Lucas Lessio HIFK:ssa

  • 120 680
  • 501

Punanekolme

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta näetkö mitään väärää ulosajossa. Minä en ainakaan.

Ja yleensä ulosajettuna ei hirveästi pysty joukkuetta auttamaan.

Tohon mä nyt en sen enempää ota kantaa, kun en tuomioon voi vaikuttaa ja tiedän että dumarit yrittää kitkeä aivovammat pois pelistä, mutta että Lessiolta "älyvapaa" teko ja mitä täällä nyt luki, niin en allekirjoita millään.. Aina kun on puhdas chaannsi, niin kuuluukin taklata, aivan niinkun Lessio teki, loukkaantumisia en tietenkään toivo kenellekkään.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ensin valitetaan ettei Lessio kamppaile ja sitten kun kamppailee niin onkin ihan paska jätkä. Lessio reagoi tilanteeseen ja taklasi pelaajaa. Ei tullut kädet ylhäällä tai mitenkään erityisesti, että kohdistaisi iskun päähän. Tämä raitapaitainen mummoryhmä kyllä loi siemenet tälle koko keissille, että jossain vaiheessa lirahtaa hieman yli. Silti ulosajo oli täysin ylimitoitettu tuomio tuosta.

Useamassa viestissä tullut esiin, että Lessio nimenomaan pilasi IFK:n mahdollisuudet pelata voitosta. En nyt oikein ymmärrä miten jos 5 minuutin aikana ei soinut kertakaan omissa ja peliä oli jäljellä vielä 20 minuuttia? Vai oliko Lessio se tärkein palikka koko palapelissä?

Lessio kun poistaa nuo virvelit ja kaatuilut niin tulee tekemään vielä kauden jälkimmäisellä puoliskolla isoa tulosta.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Ensin valitetaan ettei Lessio kamppaile ja sitten kun kamppailee niin onkin ihan paska jätkä. Lessio reagoi tilanteeseen ja taklasi pelaajaa. Ei tullut kädet ylhäällä tai mitenkään erityisesti, että kohdistaisi iskun päähän. Tämä raitapaitainen mummoryhmä kyllä loi siemenet tälle koko keissille, että jossain vaiheessa lirahtaa hieman yli. Silti ulosajo oli täysin ylimitoitettu tuomio tuosta.

Useamassa viestissä tullut esiin, että Lessio nimenomaan pilasi IFK:n mahdollisuudet pelata voitosta. En nyt oikein ymmärrä miten jos 5 minuutin aikana ei soinut kertakaan omissa ja peliä oli jäljellä vielä 20 minuuttia? Vai oliko Lessio se tärkein palikka koko palapelissä?

Lessio kun poistaa nuo virvelit ja kaatuilut niin tulee tekemään vielä kauden jälkimmäisellä puoliskolla isoa tulosta.

Ei tullut kädet ylhäällä, mutta osuma tulee suoraan pään/niskan seutuville, omaan silmään auvan selvä päähän kohdistunut taklaus. Taklaus oli ihan suoraan Antti Tyrväinen osastolta; Skellefteon pakki kamppailee jo Lundellin kanssa, sitten tulee Lessio ns. kolmantena miehenä tilanteeseen ja ajelee surutta kupoliin. Olen itse taklauspelin ystävä, mutta näitä en halua nähdä IFK:lta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@DelJampe Lessio siinä tilanteessa ajattelee, että antaa avun Lundellille niin kuin pitääkin ja tekee sen takaamalla. Ei mulla ole valittamista asiasta kun pääsääntöisesti yritti taklata sääntöjen puitteissa ja kiekko myös hetkeä ennen oli taklattavalla hallussa. Lessio ei pysty ennen tilannetta kelaamaan videota onko tilanne moraalisesti oikein vai ei.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
@DelJampe Lessio siinä tilanteessa ajattelee, että antaa avun Lundellille niin kuin pitääkin ja tekee sen takaamalla. Ei mulla ole valittamista asiasta kun pääsääntöisesti yritti taklata sääntöjen puitteissa ja kiekko myös hetkeä ennen oli taklattavalla hallussa. Lessio ei pysty ennen tilannetta kelaamaan videota onko tilanne moraalisesti oikein vai ei.
No, taklaus oli äärimmäisen kömpelö, ja Lessio tunnisti tilanteen äärimmäisen huonosti Jos pelaaja lähtee yrittämään sitä mitä Lessio yritti, niin silloin taklauksen pitää osua 100% varmasti keskikroppaan, sillä nykysääntöjen tulkinnoilla noista lentää niin helposti isoista ovista ulos - ja aiheesta

Maksimi mitä Lessio olisi voinut puhtaalla taklauksella saavuttaa olisi kiekonriisto maalin takana, nyt pääsi vain ennenaikaisesti suihkuun. Toivottavasti ottaa opikseen, tarpeettomilla ottelurangaistuksilla ei tärkeitä pelejä voiteta
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, taklaus oli äärimmäisen kömpelö, ja Lessio tunnisti tilanteen äärimmäisen huonosti Jos pelaaja lähtee yrittämään sitä mitä Lessio yritti, niin silloin taklauksen pitää osua 100% varmasti keskikroppaan, sillä nykysääntöjen tulkinnoilla noista lentää niin helposti isoista ovista ulos - ja aiheesta

Tässäpä olennainen tuosta taklauksesta. Lisätään vielä, että tuollaisessa tilanteessa ei ole tarpeen yrittää vetää kaveria aivan pystyyn. Pienempikin voima riittää siihen, että kiekon saa riistettyä. Lession taidot eivät nyt selkeästi riittäneet kovaan ja puhtaaseen taklaukseen tuossa tilanteessa. Toivottavasti ei nähdä enää tällaisia.

Lessio on kyllä mielenkiintoinen pelaaja. Pisteitä on tehnyt ihan kohtalaisesti, vaikka peli näyttää usein aika karmealta. Kulmissa usein todella pehmeä, mutta sitten ihan puskista saattaa vetää kovan taklauksen (puhtaitakin on nähty). Potentiaalia on olla kova pelimies kunhan pääsee vielä paremmin pelisysteemiin sisään, jättää virvelöinnit vähemmälle ja pysyy vähän paremmin pystyssä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Lessio näytti tulistuvan, kun häntä juuri oli kampitettu maalin edustalla. Lähti siitä heti täydellä höyryllä sinne Lundellin kamppailutilanteeseen maalin taakse ja arvasin, että nyt saa joku maksaa hintaa ylikierroksilla käyneen pelaajan toimesta. Lessiolla oli ollut muutenkin turhauttavan epäonnistunut ilta ja tällaiseen turhaan pystyynajoon se sitten johti.

Toisaalta ihan hyvä, ettei mr. L ole ainakaan virkamieskiekkoilija. On tuollainen rikkaan miehen Petrell, joka pelaa tunteella fyysisesti (ikävä kyllä myös tyhmiä jäähyjä virvelöinneillään hankkien) ja omaa myös maalintekopotentiaalia. Toisaalta sopii sittenkin paremmin kolmos-nelosketjuihin raastamaan ja sooloiluillaan tulosta niissä tuottamaan, kun ei tunnu istuvan organisoidusti pelaaviin ketjuihin. Ylivomalla kuitenkin voisi olla käyttökelpoinen maskimiehenä maalin edessä teutaroimassa. Playoffseissa tällaiset pelaajat nousevat toisinaan isoon rooliin. Katsotaan, miten käy HIFK:ssa...
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaverilla näyttää muutenkin olevan energiaa aika paljon, TPS-pelissä moikkaili jengiä C7 edessä ja heilui kuin mikäkin heinämies
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lessio ei varmasti kovin paljoa ota stressiä siitä mitä kaukalon sisällä tapahtuu. On luultavimmin pelaaja joka ei millään tavalla ajattele lätkää hallien ulkopuolella ja osaa ottaa rennosti. Herraa on kiva katsella muutenkin, jatkuvasti tuulettaa omia ja muiden maaleja kuin viimeistä päivää. Naureskelee, vilkuttelee katsoimoihin ja tuo varmasti omalla tavallaan jengillekkin parempaa fiilistä. Toki joku raja tässäkin on ja Lessiohan sen mm. eilen hyvin näytti; Kun a) omia tai b) omaa päänahkaa täytyy puolustaa, hyytyy kaverin hymy samalla sekunnilla ja tässä sitä ollaan.

Varmasti jos joku kolataan meidän jengistä pystyyn, on Lessio ensimmäisenä antamassa hanskaa naamalle. Diggaan helvetisti jollain tapaa hänestä, vaikka haahuileekin pelin ulkopuolella ja vetelee omia juttujaan, on kuitenkin taipuvainen laittamaan limpun sisään ja tarvittaessa jakamaan näitä "ei meillä hyväksyttäviä" taklauksia.

Vielä lisää fyysisyyttä, fiksummissa paikoissa, tack Leshiou.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lessio näytti tulistuvan, kun häntä juuri oli kampitettu maalin edustalla. Lähti siitä heti täydellä höyryllä sinne Lundellin kamppailutilanteeseen maalin taakse ja arvasin, että nyt saa joku maksaa hintaa ylikierroksilla käyneen pelaajan toimesta.

Toisaalta ihan hyvä, ettei mr. L ole ainakaan virkamieskiekkoilija.

Tämä. Mahtuu mun HIFK:n aina pelaaja kenellä on tunteet mukana. Joo, välillä siitä maksaa koko jengi ja pahimmassa tapauksessa kausi päättyy tms. Se on hinta jonka mä olen ainakin valmis maksamaan. Tylsät pelaajat luovat tylsiä fiiliksiä katsomoon. Lessio on viihdyttävä kaveri. Emmä halua mitään 100% suorittajia(no ehkä mv olis kiva) vaan tunteita herättäviä veijareita jotka pääsee ihon alle ja sydämen sisälle.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta ihan hyvä, ettei mr. L ole ainakaan virkamieskiekkoilija. On tuollainen rikkaan miehen Petrell, joka pelaa tunteella fyysisesti (ikävä kyllä myös tyhmiä jäähyjä virvelöinneillään hankkien) ja omaa myös maalintekopotentiaalia.

Fyysisesti? Ainakin mulle fyysisyys on ensisijassa sitä että hankkiutuu kamppailutilanteisiin kulmissa ja maalin edessä ja voittaa niitä. Koohottaminen ja turhat jäähyt on sitten jotain muuta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Lessio näytti tulistuvan, kun häntä juuri oli kampitettu maalin edustalla. Lähti siitä heti täydellä höyryllä sinne Lundellin kamppailutilanteeseen maalin taakse ja arvasin, että nyt saa joku maksaa hintaa ylikierroksilla käyneen pelaajan toimesta. Lessiolla oli ollut muutenkin turhauttavan epäonnistunut ilta ja tällaiseen turhaan pystyynajoon se sitten johti.

WPK tiivisti ttäysin omat ajatukseni, väärin ja tyhmästi toteutettu kostoretki. Vaikka maksumuurista johtuen ei itse kolumnia pääse lukemaan, niin otsikosta päätellen Lessio on Skellefteån paikallismedian hampaissa:

Edman: 'En respektlös tackling som kan förstöra en karriär – stäng av honom länge'
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Lessiolla ja Lundellilla nättäisi olevan hyvä yhteys nyt kentällä, ja positiivinen vaikutus toistensa suorituksiin kun ovat jäällä samaan aikaan. On kyllä tärkeää se, että tollasta kemiaa syntyy kauden aikana.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä tuota noin pahana näe. Turha, joo, mutta noita tulee. Ei kuitenkaan mikään 30 metrin vauhti ja/tai törkyhyppy.

Eniten lämmitti kuitenkin Quinceyn toiminta. Ei paljoa kysellyt vaan suoraan myös rintaan kiinni. Tunnetta kehiin!
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ei kellään sattuis olemaan tätä tilannetta videomuodossa? Cmorelle en pennosiani kanna ja CHL:n omasta koosteesta kyseinen tilanne puuttuu. Itse kuitenkin Lessiosta diggailen niin en viittisi lähteä dumaamaan kuulopuheiden perusteella
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei kellään sattuis olemaan tätä tilannetta videomuodossa? Cmorelle en pennosiani kanna ja CHL:n omasta koosteesta kyseinen tilanne puuttuu. Itse kuitenkin Lessiosta diggailen niin en viittisi lähteä dumaamaan kuulopuheiden perusteella

Tästä MTV Sportin uutisen yhteydessä olevalta koostevideolta tilanne löytyy n. 6 minuutin kohdalta. Tässä linkki uutiseen:

Ulosajon saanut HIFK-hyökkääjä kirosi raivostuneena vaihtopenkin suuntaan – CHL-kierroksella kuumia tunteita ja videotarkistus
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
No eipä tuossa mitään ihmeellistä ollut. Vauhti on hidas ja en tiedä voiko tuota edes taklaukseksi kutsua. Vastustajan kaveri sen sijaan pelaa pää alhaalla eikä ilmeisesti muista että jääkiekossa saattaa joku yrittää taklata sinua aika ajoin. Naurettava ulosajo.

Quinceylle pisteet kaverin puolustamisesta. Ilmeisesti tarvitaan nykypäivänä pelaajia toiselta puolelta maailmaa näyttämään mitä IFK:laisuus tarkoittaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kohdistuuhan tuo päähän ja säännöt ovat siltä osin selkeät, joten en valita tuomiosta. Rapatessa roiskuu, työtapaturmia sattuu jne, eli ei muuta kuin eteenpäin.

Lessio pelaa kyllä kovalla tunteella ja tykkään muutenkin hänestä pelaajana vaikkei välttämättä olekaan pelikäsitykseltään mikään "sebastianaho" tai "mikkegranlund". Edelleen uskon, että tulee olemaan keväällä arvokas pelaaja kun vauhti sekä intensiteetti kasvaa ja tuomarilinja muuttuu pykälän verran sallivammaksi.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kellään sattuis olemaan tätä tilannetta videomuodossa? Cmorelle en pennosiani kanna ja CHL:n omasta koosteesta kyseinen tilanne puuttuu. Itse kuitenkin Lessiosta diggailen niin en viittisi lähteä dumaamaan kuulopuheiden perusteella
Nuo CHL klipit löytyy ihan Katsomosta ilman maksumuureja jne. Kyseinen taklaus ja sen seuraukset löytyy tästä: MTV Katsomo
 

444

Jäsen
Joku täällä ehti jo verrata tätä Lession ”taklausta” Antti Tyrväiseen yms. Osoittaa lähinnä sen, että optikolle olisi asiaa. Vauhtiahan tuossa ei ole oikein nimeksikään eikä räpellystä oikein voi tulkita edes taklaukseksi. Jonkinlainen osuma siinä kuitenkin päähän tulee, siitä ei liene erimielisyyttä, ja sinällään olen samaa mieltä, että tuossa olisi voinut jättää taklaamattakin. Mutta vastustaja, kuka lie, olisi voinut toki pelata myös vähän pystymmässä.
Ulosajo tuosta olisi varmaan annettu myös Liigassa, itse olisin ehkä antanut 2+10.

Mutta yllättävän kuumana Lessio (tai kuten Mertaranta sen sanoi, Leshiou) kävi koko ottelun ajan. Ei myöskään millään halunnut lopettaa Almin riepottelua, vaikka tilanne olikin jo vähän ohi. Ja tuo katsomoon huutelu oli jo puhdasta pohjoisamerikkalaista show’ta. Siis siltä se näytti.
Mutta oliko Lucaksella mennyt lataus yli vai tapahtuiko tuossa ottelun alkumetreillä jotain, mikä nosti kierrokset taivaisiin?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Ishmael Ehkä sukeltamis jäähy meni tunteisiin ja lopulta kuuppa lämpeni siitä tuplasta maalin edessä. Muutenkin tuomarit teki hyvää työtä IFK:n lämmittämisessä. Leshiou sattui nyt tällä kertaa olemaan se suurin "rikollinen".
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mutta oliko Lucaksella mennyt lataus yli vai tapahtuiko tuossa ottelun alkumetreillä jotain, mikä nosti kierrokset taivaisiin?

Voi olla, että Lessio suuttui siitä, että hänet tuomittiin sukeltamisesta boksiin ekassa erässä. Näin tilanteen ja omasta mielestäni se oli vastustajan tekemä mailakamppi Lessioon tämän ollessa läpiajossa. Mertarantakin oli sitä mieltä, että Skellefteån pakki syyllistyi kampitukseen ja Lession sijasta hänet olisi pitänyt komentaa boksiin. Mun mielestä kyseessä oli selvä maalintekotilanne, josta olisi pitänyt viheltää rankkari. Eiliset dumarit olivat todella surkeita ja pelasivat niin sanotusti kotiin päin.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Joku täällä ehti jo verrata tätä Lession ”taklausta” Antti Tyrväiseen yms. Osoittaa lähinnä sen, että optikolle olisi asiaa. Vauhtiahan tuossa ei ole oikein nimeksikään eikä räpellystä oikein voi tulkita edes taklaukseksi. Jonkinlainen osuma siinä kuitenkin päähän tulee, siitä ei liene erimielisyyttä, ja sinällään olen samaa mieltä, että tuossa olisi voinut jättää taklaamattakin. Mutta vastustaja, kuka lie, olisi voinut toki pelata myös vähän pystymmässä.
Ulosajo tuosta olisi varmaan annettu myös Liigassa, itse olisin ehkä antanut 2+10.

Mutta yllättävän kuumana Lessio (tai kuten Mertaranta sen sanoi, Leshiou) kävi koko ottelun ajan. Ei myöskään millään halunnut lopettaa Almin riepottelua, vaikka tilanne olikin jo vähän ohi. Ja tuo katsomoon huutelu oli jo puhdasta pohjoisamerikkalaista show’ta. Siis siltä se näytti.
Mutta oliko Lucaksella mennyt lataus yli vai tapahtuiko tuossa ottelun alkumetreillä jotain, mikä nosti kierrokset taivaisiin?
Syy minkä takia vertasin temppua Antti Tyrväisen tekemäksi, on se, että Tyrväinen veti aivan samalla tavalla Tapparan Juho Rautasta kolmantena miehenä kupoliin. Toivon että tämä oli vain turhautuneen miehen temppu kun tunne lähtee lapasesta. Muuten, jos samat otteet jatkuu, niin koirankoppi kutsuu jossakin vaiheessa. Normaali tuplaus, niin kiekko olisi jäänyt omille
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
No eipä tuossa niitissä mitään tuomittavaa ole. Hurri on pää munissa ja Lessio osuu silti ensin olkavarteen. NHL:ässä olisi hurria käsketty keräilemään luunsa ja pistetty kiekko peliin.
Tosin se kuinka pahasti Lessio kuumeni on asia erikseen.
 

444

Jäsen
Voi olla, että Lessio suuttui siitä, että hänet tuomittiin sukeltamisesta boksiin ekassa erässä. Näin tilanteen ja omasta mielestäni se oli vastustajan tekemä mailakamppi Lessioon tämän ollessa läpiajossa. Mertarantakin oli sitä mieltä, että Skellefteån pakki syyllistyi kampitukseen ja Lession sijasta hänet olisi pitänyt komentaa boksiin. Mun mielestä kyseessä oli selvä maalintekotilanne, josta olisi pitänyt viheltää rankkari. Eiliset dumarit olivat todella surkeita ja pelasivat niin sanotusti kotiin päin.
Mun mielestä sukellus meni ihan oikein, joskin myös siitä pikku kahvasta olis voinut antaa salomonin. Mutta maalipaikka oli mun mielestä mennyt siinä vaiheessa jo ohi ja kaatuminen tuli koukkuun nähden myöhässä. Kaiken kaikkiaan dumarit veti todella heikosti pelin, mutta eipä jengin putoaminen lopulta jäänyt edes siitä kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös