Toivolan hankinta on ihan hyvä asia. Toivottavasti onnistuu Lukossa tekemään pojista miehiä. Noihin apulaisiin en paneudu sen enempää. Mikäli Eepi tai Porkka lopettavat, niin mielelläni näkisin heidät kakkosena. Paljon on avoimia kysymyksiä yhä. Siis ihan perus-raumalainen kakkonen. Tosin olisihan tuon Elonkin kyvyt jo edustuksessa varmasti paikallaan. Näköjään junnuvalmennuskin oppinut viime kauden pienestä pettymyksestä, niin tai näin jopa epäonnistumisesta.
Maalivahdiksi en kaipaisi Korhosta. En vain pidä polvilleen menevistä maalivahdeista torjunta-asennossaan, vaikka olisikin hyvä refleksi. Korhonen on ollut mielestäni Brynäsissä ainakin selvä kakkosvahti. Häkkisestä en osaa sanoa muuta kuin sen, että muistaakseni pelitaso vaihteli ja tiettyä herpaantumista ilmeni mennä vuosina. Vuosiakin on tietty kulunut Häkkisen viime SM-liiga visiitistä. Mitenkähän on poikien mailankäsittelytaidon laita?
Puolustus on heikohko yhä: Ulkolainen?, Porkka?, Hämäläinen?, Levokari, Mäkelä, Heikkinen, Nordlund, Honkaheimo, Tähtisalo. Liikettä saisi löytyä kuten viivapelotettakin... Mitä Levokari mahtaa listalla tehdä? Jotenkin ei kausi oikein innosta Levokarin jatkopahville (ei minun papereissani).
Hyökkäys parhaimmillaan on toimiva, ei siinä mitään: ulkolainen!!!- Toporowski-Hannus, ulkolainen!!!- Saarenheimo- Haataja?, Tuomainen- Vainiola- Lammassaari, Kauvosaari?- Yli-Junnila- Hagelberg?. Ulkolaiset saisivat olla sarjaa Kucharcik, Straka paljon parempia. Kuitenkin jotain vielä hyökkäyskin kaipaisi. Olisiko se jokin Sahlstedt tyyppinen taitava pelinpyörittäjä ja kiekon ylöstuoja. Jotenkin kiekkoa pitäisi saada tuotua myös ylös tulevallakin kaudella esim. ylivoimassa, eikä vain käyttää tyyliä pitkä päätyyn.
Itse vaihtaisin Hagelbergin ja Kauvosaaren toisaalta jonnekin, mutta toisaalta vaikuttavat miehet olevan perus-lukkolaisia. Pelin ratkaisijoiksi heistä kuitenkaan ei ole. Ryhäselle vain pitkä 10-v sopimus... sellaista tässä esim. kaivataan. Mistä saataisiin kaivettua se Hagelberg- Yli-Junnila- Normio tatsi. Sillä pelillä olisi Hagelbergille ja Yli-Junniloille tilaa minun Lukossani. Mihin se pelin idea katosi viime kesänä?