Lukko fanitoiminta ja -matkat kaudella 2013–2014

  • 117 448
  • 557

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keula vittuili melko avoimesti eilen hyökkäyssuuntasekoilulle. Erätaukoskabassa juontaja muisti moneen kertaan muistuttaa että nykyinen hyökkäysuunta on ainoa oikea ja pysyy. Olikohan jopa hieman vahingoniloisen oloinen.

Tuo särähti kyllä omaankin korvaani suht pahasti. Mitä helvettiä se tuon äijän hommiin kuuluu ilmoitella asiasta?
 
Viimeksi muokattu:

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
wild wild west kirjoitti:
Keula vittuili melko avoimesti eilen hyökkäyssuuntasekoilulle. Erätaukoskabassa juontaja muisti moneen kertaan muistuttaa että nykyinen hyökkäysuunta on ainoa oikea ja pysyy. Olikohan jopa hieman vahingoniloisen oloinen.
Tuo särähti kyllä omaankin korvaani suht pahasti. Mitä helvettiä se tuon äijän hommiin kuuluu ilmoittella asiasta?
Vetäjä on noin yleisesti ottaenkin helvetin ärsyttävä ja ylimielinen.

Ja josko aiemmin olin haistavinani, että Keula on tässä se, joka tuon suunnan kääntämisen on todellisuudessa torpannut, niin aina vahvemmin siltä näyttää.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Väärin. Kysymys on siitä, että Rajala on ylipäätään luvannut yhdelle ryhmälle jotain sellaista, mikä herättää vastustusta muussa yleisössä kuin kannattajaryhmässä.
Väärin. Kysymys on siitä, että Rajala halusi itse alunperin hyökkäyssuunnan muutosta, jotta hallin katsojamassa saataisiin tasaisemmaksi, eli Penalty Pubin päätyyn enemmän katsojia (ja muualle vähemmän tungosta -> enemmän €€€). Kun hyökkäyssuunnan muutoksesta alettiin puhua enemmän, heräsivät Keulan ja muiden isojen sponsorien pamput ja totesivat, että hyökkäyssuunta säilyy, tai muuten he ryhtyvät toimenpiteisiin (sponsorit suuttuvat -> vähemmän €€€). Hyvin suuri osa D- ja A-katsomoiden kausikorteista on muuten firmojen sponsoroinnin kautta hankkimia, uskoisin että määrällisesti vähintään saman verran kuin ns. yksityisia kausareita. Joku kenellä on tarkkaa dataa, korjatkoon.

Toimitusjohtaja on tiennyt lupauksen tehdessään, että Lukon pukukoppi ja hallin tärkeimmät ravintola- ja muut myyntipalvelut pysyvät samoissa paikoissa myös ensi kaudella. Kannattajaryhmän tehtävä ei ole pohtia hallipalveluja, joten on ymmärrettävää, että asiassa on luotettu toimitusjohtajaan.
Pukukopin siirto on toteutettavissa muiden remonttien yhteydessä, joten se ei ole mikään ongelma ja se on myös ollut tiedossa niin kauan kun tätä suunnanvaihtoa on pyöritelty. Muista palveluista tulikin jo mainittua, se on ollut yksi syy, miksi Lukko halusi vaihtaa hyökkäyssuuntaa.

Toimitusjohtajan tehtäviin ei kuulu yhden kannatusryhmän tukeminen ja etujen ylläpitäminen muiden katsojien kustannuksella, mutta tässä tapauksessa toimitusjohtaja on suorastaan käyttänyt heitä hyväksi. Puhdassydäminen ja -järkinen toimitusjohtaja olisi myöntänyt, että vanha seisomakatsomo on kannattajille ainoa vaihtoehto, jos he haluavat pysyä kyseisessä hyökkäyspäässä. Kannattajat olisivat varmasti ymmärtäneet tämän, sillä Äijänsuon toispuoleisuus tuottaa haasteita. Rajala on aivan varmasti jo tuolloin tiedostanut, ettei hyökkäyssuuntaa tulla muuttamaan, sillä se tekisi haittaa myynnille kausikorttilaisten siirryttyä kauemmas hallin isoista palveluista. Lisäksi on typerää siirtää hyökkäyssuuntaa päinvastaiseksi joukkueiden pukukoppien sijainnista, johon jopa SM-liiga voi puuttua lisenssillään.
Tämä nyt on vanhan toistoa ja käyty moneen otteeseen läpi tässä ja muissa ketjuissa. Kun on tahtoa, löytyy keinot. Tahtoa olisi ollut kunnes €€€ tuli väliin, sitten tahto loppui ja alkoi valehtelu ja vastuunpakoilu. Tällä hetkellä minua hiertää eniten se, että Lukko instituutiona ei halua eikä yritä tehdä elettäkään asialle, ei ota mitään vastuuta johtohenkilöidensä valheista ja jopa tukee tuota valehtelun kulttuuria vittuilemalla sosiaalisessa mediassa sekä sponsoreiden järjestämissä erätaukokisoissa Raumam Bojille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi ihmeessä niin tehtiin, tuliko kenties instituutiossa jollekin henkilölle jauhot suuhun vai?

Hahaa.

Soilworker kirjoitti pitkästi, mutta tosiaan ohi asiasta.

Jos maku menee, niin se menee. Ja RB ei todellakaan ole mikään esiintyvä ryhmä, jonka pitää painaa keikkaa olipa fiilis mikä vaan. En usko että RB:n rakkaus Lukkoon on mihinkään hävinnyt, mutta katsomotoiminta vaatii monenlaisia resursseja, ja ovat varmaan porukalla todenneet että kaikilla on hiukan sama fiilis, ja tiedotteensa on siten ihan ymmärrettävä. Mistään varsinaisesta boikotistahan ei kai ole kyse.
En ole RB, mutta pakko minun on sanoa, että maku on myös minulla mennyt. Lähinnä Timo Rajalaan, joka ei ole asiassa ollut rehellinen tai edes nöyrä. Ymmärrän että Rajala joutui (itsestään johtuvista syistä tosin) puun ja kuoren väliin, mutta sitä suuremmalla syyllä nähty arroganssi on ihan käsittämätöntä, eikä voi olla vaikuttamatta mielikuvaani itse konsernista, ja se tarkoittaa vähemmän €€€€€€. Lukon peliä huomasin seuraavani ihan samalla mielenkiinnolla eilen kuin ennenkin.

Raumalainen tutkiva journalisti voisi ihan ite kysyä Keulan pomoilta heidän osuudestaan hyökkäyssuuntasekoilussa. Jotain olisi varmaan syytä kommentoida, jos kerran edustajansa julkisesti hallilla megafoniin firman kantaa huutaa. Jos Keula on asiassa jyrähtänyt, niin se osoittaa ainakin sen, kuinka tärkeä asia jääkiekko on Raumalla. Kauppaliikkeet kun eivät ihan kevyesti tee imagoaan vaarantavia liikkeitä, jollainen tästä on mahdollista kehkeytyä.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Tämä on varmaan niitä asioita, joita ulkopuolisten on kokonaan täysin mahdotonta ymmärtää, vaikka faktat näyttävät suht loogisilta.

Tuo Rajalan epäileminen asian tietoisesta pahantahtoisesta suunnittelusta on varmaan yksi kiinnostavimpia kirjoituksia Jatkoajassa vähän aikaan. Mielikuvitus on todella valloillaan ja tunne on hienosti mukana ohjaamassa. Samalla se ja koko homma on oikeastaan myös erityisen mielenkiintoinen kannattajakulttuurin ilmentymien takia.

Papu on nyt todella syvällä nenässä, jos olettaa kannattajien todella olevan sitä mitä ulkoisesti väittävät. Se vaikuttaa olevan vähän poikittainkin huikealla tavalla, mahtaako ikinä mahtua ulos :)

Sinänsä tuo joukkueen tukematta jättäminen siellä missä sillä on oikeasti merkitystä, on kyllä protestina erittäin omalaatuinen ja siksi kiinnostava. Etenkin kun muistelee Boikien huutoja, loppuun asti ...

Maailma on kyllä ihmeellinen paikka :)
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olin katsomassa matsia sellaisessa paikassa jossa oli näköyhteys Rajalaan. Kyllähän ukko näytti vittuuntuneelta ja tyhjin silmin tuijotti lakanaa enemmän kuin peliä. Melkein sääliksi kävi miestä, niin surkean näköinen oli. Rajala tietää varmasti että koko soppa on ainoastaan omaa aikaansaannosta. Viesti meni varmasti perille, siitä olen täysin varma.

Miksei sitten voi ottaa lusikkaa kauniisti kouraan ja alkaa purkamaan ongelmavyyhteä eikä vaan istua vitutuksessa. Ei olisi oikeasti vaikeaa. Pelkkä pyyntö neuvotteluihin riittäisi. Olisi iso käden ojennus.

Ja juu järkkärit sen lakanan kävi poistamassa, mutta hetken kuluttua se oli taas paikallaan.

1963 kirjoituksessa oli todella paljon asiaa. Yhtä lailla 1936 kirjoituksissa ja kyllä ymmärrän RB:n puolen asiassa. Tunnelma ei tule todellakaan tule sormia napsuttelemalla. Itse näen vain, että jokin toinen tapa olisi parempi. Kävisikö RB:lle vaihtoehtona olla se isompi ja viisaampi ja tarjoaisi neuvottelupöytää niin, että paikalla on Rajala ja hänen esimiehensä (hallitus)? Siksi hänen esimiehensä, että kuulevat ns. lähteeltä molempien näkemykset asiasta ja voivat tehdä omat päätelmänsä onko toimitusjohtaja vielä heidän luottamuksen arvoinen. Jos tuosta kieltäytyvät, niin sitten näkyy kyllä koko Lukon johtoportaan kyvyttömyys pitää sidosryhmät mukana ja heidän visionsa on yhtä paskaa. Juuri se sama visio jonka taakse Rajala maastoutuu kyselyä teettäessään.

Virheitä kaikki tekee, siitä ei pääse mihinkään. Tommi Kovasen sanoja lainatakseni kun toimittaja uteli pitäisikö Huhtalan pyytää anteeksi vastasi Kovanen: "Olisihan se aika miehekästä." Ja edellisellä en osoittele kenenkään suuntaan kun kaikki tietous on näiltä palstoilta & kyliltä kuultua. Minulle kun kaikki nettiin kirjoitettu ja kyliltä kuultu ei ole tosiasioita. Toivottavasti joku ottaa aloitteen ja on tässä asiassa (kaikesta tasa-arvokeskustelusta huolimatta) miehekäs. Tämä tilanne ei johda mihinkään ja ei paranna tilannetta yhtään.

Viisaampi väistää. Eikä viisaammalla todellakaan tarkoiteta heikompaa.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä hetkellä minua hiertää eniten se, että Lukko instituutiona ei halua eikä yritä tehdä elettäkään asialle, ei ota mitään vastuuta johtohenkilöidensä valheista ja jopa tukee tuota valehtelun kulttuuria vittuilemalla sosiaalisessa mediassa sekä sponsoreiden järjestämissä erätaukokisoissa Raumam Bojille.

Tämä ei ole mitään uutta. Tämä on valitettavasti ollut toimintamalli niin pitkään kuin itse muistan.

Itse ehdottaisin sekä RB:lle että muille faneille nyt nauttimista Lukon tarjoamasta huippukiekosta. Nykyisen kaltaiset menestyskaudet ovat Raumalla suuria harvinaisuuksia, joita ei kannata jättää käyttämättä. Seurajohdon toimintaa ei varmasti kukaan arvosta mutta fanin kannalta tärkeimmät pelit pelataan kuitenkin kaukalossa.
 

Tuamas

Jäsen
Sinänsä todettakoon, että näkee melko selkeästi kirjoituksista kenellä on sidoksia ja mihinkin puoleen.

Koko kohuhan on Rajalan aiheuttama.
Osakeyhtiölain ja lain varallisuusoikeudellisista oikeustoimista nojalla kyseessä on ilmiselvä sopimusrikkomus, josta RB voisi aivan perustellusti hakea vahingonkorvausta Rauman Lukko Oy:ltä.

Osakeyhtiölain nojalla Rajala edustaa Rauman Lukko Oy:tä ja hänen suullaan tehty sopimus RB:n kanssa sitoo Rauman Lukko Oy:tä.

RB on tehnyt yhteisestä sopimuksesta työsuoritteita (jossain on esitetty luku 700 tuntia) joiden myötä Äijänsuolle saatiin uusi seisomakatsomo. Vastineeksi Rauman Lukko Oy on luvannut vaihtaa hyökkäyspäitä.

Nyt Rauman Lukko Oy jättää näillä näkymin työsuoritteista sovitun vastikkeen suorittamatta, jolloin RB:llä (onko virallinen Ry?) on nähdäkseni täysi oikeus hakea korvausta tai vaikka sovitun vastikkeen saamista esimerkiksi oikeusteitse ja nähdäkseni omaa vielä melko vahvan mahdollisuuden voittaa juttu.

Toki jos itse olisin Rauman verotoimistossa, kiinnostuisin erittäin paljon siitä kuinka osakeyhtiö on teettänyt vastikkeetta "talkootyötä" yhteensä 700 tuntia.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Väärin. Kysymys on siitä, että Rajala halusi itse alunperin hyökkäyssuunnan muutosta, jotta hallin katsojamassa saataisiin tasaisemmaksi, eli Penalty Pubin päätyyn enemmän katsojia (ja muualle vähemmän tungosta -> enemmän €€€). Kun hyökkäyssuunnan muutoksesta alettiin puhua enemmän, heräsivät Keulan ja muiden isojen sponsorien pamput ja totesivat, että hyökkäyssuunta säilyy, tai muuten he ryhtyvät toimenpiteisiin (sponsorit suuttuvat -> vähemmän €€€). Hyvin suuri osa D- ja A-katsomoiden kausikorteista on muuten firmojen sponsoroinnin kautta hankkimia, uskoisin että määrällisesti vähintään saman verran kuin ns. yksityisia kausareita. Joku kenellä on tarkkaa dataa, korjatkoon.

Luulisi toimitusjohtajan tietävän, miten nykyisessä pääpäädyssä istuvan kausikorttilaiset ja sponsorit asiaan suhtautuvat. Rajala ehdotti hyökkäyssuunnan muutosta, mutta ei varmastikaan ollut sen toteutuksesta sataprosenttisen varma.

Pukukopin siirto on toteutettavissa muiden remonttien yhteydessä, joten se ei ole mikään ongelma ja se on myös ollut tiedossa niin kauan kun tätä suunnanvaihtoa on pyöritelty. Muista palveluista tulikin jo mainittua, se on ollut yksi syy, miksi Lukko halusi vaihtaa hyökkäyssuuntaa.

On, on. Mutta onko missään sanottu varmaksi, että kyseinen remontti alkaa tämän kauden jälkeen? Minusta ei ole.

Tämä nyt on vanhan toistoa ja käyty moneen otteeseen läpi tässä ja muissa ketjuissa. Kun on tahtoa, löytyy keinot. Tahtoa olisi ollut kunnes €€€ tuli väliin, sitten tahto loppui ja alkoi valehtelu ja vastuunpakoilu. Tällä hetkellä minua hiertää eniten se, että Lukko instituutiona ei halua eikä yritä tehdä elettäkään asialle, ei ota mitään vastuuta johtohenkilöidensä valheista ja jopa tukee tuota valehtelun kulttuuria vittuilemalla sosiaalisessa mediassa sekä sponsoreiden järjestämissä erätaukokisoissa Raumam Bojille.

Aivan. Taisin kirjoittaakin jotain b-luokan katsojista – A niin kuin asiakkaat, B niin kuin pojat. Toisille ei voi valehdella, toisille taas voi.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Koko kohuhan on Rajalan aiheuttama.

Ainiin, sitten vielä yksi nyanssi, joka on erityisen huvittava. Se on muiden joukkueiden fanit, jotka ovat lietsomassa ja joiltain osin selvästi iloisia muiden ongelmista :)

Lisätään nyt vielä oma mielipide. Minusta on aina sääli, jos rakkaudessa on railoja. Jos into häviää, niin se häviää. Varsin mielenkiintoinen episodi siksikin. Ken vois liekin sammuttaa ...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Itse ehdottaisin sekä RB:lle että muille faneille nyt nauttimista Lukon tarjoamasta huippukiekosta. Nykyisen kaltaiset menestyskaudet ovat Raumalla suuria harvinaisuuksia, joita ei kannata jättää käyttämättä. Seurajohdon toimintaa ei varmasti kukaan arvosta mutta fanin kannalta tärkeimmät pelit pelataan kuitenkin kaukalossa.

Sinänsä tuo joukkueen tukematta jättäminen siellä missä sillä on oikeasti merkitystä, on kyllä protestina erittäin omalaatuinen ja siksi kiinnostava. Etenkin kun muistelee Boikien huutoja, loppuun asti ...

Näyttää siltä että on ihan sama mitä tänne kirjoittaa useaan otteeseen ja useat eri kirjoittajat kun ei mene ymmärrykseen niin ei mene ymmärrykseen.

RB ei protestoi, vaan se ei osallistu entisellä tavallaan kannatukseen tällä hetkellä koska heidät on petetty ja heillä on teetetty huomatava määrä ilmaista työtä petoksellisesti ja se tunne joka on toiminut polttoaineena tähänasti on kokenut kolauksen.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Samaa jankkaamista tämä on kun muissakin ketjuissa.

Naurettavaa syyttää kausikorttilaisia tai istumapaikkalaisia tästä. Tästä RB irtisanoutuikin julkaisemalla tiedotteella. Ihan yhtä lapsellista tästä on syyttää RB:tä. Kaikki fanien mielipiteet voidaan perustella samoilla asioilla. On täysin ymmärrettävää, että jääkiekko-ottelussa haluaa olla siellä minne kotijoukkue hyökkää. Toiveissa kuitenkin on että siellä päässä on enemmän katsomista.

Hallin tunnelman luonnissa on RB:llä ollut suuri merkitys. Asioista voi toki olla erimieltä mutta ei eilinen tunnelma ollut missään vaiheessa edes lähellä totuttua. Uskomatonta, että joku niin väittää.

Nyt kaikkien pitäisi vetää henkeä ja rauhoittua. Ei tämä keskinäinen syyttely ainakaan asiaa ratkaise. Fakta kuitenkin on, että Rajala tämän homman kusi ja hoiti sen päin persettä.

Rajala Urheilusanomissa "Lukko ei voi Lukkona luvata tuollaista asiaa ennen kuin on käyty koko kannattajakunta läpi. Mitä yksittäiset ihmiset ovat toistensa kanssa puhuneet, sitä en kommentoi". Rajala olikin yksityishenkilönä paikalla eikä Lukon toimitusjohtajana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainiin, sitten vielä yksi nyanssi, joka on erityisen huvittava. Se on muiden joukkueiden fanit, jotka ovat lietsomassa ja joiltain osin selvästi iloisia muiden ongelmista :)...

Tähän keskusteluun on mielestäni osallistunut kaksi muiden joukkueiden fania, minä ja Tuamas. Kummankaan viesti ei tainnut olla mitenkään lietsova tai ongelmista iloitseva vaan molemmissa todettiin tilanne. Lukko (=Rajala) on antanut lupauksen Raumam Boja faniryhmälle ja pettänyt tämän lupauksensa myöhemmin.

Timo Rajala, Rauman Lukon Risto Ryti.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Näyttää siltä että on ihan sama mitä tänne kirjoittaa useaan otteeseen ja useat eri kirjoittajat kun ei mene ymmärrykseen niin ei mene ymmärrykseen.

RB ei protestoi, vaan se ei osallistu entisellä tavallaan kannatukseen tällä hetkellä koska heidät on petetty ja heillä on teetetty huomatava määrä ilmaista työtä petoksellisesti ja se tunne joka on toiminut polttoaineena tähänasti on kokenut kolauksen.

Heh, olen muuten täsmälleen samaa mieltä ensimmäisen kappaleen kanssa.

Mitä tulee toiseen kappaleeseen, niin suosittelen tutustumaan sanaan protestoi ja sen merkitykseen tarkemmin :)

Ymmärrän toki, että yrität hakea nyanssieroa ja ettei tätä ehkä masinoida samalla tavalla kuin monia muita protesteja. Kyllä siitä on selvästi keskusteltu ja siis pohdittu yhdessä. On myös tehty päätös, ainakin osan selvästi hajanaista joukkoa edustavien toimesta. Protesti on protesti. Tämä on omanlaisensa.

No, tämä riittää mulle tästä. Lupaan toki seurata mielenkiinnolla protestin etenemistä. Se on erittäin mielenkiintoinen.

Tiedän etten saa yksityiskohdista kunnolla kiinni. Olisin itse iloisempi, jos RB ja kaikki muut faniryhmät pysyisivät joukkueidensa takana. Oikeastaan vaikka yksityiskohdat huvittavat, niin lopulta olen vain surullinen tilanteestanne. Hyvää jatkoa.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näyttää siltä että on ihan sama mitä tänne kirjoittaa useaan otteeseen ja useat eri kirjoittajat kun ei mene ymmärrykseen niin ei mene ymmärrykseen.

RB ei protestoi, vaan se ei osallistu entisellä tavallaan kannatukseen tällä hetkellä koska heidät on petetty ja heillä on teetetty huomatava määrä ilmaista työtä petoksellisesti ja se tunne joka on toiminut polttoaineena tähänasti on kokenut kolauksen.

Itselleni ainut polttoaine on joukkue kaukalossa. Ei kai kukaan matseissa Rajalan takia käy tai jätä käymättä? Mielestäni ollaan väärällä tiellä, jos polttoaine tulee toimistoväen touhuista.

RB:n kannattaisi miettiä mitä ja ketä varten käyvät hallissa? Ryhmä on tehnyt todella hienoa työtä ja kiitos siitä.
 

Itäpuu

Jäsen
Kaikki kritiikki pitäisi kohdistua vain ja ainoastaan Lukkoon ja edustajiinsa, etunenässä Rajalaan. RB on tehnyt osansa ja paljon paljon ylikin joukkueen eteen.
Tästä keissistä tulee mieleen, että mistä toimitusjohtajien hautausmaalta nämä liigaseurojen tj:t etsitään? Tätä perseilyn määrää on todella vaikea ymmärtää.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Hahaa.

Soilworker kirjoitti pitkästi, mutta tosiaan ohi asiasta.

Jos maku menee, niin se menee. Ja RB ei todellakaan ole mikään esiintyvä ryhmä, jonka pitää painaa keikkaa olipa fiilis mikä vaan. En usko että RB:n rakkaus Lukkoon on mihinkään hävinnyt, mutta katsomotoiminta vaatii monenlaisia resursseja, ja ovat varmaan porukalla todenneet että kaikilla on hiukan sama fiilis, ja tiedotteensa on siten ihan ymmärrettävä. Mistään varsinaisesta boikotistahan ei kai ole kyse.
En ole RB, mutta pakko minun on sanoa, että maku on myös minulla mennyt. Lähinnä Timo Rajalaan, joka ei ole asiassa ollut rehellinen tai edes nöyrä. Ymmärrän että Rajala joutui (itsestään johtuvista syistä tosin) puun ja kuoren väliin, mutta sitä suuremmalla syyllä nähty arroganssi on ihan käsittämätöntä, eikä voi olla vaikuttamatta mielikuvaani itse konsernista, ja se tarkoittaa vähemmän €€€€€€. Lukon peliä huomasin seuraavani ihan samalla mielenkiinnolla eilen kuin ennenkin.
En näe tuossa mitään ohi aiheen kirjoittamista. Mielestäni asiaa on täysin tervettä pohtia muustakin näkökulmasta, eikä alistua siihen normaaliin versioon, jossa käsitellään eeppistä hyvän ja pahan taistelua kuin missäkin Disney-elokuvassa. Varmasti ei tuo valta ole kaikki kaikessa, mutta viestin ytimekkyyden säilyttämiseksi oli parasta karsia täällä jo kymmeniä kertoja kirjoitetut mielipiteet.

Suhtaudun erittäin skeptisesti tuohon, että vedotaan tunteisiin protestin naamioimiseksi. On täysin yhteisöstä ja yksilöstä kiinni, kuinka tuollaisen negatiivisen tapahtuman käsittelee. Esim vihan ja inhon kautta motivoitu äänekäs protesti olisi oikeanlaisellla ohjailulla varmasti onnistunut vähintään yhtä helposti kuin RD ja pelaajien mielipiteiden kysely poissaolosta. Kysymys on vain siitä, miten yhteisön auktoriteetit ovat tässä tapauksessa halunneet toimia. Tiedotteella boikotista saadaan aikaan se ryhmän oletettu käytösmalli, ja siten yhteisön sisälle voimakas sosiaalinen paine toimia juuri niin, kuin yhteisön äänekkäimmät haluavat.

Protestoinnille löytyy kyllä hyvät perusteet, mutta niiden ohessa olevat selitelyt kertovat todellisesta tilanteesta huomattavasti enemmän.
 

Larbatchov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
RB on tehnyt yhteisestä sopimuksesta työsuoritteita (jossain on esitetty luku 700 tuntia) joiden myötä Äijänsuolle saatiin uusi seisomakatsomo. Vastineeksi Rauman Lukko Oy on luvannut vaihtaa hyökkäyspäitä.

Nyt Rauman Lukko Oy jättää näillä näkymin työsuoritteista sovitun vastikkeen suorittamatta, jolloin RB:llä (onko virallinen Ry?) on nähdäkseni täysi oikeus hakea korvausta tai vaikka sovitun vastikkeen saamista esimerkiksi oikeusteitse ja nähdäkseni omaa vielä melko vahvan mahdollisuuden voittaa juttu.

Toki jos itse olisin Rauman verotoimistossa, kiinnostuisin erittäin paljon siitä kuinka osakeyhtiö on teettänyt vastikkeetta "talkootyötä" yhteensä 700 tuntia.

Mietin kanssa samaa jo aiemmin että Lukko\Rajala ei voi senkään takia tunnustaa että Lukolle on tehty RB:n toimesta katsomo, että tuossa olisi teetetty pimeää työtä ja maksettaisiin palkat vastikkeilla. Nyt Lukko yrittää pitää asian sellaisena että yhdistys on tehnyt talkoilla katsomon itselleen, joka taas olisi talkootyötä. Nyt siitä katsomourakasta on sotut ja muut sivukulut iloisesti maksamatta ja perätään pimeitä vastikkeita, joten julkista anteeksipyyntöä tästä hommasta ei kannata Rajalan antaa eikä rb:n odotella...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Itselleni ainut polttoaine on joukkue kaukalossa. Ei kai kukaan matseissa Rajalan takia käy tai jätä käymättä? Mielestäni ollaan väärällä tiellä, jos polttoaine tulee toimistoväen touhuista.

RB:n kannattaisi miettiä mitä ja ketä varten käyvät hallissa? Ryhmä on tehnyt todella hienoa työtä ja kiitos siitä.

Mihin sinä tarvitset polttoainetta? Että jaksat kritisoida kaikkea mahdollista kun on tullut tappio?
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Todella harmittava tilanne ja vielä näin tärkeässä kohdassa kautta. Mutta itse olen kyllä täysin RB:n puolella tässä. On hyvin ymmärrettävää, että siellä ei ole kunnon fiilista kannatustoimintaan tällä hetkellä, eikä kenenkään sitä tulisi heiltä myöskään vaatia.

Ainakin itse kääntäisin kyllä katseet Rajalan suuntaan. Tilanne on kuitenkin kaiken järjen mukaan vielä pelastettavissa. Rajala voisi nyt hyvin pyytää julkisesti anteeksi ja myöntää, että tuli lupailtua liikaa. Uskoisin, että jo tuo auttaisi asiaan paljon. Ja tuon verran luulisi Rajalaltakin nöyryyttä löytyvän. Tai sitten ei.

Ja mikäli sitä hyökkäyspäätyä ei millään haluta vaihtaa, niin silloin Lukon pitää neuvotella RB kanssa jokin muu korvaus tehdystä työstä ja lupauksen pettämisestä. Esimerkiksi ilmainen matka koko joukolle johonkin Lukon vieraspeliin kevään Playoffeissa? Tai alennusta ensi vuoden kausikortteihin? Tai jotain muuta, rahasta se ei kuitenkaan Lukon kohdalla jää kiinni. Nyt pitäisi Lukolta vaan löytyä vähän pelisilmää tilanteeseen. Uskon, että sopu olisi hyvinkin pian mahdollista saada aikaan, mutta mielestäni Rajalan pitää nyt tehdä aloite ja astua esiin.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Tuntuu varsin erikoiselta ja harmilloiselta, että oman joukkueen kannattajista löytyy porukkaa, jotka ehdottomasti kyseenalaistavat RB:n toiminnan ja vielä vittuilevat päälle. Juuri toisin kuin RB tiedotteessaan toivoi, eli luovat vastakkainasettelua kannattajien välille.

Olihan paska "tunnelma" eilisessä pelissä ei voi mitään. Luistimenpiirrotkin kuului komeasti. Sitten jotkut kehtaavat väittää, että tunnelma oli hieno jne. Tietenkin Lukko vielä Twitterissä pistää vähän vittuiluviestiä, kuinka oikein tiistaipelien yleisöennätys syntyi ja kiitellään kaikkia Kannattajia. Erätaukovisoissa vittuillaan jne. Kerrassaan hienoa, kypsää ja perusteltua toimintaa.

Itse tuen tietenkin RB:a katsomalla vastedes penaltysta ja Rajala! Otan piilopullot mukaan! Omat makkarat myös!
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mihin sinä tarvitset polttoainetta? Että jaksat kritisoida kaikkea mahdollista kun on tullut tappio?

Olen kritisoinut toimintaa, jos siihen on aihetta.

Tärkein polttoaine itselleni on unelma mestaruudesta ja kaikki muu on toisarvoista. Olen kuvitellut, että tämä unelma yhdistää sinikeltaisia faneja mutta ilmeisesti tämä ei olekkaan tärkein motivaattori kaikille osapuolille?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tärkein polttoaine itselleni on unelma mestaruudesta ja kaikki muu on toisarvoista. Olen kuvitellut, että tämä unelma yhdistää sinikeltaisia faneja mutta ilmeisesti tämä ei olekkaan tärkein motivaattori kaikille osapuolille?

Tärkein motivaattori mille?
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Olen kritisoinut toimintaa, jos siihen on aihetta.

Tärkein polttoaine itselleni on unelma mestaruudesta ja kaikki muu on toisarvoista. Olen kuvitellut, että tämä unelma yhdistää sinikeltaisia faneja mutta ilmeisesti tämä ei olekkaan tärkein motivaattori kaikille osapuolille?
Todella suuri osa Raumam Bojista on edelleen hallilla. Tuttuja kasvoja ainakin näkyi omaan silmään joka puolella. Nyt vain ei pidetä meteliä, koska ei fiilistä siihen ole. Ei yhdellä ryhmällä voi olla täyttä vastuuta hallin tunnelmasta.

Olisin ehkä itse tehnyt myös toisin, mutta ymmärrän täysin RB:n toimet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös