Jo on soppa
Minä en kyllä luota pahemmin keneenkään asian osapuoleen.
En tiedä paljonko V-P.K:n epäluotettavuus silmissäni on väärien mediakuvien luomaa. Pidän häntä arveluttavana, arvostelin hänen nimitystään kurinpitopäälliköksi täälläkin. Jos nyt joku kuitenkin keksisi vaatia perusteluja mielikuvilleni, olisi minulla heittää tiskiin jotain: eikös sillä ollut niitä kiinteistökauppa- ja Ässillä niitä verosotkuja. En tosin kyllä tiedä onko miestä tuomittu ja epäilläänkö edes enää virallisesti.
Tätä agentti Korkia minulla on ilo tuntea kaikkein vähiten näistä kehveleistä. Toisaalta jos joku minulle kivenkovaan väittää jonkun (oli sitten urheilu-, musiikki-, taide- jnejne) agentin olevan kiero kuin kierrekorkki, ei minulle tuota pahemmin vaikeuksia yhtyä mielipiteeseen, vaikka vain tämän yhdenkin todistuksen perusteella.
Liesmäki on ihan hyvä toimittaja. Osaa kirjoittaa mukavasti jääkiekkoväkeä kiinnostavia tarinoita, joitain makeita kontaktejakin hepulta löytyy. Erityisbonuksena hänellä on usein Turun seudun asukkaita, siis potentiaalisinta lehden ostajakuntaa, vahvasti myötäilevä näkökulma, voisiko sanoa toisinaan jopa tarkoitushakuisuus. Edellinen väittämäni perustuu oletukseen jonka mukaan Turun seudulla ollaan voimakkaasti palloseuraorientoituneita. Eikä tuossakaan nyt ole normaalia suomalaista tupajumi-nurkkakuntaisuutta vakavammasta ilmiöstä kyse. Melkein kaikkihan niin tekee, toiset räväkämmin ja toiset ei. Ennenkaikkea se on fiksua lehden levikin suuruutta ajateltaessa.
Tietenkin silloin kun ruvetaan mainitsemaan henkilöitä nimeltä ja saatetaan heidän toimintansa hyvin arveluttavaan valoon, pitäisi olla aika tarkkana. Itse en usko että Liesmäki on yrittänyt saada Ketolalta lausuntoa asiasta. Se olisi toki ollut hyvien tapojen mukaista, kuten joku aiemmin mainitsikin. Tuskin E.L:n olisi tarvinnut paikkailla tarinaansa jälkeenpäin jos hän olisi ollut alunperin kiinnostunut Ketolan ja Korkin versioista. Onhan toki mahdollista että Liesmäki on herrojen versiota tiedustellut, mutta sitä ei olla oltu halukkaita antamaan, syystä tai toisesta.
Pidän hyvin mahdollisena että V-P. K. on ollut jotenkin mukana Korkin värväyksissä. Suomessa ei olla perinteisesti oltu kovinkaan tarkkoja kaikissa muotoseikoissa, ja aidan yli on hypelty niin politiikan, taiteen kuin viihteenkin saralla niin että pölinä on käynyt. Kahdella tai useammalla, toisistaan ristiriitaisellakin, jakkaralla istuminen ei ole todellakaan tuntematon käytäntö kotoisessa tavassamme hoitaa asioita.
Tietoa minullakaan ei asioiden todellisesta laidasta ole, niinkuin ei tietääkseni kenelläkään muullakaan tällä palstalla keskusteluun osallistuneella. Sillä ei pitkälle pötkitä että väittää tietävänsä, muttei kehtoo kertoo ku onniiv-vituv-viksu ja muut on tyhmiä. Minun silmissäni siis olen muiden lailla yhtä tietämätön.
Eli eli. Pidän mahdollisena että Kork on kiero, Vellu ei tiedä paikkaansa ja Liesmäki puhuu joskus myös paljon paskaa. No, kyllähän Liesmäki paskaa on paljonkin höpissyt, mutta en tiedä höpiseekö tällä kertaa. E.L. on kuitenkin ainoa josta minulla on omasta mielestäni aiempaa näyttöä, joten kyllähän homma hieman hänen tappiokseen mielessäni kallistuu. Vaan siltikin, vaikka Turun Sanomissa olisi paskaakin tässä asiassa puhuttu, ei se tarkoita että muilla olisi sen kummemmin puhtaat jäähileet pussissaan.
Jokatapauksessa kyllä SM-liigan pitää selvittää asioiden todellinen tila ja tehdä niiden pohjalta tarvittavat johtopäätökset. Ketolan julkisuuskuva oli jo valmiiksi hieman tahrainen kun hänet kurinpitoon valittiin. Tälläinen ei kuvaa ainakaan paranna. Asia pitää selvittää, sitä ei voi jättää omaan arvoonsa.