat pelaajat haluavat voittaa. Seura on se linkki, mikä yhdistää kannattajat pelaajiin, katsojat toisiinsa, seuralta palkkaa saavat työntekijät lippunsa ostaneisiin katsojiin, junioreiden vanhemmat toisiinsa ja tuo paikalliset ihmiset yhteen. Kun niinkin oleellinen tekijä tässä yhtälössä kuin seurajohto ja erityisesti Rauman Lukko Oy:n toimitusjohtaja paljastuvat yhteisöllisyyden irvikuvaksi, epäluotettavaksi ja ylimieliseksi, ei itselläni ole enää halua antaa kasvojani tällaisen seuran kannattajatoiminnalle.

Monella intohimoisella kannattajalla on tällä hetkellä loukattu ja tyhjä fiilis joukkueen menestyksestä huolimatta. Tällä hetkellä linkki heidän ja seuran logo rinnassa luistelevien pelaajien välillä uupuu. Ainakin itselleni tuo hallilla oleva n. 4000-henkinen yhteisö on aina ollut se tärkein syy siihen, miksi kapuan yhä uudelleen ja uudelleen Äijänsuon mäkeä ylös. Uskoisin, että sitä se on myös useimmille meille, ainakin tiedostamatta. Me olemme organisaationa ja yhteisönä pelaajien tukena muita joukkueita, kaupunkeja ja seurayhteisöjä vastaan. Me olemme yhdessä kokeneet monet katkerat muistot polun varrella, mutta myös monia unohtumattomia riemun hetkiä. Sitä yhteisten kokemusten luomaa yhteisöllisyyttä ja polkua on varmasti vaikea muuttaa rahaksi, vai mitä Timo Rajala?

Paikallinen jääkiekkoseura on meitä yhdistävä tekijä, eivätkä niinkään ulkopuolelta meille palkatut miehet, joita emme välttämättä edes tunne. Joukkue vaihtuu vuosittain ainakin muutamalla pelaajalla, ja muutaman vuoden sisällä koko joukkue on vaihtunut. Me tavalliset katsojat, kannattajat, vapaaehtoistyöntekijät, seuralegendat, juniorit jne. elämme seuran ja yhteisön mukana läpi elämämme. Me tuhannet tavalliset ja Lukon mukana elävät ihmiset olemme lopulta se yhteisö, jonka mukana seura kaatuu tai nousee jaloilleen.

Yritän tässä vain avata kaikille kannattajuuden syvintä olemusta ja sitä tosiasiaa, että seuratyöntekijöillä ja varsinkin Lukko Oy:n toimitusjohtajalla on merkittävä rooli tässä meidän kaikkien yhteisessä jutussa. Lopulta vain seurayhteisöllä on oikeasti merkitystä meille jokaiselle. Kuvitellaan hypoteettinen (mutta mahdollinen!) tilanne, että kaikki pelaajat olisi ostettu muualta, eikä kukaan heistä olisi oman kaupungin kasvatteja tai meidän oman paikkakunnan juniorikoulun läpikäyneitä. Heillä ei olisi muunlaista sidettä seuraan kuin heidän tilinauha. Seura olisi palkannut jokaisen pelaajan ulkopuolelta, ainoana tavoitteena voittaa heidän avullaan mestaruus.

Jos itse seuralla ei olisi mitään merkitystä, silloin perinteisen Lukko-logon tilalla olisi jokin iso sponsori, pelipaitojen väri olisi kenties harmaa ja vanhat seuralegendat unohdettaisiin, sillä heillä ei olisi enää mitään merkitystä nykyjoukkueelle ja mahdolliselle menestykselle. Olisi erittäin vaikeaa rakentaa uskottavaa aasinsiltaa joukkueen ja meidän katsojien väliin.

Jokaisen meistä on hyvä kysyä itseltään kysymys: mikä on minun side pelaajiin? Mikä on minun roolini mahdollisessa menestyksessä ja miksi juuri minulle kuuluisi osa mestaruuden tuomasta huumasta? Millä perusteilla minä voisin juhlia tätä saavutusta torilla koko sinikeltaisen sydämeni pohjasta?

Kysymyksiin on selkeä vastaus: "Koska minä olen osa tätä hienoa seuraa!" Meillä kaikilla on tärkeä rooli tässä yhteisössä. Jokainen vaikuttaa jokaiseen ja vain yhdessä voitettu mestaruus voi täydentää meitä, ei meille vieraiden pelaajien itselleen voittama mestaruus. Koko seuraorganisaatio voittaa yhteisönä tai häviää yhteisönä.

Toivon, että yrittäisitte astua Raumam Boikien saappaisiin ja tuntea se fiilis, kun lukemattomien intohimoisten ja ilmaisten tuntien jälkeen palkkaa saava toimitusjohtaja pettää lupauksensa, kääntää muun kannattajayhteisön heitä vastaan, valehtelee paikallisessa lehdessä ja kaiken lisäksi ivailee epäsuorasti heille. Siinä on monta kehnoa ratkaisua peräkkäin.

Toivoisin, että meillä kaikilla voisi olla tämän hienon yhteisön arvoille sopiva johtaja, joka sopisi samalla seuran kasvoiksi. Toistaiseksi toimitusjohtaja Rajala nauttii hallituksen luottamusta ja seurajohto hyväksyy toimitusjohtajan epärehelliset menettelytavat. Yhteisö on seurajohdon siunaaman toimintamallin ja käytöksen takia menettämässä hienon osan itsestään sekä osan arvokkuudestaan pyllistämälle perinteisille seuratoiminnan arvoille kuten rehellisyys, vastuullisuus ja yhteishenki. Nykyinen seurajohto ei arvosta edes pyyteetöntä talkootyötä, joka on ollut elintärkeässä roolissa lähes kaikkien suomalaisten urheiluseurojen historiassa!

Tällä hetkellä valitettavasti jokaisella tuntuu olevan niin kova kiire torille juhlimaan menestystä, ettemme ehdi pysähtyä pohtimaan, millaisilla arvoilla meidän yhteisö on menestystä jahtaamassa."


e. sama löytyy näköjään myös toisestakin ketjusta, ja sinne se eittämättä sopii paremmin. Olkoon silti täälläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin no minäkin pidin sitä Kupiaisen erätaukokisassa harrastamaa hyökkäyspääty-kuittailua kummallisena, mutta sitä en että Lukko kiittää yleisöä jota oli paikalla sentään 3783. Kuulostaa ihmeelliseltä mutta tuohan on juukelin iso yleisömäärä tiistaille, huonoimmalle mahdolliselle pelipäivälle ja vastassakin oli Blues, joka nyt ei kaikesta vuoden sisällä tapahtuneesta huolimatta mikään yleisömagneetti Äijänsuolla ole. Minä kun tulin siinä kuuden kaffeissa hallille sanoin heti yhdelle tutulle äijälle että tänään tulee väkeä pirusti kun autojakin on niin saatanasti ja olin aidon yllättynyt tuosta katsojamäärästä.

En minä tuota kannattajien kiittämistä minään Raumam Bojille pottuiluna osaa ottaa, mutta voihan se sitä ollakin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuon minäkin näin, mutta mielestäni se on aika kaukana vittuilusta. On vissiin nyt joillain mennyt tunteisiin tämä case.

Sä oot kans yks höpönassuttelija oikein. Tietysti tämä case eli juttu on mennyt tunteisiin. Miksi luulet, että muuten tätä vatvotaan ja käydään läpi päivä tolkulla? Jääkiekko herättää suuuria tunteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös