Lucas Lessio HIFK:ssa

  • 120 540
  • 501

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Pakko todeta heti ensi tilassa, että nyt on aikamoinen arpa Tobberilta. Vaikea sanoa, mitä Lessiosta ajattelen. Jossain välissä olin varma, että on vuoden sisällä NHL-joukkueen kakkosketjussa, toisaalta muistan kommenttini, jossa sanoin, että soppari Mahorkkaliigaan on miehen uran loppu.

No, nyt sitten katsotaan, millä eväillä IFK:hon on tulossa. Örebron stinttiä seurasin hyvinkin läheltä ja se suoritustaso ei tule riittämään (edes) SM-liigassa. Olisiko sittenkin pitänyt lähteä Lappeenrantaan kokeilemaan?

Boldasin itse hiukan. Onko siis tietoa, onko SaiPa myös ollut miehen perässä kyselemässä? Vai heititkö vain oman, että oisit mieluummin miehen nähnyt "arpana" siellä ennemmin kokeilemassa ensin?

Tuo mitä täältä miehestä lukenut, ja tosiaan se oikeastaan ainut mitä herrasta tietoa, sen perusteella enemmän tämä näyttää hyvältä kuin huonolta.. Jos ei lähde niin aika nevehööd olikin, jos taas lähtee ja jotenkin kutisee et ihan jees peluri liigaan, niin tosiaan hyvä löytö.

Edit.typoja
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Laput silmillä puskeva yksiulotteinen egoisti. Partanen vol 2 mutta tuplasti isommalla palkalla?
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Aika osuva vertaus Lemieauxilta. Luulisi, että kun aloittaa uudessa seurassa, niin pyrkii olemaan iskussa heti alussa. Hieman eri asia olisi, jos olisi kannuksensa aiemmin täällä näyttänyt. Silloin voitaisiin rauhallisemmin odotella sitä, että tehovaihe löytyy syksyn mittaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä taisi olla jo joku haastattelukommentti aikasemminkin, että Lessio "ei ole vielä sopeutunut meidän pelitapaamme". Olen valmis odottamaan sopeutumista.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Hyvä onnistuminen. Näkyyhän se kilometrin päähän, että kova tarve oli tehdä maali. Toivottavasti tosiaan tästä lähtee aukeamaan, maalintekijöistä on aina pulaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Juu. Sama pelaajatyyppi kuin Palle, mutta parempi versio. Pääsee paikoille, vahva vastustajan maalin edessä ja on myös kyllä nöyrempi/työteliäämpi.

Sanoisin, että muutama onnistuminen alle ja pelisysteemiin sisään niin on hyvä vahvistus. Ehkei mikään 50 pisteen mies, mutta koneen käynnistyessä iso pelaaja kevään tärkeissä peleissä.

EDIT: Lisään vielä tähän, että selkeästi joukkuepelaaja. Kuskaa kyllä kiekkoa Pallemaisesti, mutta tekee koko ajan pieniä asioita kentällä joukkueen eteen eikä pelkästään itsensä vuoksi. Purkaa paineen nöyrästi, blokkailee, karvaa ja on maskissa. Sekä jatkuvasti kannustaa jätkiä. Kunnon pohjois-amerikkalainen. Vielä vähän kesäterässä, mutta uskon, että viimeistään jouluna on jo fanien yksi suosikki.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Eilen näin miehen ensimmäistä kertaa ja olipa pettymys. Itse oli vakuuttunut miehen statseista ja muista arvioista, uskoin että tässä on meille uusi pistelinko. Ja sitten eilen näytti ettei ehdi mihinkään, eikä oikeastaan kiinnostakkaan ehtiä. Kerran taisi haastaa kiekon kanssa maalille, mutta muuten vältteli kontakteja ja pystytteli pelin ulkopuolella. Maskia tekee kuitenkin kiitettävästi.
Vaikea nähdä että kovinkaan paljon pisteitä tuolla pelillä pystyy liigassa tekemään.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Eilen näin miehen ensimmäistä kertaa ja olipa pettymys. Itse oli vakuuttunut miehen statseista ja muista arvioista, uskoin että tässä on meille uusi pistelinko. Ja sitten eilen näytti ettei ehdi mihinkään, eikä oikeastaan kiinnostakkaan ehtiä. Kerran taisi haastaa kiekon kanssa maalille, mutta muuten vältteli kontakteja ja pystytteli pelin ulkopuolella. Maskia tekee kuitenkin kiitettävästi.
Vaikea nähdä että kovinkaan paljon pisteitä tuolla pelillä pystyy liigassa tekemään.

Olisin itse sillä linjalla, että kärsii nyt pahasti siitä, että meidän sentteritilanne on mallia surkuhupaisa. Oikean sentterin kanssa ja Tallberg toisessa laidassa voisi muodostaa oikein pätevän kolmoshyökkäysketjun. Toistaiseksi peliesitysten perusteella ei ole käyttöä ylemmissä kentissä, mutta voisihan Lessiota toki kokeilla Kangasniemen ja Tyrväisen kanssa yhdessä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Olisin itse sillä linjalla, että kärsii nyt pahasti siitä, että meidän sentteritilanne on mallia surkuhupaisa. Oikean sentterin kanssa ja Tallberg toisessa laidassa muodostaa oikein pätevän kolmoshyökkäysketjun. Toistaiseksi peliesitysten perusteella ei ole käyttöä ylemmissä kentissä, mutta voisihan Lessiota toki kokeilla Kangasniemen ja Tyrväisen kanssa yhdessä.

Näinkö harhoja vai pelasiko hän eilen jonkun vaihdon juuri noiden kahden kanssa?
Olin itse omissa kaavailuissa sijoittanut miehen ykköskenttään pisteiden tekijäksi, siksi ehkäpä eilinen esitys oli niin kova pettymys. Lisäksi vaikutti että turhautui muiden tekemiseen aika nopeasti, ei siis mikään joukkuepelaaja. Huonot merkit ovat kyllä ilmassa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Näinkö harhoja vai pelasiko hän eilen jonkun vaihdon juuri noiden kahden kanssa?
Olin itse omissa kaavailuissa sijoittanut miehen ykköskenttään pisteiden tekijäksi, siksi ehkäpä eilinen esitys oli niin kova pettymys. Lisäksi vaikutti että turhautui muiden tekemiseen aika nopeasti, ei siis mikään joukkuepelaaja. Huonot merkit ovat kyllä ilmassa.

Saatoit nähdä ihan oikein, sillä itse pystyin seuraamaan esim. kolmannen erän sieltä täältä. Huomasin kuitenkin, että esim. Kangasniemi pelasi jossakin vaiheessa Santalan kanssa.

Juu, kehonkielen perusteella turhautumista oli eilen ilmassa. Itse odotan Lessiosta kakkos-kolmosketjun laituria, jollainen minusta tästä herrasta kyllä saadaan oikean sentterin rinnalla.
 

F#21

Jäsen
Kannattaa nyt muistaa nuo Selinin kommentit, ettei Lessio ole edellisillä kausilla pelannut niin kontrolloitua peliä kuin joutuu nyt HIFK:ssa pelaamaan. Kunhan saa ajoitukset ja pelitavan kuntoon niin varmasti parantaa kauden edetessä.

Jos kuitenkin jatkaa eilisellä tasolla, niin kiitos ja moi.
 

Hasmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saatoit nähdä ihan oikein, sillä itse pystyin seuraamaan esim. kolmannen erän sieltä täältä. Huomasin kuitenkin, että esim. Kangasniemi pelasi jossakin vaiheessa Santalan kanssa.

Tuo Kangasniemen peluutus tuossa kentässä johtui ihan vaan siitä, että Lennu putosi pois kolmannessa erässä. Toivotaan ettei hänellä mitään vakavaa ole.

Eilen näin miehen ensimmäistä kertaa ja olipa pettymys. Itse oli vakuuttunut miehen statseista ja muista arvioista, uskoin että tässä on meille uusi pistelinko. Ja sitten eilen näytti ettei ehdi mihinkään, eikä oikeastaan kiinnostakkaan ehtiä. Kerran taisi haastaa kiekon kanssa maalille, mutta muuten vältteli kontakteja ja pystytteli pelin ulkopuolella. Maskia tekee kuitenkin kiitettävästi.
Vaikea nähdä että kovinkaan paljon pisteitä tuolla pelillä pystyy liigassa tekemään.

Se, kun hän pääsee oikeaan vauhtiin kiekon kanssa niin hän muuten rynnii sinne maalille ja on vaikea pysäyttää. Todella luisteluvoimainen kaveri. Potentiaali on todella kova ja oikealla asennoitumisella ja joukkuepelaamisella täydellinen lisä joukkueeseen. Viime kaudella häiritsi se, että ei ollu yhtään pelaajaa, joka tätä maalille ajamisen röyhkeyttä olisi harrastanut... Nyt on käsissä semmonen kaveri, joka tätä voi toteuttaa. Toivon tosissaan, että tulee olemaan kova pala Liigaan, koska rahkeet löytyy. Nyt on kyse vain pääkopasta.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Kertokaa toki jos näkemykseni on väärä, mut omaan öögaan tää Lessio välillä kieputtaa mennee kuin mikäkin ja sit se hävii johonkin? Luulis et se olis joku pelinrakentaja ja sitten totuus iskee. Ja lujaa.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Kertokaa toki jos näkemykseni on väärä, mut omaan öögaan tää Lessio välillä kieputtaa mennee kuin mikäkin ja sit se hävii johonkin? Luulis et se olis joku pelinrakentaja ja sitten totuus iskee. Ja lujaa.
Aika vaikeaselkoinen lause tuo vika. Hakee varmasti itseään. Vahva jässikkä, mutta fyysisyys on kyllä loistanut poissaolollaan. Kiekollisena hyvä, ilman kiekkoa varsinkin puolustussuuntaan pelin ulkopuolella.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vaikuttaa Somervuorelta, eli suht tehoton pörrääjä, mutta kiekon kanssa ihan hyvä.

Mutta nyt on sen verran pieni otos, että odotetaas nyt hetki ennen mitään syväanalyyseja :)
 
Viimeksi muokattu:

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhden ottelun otannalla en lähde minäkään tekemään suurempia johtopäätöksiä. Se mitä itselle jäi mieleen niin hackermainen yrittäminen, ei mitenkään erinomainen syöttäjä, pehmeä kontakteissa ja maalintekijänä olisin odottanut edes auttavaa ratkaisua rankkareissa. Tästä on helppoa parantaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä näen Lession pelaamisessa paljon positiivisia asioita. Kemiat ei vain nyt mene esimerkiksi Keräsen kanssa yhtään yhteen. Ihan väärä sentteri Lessiolle. Ne pari kertaa kun Jääskä oli tullut sisään niin Lessiollakin oli joku ”jalkainen ja nopea ajattelija” vierellä. Pelasi musta tääki kaveri paremmin.

Voittaa kaksinkamppailuja ja on mielellään vastustajan maalilla.

Testaisin heti kun mahdollista ketjua Lessio-Jääskä-Tallberg tai jopa Lessio-Lundell-Tallberg. Keränen sitten neloseen rouhimaan. Eli siinä missä on hyvä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä Santala näyttää hitaalta turhakkeelta, jonka ainoa vahvuus on aloitukset. Rask ja Kangasniemi tehottomilta pörrääjiltä jne. jne. Oikeasti nähdään, kun joukkueen peli asettuu vakio tasolleen, että missä mennään myös Lession suhteen.
 
Tällä hetkellä Santala näyttää hitaalta turhakkeelta, jonka ainoa vahvuus on aloitukset. Rask ja Kangasniemi tehottomilta pörrääjiltä jne. jne. Oikeasti nähdään, kun joukkueen peli asettuu vakio tasolleen, että missä mennään myös Lession suhteen.

Tässähän oli heti valmiit menestysreseptin ainekset. Santala on hidas ja osaa aloittaa (+kiistatta antaa laitureille kiekkoa vauhtiin). Lessio on energiapelaaja, joka kärsii tällä hetkellä suht kiistatta rooliin täysin käyttökelvottomista senttereistä (Koivisto/Keränen). Useamman pelin ajan olen miettinyt, että Lessio tuomitaan totaaliflopiksi jo ennen kauden alkua, jos ei saa kunnollista sentteriä vierelleen. Toistaiseksi Santala on ainoa, joka voisi tukea Lession vahvuuksia.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Vahva pelko että tässä on rikkaan miehen ( ja kalliin palkan) Dan Hacker.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän tuntuu askelmerkit olevan hukassa vielä, mutta johtunee osin myös siitä, ettei valmennus ole osannut hyödyntää Lession vahvuuksia (nopea luistelu, kova asenne ja maalia kohti pyrkiminen). Bolzano-pelissä pelasi aivan liian ylipitkiä vaihtoja, mutta eilen tämäkin oli jo korjaantunut. Potentiaalia siis on, mutta kuten muutkin ovat jo todenneet, nykyketju ei toimi.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Bolzano-pelissä pelasi aivan liian ylipitkiä vaihtoja, mutta eilen tämäkin oli jo korjaantunut.

Varmaan saanut valmennukselta palautetta tuosta kun aika monesti vilkuili kelloa ennen kuin lähti vaihtoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös